Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TimD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TimD (Pagina: 6 van 20)
Topic: AD systems AD-3 (10-8-2016 09:02:00)
Vraagje: AD-systems is een ander bedrijf dan Audience Delight (waar ook AD-Systems in het logo staat) of niet?


Vooral omdat van beide merken nog een website bestaat
Topic: Antari 500 HZ (24-6-2016 09:21:00)
Vooral omdat van beide merken nog een website bestaat
Top!
Topic: Antari 500 HZ (7-6-2016 08:47:00)
Fijn dat je een oorzaak hebt. Je kunt dat onderdeel ook bij André van New-Line bestellen.
Topic: Antari 500 HZ (3-6-2016 09:45:00)Die knikkers horen erin te zitten. Rook/olie heeft de eigenschap om te 'hechten' aan die glazen knikkers, waardoor de vloeistof uiteindelijk weer terug het reservoir in druppelt als het oppervlak van de knikkers 'vol' zit met olie. Dat wordt dan weer hergebruikt. Schijnt nodig te zijn om de hoeveelheid en kwaliteit van de rook te controleren.
Waarschijnlijk heb je óf een verstopping, óf een lek. Zoals je in deze foto ziet gaan er 2 slangen het reservoir in. Op deze slangen staat druk van de compressor. De slangen gaan iets hoger dan het midden naar binnen en lopen aan de binnenkant weer naar beneden. Op het punt waar de het reservoir naar binnen komen kan de verstopping plaatsvinden, maar het kan ook zijn dat de filtertjes die IN het reservoir aan het eind van de 2 buizen zitten verstopt zijn geraakt.
De andere optie is dat de aansluitingen van de compressor lek zijn. In sommige gevallen is dat te horen/voelen/zien (met wat vloeistof of zeep). Een relatief simpele test zou zijn om wanneer het apparaat aan staat de hazer van de zijkant vast te pakken en een stevige schok te geven. Over de tafel heen en weer schuiven zeg maar. Op dat moment kan het zijn dat de vloeistof 'pakt' en krijg je een rookpluim. In dat geval is er dus iets lek.
Een verstopping kan diverse redenen hebben. Er blijft altijd residu achter, wat na verloop van tijd voor verstoppingen kan zorgen. Wat echter vaker gebeurt is dat er 'normale' rookvloeistof op waterbasis in gegooid wordt, men erachter komt dat dit niet klopt en er vervolgens vloeistof op oliebasis in gooit zonder alles helemaal schoon te maken. De olie blijft dan drijven op het water waardoor de machine niet meer werkt.
Succes ermee
Topic: Lichtbrug (30-5-2016 14:28:00)Waarschijnlijk heb je óf een verstopping, óf een lek. Zoals je in deze foto ziet gaan er 2 slangen het reservoir in. Op deze slangen staat druk van de compressor. De slangen gaan iets hoger dan het midden naar binnen en lopen aan de binnenkant weer naar beneden. Op het punt waar de het reservoir naar binnen komen kan de verstopping plaatsvinden, maar het kan ook zijn dat de filtertjes die IN het reservoir aan het eind van de 2 buizen zitten verstopt zijn geraakt.
De andere optie is dat de aansluitingen van de compressor lek zijn. In sommige gevallen is dat te horen/voelen/zien (met wat vloeistof of zeep). Een relatief simpele test zou zijn om wanneer het apparaat aan staat de hazer van de zijkant vast te pakken en een stevige schok te geven. Over de tafel heen en weer schuiven zeg maar. Op dat moment kan het zijn dat de vloeistof 'pakt' en krijg je een rookpluim. In dat geval is er dus iets lek.
Een verstopping kan diverse redenen hebben. Er blijft altijd residu achter, wat na verloop van tijd voor verstoppingen kan zorgen. Wat echter vaker gebeurt is dat er 'normale' rookvloeistof op waterbasis in gegooid wordt, men erachter komt dat dit niet klopt en er vervolgens vloeistof op oliebasis in gooit zonder alles helemaal schoon te maken. De olie blijft dan drijven op het water waardoor de machine niet meer werkt.
Succes ermee
Die Showtec brug is inderdaad meer van het decoratieve type en niet geschikt om zware dingen in te hangen. Elk product heeft zo zijn toepassing, ik weet niet of je collega hiermee uit de voeten kan? Anders is het natuurlijk verstandig om naar losse onderdelen te kijken, dus 2 statieven, adapters en truss. Prijstechnisch gezien zit je dan wel een stukje hoger.
edit
Deze is overigens wel uit te breiden met Milos stukken en is van 'echte' laddertruss gemaakt.
Topic: mysterieuze dsp versterker (19-5-2016 09:05:00)edit
Deze is overigens wel uit te breiden met Milos stukken en is van 'echte' laddertruss gemaakt.
Is hij dan kapot?
Topic: ADJ Inno spot vs Showtec Phantom 50 MK2 (17-5-2016 08:49:00)Ik zou de Phantom doen. Voor die €45 die het bij Dré scheelt weet je wel wat je krijgt. Iedereen is er lovend over en aangezien ze veel verkocht zijn (incl de voorganger) zijn ze ook nog redelijk gemakkelijk te vinden als je er meer nodig hebt. Ook is de Phantom 50 bijna een begrip geworden voor een fatsoenlijke instap moving head. Doordat er vraag naar is, heb je ook een goede restwaarde.
Ze lijken redelijk vergelijkbaar op papier, maar heb ze nog niet naast elkaar gezien. De Phantom 50mk2 is 15% feller dan zijn voorganger, beiden met een 50W LED. Dus hoe fel 50W is hangt van diverse factoren af. Ook komt de Phantom 50mk2 met een duidelijk kleurendisplay om alles in te stellen. Ten slotte wordt de Phantom binnen 24 uur geleverd (dus is op voorraad), bij American DJ staat 2 tot 3 dagen, maar uit ervaring weet ik dat ADJ de voorraad helaas niet altijd even goed in orde heeft.
Topic: DAP MC-15 + MCB-15 combinatie (4-4-2016 11:46:00)Ze lijken redelijk vergelijkbaar op papier, maar heb ze nog niet naast elkaar gezien. De Phantom 50mk2 is 15% feller dan zijn voorganger, beiden met een 50W LED. Dus hoe fel 50W is hangt van diverse factoren af. Ook komt de Phantom 50mk2 met een duidelijk kleurendisplay om alles in te stellen. Ten slotte wordt de Phantom binnen 24 uur geleverd (dus is op voorraad), bij American DJ staat 2 tot 3 dagen, maar uit ervaring weet ik dat ADJ de voorraad helaas niet altijd even goed in orde heeft.
2 versterkers hoeft niet per sé. Als je mono gaat draaien kun je ook 1 versterker gebruiken. Je doet dan als volgt:
uitgang mixer => ingang crossover => uitgang laag op 1 kanaal van de versterker, uitgang hoog op het andere => luidsprekers op de juiste kanalen aansluiten.
Wil je stereo draaien en 2 versterkers gebruiken, dat ga je vanaf de laag-uitgang van de crossover naar versterker 1 (met de 2 MCB-15's erop) en de hoog-uitgang sluit je aan op versteker 2.
Topic: NEW! Showtec Spectral M850 Cameleon® (1-4-2016 13:32:00)uitgang mixer => ingang crossover => uitgang laag op 1 kanaal van de versterker, uitgang hoog op het andere => luidsprekers op de juiste kanalen aansluiten.
Wil je stereo draaien en 2 versterkers gebruiken, dat ga je vanaf de laag-uitgang van de crossover naar versterker 1 (met de 2 MCB-15's erop) en de hoog-uitgang sluit je aan op versteker 2.
Cool!

At the upcoming Prolight+Sound fair in Frankfurt, Showtec introduces a highly innovative new technique. Normally the housing of a spot is black or chrome. Sometimes the housing attracts too much attention and just won’t blend in with its surroundings. Therefore, our engineers have worked hard to solve this problem.
After many years of testing and countless prototypes, we are ready to introduce the brand new Spectral M850 Cameleon®! With this special patented technique, the housing can get any colour you wish. But wait, there is more! Thanks to the built-in high performance processor, combined with multiple cameras that cover an area of 360°, the Spectral Cameleon automatically adapts itself to its environment.
The housing is made of cast iron with a built-in flexible OLED layer. Of course we made the operation of this great feature quite easy. DMX channel 11 will control the transparency from 0% (completely black) to 100% (completely invisible).
www.facebook.com/HighliteGroup/
Topic: Wat is het volgende onderdeel/accessoire van een platenspeler? (23-3-2016 16:58:00)
At the upcoming Prolight+Sound fair in Frankfurt, Showtec introduces a highly innovative new technique. Normally the housing of a spot is black or chrome. Sometimes the housing attracts too much attention and just won’t blend in with its surroundings. Therefore, our engineers have worked hard to solve this problem.
After many years of testing and countless prototypes, we are ready to introduce the brand new Spectral M850 Cameleon®! With this special patented technique, the housing can get any colour you wish. But wait, there is more! Thanks to the built-in high performance processor, combined with multiple cameras that cover an area of 360°, the Spectral Cameleon automatically adapts itself to its environment.
The housing is made of cast iron with a built-in flexible OLED layer. Of course we made the operation of this great feature quite easy. DMX channel 11 will control the transparency from 0% (completely black) to 100% (completely invisible).
www.facebook.com/HighliteGroup/
Cool, nooit geweten dat zoiets bestond!