Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJefke

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 7 van 20)

Topic: Stel je even voor... (2-9-2010 21:34:00)
Hoi Tov. Kennen wij elkaar niet? Of verwar ik je met een andere Robin "tov" die met geluid bezig is? ;)
Topic: Wat voor werk doe je in de vakantie? (2-9-2010 21:07:00)
Ik werk niet tijdens mijn vakantie laugh :D
Topic: DIN -> DMX probleem (22-8-2010 10:48:00)
Je kan alles ombouwen naar DMX, maar een en ander hangt natuurlijk af je technische kennis en de manier waarop de dingen momenteel worden aangestuurd. Indien op de DIN-aansluitingen gewoon 1 of meerdere 0-10V signalen zitten, kan je deze makkelijk aansturen door een DMX-multiplexer (bv: /nl/lichtsturingen/showtec-multi-exchanger_3636.htm). Je zit dan nog wel met DIN-kabels van de effecten tot aan dit toestel, maar het is veruit de makkelijkste oplossing. Als je een beetjethuis bent in electronica, kan je natuurlijk ook gewoon een klein DMX-naar-analoog printje inbouwen in elk toestel. Er zijn op internet wel een aantal mooie zelfbouw-ontwerpen te vinden, en volgens mij zal DMX4ALL hiervoor ook wel modules hebben.
Maar als die analoge DIN-ingang enkel werkt met een aparte controller van dat effect, dan wordt het natuurlijk iets ingewikkelder. Dan moet je uitvlooien hoe alles werkt en zelf een custom DMX-omzetter bouwen.

Over welke effecten (merk/type) gaat het precies?

/EDIT: Fossalta was blijkbaar net iets sneller
Topic: PA-markt 2010 (8-8-2010 18:37:00)
Ik snap alle discussie hierover niet echt. De beurs gaat mischien een klein beetje verder door, ween ween. Echt, zo erg groot is Nederland niet hoor. Je kunt vrij snel van het ene willekeurige naar het andere willekeurige punt. Als je de afstand te groot is, dan kom je toch lekker niet? (en dan kan je tegelijk jezelf eens afvragen of je wel de juiste hobby hebt gekozen :P)

Ps: Voor mij is het ook ver. Ik kom vanuit Gent, dus ik mag eerst nog even rondrijden langs Antwerpen.
Topic: Wat kosten jullie nou? (8-8-2010 11:08:00)
Als beginnende DJ heb je ook weinig ervaring, en zal je dus ook nog niet zo goed zijn, dus is het normaal dat je minder vraagt.
Topic: Wat kosten jullie nou? (7-8-2010 21:24:00)
Dus eigenlijk zeg je gewoon in andere woorden wat ik al zei?
Topic: Wat kosten jullie nou? (30-7-2010 10:50:00)
Eigenlijk is het vrij simpel: het is allemaal vraag en aanbod. Als je met je prijs voldoende boekingen krijgt, zit je goed denk ik. Krijg je meer boekingen dan je wil, is je prijs te laag. Krijg je te weinig boekingen, is je prijs mogelijks te hoog. Ik denk echt wel dat het meer nut heeft om je eigen prijs te vergelijken met de prijzen van collegas in dezelfde regio (die ongeveer op hetzelfde niveau staan).
Topic: Wat kosten jullie nou? (30-7-2010 10:21:00)
Volledig met Tom eens. In feite is heel dit topic dan ook nogal nutteloos (is volgens mij ook al meerdere malen in dit topic vermeldt). Hoe je met een show voor de dag komt, kan je nog laten zien dmv foto's, maar hoe je ambiance kan maken op een avond is moeilijk te vatten in enkel wat foto's.
Topic: Martin Lightjockey op Mac (23-6-2010 19:16:00)
Koppelverkoop is inmiddels gewoon toegelaten in België. Laptop + besturingssysteem is trouwens 1 geheel, en dus geen koppelverkoop. Probeer maar eens een auto zonder wielen te kopen sneaky :V Dat van de MS EULA niet accepteren is dan weer wel iets dat kan werken, maar wat je veel tijd en moeite kan kosten voor een paar tientalle euros. De OEM-licentie bij de laptop kost namelijk niet zo erg veel.

(Ben zelf voor de rest een vrolijke Linux-gebruiker ;))
Topic: krachtstroom (23-6-2010 11:07:00)
Je moet nu niet de geslagen hond spelen. Niemand kraakt je hier af. Het is misschien niet leuk te horen dat je kennis van electra veel te ontoereikend is voor hetgeen je wil bouwen. Maar dat zeggen we hier niet om je af te breken of te pesten, maar voor je eigen bestwil. We kunnen hier natuurlijk tips geven ivm zelfbouw tot we een ons wegen, maar dat garandeert nog niet dat je in staat zal zijn dit project tot een veilig einde te brengen.
Als je je echt geroepen voelt tot electriciteit, dan is het wel een idee om hiervoor een degelijke opleiding te volgen. Dan wordt je wel haarfijn uitgelegd hoe het zit met krachtstroom, verdeling in groepen, kleurcodes, soorten kabels, soorten overspannings- en andere veiligheden, ...