Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MarkRombouts
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 62 bijdrage(n) van MarkRombouts (Pagina: 6 van 7)
Topic: Microfoon voor toneelvoorstelling! (24-2-2006 22:10:00)
Heb je ze al eens geprobeerd zonder het hyper kapje ?
Misschien met het extra hoog kapje ?
Ik vind ze zelf persoonlijk ook meer geschikt om instrumenten te versterken met een niet al te grote afstand tussen de microfoon en het instrument.
Mijn Rode nt-5's doen het als richtmicrofoon al een stukje beter en zijn ook nog redelijk te betalen.
Topic: nieuwe lichte compacte tops (21-2-2006 12:07:00)Misschien met het extra hoog kapje ?
Ik vind ze zelf persoonlijk ook meer geschikt om instrumenten te versterken met een niet al te grote afstand tussen de microfoon en het instrument.
Mijn Rode nt-5's doen het als richtmicrofoon al een stukje beter en zijn ook nog redelijk te betalen.
De X-acts zijn ook niet echt geschikt voor full-range gebruik volgens mij. Ze komen dan toch wel wat laag te kort (kan ook bijna niet anders met een 10").
Ik ben zelf uiteindelijk voor een HK Elias PX set gegaan. Ben ook gaan luisteren naar LEM, maar vond de klank van de HK wat prettiger/rustiger.
Misschien een Lucas setje iets voor je ??
Topic: Oordoppen (8-2-2006 19:23:00)Ik ben zelf uiteindelijk voor een HK Elias PX set gegaan. Ben ook gaan luisteren naar LEM, maar vond de klank van de HK wat prettiger/rustiger.
Misschien een Lucas setje iets voor je ??
Na 2 jaar nog je garantie/verzekering claimen lijkt me niet mogelijk.
In de verschillende folders die ik heb gelezen staat namelijk dat wordt aangeraden na 2 jaar nieuwe doppen te laten aanmeten, ivm de groei van je oren.
Lijkt me dus sterk dat je na 2 jaar nog geheel nieuwe doppen krijgt, omdat ze niet meer zo goed zouden werken, of zie ik dat verkeerd??
Topic: SM58 Shure of EW 145 Sennheiser (5-1-2006 11:59:00)In de verschillende folders die ik heb gelezen staat namelijk dat wordt aangeraden na 2 jaar nieuwe doppen te laten aanmeten, ivm de groei van je oren.
Lijkt me dus sterk dat je na 2 jaar nog geheel nieuwe doppen krijgt, omdat ze niet meer zo goed zouden werken, of zie ik dat verkeerd??
Je hebt nog steeds niet aangegeven welke Shure set het betreft !!!
Er zijn waarschijnlijk wel meer dan 10 verschillende systemen waarbij de Shure SM58 kop wordt gebruikt.
Om een goede keuze te kunnen maken moet niet alleen de microfoonkop worden vergeleken, maar ook het zender/ontvanger gedeelte.
Topic: SM58 Shure of EW 145 Sennheiser (4-1-2006 12:47:00)Er zijn waarschijnlijk wel meer dan 10 verschillende systemen waarbij de Shure SM58 kop wordt gebruikt.
Om een goede keuze te kunnen maken moet niet alleen de microfoonkop worden vergeleken, maar ook het zender/ontvanger gedeelte.
maar....
Hoeveel wil je dus ongeveer uitgeven ?
Welke shure serie heb je op het oog ??
Topic: Welke versterkers moet ik kopen (4-1-2006 11:09:00)Hoeveel wil je dus ongeveer uitgeven ?
Welke shure serie heb je op het oog ??
die 8 speakers kun je "nooit" aansluiten op één versterker.
koop gewoon 2 Dap p500/700's dan zit je wel goed
Topic: SM58 Shure of EW 145 Sennheiser (4-1-2006 10:55:00)koop gewoon 2 Dap p500/700's dan zit je wel goed
Weet je ook wat je ongeveer uit wilt geven aan de draadloze microfoon ?
Want de prijzen van de producten die je opnoemt liggen volgens mij nogal ver uit elkaar, of je moet tweedehands en nieuw met elkaar vergelijken.
Ook de tip van TMaudio is zeker waar de Sm86 vind ik een echte aanrader onder de Shure mic's. Heb ze zelf helaas alleen niet draadloos, maar toch
Topic: SM58 Shure of EW 145 Sennheiser (4-1-2006 10:02:00)Want de prijzen van de producten die je opnoemt liggen volgens mij nogal ver uit elkaar, of je moet tweedehands en nieuw met elkaar vergelijken.
Ook de tip van TMaudio is zeker waar de Sm86 vind ik een echte aanrader onder de Shure mic's. Heb ze zelf helaas alleen niet draadloos, maar toch
Sennheiser heeft in de ew100 serie ("goedkope" / eenvoudige serie) drie modellen met handheld microfoons.
EW135 met de 835 microfoonkop
EW145 met de 845 microfoonkop
EW165 met de 865 microfoonkop
de eerste versie is vaak nog wel leverbaar bij verschillende winkels, dit zijn dan restpartijen. de nieuwe g2 versie is zowiezo overal wel leverbaar en heeft de zelfde indeling.
van de g2 schijnt ook nog een uitvoering te zijn met de 945 microfoonkop, maar daarover kan ik nog maar weinig terugvinden
verder vind ik persoonlijk de sennheiser microfoons vaak wat fijner klinken dan een sm58 dus zou ik daarvoor kiezen.
Topic: Ongebalanceerd naar (quasi) gebalanceerd signaal (15-11-2005 17:12:00)EW135 met de 835 microfoonkop
EW145 met de 845 microfoonkop
EW165 met de 865 microfoonkop
de eerste versie is vaak nog wel leverbaar bij verschillende winkels, dit zijn dan restpartijen. de nieuwe g2 versie is zowiezo overal wel leverbaar en heeft de zelfde indeling.
van de g2 schijnt ook nog een uitvoering te zijn met de 945 microfoonkop, maar daarover kan ik nog maar weinig terugvinden
verder vind ik persoonlijk de sennheiser microfoons vaak wat fijner klinken dan een sm58 dus zou ik daarvoor kiezen.
Samson heeft ook leuke stereo DI's die eigenlijk ideaal zijn voor dit soort toepassingen volgens mij.
Topic: Studiomicrofoon op mengpaneel... Fantoom-voeding (15-11-2005 15:01:00)Samson heeft tegenwoordig ook een mic die rechtstreeks via USB op je PC is aan te sluiten.
Nog niet eens zo duur ook.
Nog niet eens zo duur ook.