Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Paulus0013
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 111 bijdrage(n) van Paulus0013 (Pagina: 7 van 12)
Topic: Rookmachine reinigen (30-5-2006 20:28:00)ik heb de pomp destijds al eens vervangen, vandaar dat ik mogelijk overweeg een nieuw apparaat te kopen.
aan de ene kant blijf je natuurlijk niet bezig met pompen vervangen en aan de andere kant als de pompen toch zo redelijk brak zijn, is een instapmodel van Martin/Jem misschien wel een waardige vervanger.
de vloeistof die ik altijd gebruikt heb is deze:
www.new-line.nl/v/12567 Martin/JEM Pro Smoke Super Fog Fluid
ik had het idee dat dit niet de slechtste vloeistof was die je kon hebben...Topic: Rookmachine reinigen (30-5-2006 20:18:00)
de vorige keer dat ik mijn rookdoos (z800) schoon wilde maken overleed ie tijdens dit proces.
tenminste de pomp dan, deze had ik vervangen en hij deed het weer als nieuw.
helaas niet voor erg lang, want kort daarna deed ie weer lastig.
voornamelijk net na het opwarmen moet ik lange tijd de knop ingedrukt houden voordat er eindelijk eens wat rook uitkomt.
ook later komt dit nog weleens voor.
wat mij ook opviel was dat de rook wat grijzer lijkt dan voorheen.
vooralsnog doet de machine het wel, maar voordat ik hem weer sloop zou ik graag vernemen hoe of wat.Als een machine erg veel tijd nodig heeft om de eerste keer te gaan roken (en het daarna WEL goed doet) dan is de kans groot dat de aanzuigslang een lek heeft waardoor de pomp elke keer "droog" moet beginnen (en pistonpompjes blinken nu eenmaal niet uit in zelfaanzuigende werking). Loop de aanzuigslang eens na op luchtbellen.ik heb er vandaag eens naar gekeken, even alle slangetjes en leidingen gecontroleerd en daarna het apparaat aangezet.
ik vind de rook nog steeds een stuk grijzer dan voorheen, voorheen leek de rook die er uit kwam wit en nu dus wat grijzer.
verder werkt het apparaat helemaal voor geen meter meer. ik kan soms drukken wat ik wil, maar er gebeurd vrij weinig. en dan opeens weer wel en weer niet. maar normaal rook spuiten ho maar.
als ik de machine een klein beetje laat stuiteren op de grond, zie ik wel lichtjes wat rook eruit ontsnappen als het apparaat neer komt.
overigens weer een lekker moment voor problemen aangezien ik het apparaat 3 en 10 juni nodig heb.
ik vraag me af wat ik op dit moment met het apparaat aanmoet.
pomp vervangen?
nieuwe rookdoos aanschaffen? en dan welk type/merk?
het budget voor een nieuwe zal rond de 150 euro liggen.Topic: Rookmachine reinigen (30-5-2006 04:02:00)
Mocht je nog is een feestje in de buurt hebben hoor ik het wel
daar heb ik dus ook al ervaring mee...
mijn digicam heeft nu ook een mooie streep door het beeld.
enige 'geluk' is dat die cam toch al redelijk naar de *** was.
dus niet alleen theoretisch, maar nu ook praktisch bevestigd ;)Topic: snelle laser vraag ?? (21-1-2006 00:14:00)mja over de herrie...
ik had ook een Bat One.. die maakte op zich nog ietsje meer herrie in bepaalde stand.
op zich hoor je de fans van de lasers wel, maar met een klein beetje muziek al niet meer.
daarentegen als de spiegeltjes in een bepaalde stand geluid maken, hoor je dit wel redelijk goed. ongeveer vergelijkwaardig met die Bat One.
en ik heb geen geluidsmeter, dus echt meten kan ik het niet.
al had dit natuurlijk best wat beter gekunt! mijn lasercrab van een paar tientjes maakt immers ook perfecte vormen.
dan heb ik ook het idee dat men er naar kijkt.
en ben altijd wel benieuwd naar wat andere mensen er van vinden, ook al zeggen een paar filmpjes en fotos misschien niet alles.
vooral ook omdat niet iedereen even positief tegenover het china spul staat en ik geef mensen daar niet eens ongelijk in!Topic: snelle laser vraag ?? (20-1-2006 22:05:00)
Dré schreef:
Als de pomp het slecht doet dan wordt de doorstroming lager. Dit kan uiteraard van invloed zijn op de kleur van de rook (vloeistof bevindt zich nu immers langer in de kamer). Je zou kunnen proberen de pomp te vervangen. Overweeg dan ook een goede vloeistof te gebruiken (heeft volgens mij echt invloed op de levensduur van de componenten van de machine).aan de ene kant blijf je natuurlijk niet bezig met pompen vervangen en aan de andere kant als de pompen toch zo redelijk brak zijn, is een instapmodel van Martin/Jem misschien wel een waardige vervanger.
de vloeistof die ik altijd gebruikt heb is deze:
www.new-line.nl/v/12567 Martin/JEM Pro Smoke Super Fog Fluid
ik had het idee dat dit niet de slechtste vloeistof was die je kon hebben...
Dré schreef:
Paulus0013 schreef:
ik ga hier ook eens reageren, voordat ik weer mijn rookdoos op non-actief zet.de vorige keer dat ik mijn rookdoos (z800) schoon wilde maken overleed ie tijdens dit proces.
tenminste de pomp dan, deze had ik vervangen en hij deed het weer als nieuw.
helaas niet voor erg lang, want kort daarna deed ie weer lastig.
voornamelijk net na het opwarmen moet ik lange tijd de knop ingedrukt houden voordat er eindelijk eens wat rook uitkomt.
ook later komt dit nog weleens voor.
wat mij ook opviel was dat de rook wat grijzer lijkt dan voorheen.
vooralsnog doet de machine het wel, maar voordat ik hem weer sloop zou ik graag vernemen hoe of wat.
ik vind de rook nog steeds een stuk grijzer dan voorheen, voorheen leek de rook die er uit kwam wit en nu dus wat grijzer.
verder werkt het apparaat helemaal voor geen meter meer. ik kan soms drukken wat ik wil, maar er gebeurd vrij weinig. en dan opeens weer wel en weer niet. maar normaal rook spuiten ho maar.
als ik de machine een klein beetje laat stuiteren op de grond, zie ik wel lichtjes wat rook eruit ontsnappen als het apparaat neer komt.
overigens weer een lekker moment voor problemen aangezien ik het apparaat 3 en 10 juni nodig heb.
ik vraag me af wat ik op dit moment met het apparaat aanmoet.
pomp vervangen?
nieuwe rookdoos aanschaffen? en dan welk type/merk?
het budget voor een nieuwe zal rond de 150 euro liggen.
ik ga hier ook eens reageren, voordat ik weer mijn rookdoos op non-actief zet.
de vorige keer dat ik mijn rookdoos (z800) schoon wilde maken overleed ie tijdens dit proces.
tenminste de pomp dan, deze had ik vervangen en hij deed het weer als nieuw.
helaas niet voor erg lang, want kort daarna deed ie weer lastig.
voornamelijk net na het opwarmen moet ik lange tijd de knop ingedrukt houden voordat er eindelijk eens wat rook uitkomt.
ook later komt dit nog weleens voor.
wat mij ook opviel was dat de rook wat grijzer lijkt dan voorheen.
vooralsnog doet de machine het wel, maar voordat ik hem weer sloop zou ik graag vernemen hoe of wat.
Topic: snelle laser vraag ?? (4-2-2006 10:57:00)de vorige keer dat ik mijn rookdoos (z800) schoon wilde maken overleed ie tijdens dit proces.
tenminste de pomp dan, deze had ik vervangen en hij deed het weer als nieuw.
helaas niet voor erg lang, want kort daarna deed ie weer lastig.
voornamelijk net na het opwarmen moet ik lange tijd de knop ingedrukt houden voordat er eindelijk eens wat rook uitkomt.
ook later komt dit nog weleens voor.
wat mij ook opviel was dat de rook wat grijzer lijkt dan voorheen.
vooralsnog doet de machine het wel, maar voordat ik hem weer sloop zou ik graag vernemen hoe of wat.
mark_dabomb schreef:
Kijk je wel uit voor de lens van je camera (en dan metname de ccd chip er achter). Als je laser daar recht in valt kan die nog wel is stuk gaan (en dat zou zonde zijn natuurlijk).Mocht je nog is een feestje in de buurt hebben hoor ik het wel
mijn digicam heeft nu ook een mooie streep door het beeld.
enige 'geluk' is dat die cam toch al redelijk naar de *** was.
dus niet alleen theoretisch, maar nu ook praktisch bevestigd ;)
DJ Delay schreef:
Ik ben wel benieuwd... hoeveel herrie maakt hij nou echt? Ik heb zelf een Showtec Clublaser, en deze komt boven de Palladium 1600 uit. Op je filmpjes klinkt hij ook best hard, of is dit iets anders? Kan je hem ergens mee vergelijken? Misschien eens het aantal dB meten??ik had ook een Bat One.. die maakte op zich nog ietsje meer herrie in bepaalde stand.
op zich hoor je de fans van de lasers wel, maar met een klein beetje muziek al niet meer.
daarentegen als de spiegeltjes in een bepaalde stand geluid maken, hoor je dit wel redelijk goed. ongeveer vergelijkwaardig met die Bat One.
en ik heb geen geluidsmeter, dus echt meten kan ik het niet.
Deze units zijn er om "beam shows" te maken, daarbij gaat het dus niet om de perfectie van het "vierkantje" of de "cirkel".
ben ik zeker met je eens. het gaat mij ook om het effect in de ruimte en niet om de mooie vormen op de muur.al had dit natuurlijk best wat beter gekunt! mijn lasercrab van een paar tientjes maakt immers ook perfecte vormen.
Ook bij een beamshow is het wel aardig (ik wou eigenlijk zeggen: noodzakelijk) dat een cirkel, wave of ellips mooi is, zonder raffelige vormen of foute aansluitingen. Anders ziet het er niet mooi uit als het publiek er in kijkt.
niet helemaal mee eens. als ik er recht inkijk valt het echt amper tot niet op dat de cirkel niet helemaal rond is, of het vierkant niet helemaal vierkant!Jouw bevindingen waren reeds bekend
Dus eigenlijk valt er weinig aan toe te voegen,...alhoewel,
een beetje commentaar is nooit weg ;)Dus eigenlijk valt er weinig aan toe te voegen,...alhoewel,
dan heb ik ook het idee dat men er naar kijkt.
en ben altijd wel benieuwd naar wat andere mensen er van vinden, ook al zeggen een paar filmpjes en fotos misschien niet alles.
vooral ook omdat niet iedereen even positief tegenover het china spul staat en ik geef mensen daar niet eens ongelijk in!
vette interesse hier zie ik....
al zie ik in mijn statistieken dat mensen toch wel mijn site bezoeken om te kijken
mensen laat eens wat van je horen!
Topic: snelle laser vraag ?? (18-1-2006 22:57:00)al zie ik in mijn statistieken dat mensen toch wel mijn site bezoeken om te kijken
mensen laat eens wat van je horen!
het zijn lasers uit china.
dit type gaat vanaf zo'n 375 euro per stuk over de toonbank, meestal ligt dit wat hoger omdat men elkaar graag afzet.
maar om het een dure laser te noemen, nee absoluut niet.
Topic: snelle laser vraag ?? (18-1-2006 22:24:00)dit type gaat vanaf zo'n 375 euro per stuk over de toonbank, meestal ligt dit wat hoger omdat men elkaar graag afzet.
maar om het een dure laser te noemen, nee absoluut niet.
vandaag die lasers binnen gekregen.
ik had 2x een F01 RGY besteld.
50mW groen en 2x100mW rood zouden ze moeten zijn.
eerste indruk was op zich niet verkeerd. behuizing is helemaal niet zo fragiel als ik verwacht had.
het binnenwerk daarentegen leek wel een lijmpot! overal hingen nog 'draadjes' lijm.
enige nadelen die ik tot nu toe heb ondervonden:
1 van de 2 apparaten is niet goed uitgelijnd, dit kan bv door stoten tijdens het vervoer zijn gekomen, maar dan nog bij een beetje product ligt ook niet meteen alles overhoop. rood en groen liggen een beetje naast elkaar, waardoor het geel dus een beetje mislukt.
ander nadeel was dat de apparaatjes toch wat herrie maken. de fan valt dan nog wel mee, met muziek aan hoor je het niet meer. maar tijdens het gebruik in een bepaalde stand maakt dat ding me toch een herrie! net als mijn winner scan aan de max van zijn spiegeltje zit, dan hoor je ook rr rr rr, maar bij die lasers is dat geluid een stuk harder.
over de figuren kan ik ook kort zijn, perfect zijn ze niet! maar goed het is ook een laser gekocht voor het effect en niet om mooie vierkantjes of rondjes op de muur te kijken ;). als je even niet naar de muur kijkt ziet het er allemaal wel redelijk uit.
verder komt de laser in een muziekstand mij wat druk en spastisch over. maar dit kan ook komen omdat de figuren gewoon druk zijn.
de lichtopbrengst heb ik niet over te klagen: het is eigenlijk wat te veel voor op mijn kamer. ze prikken ook makkelijk voor mijn 4 winners heen.
voor de kleinere feesten dus prima inzetbaar lijkt mij. omdat ik momenteel geen gordijnen heb kunnen ze buiten enigzins meegenieten. een stuk show is nog duidelijk zichtbaar op de bomen ACHTER onze tuin.
tja uhm wat valt er verder over te zeggen...
enige wat ik nog kan doen is naar mijn website verwijzen waar je een paar filpmjes en wat foto's van de laser kunt vinden onderaan de pagina.
iemand misschien nog vragen?
Topic: snelle laser vraag ?? (11-1-2006 05:17:00)ik had 2x een F01 RGY besteld.
50mW groen en 2x100mW rood zouden ze moeten zijn.
eerste indruk was op zich niet verkeerd. behuizing is helemaal niet zo fragiel als ik verwacht had.
het binnenwerk daarentegen leek wel een lijmpot! overal hingen nog 'draadjes' lijm.
enige nadelen die ik tot nu toe heb ondervonden:
1 van de 2 apparaten is niet goed uitgelijnd, dit kan bv door stoten tijdens het vervoer zijn gekomen, maar dan nog bij een beetje product ligt ook niet meteen alles overhoop. rood en groen liggen een beetje naast elkaar, waardoor het geel dus een beetje mislukt.
ander nadeel was dat de apparaatjes toch wat herrie maken. de fan valt dan nog wel mee, met muziek aan hoor je het niet meer. maar tijdens het gebruik in een bepaalde stand maakt dat ding me toch een herrie! net als mijn winner scan aan de max van zijn spiegeltje zit, dan hoor je ook rr rr rr, maar bij die lasers is dat geluid een stuk harder.
over de figuren kan ik ook kort zijn, perfect zijn ze niet! maar goed het is ook een laser gekocht voor het effect en niet om mooie vierkantjes of rondjes op de muur te kijken ;). als je even niet naar de muur kijkt ziet het er allemaal wel redelijk uit.
verder komt de laser in een muziekstand mij wat druk en spastisch over. maar dit kan ook komen omdat de figuren gewoon druk zijn.
de lichtopbrengst heb ik niet over te klagen: het is eigenlijk wat te veel voor op mijn kamer. ze prikken ook makkelijk voor mijn 4 winners heen.
voor de kleinere feesten dus prima inzetbaar lijkt mij. omdat ik momenteel geen gordijnen heb kunnen ze buiten enigzins meegenieten. een stuk show is nog duidelijk zichtbaar op de bomen ACHTER onze tuin.
tja uhm wat valt er verder over te zeggen...
enige wat ik nog kan doen is naar mijn website verwijzen waar je een paar filpmjes en wat foto's van de laser kunt vinden onderaan de pagina.
iemand misschien nog vragen?
ik heb trouwens 2 van die goedkope big dipper lasers besteld.
als het goed is krijg ik deze op korte termijn binnen en zal ik mijn bevindingen hier eens posten.
voor mij waren er echter genoeg redenen om juist voor het goedkope china spul te kiezen:
allereerst de prijs. maar ook hetgeen ik ermee wil gaan doen bepaalde mijn keuze. zo heb ik geen drive-in en gebruik ik mijn lichtspullen veelal thuis als hobby. wat kan mij het dan schelen dat zo'n ding dan bijna uit elkaar valt. ik zet hem eenmalig neer en heb er dan weinig omkijken meer naar. als ie werkt, werkt ie, meer en minder verwacht ik ook niet.
Topic: advies gevraagd inrichting kamer.. (15-9-2005 03:58:00)als het goed is krijg ik deze op korte termijn binnen en zal ik mijn bevindingen hier eens posten.
voor mij waren er echter genoeg redenen om juist voor het goedkope china spul te kiezen:
allereerst de prijs. maar ook hetgeen ik ermee wil gaan doen bepaalde mijn keuze. zo heb ik geen drive-in en gebruik ik mijn lichtspullen veelal thuis als hobby. wat kan mij het dan schelen dat zo'n ding dan bijna uit elkaar valt. ik zet hem eenmalig neer en heb er dan weinig omkijken meer naar. als ie werkt, werkt ie, meer en minder verwacht ik ook niet.
ow ik zie nog wat reacties waar ik op wil reageren:
@ dj delay: verwarming in de winter kan niet zo'n kwaad, de standaard verwarming voldoet totaal niet. maar dan hebben we nog een keerzijde: de rekening van het stroom.
nogmaals @ dj delay: ik heb de booth nu expres onder de dakkapel vandaan gehaald omdat er zo in mijn ogen meer kubieke meters over blijven voor het licht. want of het licht nou op een schuin dak staat, of op de uitbouw van de dakkapel...
@ stekelvarke: op stap ga ik amper tot niet met de lampen. het is ook niet mijn intentie om alles steeds mee te slepen.
voor de laatste keer dj delay: de truss kan niet onder de dakkapel hangen. alleen op de manier zoals ie nu hangt (maar dan steviger). de nieuwe dakkapel mag nml niet in geboord worden. tevens komen de lampen dan wel erg laag te hangen denk ik.
verder weet ik niet of er al iemand op mijn site gekeken heeft ? ik heb er gisteren wat fotos en simpele filmpjes geplaatst van hoe het er nu bij staat.
vragen/opmerkingen ? brand maar weer los.
@ dj delay: verwarming in de winter kan niet zo'n kwaad, de standaard verwarming voldoet totaal niet. maar dan hebben we nog een keerzijde: de rekening van het stroom.
nogmaals @ dj delay: ik heb de booth nu expres onder de dakkapel vandaan gehaald omdat er zo in mijn ogen meer kubieke meters over blijven voor het licht. want of het licht nou op een schuin dak staat, of op de uitbouw van de dakkapel...
@ stekelvarke: op stap ga ik amper tot niet met de lampen. het is ook niet mijn intentie om alles steeds mee te slepen.
voor de laatste keer dj delay: de truss kan niet onder de dakkapel hangen. alleen op de manier zoals ie nu hangt (maar dan steviger). de nieuwe dakkapel mag nml niet in geboord worden. tevens komen de lampen dan wel erg laag te hangen denk ik.
verder weet ik niet of er al iemand op mijn site gekeken heeft ? ik heb er gisteren wat fotos en simpele filmpjes geplaatst van hoe het er nu bij staat.
vragen/opmerkingen ? brand maar weer los.