Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rutger
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 196 bijdrage(n) van Rutger (Pagina: 7 van 20)
Topic: Dynacord Powermax 5 (17-10-2008 15:21:00)1 x 18" BR subje per kant (uit mid-price prijsklasse) voor 250 mensen? Ik durfde dat aantal niet eens met m'n 18G50 subs (andere kwaliteitsklasse), aangestuurd door Lab.4000 versterkers (andere kwaliteitsklasse). Maar mogelijk zijn mijn inschattingen (en plaatsingen in het verleden) erg conservatief. Ik hanteerde altijd de "liever mee dan om verlegen" regel ;-)Met de powermax 5 heb ik al vele bruiloften en ander soort gelijke feesten gedraaid. Dus ik weet zeker dat het kan!Chips?? Ik bedoel: met 2 variline sub 18 ( met l2400 versterker ) en 4 variline vl152 toppen.
nogmaals: ik weet dat je aan de Powermax 5 set een hele goede hebt, voor de feesten die de OP van muziek verzorgt!
Topic: Dynacord Powermax 5 (16-10-2008 10:13:00)Dré schreef:
rutvanelk schreef:
Je kan met 4 subs gaan slepen, maar mijn ervaring is dat je met een Powermax 5 set meer dan genoeg bas/volume hebt voor 250 man.Ik draai zelf met dynacord variline sub 18 ( met een L2400 versterker ) en die produceert meer dan genoeg bas voor 2 toppen
Dat soort termen zeggen me echt helemaal NIETS. Geval is namelijk dat de ene top de andere niet is (chips) EN geval is dat de ene afstelling de andere niet is (chips). Zo ben ik dol op minstens 6dB meer laag dan mid/hoog (geeft indruk van geluidsdruk zonder daarbij behorende kapotte oortjes bij bezoekers). Iemand die meer de jaren 70 klank van de vorige eeuw wil horen zal een fractie nodig hebben van het aantal subs dat ik mee sleepte (6 x 18" subjes voor ca. 500 man).nogmaals: ik weet dat je aan de Powermax 5 set een hele goede hebt, voor de feesten die de OP van muziek verzorgt!
Dré schreef:
Ruudjan schreef:
Bedankt voor jullie reactie. Als ik het zo lees is de powermax dus nog niet zo verkeerd! Wat ik belangrijk vind dat er genoeg druk uit de bassen komt. Wat dat betreft vind ik de LEM T5SA erg tegenvallen.Daarnaast moet je altijd de realiteit onder ogen blijven zien: Het is en blijft een 15" BR subje (een erwtje dus). Heb dus niet de illusie dat een 15" BR sub van een ander merk significant beter zal presteren...
Ik zou er dus gewoon 2 T5SA's bij nemen aangezien de winst van de koppeling alleen al meer is dan velen vermoeden. 1 subje per kant is leuk voor ca. 100 man (als het stevig moet). 2 subjes per kant is voldoende voor fiks meer dan het dubbele.
Ik draai zelf met dynacord variline sub 18 ( met een L2400 versterker ) en die produceert meer dan genoeg bas voor 2 toppen
s6 rutger.
Roeltje schreef:
rutvanelk schreef:
Uit ervaring kan ik vertellen dat een feestje van 250 man, makkelijk gaat met een p5 set. Je moet dan echter wel goede versterking erachter hebben zitten ( pm2600). Wij hebben er feesten ( disconiveau )tot ongeveer 400 man mee gedaan. Het andere grote voordeel van de Dynacord p5 set, is dat de set een relatief hoge restwaarde heeft.P5 heeft 2x18" sub per kant, powermax maar 1 (wel zelfde type) en de P5 heeft een 3-weg top, en de powermax 5 een 2-weg... ding van de P5 schijnt wel ietsje beter te zijn.
Weet zo snel types niet, maar dat is wat info die ik tijdje geleden vond.
Beste Ruud-Jan,
Uit ervaring kan ik vertellen dat een feestje van 250 man, makkelijk gaat met een p5 set. Je moet dan echter wel goede versterking erachter hebben zitten ( pm2600). Wij hebben er feesten ( disconiveau )tot ongeveer 400 man mee gedaan. Het andere grote voordeel van de Dynacord p5 set, is dat de set een relatief hoge restwaarde heeft.
Verder heb ik geen ervaring met de LEM set, dus kan je geen vergelijking geven.
s6 met het maken van je keuze.
Gr rutger
Topic: Crest CC2800 ervaringen? (6-7-2008 21:13:00)Uit ervaring kan ik vertellen dat een feestje van 250 man, makkelijk gaat met een p5 set. Je moet dan echter wel goede versterking erachter hebben zitten ( pm2600). Wij hebben er feesten ( disconiveau )tot ongeveer 400 man mee gedaan. Het andere grote voordeel van de Dynacord p5 set, is dat de set een relatief hoge restwaarde heeft.
Verder heb ik geen ervaring met de LEM set, dus kan je geen vergelijking geven.
s6 met het maken van je keuze.
Gr rutger
hugovanmeijeren schreef:
Ik zou die Peavey (immers daar komt Crest tegenwoordig weg) bakken lekker laten staan en als je Crest wilt kijken naar de CA of Pro x001 series kijken.Draai al jaren met volle tevredenheid op CA series (CA6, CA9 en CA12).
Groeten Hugo
en heb je dit stuk wel eens gelezen?
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Molema,
De Crest CC-serie is een nieuwe versterkerlijn en nog onbekend bij Engine
onze TD (goed teken). Derhalve heb ik informatie met betrekking hiertoe
aangevraagd bij Crest. Onderstaand verhaal is dus in het Engels. Ik hoop dat
u hier wat aan heeft.
Met vriendelijke groet,
************
TM-Audio
t: 030-2414070
f: 030-2410002
www.tmaudio.nl
Pro200(tm) was designed after old Pro series (let's call it Pro01),
combining the analog output stage of Pro01 with a new designed resonant
switch mode power supply. The output stage similar to Pro01 in Pro200 is
available in class AB for the smaller models (3301, 4601, 5200) and class H
for higher power models (7001, 8001, 9001, 7200, 8200, 9200). The mayor
advantage of Pro200(tm) over Pro01 is size and weight, the mayor
disadvantage is low frequency punch. Now, while there is no doubt about the
former, the latter can be discussed:
Pro200(tm) in a true Crest fashion has an overbuilt power supply and is able
to generate a voltage swing higher than needed to achieve specified power.
This will help the amplifier to produce musical peaks, which let make it
sound louder than competitive designs - more juice, more fun! For a very
long bass signal however, the storage of an "iron" transformer will support
the caps storage and the bass response of an analog power supply design
might be appreciated.
This brings us to CC(tm)-Series. CC(tm) basically is a Pro200(tm) with an
analog PSU built in China. It does have the overbuilt PSU again. Now, does
that mean CC(tm) is the same as the old Pro01? No, not really... What is the
main difference? 20 years!
CC(tm) is very close to Pro200(tm), and it uses the Pro01 power supply
technology. That's how we should describe it. The mayor difference is
between the 1987 Pro01 design and the 2001 Pro200(tm) design. Saying this,
8001 lovers will love CC4000. It will produce more power, at a sound
experience very close and just slightly more than half the weight! That's 20
years of experience!
N.B.: The main reason generation 1 "switchers" (mainly Carver) were not
taken serious in the market, was the low frequency response. Generation 2
Switchers (QSC) made it to market leaders, so the acceptance for this design
went all the way up, and customers learned to live with the disadvantage.
Now, these designs were not only short of the big bang in the low end, but
also did not have any overbuilt power supply. They were built to perform on
the bench and they actually never cheated! In musical applications however,
you will notice a high voltage swing. Crest has always overbuilt power
supplies with the exception of CPX. The latter is limited in power like
competitive designs. All other models will always give you more watts in
music than the spec sheet will claim. And last but not least, from all SMPS
models in the market, I think Pro200(tm) actually comes very close to an
analog supply sound and power
Zijn er mensen met ervaring met de CC versterkers?
Ik wil nieuwe versterkers kopen voor mijn dynacord set ( variline ) en mijn oog is op deze versterkes gevallen.
De Dynacord h2500 en 5000 vesterkers vallen buiten mijn budget.
Gr,
rutger
Topic: DAP LT-212 of Dap x 15 (1-6-2008 22:36:00)Ik wil nieuwe versterkers kopen voor mijn dynacord set ( variline ) en mijn oog is op deze versterkes gevallen.
De Dynacord h2500 en 5000 vesterkers vallen buiten mijn budget.
Gr,
rutger
prosoundandlight schreef:
rutvanelk schreef:
Ben nu zeer aan het twijfelen geslagen en neig naar 2 x d12... Om zo toch bij Dynacord te blijven.Het deftig filteren gaat niet echt lukken ben ik bang... Voor deze set heb ik een versterkerrack beschikbaar met een driverack pa erin.
@ prosoundandlight: weet jij misschien de wat je juiste instellingen zouden zijn voor 2 x variline en 2 x d12 ( crossover en eq ) en heb jij niet nog wat te koop staan ( eventueel nieuw??)
gr
Daniel-sound schreef:
Misschien is het handig om ook het budget te vermelden?Dan kunnen we evt. ook nog in EV meedenken..
( heeft een iets uitgebreider assortiment.. )
Daniel
heb zelf nog 2 x Electrovoice sx 300 liggen, echter vind ik deze te zacht gaan voor stevige house. Ik houd het ook liever bij Dynacord, omdat ik alles liever van het zelfde merk wil. Ook vind ik vaak Dynacord mooier ( persoonlijk ) klinken dan EV.
Gr
Ben nu zeer aan het twijfelen geslagen en neig naar 2 x d12... Om zo toch bij Dynacord te blijven.
Het deftig filteren gaat niet echt lukken ben ik bang... Voor deze set heb ik een versterkerrack beschikbaar met een driverack pa erin.
@ prosoundandlight: weet jij misschien de wat je juiste instellingen zouden zijn voor 2 x variline en 2 x d12 ( crossover en eq ) en heb jij niet nog wat te koop staan ( eventueel nieuw??)
Topic: DAP LT-212 of Dap x 15 (1-6-2008 16:40:00)Het deftig filteren gaat niet echt lukken ben ik bang... Voor deze set heb ik een versterkerrack beschikbaar met een driverack pa erin.
@ prosoundandlight: weet jij misschien de wat je juiste instellingen zouden zijn voor 2 x variline en 2 x d12 ( crossover en eq ) en heb jij niet nog wat te koop staan ( eventueel nieuw??)
Weet nou niet of ik zo snel van boxen zal gaan houden....
@ Daniel heb je gemaild over de d15-3.
Ik begrijp dat jullie me willen behoeden voor de dap x-15. Echter draai ik veel studenten feesten, waar niemand een ..... geeft om wat voor PA set erstaat, als het maar goed klinkt en als er maar genoeg bier is. Jullie wel gelijk over de restwaarde en kwaliteit.
Heb gekeken naar 2 nieuwe Dynacord D15-3 echter zijn deze ook relatief duur en dan koop ik liever gelijk variline toppen.
gr
@ Daniel heb je gemaild over de d15-3.
Ik begrijp dat jullie me willen behoeden voor de dap x-15. Echter draai ik veel studenten feesten, waar niemand een ..... geeft om wat voor PA set erstaat, als het maar goed klinkt en als er maar genoeg bier is. Jullie wel gelijk over de restwaarde en kwaliteit.
Heb gekeken naar 2 nieuwe Dynacord D15-3 echter zijn deze ook relatief duur en dan koop ik liever gelijk variline toppen.
gr