Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Bams
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 7 van 15)
Topic: Nieuwe installatie studentenkroeg (19-12-2012 08:39:00)
volgens mij kun je voor 1000 euro ook wel een setje turbosound tms4'en scoren, da's zo'n beetje de standaard uitrusting van engelse studentensociëteiten als ik speakerplans moet geloven :)
Topic: Led verlichting op accu. (28-11-2012 09:38:00)Geniaal idee! tijdens bloemencorso zundert deed een buurtschap dit ook al. die hadden naast de omvormer ook gewoon een snellader en 220v snoer bij, als ze dan ergens een stopcontact vonden tankten ze de accu even bij en konden ze de ook ingebouwde rookmachine ook gebruiken, je hebt altijd wel een momentje in een snackbar ofzo, al is het maar een kwartiertje.
die hadden er ook 2 zwaailichten op staan, maar dan verticaal opgehangen zodat ze ook het dak aanlichten.
zou inderdaad naast je ledparren ook een of ander led effectje gebruiken zoals een ADJ triball ofzo boven op je parasol, heb je vanzelf al een flinke speiding. als je toch bezig bent misschien ook meteen even een kleine 3tonige hoorn installeren? ook 12v! en een paar van die ventilatortjes zodat je nog wat luchtstroom hebt in een totaal volle zaal.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (24-11-2012 14:06:00)die hadden er ook 2 zwaailichten op staan, maar dan verticaal opgehangen zodat ze ook het dak aanlichten.
zou inderdaad naast je ledparren ook een of ander led effectje gebruiken zoals een ADJ triball ofzo boven op je parasol, heb je vanzelf al een flinke speiding. als je toch bezig bent misschien ook meteen even een kleine 3tonige hoorn installeren? ook 12v! en een paar van die ventilatortjes zodat je nog wat luchtstroom hebt in een totaal volle zaal.
ben je er zeker van dat het 0-5v is? lago had er ook nogal een handje van om 0/-10v te gebruiken, een of andere exotische variant op het thema:
www.epanorama.net/documents/lights/0to10v.html
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (22-11-2012 15:59:00)www.epanorama.net/documents/lights/0to10v.html
eis van 85 dB is niet direct gemeente/overheid gebaseerd, of er moet een akoestische rapportage zijn die als maatwerk is toegevoegd aan de melding activiteitenbesluit c.q. de voorgangers. Dit zou altijd in dB(A) moeten zijn. Ik vermoed een creatieve vertaling van door de locatie-eigenaar. verhaal over evenementenvergunning klopt ronduit niet.
ergo, ik ben benieuwd naar de achtergronden.
Topic: GE 4515's (7-11-2012 18:04:00)ergo, ik ben benieuwd naar de achtergronden.
euh.. volgens mij is de 4515 de originele pinspot, en inderdaad, volgens mij heeft GE ze enige tijd geleden wat breder gebundeld. heb ook nog een paar "oude" liggen die veel mooier bundelen op langere afstand.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (13-10-2012 01:31:00)trek niet de hard aan de as, als je forceert dan trek je alles krom (heb zo een paar stappemotoren van 218's gesloopt.. die hadden we eerder als de 518's). wat warmstoken wil nog wel eens werken. overigens acht ik de kans groter dat het een stappenmotordriver is.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (12-10-2012 18:23:00)veel voorkomend probleem bij martin 518's die ook met die sluisjes werken is dat de bevestiging wat speling krijgt waarna de sluis niet meer in lijn is met de uitsnijding uit het wiel. Als hij echter in eerste instantie bij opstarten wel naar de open wit positie gaat vermoed ik dat je stappenmotor of stappenmotordriver de geest heeft gegeven. als er 2 dezelfde stappenmotoren inzitten is het aan te bevelen die eens te swappen.
Topic: Gauss 5840 (10-10-2012 12:05:00)Hoi,
Dit zijn veel te mooie speakers om te ge/misbruiken in een knutselsetje. Hifiliefhebbers weten deze speakers te waarderen als gelijkwaardig aan de vintage JBL's dingen kunnen ongelofelijk op hun staart getrapt worden, en geven een oneerlijk warm randje aan je laag.
Wij hadden ze in dubbele glijbanen zitten (waar ze feitelijk niet goed in passen qua parameter), en met keihard 300w per kant draaiden we daar zonder problemen 400 man mee. voor een zangsetje is 15" eigenlijk ook aan de grote kant, kun je beter een 12" of zelfs 10" voor pakken, stukken sneller.
ik ben er zeker van dat als je ze een beetje fluft in je advertentie (dus niet verkopen als PA, maar als Hifi, en aanraden voor buizenliefhebbers) je hiervoor echt wel een leuk setje zangluidsprekers 2dehands kunt vinden.
wat zijn overigens je bijpassende tweeters? als dit vintage alnico JBL's zijn moet je ff bellen, ruil ik het setje graag tegen wat moois. moet ik alleen mijn vrouw nog overtuigen dat we echt een discosetje voor bij de BBQ nodig hebben, om ze vervolgens langzaam naar de woonkamer te verhuizen.
Topic: isolatie (9-10-2012 20:30:00)Dit zijn veel te mooie speakers om te ge/misbruiken in een knutselsetje. Hifiliefhebbers weten deze speakers te waarderen als gelijkwaardig aan de vintage JBL's dingen kunnen ongelofelijk op hun staart getrapt worden, en geven een oneerlijk warm randje aan je laag.
Wij hadden ze in dubbele glijbanen zitten (waar ze feitelijk niet goed in passen qua parameter), en met keihard 300w per kant draaiden we daar zonder problemen 400 man mee. voor een zangsetje is 15" eigenlijk ook aan de grote kant, kun je beter een 12" of zelfs 10" voor pakken, stukken sneller.
ik ben er zeker van dat als je ze een beetje fluft in je advertentie (dus niet verkopen als PA, maar als Hifi, en aanraden voor buizenliefhebbers) je hiervoor echt wel een leuk setje zangluidsprekers 2dehands kunt vinden.
wat zijn overigens je bijpassende tweeters? als dit vintage alnico JBL's zijn moet je ff bellen, ruil ik het setje graag tegen wat moois. moet ik alleen mijn vrouw nog overtuigen dat we echt een discosetje voor bij de BBQ nodig hebben, om ze vervolgens langzaam naar de woonkamer te verhuizen.
Het is overigens niet zo dat het een het andere uitzondert; een zwemband (creatief gedacht) maakt dat je de kast loskoppelt van de vloer, de voorzetwand zal in dit kader de luchttrillingen tegenhouden, wat je overhoudt zijn dan de luchttrillingen die via plafond en vloer in de constructie worden overgedragen. overigens is de opmerking van dre een goede, staande golven neem je hiermee weg op de wand van de klager, en dit kan je al veel helpen.
Topic: isolatie (8-10-2012 16:31:00)bij isoleren moet je dezelfde golflengte als je frequentie als stilstaande lucht nemen, of een equivalent. ergo, volledige voorzetwand met akoestische bouwmaterialen, en niet vergeten je subts zwevend van de vloer te positioneren, of verhuizen.