Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJJD

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJJD (Pagina: 7 van 20)

Topic: Het bouwen van een case (8-5-2005 16:15:00)
Zo, vandaag vanaf 10 uur in de morgen zitten klussen. Werd aan het einde wel een beetje duizelig en heb een paar fouten gemaakt dus ben maar gestopt razz :p

Versterkerkistje 3HE en kabelkist.

Foto's https://groups.msn.com/DJMeubels/lichtcase.msnw?Page=1

Het grootste probleem waar ik elke keer weer tegen aan loop zijn de sluitprofielen, hoe kan je die in godsnaam nou mooi en snel zagen?!
Topic: Het bouwen van een case (2-5-2005 22:33:00)

martijn schreef:

en natuurlijk mijn lievelingsgereedschap: de tacker
Is inderdaad ontzettend handig! Heb een beetje geluk dat mn vader zelf dit huis wou bouwen en daarbij het nodige gereedschap had aangeschaft, maar ik gebruik onze heuse Stanley nietmacihne ook al van af het bittere begin, zou niet weten wat ik nu zonder moet!
Ook nog even een andere machinale tip, bovenfrees!

Heb trouwens net mijn lichtrackje af, (zie ong. 10000 posts geledenwink ;)) ga zaterdag kabelkist afmaken en daarnaast beginnen met kist voor versterker. Foto's volgen (als ik ze niet vergeet).
Topic: Stroom verdelen (29-4-2005 16:19:00)
Is het trouwens niet zo dat de meeste zalen die krachtstroom gebruiken ZELF een verdeler hebben naar gewone schuko's? Wat is anders het nut ervan!
Topic: Ontwikkeling platendatabase. Welke features?? (18-4-2005 22:45:00)
oeh leukleukleuk!
Heb intusse ook al een aardige vinylcollectie die steeds groter word dus dit kan wel handig zijn.

Even nog een kleine aanvulling;
Misschien kan je met bekende webshops als 4djsonly en Dancegrooves iets afspreken dat je de informatie van de platen in de webshop zegmaar kan importeren. Zo hoef je niks over te typen en dat scheelt toch met een paar honderd platen.
Topic: Feest tot 100man (16-4-2005 19:55:00)

dj_vincent schreef:

Tom. V schreef:

We zijn spijtiggenoeg van het plan moeten afstappen omdat we een budget-tekort hadden! En het was niet de bedoeling om van die "kinderachtige" effectjes te huren hoor! We gingen: 12 PAR-56 en 4 scans huren wink ;) Mja,.. geld hé
ik wil hier ff op reageren voor een klein budget heb je geen scanners,parcans,dimpacs en een lichtstuurtafel!!!
voor een feest met een wat kleiner budget had ik die effecten gehuurt want je moet dan ook nog een geluid installatie huren(dat zou ik dan doen heh)
maarja als je wensen te groot zijn kom je ook niet ver wink ;)
Ik denk dat de op redelijk professioneel over wou komen. Als het budget hier niet voor is, dan is het naar mijn idee gewoon het beste om het af te zeggen anders staat het ook een beetje lullig.
Topic: Maten CEE stekker (14-4-2005 11:16:00)

Tom schreef:

duidelijk is in elk geval wel dat de op er de ballen verstand van heeft,
en eigelijk min of meer op een regelrechte dodelijke ervaring af stevend......
Sorry maar ik vind dit wel een beetje overdreven. Het gaat hier immers om de keuze van de connector, en ik mag hopen dat alle connectors die Dré in zijn webshop verkoopt, niet dodelijk zijn mits goed bekabeld.

Mijn powercon doorfik verhaal gaat eigenlijk niet echt op want na enige navraag bleek het hier om een speakon te gaan. Hoewel ze wel geloof ik nagenoeg hetzelfde zijn.

Maargoed, ik heb desondanks denk ik toch meer vertrouwen in een grote blauwe stekker, onderandere omdat de verbindingen aan de achterkant van het chassisdeel naar mijn idee eerder loslaten (ivm geen schroef-verbinding)
Topic: Maten CEE stekker (13-4-2005 17:59:00)

Victor schreef:

Je moet je inderdaad eerst even registreren.

Het verschil tussen de blauwe 3-polige en de rode 5-polige is dat de blauwe enkelfase is (3 pinnen: fase, nul en aarde) en de rode driefasen krachtstroom (pinnen: fase 1, fase 2, fase 3, nul en aarde).

Je zou ook Powercon kunnen overwegen. De chassisdelen daarvan zijn veel compacter en passen in een standaard D-formaat gat van bijvoorbeeld een aansluitpaneel.
Oké bedankt, maar ik denk dan dat het toch de blauwe stekker word, omdat er toch aan de andere kant een schuko komt en er is dus van krachtstroom weinig sprake eigenlijk.

Powercon durf ik eigenlijk niet aan want er gaat misschien constant iets van 15 Ampere doorheen en ik heb verhalen gehoord van doorfikkende powercons... Daarnaast ziet een grote blauwe stekker er natuurlijk wel veel stoerder uit wink ;)
Topic: Maten CEE stekker (13-4-2005 17:44:00)

Victor schreef:

De vraag is beantwoord door Joep. Waarmee niet gezegd is dat de chassisdelen van andere merken precies even groot zijn.
Oh sorry erg bedankt dan Joep! wink ;) Toen ik op zijn link klikte kreeg ik alleen een scherm dat ik me moest registreren.

Mijn idee is trouwens om een soort kastje te maken met 12x schuko aansluitingen. Op dit kastje komt dan een CEE chassisdeel waar veel stroom doorheen moet lopen. Maar nu ik er over nadenk kan dit nooit veel meer zijn dan 16A, want dan zouden de stoppen in de meterkast moeten springen.
Dus in dat geval is het misschien handiger als ik gewoon de blauwe driepolige stekkers gebruik happy :)

Erg bedankt iedereen!

[edit] ik lees net dat zowel de blauwe (3P) als rode (5P) gemaakt is voor 16 Ampère. Wat is precies het verschil en het beste voor mijn toepassing?
Topic: Maten CEE stekker (13-4-2005 17:35:00)

speakerfreak schreef:

en dan ook nog eens de verkeerde link plaatsen, slimmerd shut up :X of wil je wel 5pin? beetje vaag lijkt me maargoed happy :)
Verkoopt newline dan ook 3pins? Maarja opzich lijkt 5 pinnen me op de een of andere manier robuuster...

speakerfreak schreef:

en geld? zoduur kosten die dingen nou ook weer niet:) die dingen gewoon bestellen zal je altijd zien dat de maat net weer wat anders is of t model gewijzigt is oid.
Ik koop liever meteen wat meer ivm de verzendkostenwink ;).
Topic: Maten CEE stekker (13-4-2005 17:05:00)

martijn schreef:

bestellen en meten? je zal ze er toch een keer op moeten zetten, dus kan je ze ook meteen halen.
Dat zou inderdaad wel het beste zijn. Maar helaas zijn ze niet gratis, en ik kan het geld pas over een week bij elkaar brengen en kort daarna heb ik het al nodig.
Vandaar dus wou ik eerst de kist maken, en dan kort voor dat ik ze nodig heb alles er in schroeven e.d.