Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stieno
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 7 van 20)
Topic: Indigo 4500 werkt niet meer (23-6-2013 22:01:00)@ dre : Ik reageer op het bovenstaande- > spreiding is van toepassing op een versterker met een voeding (synq digit) en bij een versterker met gescheiden voeding per kanaal maakt het volgens amx-Pete niet uit wat je er aan hangt. Ik dacht, dat is te kort door de bocht.
Versterk je namelijk met 1 versterker is het andersom. Bij een gescheiden voeding laag op het linker mid hoog op het rechter geeft een situatie waarbij het linkerkanaal en de bijbehorende voeding het meer op zijn donder krijgt dan het rechter.
Het maakt dus wel uit wat je er aan hangt.
Bij een versterker met een voeding is een verdeling laag op het linker, mid hoog op het rechterkanaal wat betreft de VOEDING niet anders dan laag - midhoog op links laag midhoog op rechts (ik ga voor het gemak dan uit van passieve aansturing) (even buitenbeschouwing gelaten dat het passieve filter dan vermogen vreet)
Dit in een situatie met 1 versterker!
Waar ik echter overheen gelezen had*dussss* is dat het ging om een opstelling met 2!! identieke versterkers waar bij of 1 midhoog en een laag of 1 laag/ midhoog en 1 laag mid/hoog moest versterken. In deze opstelling is het wel handiger omdat dan elke versterker dus elke voeding de helft van het totale vermogen moet leveren , in plaats van een verdeling 33 / 67 %
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (21-2-2013 10:18:00)
Je hebt er maar 1? Omwisselen met onderdelen van een goed werkend exemplaar is de snelste manier om het defecte onderdeel te vinden lijkt me.
Topic: Pioneer XDJ-R1 (12-6-2013 13:47:00)wat een parachtapparaat. Slim hoor, dat je zonder laptop, en nog steeds met cd's een volwaardig systeem hebt.
Ik zit er hard over te denken om de cdj2000 / djm 900 set hier op in te ruilen. In 99 procent van de gevallen kan ik hier mee toe.
Topic: Sunlite; intelligent usb dmx interface. (15-4-2013 10:29:00)Ik zit er hard over te denken om de cdj2000 / djm 900 set hier op in te ruilen. In 99 procent van de gevallen kan ik hier mee toe.
Ik ken weinig bedrijven met zo'n goede support als nicolaudi...
Er zijn heel wat dongles in omloop die werken met sunlite suite 1, maar niet van nicolaudi zijn.
Een mailtje naar hen zal zeker werken, ze bieden ook altijd de moglijkheid om oude dongles (dan heb ik het over suite 1 2002!!) bij hen te upgraden naar een nieuwe.
Je kunt niet eeuwig support blijven geven op je oude producten natuurlijk, en al het nieuwe werkt 100% op 64 bit.
Overigens snap ik niet dat je dan niet gewoon een 32 bits windows er naast knalt. Je 64 bits laptop heeft daar geen problemen mee hoor.
Topic: Sunlite; intelligent usb dmx interface. (10-4-2013 12:53:00)Er zijn heel wat dongles in omloop die werken met sunlite suite 1, maar niet van nicolaudi zijn.
Een mailtje naar hen zal zeker werken, ze bieden ook altijd de moglijkheid om oude dongles (dan heb ik het over suite 1 2002!!) bij hen te upgraden naar een nieuwe.
Je kunt niet eeuwig support blijven geven op je oude producten natuurlijk, en al het nieuwe werkt 100% op 64 bit.
Overigens snap ik niet dat je dan niet gewoon een 32 bits windows er naast knalt. Je 64 bits laptop heeft daar geen problemen mee hoor.
exacte oorzaak weet ik het niet (kan vanalles zijn),
Maar ik zou het volgende doen :
1 Testen op een win xp pc of de hardware in orde is (ik heb hier zelf een afgefikte sunlite dongle
)
2 Onbekende apparaten verwijderen uit apparaatbeheer:
Het is zo dat als je de dongle aansluit voordat je de software installeert windows een "onbekend apparaat"aanmaakt en niet meer uit zichzelf gaat proberen de drivers te herinstalleren. Verwijderen van onbekende apparaten kan, en dan wordt de installatie opnieuw gestart als je het apparaat aansluit.
Als dat niet werkt:
3 Usb poorten op de laptop testen met een ander divice (zijn usb drivers geinstalleerd, 99% zeker is dit echt wel in orde)
4 Vervolgens proberen het setupprogramma in compatibaliteits modus te draaien (win 98 / win xp )
Anders aparte partitie maken met win xp
succes
Topic: Vloeistof (=Water/Verf) Shooter Effect (1-4-2013 22:47:00)Maar ik zou het volgende doen :
1 Testen op een win xp pc of de hardware in orde is (ik heb hier zelf een afgefikte sunlite dongle
)2 Onbekende apparaten verwijderen uit apparaatbeheer:
Het is zo dat als je de dongle aansluit voordat je de software installeert windows een "onbekend apparaat"aanmaakt en niet meer uit zichzelf gaat proberen de drivers te herinstalleren. Verwijderen van onbekende apparaten kan, en dan wordt de installatie opnieuw gestart als je het apparaat aansluit.
Als dat niet werkt:
3 Usb poorten op de laptop testen met een ander divice (zijn usb drivers geinstalleerd, 99% zeker is dit echt wel in orde)
4 Vervolgens proberen het setupprogramma in compatibaliteits modus te draaien (win 98 / win xp )
Anders aparte partitie maken met win xp
succes
Hoe dik is die verf? Hoe zit het met de samenstelling ? (niet giftig wil niet zeggen niet giftig bij inademen) !!!
Er zijn zo veel bestaande technieken om een vloeistof af te schieten.
Denk aan een dompelpomp aangesloten op een hogedrukreiniger, (kun je alles mee afschieten zo'n beetje)
Een simpele oplossing kan zijn een venturi met een compressor,
Hervulbare blusssystemen enz enz.
Een straal verf op waterbasis in iemand z'n sodemieter spuiten zal (hoewel verre van ongevaarlijk) over het algemeen op verf achter je lenzen en wat gekokhals na nog vaak wel met een sisser aflopen (helemaal als je daarbij de lampen raakt..............
.)
Maar kracht betekent altijd het risico op "vernevelen" zoals met mijn eerste 2 ideeën zeker het geval zal zijn. Grote hoeveelheden druppeltjes verf worden dan ingeademd..... Wat zal acryl doen met je longen?? Of water met alle aanwezige apparatuur??
Kijk voor de gein eens de aflevering van mythbusters waar ze proberen of je geelectrocuteerd kunt worden als je op een metrospoor piest... -> Grote afstand "schieten" met vloeistoffen geeft vrijwel altijd een verneveling. Je verliest dan volledig de controle over waar je afgeschoten vloeistof heen gaat..
Even niet te makkelijk over denken denk ik..
Waarom houd je het niet simpel met een water (lees verf) ballon lanceer systeem? (daar zie ik de humor wel van in)
Ook eenvoudig te maken met een compressor en wat pvc. Of een elastiek met een bakje..
Water combineren met co2 is moordadig denk ik. (ook een aardige aflevering van mythusters, water vs fire)
Topic: CDJ 2000 playknop reageerde niet (30-3-2013 00:05:00)Er zijn zo veel bestaande technieken om een vloeistof af te schieten.
Denk aan een dompelpomp aangesloten op een hogedrukreiniger, (kun je alles mee afschieten zo'n beetje)
Een simpele oplossing kan zijn een venturi met een compressor,
Hervulbare blusssystemen enz enz.
Een straal verf op waterbasis in iemand z'n sodemieter spuiten zal (hoewel verre van ongevaarlijk) over het algemeen op verf achter je lenzen en wat gekokhals na nog vaak wel met een sisser aflopen (helemaal als je daarbij de lampen raakt..............
.)Maar kracht betekent altijd het risico op "vernevelen" zoals met mijn eerste 2 ideeën zeker het geval zal zijn. Grote hoeveelheden druppeltjes verf worden dan ingeademd..... Wat zal acryl doen met je longen?? Of water met alle aanwezige apparatuur??
Kijk voor de gein eens de aflevering van mythbusters waar ze proberen of je geelectrocuteerd kunt worden als je op een metrospoor piest... -> Grote afstand "schieten" met vloeistoffen geeft vrijwel altijd een verneveling. Je verliest dan volledig de controle over waar je afgeschoten vloeistof heen gaat..
Even niet te makkelijk over denken denk ik..
Waarom houd je het niet simpel met een water (lees verf) ballon lanceer systeem? (daar zie ik de humor wel van in)
Ook eenvoudig te maken met een compressor en wat pvc. Of een elastiek met een bakje..
Water combineren met co2 is moordadig denk ik. (ook een aardige aflevering van mythusters, water vs fire)
Ja ok,
Maar via het netwerk traktor of vdj bedienen met je Nexus ? Je usb poort ongebruikt laten?
Lijkt mij niet mogelijk? (technisch zou dit moeten kunnen, dwz als een printer het kan... of een netwerkschijf)
Topic: CDJ 2000 playknop reageerde niet (27-3-2013 13:21:00)Maar via het netwerk traktor of vdj bedienen met je Nexus ? Je usb poort ongebruikt laten?
Lijkt mij niet mogelijk? (technisch zou dit moeten kunnen, dwz als een printer het kan... of een netwerkschijf)
Nee hoor
de cdj heeft alleen een netwerkverbinding met een andere cdj. Data gaat t.b.v. HID/midi, en als je de cdj als geluidskaart gebruikt via usb.
Of de nexus al een "volwaardige" netwerk aansluiting heeft durf ik niet te zeggen.
Topic: CDJ 2000 playknop reageerde niet (27-3-2013 13:02:00)de cdj heeft alleen een netwerkverbinding met een andere cdj. Data gaat t.b.v. HID/midi, en als je de cdj als geluidskaart gebruikt via usb.
Of de nexus al een "volwaardige" netwerk aansluiting heeft durf ik niet te zeggen.
Ik heb ditzelfde aan de hand gehad met cdj 400's en met mijn vorige laptop ook met de 2000's
Oplossing zat in een hub met externe voeding (kennelijk gaf het aansluiten van meerdere cdj's op dezelfde interne hub van de laptop een spanningsdipje dat deze errors veroorzaakte). Zeker als je werk met een externe hd is het kijken naar hoe je voeding voorzien wordt van al je usb apparaten de moeite waard.
Topic: Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers (21-2-2013 23:07:00)Oplossing zat in een hub met externe voeding (kennelijk gaf het aansluiten van meerdere cdj's op dezelfde interne hub van de laptop een spanningsdipje dat deze errors veroorzaakte). Zeker als je werk met een externe hd is het kijken naar hoe je voeding voorzien wordt van al je usb apparaten de moeite waard.
AMX_Pete schreef:
Dat geeft een betere spreiding van opgenomen vermogen uit de voeding. Laag heeft doorgaans het meeste nodig, mid wat minder. als één versterker beide kanten laag doet en een andere beide kanten mid, dan heeft de eerste meer werk. Laag en mid verdeeld over over één versterker maakt dat de voeding iets meer "eten" beschikbaar heeft voor het laag en ook een tandje minder warm zal worden. Is uiteraard alleen van toepassing voor versterkers met één voeding. Bij aparte voeding per kanaal maakt het niet uit wat je eraan hangt.Versterk je namelijk met 1 versterker is het andersom. Bij een gescheiden voeding laag op het linker mid hoog op het rechter geeft een situatie waarbij het linkerkanaal en de bijbehorende voeding het meer op zijn donder krijgt dan het rechter.
Het maakt dus wel uit wat je er aan hangt.
Bij een versterker met een voeding is een verdeling laag op het linker, mid hoog op het rechterkanaal wat betreft de VOEDING niet anders dan laag - midhoog op links laag midhoog op rechts (ik ga voor het gemak dan uit van passieve aansturing) (even buitenbeschouwing gelaten dat het passieve filter dan vermogen vreet)
Dit in een situatie met 1 versterker!
Waar ik echter overheen gelezen had*dussss* is dat het ging om een opstelling met 2!! identieke versterkers waar bij of 1 midhoog en een laag of 1 laag/ midhoog en 1 laag mid/hoog moest versterken. In deze opstelling is het wel handiger omdat dan elke versterker dus elke voeding de helft van het totale vermogen moet leveren , in plaats van een verdeling 33 / 67 %
Ik snap dat niet. Mij lijk logisch dat je het met een synq, met een enkele voeding, geen hol uitmaakt hoe je welk kanaal belast, want de voeding, 1 stuk, die dus alles voedt, heeft het met elke configuratie even zwaar.
Bij gescheiden voedingen zou je 1 voeding kunnen "overvragen" door het laag op het linkerkanaal en het hoog op het rechterkanaal te zetten. (en lijkt me spreiding wenselijker)
Bij gescheiden voedingen zou je 1 voeding kunnen "overvragen" door het laag op het linkerkanaal en het hoog op het rechterkanaal te zetten. (en lijkt me spreiding wenselijker)