Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Kiebus
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 154 bijdrage(n) van Kiebus (Pagina: 7 van 16)
Topic: Beginnerssetje gezocht, maar met bijzondere vraag (19-6-2008 13:06:00)
Ik heb zelf een hele oude versie (3.1) uit 2000,
Werkt prima, en je kan voor de slideshow er van alles op instellen.
Jalbum heeft ook zoiets ingebouwd zitten dacht ik....Naar mijn weten is ACDsee niet gratis. Ik weet niet of de OP een gratis programma wenst?
Met dit soort vragen kun je trouwens volgens mij beter terecht op GOT (gathering of tweakers)Topic: Fostex 6301BX als DJ monitor (11-6-2008 20:25:00)
. Kijk maar eens naar een iso-lijn die geldt voor het gedrag van je oor, sub is daar veel minder gevoelig, het probleem gebied zit in de spraak (daar is het oor het gevoeligst).Niet om te zeiken ofzo, maar ik heb ooit eens geleerd dat die lijn de 0-foon-lijn heet. Vergis ik me nou, of is het gewoon een andere lijn? (Wat ik me niet kan voorstellen). Topic: Versterker in/uit schakelen dmv stroom erafhalen? (26-3-2008 16:33:00)Hahaha, damn, dat was ff niet de bedoeling, slechte vraagstelling
Ik zal de vraag beter formuleren; bestaan er schakelaars (evt dubbelpolig) die _eerst_ de fase onderbreken en daarna de 0? (Ongeacht de richting van de stekker in het stopcontact).
De specs die daar staan, zijn dezelfde als op dit site die ja aangaf. Dit is ook wel logisch, aangezien tweakers die specs gewoon overneemd.
Voor je geluid, zoals al vaak geschreven hier, 2x k115 van dap + een P2000 versterker + mengpaneeltje. Dan zit je aan je budget. Hier kun je wel 50 man mee bespelen.
Topic: Partyfoto's op beamer projecteren (18-6-2008 12:06:00)Voor je geluid, zoals al vaak geschreven hier, 2x k115 van dap + een P2000 versterker + mengpaneeltje. Dan zit je aan je budget. Hier kun je wel 50 man mee bespelen.
Tom schreef:
ACDsee al eens geprobeerd?Ik heb zelf een hele oude versie (3.1) uit 2000,
Werkt prima, en je kan voor de slideshow er van alles op instellen.
Jalbum heeft ook zoiets ingebouwd zitten dacht ik....
Met dit soort vragen kun je trouwens volgens mij beter terecht op GOT (gathering of tweakers)
Naar mijn idee wel ja... Een k112 of k115 is prima te gebruiken als (dj)/(PA) monitor, al dan niet powered (actief). (Hier ben ik ze al vaker voor tegen gekomen.)
Topic: Fostex 6301BX als DJ monitor (11-6-2008 13:28:00)Vergelijk die 2 kastjes eens met elkaar. 150 watt tegen 10 watt? Naar mijn inziens is die 10 watt echt te weinig voor monitor gebruik als dj. (Correct me if a'm wrong)
(Volgens mij haal jij 'studio-monitors' en 'dj-monitors' een beetje door elkaar.)
Topic: Hulp met afstellen geluidset (11-6-2008 13:20:00)(Volgens mij haal jij 'studio-monitors' en 'dj-monitors' een beetje door elkaar.)
Heren, is het niet handiger dat jullie dit via mail ofzo verder bespreken?
Topic: Verschillen Numark CM200 USB en JB-Systems Beat 6 USB (15-5-2008 21:03:00)
Ik zit eigenlijk met zowat precies dezelfde keukze, alleen dan beide zonder usb aansluiting.
Welke van de 2 is kwalitatief het beste?
Trouwens de numark heeft volgens mij wel talkover als ik me niet vergis.
Topic: is inruilen dynacord powermate mk1 naar mk2 de moeite (27-3-2008 13:30:00)Welke van de 2 is kwalitatief het beste?
Trouwens de numark heeft volgens mij wel talkover als ik me niet vergis.
De vuistregel is om een 1.5 keer het vermogen van de speaker te hebben als versterkervermogen. Dus vooruit ga je er zeker op. Echter of dat voor jou 1000E waard is kun je het beste zelf inschatten.
Hoeveel harder het gaat, en hoeveel beter het zou kunnen klinken kun je het beste zelf uittesten. (Hoeveel het theoretisch harder zou je kunnen, zou je kunnen uitrekenen. Zie hiervoor de techtalk)
Topic: hoe een mengpaneel aansluiten op een ander mengpaneel (26-3-2008 17:38:00)Hoeveel harder het gaat, en hoeveel beter het zou kunnen klinken kun je het beste zelf uittesten. (Hoeveel het theoretisch harder zou je kunnen, zou je kunnen uitrekenen. Zie hiervoor de techtalk)
of andersom natuurlijk
Even serieus, kijk in dit soort situatie wel uit voor oversturen (Gain structure). Want dat wordt er op die manier wel 'makkelijker' op.
Topic: dap x-15b of dap sm-15b (26-3-2008 17:35:00)
Even serieus, kijk in dit soort situatie wel uit voor oversturen (Gain structure). Want dat wordt er op die manier wel 'makkelijker' op.
alleznet schreef:
135dB sub is nog niet zo'n probleem voor je gehoor, goed is anders, maar ik zou me meer zorgen maken voor 135dB hoog
. Kijk maar eens naar een iso-lijn die geldt voor het gedrag van je oor, sub is daar veel minder gevoelig, het probleem gebied zit in de spraak (daar is het oor het gevoeligst).Dré schreef:
Is het trouwens technisch mogelijk om een schakelaar te maken (kopen) die _altijd_ de fase onderbreekt? Dus ongeacht hoe om de stekker is ingestoken?
Tuurlijk. Dubbelpolige schakelaar.
Ik zal de vraag beter formuleren; bestaan er schakelaars (evt dubbelpolig) die _eerst_ de fase onderbreken en daarna de 0? (Ongeacht de richting van de stekker in het stopcontact).