Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stefke96

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stefke96 (Pagina: 7 van 20)

Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (24-7-2022 14:32:00)
4x10" @4m groundplane (zonder hoorn):
https://i.imgur.com/YI7jHoP.jpg?1

4x10" @4m groundplane (met hoorn):
https://i.imgur.com/tG0RTzM.jpg?1

4x10" @2m off-axis metingen (paars is ruw weg 50 graden) en zonder EQ:
https://i.imgur.com/S1oPLNR.jpg?1

Zeer tevreden met de vooruitgang en verwacht niet veel grote aanpassingen meer.
Topic: Cubo 15 (24-7-2022 14:21:00)
Cubo 21 met Lavoce SAN214.50 @4m (geen filter/EQ):
https://i.imgur.com/YBjZMzj.jpg?1
"Out off band" pieken zijn duidelijk zichtbaar, wellicht wat te verminderen met wat foam in de kamer.

Met filters/EQ:
https://i.imgur.com/Qy6ebtB.jpg?1

Impedantie plot (niet buiten kunnen doen en al wat ouder):
https://i.imgur.com/qgcd6Y6.jpg?1
Topic: PHLIPPO AUDIO APW 218 SUBS (10-6-2022 09:55:00)
Phlippo al gecontacteerd?

Anders gewoon het setje opmeten, en een preset maken.
Topic: PHLIPPO AUDIO APW 218 SUBS (9-6-2022 20:13:00)
Vanwaar deze kast? Heb je ze al?
Topic: Cubo 15 (27-5-2022 14:04:00)
@Rademakers

Volgende week woensdag als het dan nog droog is.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (3-5-2022 19:21:00)
Het project kruipt steeds wat verder happy :)
https://i.imgur.com/qOrW6fC.jpg?1
Op het moment nog wat kleine dingen nodig om deze versie volledig te testen. Beide 10" drivers worden waarschijnlijk getest (of de obertons moeten dan al verkocht zijn). Een ding is zeker, het worden uiteindelijk geen drivers met een ferriet magneet, is zo amper te tillen.. Mochten de obertons echt bevallen, dan is er nog de 10NMB300 (als die te krijgen is).

Daarnaast ook wat verder gekomen met een aantal kleinere topkasten:
https://i.imgur.com/thI6BX4.jpg?1
Gaat om een set 12" kasten en 8" kasten. Wellicht beter dat ze een eigen topic krijgen als ze klaar zijn.
Topic: Elx vs HK vs VS Lem.... (3-5-2022 18:52:00)
Zelf nooit fan geweest van de de ELX. Upgraden is uiteraard leuk, maar dan moet daar wel het budget voor zijn.
Dus de vraag: Wat is je budget? Moet het per se actief zijn? Zelfde formaat? etc.
Topic: Cubo 15 (21-4-2022 20:35:00)
@Johan

Van mij krijg je binnekort nog een hele reeks metingen happy :)
Topic: 18" 6e orde bandpass/hoorn (15-3-2022 17:54:00)
Alhoewel ik t ontwerp nog niet gebouwd heb, kan ik uiteraard evengoed al een topic starten (al is het enkel voor inspiratie happy :) )
Ontwerp is te vergelijken met een 6e orde bandpass, echter wordt er gebruik gemaakt van een relatief korte hoorn voor de hogere frequenties >60Hz.
https://i.imgur.com/dp5bLMH.jpg

Afmetingen: 600x600x800mm
Driver(s): 18NLW9601/18DS115/SAN184.50/18Ipal (sterke motor heeft de voorkeur).

Hornresp response 18NLW9601 2,83V:
https://i.imgur.com/e0flo1F.jpg

Zoals te zien, ben ik ook aan het opteren voor een 'curved' (of laminar zoals LA het noemt) poort aan het kijken. Net zoals met een 'normale' rechte poort zal de aangrenzende zijkant zorgen dat de poort wat korter gemaakt kan worden dan de simulatie zal voorspellen.
Verder is een rechte poort wellicht mogelijk, maar is wat moeilijker te laten passen met genoeg oppervlak (0,5xSd).

Mocht ik uiteindelijk kiezen uit het rijtje drivers, dan zal de Ipal18 toch boven de rest uitsteken mits gebruikt met de ipalmod van Powersoft. Echter is dat een dure combi (zeker de komende jaren shocked 8O ).
Topic: 10 inch horn top (15-3-2022 15:32:00)
Ook al een half-space meting gedaan? Op die manier krijg je een goed beeld van de hele response (ook in het laag).
Scott Hinson van DIYRM heeft daar een nette manual van.