Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van LJ DaAn
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van LJ DaAn (Pagina: 6 van 20)
Topic: Beamer aansluiten op dvd (16-11-2009 19:27:00)Vooral voor bescherming, dit pvc slijt minder snel als hout, en blijft zwart, ook na krassen. Hout wil ook nog weleens barsten, je kan dan splinters etc krijgen. Als de stolp aan de binnenkant van hard schuim is voorzien waardoor er nauwelijks(geen) speling is tussen kist/stolp zal dat wel niet gebeuren. wel schuim weglaten bij handvatten dan...
Rare is dat het rackprofiel bij het bovenste kistje watmeer naar achter zit, of lijkt dat zo?!Topic: Drive-in show websites (8-11-2009 15:35:00)
...
1. "Due to the instruction of this laser, the beam is moved so fast,
...
Punt 1 doet vermoeden dat deze laser rustig in een huiskamer gebruikt kan worden.Rustig is hier natuurlijk dubbelzinnig.
'redelijk veilig' zou dus een betere verwoording zijn
Verder, punt 3 gaat er natuurlijk over dat je niet direct laserstralen in je ogen mag krijgen.
Natuurlijk mag je wel een blik naar de laser werpen als 'ie boven je hangt...
Ten eerste, misschien even handig om aan te geven welke beamer of tv moet worden voorzien van beeld?
Een beamer kan niet overweg met (de connector)scart, optisch en coaxiaal audio, en weinig kunnen overweg met RGB(dit is meestal YPbPr).
Ook even vermelden wat je wilt afspelen, voor veel content heb je geen moeilijke kabels nodig en voldoet composiet gewoon.
Composiet moet geen problemen geven, alleen is de kwaliteit niet optimaal.
Is dit RGB out geen component(YPbPr of YCbCr)?
Misschien ondersteunt de Dvd-speler progressive scan, dan zou je component uit je scart-uitgang kunnen halen, dit is (naast HDMI) de beste manier om beeld over te dragen, en gaat tot 1080p, mocht dat nodig zijn.
Als er al een component uitgang aanwezig op de dvd-speler is progressive scan via de scart-uitgang altijd mogelijk..
Ik heb een full-hd beamer hangen, waar VGA, composiet, S-video,component en HDMI naartoe loopt, alle kabels hebben een lengte van minimaal 10 meter.
Als ik TV kijk ervaar ik miniem verschil tussen composiet, S-video en component, aangezien analoge tv maar 575 beeldlijnen heeft.
Als ik HD-content afspeel is het natuurlijk een ander verhaal, HDMI en component winnen het dan makkelijk van composiet en S-video!
Topic: Non-Newtonian Fluid on a Speaker Cone (maezena) (15-11-2009 19:01:00)Een beamer kan niet overweg met (de connector)scart, optisch en coaxiaal audio, en weinig kunnen overweg met RGB(dit is meestal YPbPr).
Ook even vermelden wat je wilt afspelen, voor veel content heb je geen moeilijke kabels nodig en voldoet composiet gewoon.
Composiet moet geen problemen geven, alleen is de kwaliteit niet optimaal.
Is dit RGB out geen component(YPbPr of YCbCr)?
Misschien ondersteunt de Dvd-speler progressive scan, dan zou je component uit je scart-uitgang kunnen halen, dit is (naast HDMI) de beste manier om beeld over te dragen, en gaat tot 1080p, mocht dat nodig zijn.
Als er al een component uitgang aanwezig op de dvd-speler is progressive scan via de scart-uitgang altijd mogelijk..
Ik heb een full-hd beamer hangen, waar VGA, composiet, S-video,component en HDMI naartoe loopt, alle kabels hebben een lengte van minimaal 10 meter.
Als ik TV kijk ervaar ik miniem verschil tussen composiet, S-video en component, aangezien analoge tv maar 575 beeldlijnen heeft.
Als ik HD-content afspeel is het natuurlijk een ander verhaal, HDMI en component winnen het dan makkelijk van composiet en S-video!
Volgens mij zie je hier wat 'hulp van buitenaf' wat je niet op het filmpje ziet.
Zoiezo is het filmpje versteld afgespeeld
Topic: Muziekclips afspelen op beamer (14-11-2009 15:21:00)Zoiezo is het filmpje versteld afgespeeld
Er zijn video-dvds te koop, deze kan je dan gewoon afspelen op je DVDspeler, maar een laptop is idealer omdat je dan op je scherm dingen kan instellen en op je beamer dingen kan laten zien.
Feit is dat je niet lekker kan mixen met een laptop/DVDspeler waar geen DJ functies op zitten
deze drive in video-show speelt clips af, maar dat gebeurt met afspeelapparatuur van > €18000, je hebt dan nog geen beamers, software etc etc..
Zonder goede hardware en software hiervoor wordt het altijd een beetje aankloten met DVD-spelers, moeilijk doen met beamers etc etc..
Topic: Laserworld CS-150G (14-11-2009 07:07:00)Feit is dat je niet lekker kan mixen met een laptop/DVDspeler waar geen DJ functies op zitten
deze drive in video-show speelt clips af, maar dat gebeurt met afspeelapparatuur van > €18000, je hebt dan nog geen beamers, software etc etc..
Zonder goede hardware en software hiervoor wordt het altijd een beetje aankloten met DVD-spelers, moeilijk doen met beamers etc etc..
Toch heb ik laatst een china-lasertje van 100 mW in een zaaltje van 150 man gezien, ik vond het geen slecht effectje.
Toegegeven, je geeft er geen lasershow mee weg, maar met genoeg rook en het andere licht uit (je ziet een 15 watt peertje ook niet naast een 300 watt par, wel als deze par uitstaat) was de laser zekerweten zichtbaar.
Natuurlijk kan je voor ~300 eutjes geen laser verwachten a-la sensation,qlimax of noem maar op, wel merk ik dat er op steeds meer feesten een goedkope laser hangt, die groene stralen produceert, waardoor de (onwetende) jeugd zegt; 'kijk, hier hangt een laser'...
In verhouding koop je voor dat geld zeker een auto (600-700 euro), je rijd dan een #$^%wagen die snel kapot is en niks kan, maar je rijdt wel een auto, wat voor een maakt op dat moment niet uit. (wielen zijn wielen, groene stralen zijn groene stralen)
Topic: Laserworld CS-150G (13-11-2009 21:31:00)Toegegeven, je geeft er geen lasershow mee weg, maar met genoeg rook en het andere licht uit (je ziet een 15 watt peertje ook niet naast een 300 watt par, wel als deze par uitstaat) was de laser zekerweten zichtbaar.
Natuurlijk kan je voor ~300 eutjes geen laser verwachten a-la sensation,qlimax of noem maar op, wel merk ik dat er op steeds meer feesten een goedkope laser hangt, die groene stralen produceert, waardoor de (onwetende) jeugd zegt; 'kijk, hier hangt een laser'...
In verhouding koop je voor dat geld zeker een auto (600-700 euro), je rijd dan een #$^%wagen die snel kapot is en niks kan, maar je rijdt wel een auto, wat voor een maakt op dat moment niet uit. (wielen zijn wielen, groene stralen zijn groene stralen)
Ahaa, verhaal is duidelijk.
Welke laser zou jij aanbevelen in de prijsklasse tot 300/350 euro?
Topic: Laserworld CS-150G (12-11-2009 15:19:00)Welke laser zou jij aanbevelen in de prijsklasse tot 300/350 euro?
Jeroen, duidelijk is dat je de Laserworld-cijfertjes met een dozijntje Jozo moet nemen, maar prijs/'kwaliteit' verhouding ligt toch niet zo heel slecht?
De specs van de Laserworld ES-100G zien er niet slecht uit voor een prijs van 200 eurtjes...
Topic: Het bouwen van een case (9-11-2009 03:10:00)De specs van de Laserworld ES-100G zien er niet slecht uit voor een prijs van 200 eurtjes...
MG schreef:
Ik dacht dat die strips vooral bedoeld waren om makkelijker te kunnen stapelen?CyberDance schreef:
Was het niet verstandiger geweest om in de versterkerrackjes het rackprofiel wat verder naar achter te zetten?Rare is dat het rackprofiel bij het bovenste kistje watmeer naar achter zit, of lijkt dat zo?!
typo: Nep kersbomen bij een kerstparty..
Verder vind ik 9 keer N SHOWS in je begintext/inleiding wel erg aan de hoge kant.. Niet een keertje 'onze show', 'wij' etc etc? het klinkt zo onpersoonlijk.
“Wat kost een uur extra draaien bij de N Shows Drive-in Show?”
N Shows gelooft niet in het factureren van een extra uurtje wanneer het feest of evenement erg gezellig is. Vooraf wordt met u een prijs afgesproken in combinatie met een aanvang- en eindtijd. Als dit wat langer duurt dan gedacht is dit geen probleem.
Dat lijkt me leuk, boek ik je tot 12, draai je tot 2..? Lijkt me slimmer om duidelijker te zijn over 'wat langer als gedacht'
Topic: Het bouwen van een case (2-11-2009 00:52:00)Verder vind ik 9 keer N SHOWS in je begintext/inleiding wel erg aan de hoge kant.. Niet een keertje 'onze show', 'wij' etc etc? het klinkt zo onpersoonlijk.
“Wat kost een uur extra draaien bij de N Shows Drive-in Show?”
N Shows gelooft niet in het factureren van een extra uurtje wanneer het feest of evenement erg gezellig is. Vooraf wordt met u een prijs afgesproken in combinatie met een aanvang- en eindtijd. Als dit wat langer duurt dan gedacht is dit geen probleem.
Dat lijkt me leuk, boek ik je tot 12, draai je tot 2..? Lijkt me slimmer om duidelijker te zijn over 'wat langer als gedacht'
Erg netjes geworden Tom, vooral die beschermstrips aan de onderkant zullen veel krassen op je hele speaker verkomen!!
Topic: Welke laser (budget 200-600 euro) (26-10-2009 00:18:00)hidde89 schreef:
Ik heb hier de handleiding van de showtec G-30,...
1. "Due to the instruction of this laser, the beam is moved so fast,
...
Punt 1 doet vermoeden dat deze laser rustig in een huiskamer gebruikt kan worden.
'redelijk veilig' zou dus een betere verwoording zijn
Verder, punt 3 gaat er natuurlijk over dat je niet direct laserstralen in je ogen mag krijgen.
Natuurlijk mag je wel een blik naar de laser werpen als 'ie boven je hangt...