Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BENjpt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 97 bijdrage(n) van BENjpt (Pagina: 7 van 10)

Topic: Ontwerp schakeling. (16-4-2003 15:32:00)
Tom,

Check www.vego.nl/3/6/4/3_6_4.htm
DIt is slechts een vb. je vind er nog veeeeel meer (ook dimmen/hogere vermogen etc.)

gr.
Topic: scans (15-4-2003 13:44:00)
Helemaal top! mn vraag is beantwoord als het gaat om de mogelijkheid. Nu weet ik wel dat de scanmaster van botex/showtec etc. (zie www.new-line.nl/v/3622 ) goedkoop is enz. Maar ik neem aan dat een scancontroller sowieso fadetime bezit. Heeft deze het nu ook per kanaal? En terzijde... als ik het goed begrijp kan je lichtapparatuur tot 8 kanalen DMX aansturen en maximaal (96:8) 12 fixtures (=apparaten?) in het totaal mee aansturen?

Alvast bedankt.
Topic: scans (14-4-2003 19:46:00)

Dré schreef:

BENjpt schreef:

Maar zie vorig post mn vraag over fadetime PER dmx kanaal..
Bij DMX laten we het meestal aan de tafel over om de fade-over van stand A naar stand B te verzorgen. Bij vector georienteerde protocollen (zoals dat oude Martin protocol) gebruiken we een speed parameter die aangeeft wat de beweegsnelheid moet zijn tijdens een beweging van A naar B.

Bij de duurdere tafels kun je per scene aangeven wat de fade-time wordt (en kun je ook nog de fade time aan de step time koppelen). Bij de goedkopere tafels werk je meestal met een global fade time. Als je de fade time lager zet dan de step time dan zal de kop van de scan een tijdje niets staan te doen (omdat hij "te vroeg" op z'n plek aankomt). Zet je de fade time hoger dan de step time dan is er niet voldoende tijd om de beweging af te maken en zal de stap erna dus begonnen worden voor de stap waar hij mee bezig was is afgerond.

Voor scans stel je dus meestal de fade time en de step time in op dezelfde waarde.
thx, maar de fadetime kan dus met betere tafels per DMX kanaal onafhankelijk worden ingesteld? Dus andere fadetime voor gobo dan voor pan bijv.
Topic: 5 polige din op Senesetter past met JEM fogger? (14-4-2003 19:35:00)
Andre,

Ook mijn dank.. ga het binnenkort eens proberen.. laugh :D
Evt. claim volgt misschien laugh :D
Topic: scans (14-4-2003 19:05:00)

hoi1 schreef:

De fadetime regelt de snelheid waarmee de spiegel beweegt. Dus de tijd die de spiegel nodig heeft om van A naar B te gaan. Als je de fadetime sneller zet dan de motortjes van de scans aankunnen kan de scan de beweging niet helemaal afmaken.
Dat was me al duidelijk happy :)
Maar zie vorig post mn vraag over fadetime PER dmx kanaal..
Topic: scans (11-4-2003 16:57:00)

Reemski schreef:

Dit kan zorgen voor vloeiendere bewegingen, maar bij een erg hoge fade-time kan het ook zorgen dat er vrijwel GEEN beweging meer is. (En dit kan al voorkomen wanneer de fade-time fader 1 cm, van zijn "uit" positie staat.)
OK, grappig dat je dat opmerkt, want datzelfde heb ik ook met de fadetime op de bekende DP-4/LM400 etc. controllers. De parren gloeien zeeeeeeeer langzaam op bij een 1 cm open fadetime fader..

Maar ff over die programmering van scans. Dus met die scancommander doe je dus niet stap voor stap de DMX waarde programmeren, maar doe je dit door 2 stappen te definieren (links en rechts) en dan met fadetime? Kan je met die scancommander ook de fadetime PER dmx kanaal aangeven/programmeren? (dus fadetime per kleur/gobo/pan/tilt etc.)?
Topic: scans (10-4-2003 15:55:00)

hoi1 schreef:

Die mirror mode is ook erg handig als je bijvoorbeeld 2 scans op dezelfde kanalen zet. Wij hebben 6 scans en we maken daar meestal in een disco 3 groepen kanalen van. Als je dan de X spiegelt krijg je een veel mooier effect. Bij pa hebben we meestal gewoon 6 groepen kanalen.
In mijn optiek idd het grootste voordeel.
1. symmetrisch werken in een zaal.
2. reducering van 50% in de DMX kanalen.

Zijn er ook geen tafels die mirror mode aan boord hebben (weliswaar op ander DMX adressen)?

Toch ook nog een vraagje over fadetime. Aantal posts terug las ik over een apart DMX kanaal die snelheid van de spiegel (pan/tilt) regelt. Echter vraag ik me af hoe ik dat moet zien. Ik kan me namelijk 2 situaties indenken:
1. je programmeert stap voor stap een chase waarin de spiegel een stukje 'opschuift' (langzaam DMX waarde verhogen). Aan de hand van je speed regeling (op controller met chase) laat je de spiegel dan snel of langzamer naar bv rechts gaan. Nadeel: veeeeeeeeeel programmeerwerk en schokkerig(?)..

2. Desbetreffende DMX kanaal (zie boven) regelt snelheid (soort fadetime?).

3. Nu kom ik met mn vraag: Als ik het ooit eens goed heb begrepen kan je met SCAN(!)-controllers de fadetime per(!) DMX kanaal bepalen. Is dit juist? Zo ja, wat dan als mn chase op 100 msec. per stap staat (elke 100 msec. de volgende stap) en mn fadetime staat op 200 msec? Het lijkt mij dat dan desbetreffende DMX kanaal niet zijn uiteindelijke waarde bereikt (bv spiegel helemaal rechts).

Dus even practisch gezien: stap 1: spiegel links, stap 2: spiegel rechts. De overgang van stap 1 naar stap 2 is eveneens met fadetime, maar de chase stappen zijn korter als de fadetime... betekent dit dat de spiegel niet aankomt bij zijn uiteindelijke geprogrammeerde punt (helemaal rechts)?

Thanks beforehand.
Topic: 5 polige din op Senesetter past met JEM fogger? (26-3-2003 15:55:00)

Dré schreef:

Victor schreef:

Aha, dan heb ik niks gezegd. De Botex Scenesetter heeft -weet ik vrij zeker- die voorziening niet.

Ik heb nu zelf maar even in de gebruiksaanwijzing gekeken (op www.glp.de). Maar daar staat niets over de rookmachine in behalve dat je er een kan aansluiten. Erg fijn. Nou ja, het ligt in ieder geval niet aan jou...
(De botex heeft het tegenwoordig ook, net als de GLP, American DJ, E-lite en noem al die OEM shoppers maar op).

Nadeel: Ze zeggen alleen dat hij de aansluiting heeft en geven verder NIET op aan welke machine(s) dit gekoppeld kan worden.

Uiteraard kan een "beetje" tech het zo uitzoeken MAAR dan moet die tech daar wel even de tijd voor hebben.

Overigens hebben mijn Magnum 1000's zo'n din plug (maar of die werkt op de Scene setter...).
Hoi,

Ik heb zelf ook de scenesetter van 'Works', deze heeft idd ook de optie om rookmachine aan te sturen. Het enige wat ik daarvan ooit begrepen heb, is dat je elke rookmachine kan aansturen. MITS deze zo'n return signaal heeft dat deze klaar is om rook te spuiten (lampje op remotecontroller gaat dan aan). Op die scenesetter zit namelijk ook een indicatie wanneer de rookmachine klaar is voor gebruik...

Er moeten eveneens schema's zijn dat je die din om kan zetten in jack etc. (een aantal rookmachines werken ook met jack input). Wanneer ik schema's heb gevonden laat ik het wel weten..
Topic: Probleem?? met DMX afsluitweerstand met dre's ledje? (13-3-2003 17:15:00)
Als je handig bent:

1. Pak Neutrik XLR chassis + male inzetdeel
2. soldeer 110 ohm tussen pin 2 en 3 (meestal 2x220 ohm parallel)
3. kenmerk chassisdeel dat het een terminator is (altijd makkelijk happy :) )

Klaar.

O ja... 4. nog ff die terminator in die scan steken laugh :D
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (7-3-2003 13:27:00)

DJ Statler schreef:

ahum... wij zijn er tot nu toe geslaagd om alles in een Citroën Saxo te stouwen....
-truss en statieven op het dak
in de koffer (met platgelegde achterbank):
-speakers (4 x JB Systems TS15)
-amp
-lichtsturing
-8 x par 56
-1 flight met mixer en twee dubbele CD-spelers
op de passagierszetel en daarvoor:
een stuk of tien CD-koffers

maar ja, binnenkort wat uitbreiden, dus we kijken maar beter naar iets anders uit... :-)
Ik wil daar wel een seen foto van zien laugh :D wink ;)