Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van OmErta

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van OmErta (Pagina: 6 van 20)

Topic: koolsound boxen (19-1-2006 17:52:00)
Als de link er niet is liegt hij ook niet hé sneaky :V
Topic: Welke geluidskaart? (15-1-2006 11:02:00)

DJ.T schreef:

En weet je ook of het een leuke geluidskaart is, of heb je er verder nog niets van gehoord?

Dré schreef:

Behringer heeft tegenwoordig ook een leuke (en nog redelijk betaalbare) externe geluidskaart. Gewoon met 6,3mm jacks (dus geen Mickey Mouse gedoe).
?
Topic: nieuwe merken op new line (14-1-2006 23:16:00)
rond is nu eenmaal steviger dan vierkant en ivm stapelbaarheid, daar zijn nu net stapelbare bolhoeken voor uit gevonden sneaky :V

mvg Alex
Topic: (Zinloze?) VU-Meter (14-1-2006 18:43:00)
Anders zou het geen "(Zinloze?) VU-Meter" meer zijn?
Topic: Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA (13-1-2006 17:20:00)

boellie schreef:

Volgens mij is het auteursrecht in 1994 alleen in ons buurland belgie veranderd. wij hebben nog te maken met het auteursrecht uit september 1912..

Hoe deze regelingen in belgie geregeld zijn weet ik eerlijk gezegt niets vsn.

Overgens heb ik weer wat gevonden..
Wet van 18 maart 1993, houdende regelen inzake de bescherming van uitvoerende kunstenaars, producenten van fonogrammen of van eerste vastleggingen van films en omroeporganisaties en wijziging van de Auteurswet 1912
(Wet op de naburige rechten)

Artikel 7

1. Een voor commerciële doeleinden uitgebracht fonogram of een reproduktie daarvan kan zonder toestemming van de producent van het fonogram en de uitvoerende kunstenaar of hun rechtverkrijgenden worden uitgezonden of op een andere wijze openbaar gemaakt, mits daarvoor een billijke vergoeding wordt betaald. Het in het eerste volzin bepaalde is niet van toepassing op het beschikbaar stellen voor het publiek van een dergelijk fonogram.

...
Er wordt onder "fonogram" verstaan de vastlegging van de geluiden van een uitvoering of van andere geluiden, of van een weergave van geluiden anders dan in de vorm van een vastlegging, opgenomen in een cinematografisch werk of een ander audiovisueel werk

Dus Als er een "billijke" (redelijke vergoeding) betaald wordt mag je zonder verdere toestemming van de producent of uitvoerend kunstenaar (of als deze rechten overgedagen zijn aan een stichting) de vastgelegde geluiden (muziek) openbaar maken. Omdat de Zaaleigenaar al deze rechtenbetaald (billijke vergoeding) is dit dus al betaald en zeker niet nodig nog een keer in de vorm van een licentie te betalen .. de rechten die al afgedragen worden voor het ten gehoren brengen geven alleen niet het recht deze muziek beschikbaar te stellen voor het publiek wil je dat wel doen dan is het logisch dat extra rechten betaald moet worden.
Hier maak je volgens mij een denkfout: Die billijke vergoeding is net die licentie. De zaaleigenaar betaald dit niet die betaalt dus net wat er in de tweede zin staat (de publiek mededelingsrechten dus)
Het in het eerste volzin bepaalde is niet van toepassing op het beschikbaar stellen voor het publiek van een dergelijk fonogram.
Het beschikbaar stellen moet je zien als het ten hore brengen. Het openbaar maken moet je zien als je gekopieerde cd mogen gebruiken (reproductierechten dus die je betaald via de licentie). Begrijp je waar je (volgens mij) redenatiefout zit?

Het heeft verder misschien niet veel zin dat ik het gehele systeem van auteurrechten uitleg (zul jij wel al weten als je recht krijgt) wat wat ik dan ga vertellen is gebaseerd op de belgische wetgeving.

grtz Alex
Topic: Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA (13-1-2006 13:48:00)
Ok vlug even opgezocht. Wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en naburige rechten is inderdaad geen omzetting in Belgisch recht van een Europese richtlijn. Ik had het op de Wet van 1994 houdende in Belgische rechte van de Europese richtlijn van 14 mei 1991 betreffende de rechtsbescherming van computerprogramma's. Datum was al juist enkele onderwerp was dus niet het auteursrecht happy :) . Dat je 2 keer moet betalen voor je muziek is trouwens uit te leggen hoor. Heb alleen even weinig tijd door examens waar ik momenteel mee bezig ben. Maar komende week zal ik het eens proberen uitleggen als ik de tijd vind. Hou me eraan als ik het mocht vergeten.

mvg Alex
Topic: Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA (13-1-2006 13:19:00)
Ik kom inderdaad uit België maar er zou als ik me niet vergis rond die tijd (1994) ook een wet in Nederland verschenen moeten zijn omdat het (weeral als ik me niet vergis) gaat om het omzetten van Europese richtlijnen in een wet. Zou dus die wet uit 1993 moeten zijn die je post (België is dikwijls van de laatste bij het omzetten van Europese richtlijnen).
Topic: Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA (13-1-2006 12:11:00)
inderdaad, dat is juist wat boellie zo tegenstrijdig vindt.
Topic: Tijdelijke regeling BUMA/STEMRA (13-1-2006 10:46:00)
Illegaal downloaden mag dan misschien niet bestaan maar wel illegale nummers... Nummers die je in het openbaar wil brengen moeten gekochte nummers zijn, cd, vinyl, legale mp3. Is dit niet het geval mag de zaaleigenaar nog de rechten betalen voor het ten hore brengen van deze nummers in het openbaar op deze plaats op dat moment maar als deze nummers niet legaal zijn (je weet wel wat ik bedoel) ben je toch niet in orde. Staat niet in de wet zeg je? Staat volgens mij wel in de auteurswet van 94 maar ben even niet in de mogelijkheid en heb geen zin om dit op te zoeken.

mvg Alex
Topic: Wie is jouw favoriete DJ? (8-1-2006 13:32:00)
Erol Alkan kende ik eigenlijk niet ashamed :$ en dus even opgezocht, beluister ik op 3voor12 setje van hem ... draait hij perfect wat ik wil horen... Schitterend! weer iets bijgeleerd waarvoor dank!

btw Larry Tee is inderdaad ook niet mis, heb hem wel nog niet live mogen (kunnen) meemaken.

[edit]Erol Alkan draait me misschien toch iets te bekende muziek om echt helemaal top te zijn. Draait hij altijd zo'n "bekende" muziek? Ben nu ook nog maar 1 setje van hem aan het beluisteren dus kan niet echt oordelen natuurlijk. (setje is trouwens recenste set van hem op 3voor12 van op Rauw dus.)