Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Pro Rental

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 115 bijdrage(n) van Pro Rental (Pagina: 6 van 12)

Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (20-11-2011 17:45:00)
@Bomdes,

moest je deze eventueel even kunnen mailen. Dan kunnen we deze vergelijken met de waarden die wij zullen opmeten. We plaatsen deze dan online, zodat iedereen hier weet van kan hebben.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (19-11-2011 15:50:00)
Laten we nu even het theater gebeuren vallen, en het bekijken vanaf het standpunt van discobars, dj, feestjes, trouws, fuiven en dergelijke... Zo'n bevindingen of dergelijke ervaringen gaan mij alvast een gans pak meer vooruit helpen.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (18-11-2011 17:17:00)
Kunnen we dan ook Briteq als een waardige concurrent van een A-merk beschrijven, of zitten we hier nog steeds op een andere golflengte?
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (18-11-2011 16:22:00)
Allemaal heel interessant, en vooral veel leesvoer, moest ik (geen elektricien) er toch nog iets wat kunnen van begrijpen. IS dit mogelijk om eventueel even te herformuleren naar een duidelijker antwoord voor de mensen die geen/weinig verstand van elektriciteit zelf hebben? Ik heb een heel kleine basis elektriciteit, alles wat ik nodig heb om mijn discobars aan te sluiten, maar daar stopt het verhaaltje dan ook wel.

Voor zoverre ik het probeer te snappen, betekent dit dat Briteq met hun BT60LS best nog even langs de zijlijn blijft op professioneel vlak? En dat we toch nog allemaal even MSD lampen zullen moeten aanschaffen.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (15-11-2011 18:08:00)
Bomdes,

heb je dan alle kleuren ook overlopen, of enkel in wit? Zou een LED lamp bvb een feller/mooier/voller rood geven dan bvb een MSD. Rood is naar mijn ervaring toch een van de moeilijkste kleuren voor een moving head. Wel is er een voordeel bij led dat je geen 'wittere' plek hebt in de cirkel, wat je bij MSD wel kan terugvinden. Een iets fellere plek op de ganse gobo, al of niet de open gobo.
Ik kan wel begrijpen dat firma's die veel live-optredens verzorgen nog totaal niet naar het led-verhaal luisteren, aangezien zij een totaal ander gebruik van een toestel hebben. Ik wil vooral resultaten naar evenementen, feestjes, jeugdfuiven en dergelijke.

Ik ben sterk aan het twijfelen om de overstap te wagen. MAAR, voor dat dit gebeurt, zullen we zeker de A/B test doen met een Briteq BT60LS en een Martin Mac 250. (omdat we dit toestel nu eenmaal gewend zijn, en misschien kan dit wel als de grote standaard in de moving head wereld genoemd worden.)

Wat mij ook interesseert is de service achteraf. Op dit moment is de service voor Martin in België niet echt goed te noemen. De Beglec-service, (donderdag binnen, week erop hersteld toestel terug, of reservetoestel) is voor mij een zeer groot pluspunt. Ik kan mij niet permitteren om 2 a 3 maand een toestel kwijt te zijn uit verhuur, omwille van spare-parts die uit Duitsland of Denemarken moeten komen.

Led's talk about future !
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (15-11-2011 17:35:00)
Als ik dit goed interpreteer betekent dit dat de strijd tussen MSD en LED (vooral 60W hier) nogal fel oplaait. Sommigen zullen positiever/negatiever zijn dan anderen. Ik wil vooral net als mijn collega D-LIGHT, feiten, gebruikservaringen en in de zorg en het mogelijk ook nog even cijfers. Natuurlijk zal de MSD lamp op een bepaald moment de strijdbijl moeten begraven, aangezien de technologie nu eenmaal vooruitstrevend is. De vraag is wel als dit nu al het moment is. Als de MSD nu toch nog net haalt van de 60W, betekent het wel dat de HTI-150 lampjes wel op zeer korte tijd begraven zullen worden.

@ Bomdes. Op welke afstand bekijk je dit 'strooilicht' dan. Natuurlijk kan een bepaalde lichtbron, MSD of LED niet in het oneindige perfect blijven schijnen, zeker niet in een aanvankelijk betaalbaar segment van moving heads.

Ik verzorg persoonlijk heel wat evenementen niet groter dan een 250 a 300 personen. Meestal zijn dit geen grote hallen maar eerder een aangeklede tent of een deftige mooie (trouw)zaal. Heel uitzonderlijk worden er feesten verzorgd waar de moving heads bij mij op een 4,5 a 5m hoogte hangen. IS de tijd NU al rijp om over te schakelen of laten we het ledverhaal best nog even links liggen? Wetende dat ik (wij, D-LIGHT) werken met Martin Mac 250's. Hiermee bedoelen we wel de oude versies, nog voor de Krypton/Entour.

Graag jullie ongezouten, maar vooral uiteengezette mening.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (14-11-2011 17:52:00)
Dag Bram,

hoe is de lichtopbrengst in een met rook gevulde zaal? Gaat de straal er goed door? Is dit vergelijkbaar met een MSD 250? Of ben je veel lichtopbrengst kwijt na de eerste 3 a 5 meter? Prikt de BT60 netjes door stralen van enkele parren? Qua snelheid kan ik u blindelings geloven. Het gewicht van de kop bedraagt een héél pak minder dan een Martin Mac 250.

Groetjes Tim
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (13-11-2011 00:07:00)
Beste forum,

op dit moment hebben wij Martin Mac 250's in de verhuur. Netjes onderhouden, op tijd kuisen en nieuwe lampen erin. Nu willen we misschien overstappen op het befaamde ledverhaal. Natuurlijk gaan we dit niet zonder slag of stoot gaan doen en willen we ons zeer goed informeren vooraleer de Martins effectief de deur uit gaan. Is het een positieve upgrade om over te schakelen naar de Briteq BT-60LS? Vooral naar lichtopbrengst twijfelen we nog steeds. Wie kan ons helpen met eventuele gebruikservaringen? Ondertussen zijn de Briteq moving heads al enkele maanden op de markt en zullen er al enkele verhuurbedrijven deze hebben.

Dingen die we vooral opmerkten als wij de specificaties vergeleken waren het tweede gobo wiel bij de Briteq's, het gewicht, verbruik (aangezien de lichtbron), de prijs (laten we eerlijk zijn, zoiets speelt ook een rol), snelheid, geen cooldown-time van de lamp.

Graag jullie professionele raad !
Topic: Rane Serato SL3, SL4, of andere...? (8-9-2011 17:48:00)
Beste,

ik draai ongeveer al 4 a 5 jaar ondertussen met een Rane Serato SL1. Nu ben ik me er van bewust dat er tegenwoordig al betere systemen, qua klank, eenvoud, gebruiksgemak, enz enz op de markt zijn. Aangezien ik de software en interface van Serato gewend ben, ging ik even kijken naar hun nieuwere producten. De Serato SL4 spreekt me meest aan, omwille van de 4 decks die tegelijk bediend kunnen worden. Niet dat ik zo'n superdj ben, maar met 10jaar ervaring kan ik al aardig wat met muziek. Stel dat er zich problemen voordoen, naald kapot oid, dan zou er met zo'n sl4 vrij vlug een oplossing zijn door met cdj's verder te draaien. Zijn er mensen die ervaringen hebben met de SL4? Raden jullie me de upgrade aan van SL1 naar SL4. Zijn er andere alternatieven op de markt die ik in het oog moet houden. Wordt de djm800 met de bijhorende cdj's en Technics binnenkort vervangen door all-in-one midicontrollers? Ik ben zeer gehecht aan mijn vinyl, en vooral het gevoel met vinyl bij het draaien. Enkel laat mijn collectie niet toe om alles daadwerkelijk te gaan meezeulen ieder weekend, daarom een tijdcodesysteem.

Wie helpt me wat verder en kan me enige informatie, misschien een andere visie, geven over wat ik zou moeten kopen om me te upgraden vanaf een sl1. Heeft er iemand gebruikservaringen met een SL4?

Graag hoor ik het van jullie.

Mvg

De Dapper Tim
Topic: Prolyte X30V en H30V (31-7-2011 12:29:00)
Nee, nog niet. Ook om het feit dat ik een lot prolyte in tweedehands heb kunnen aankopen. Wellicht zullen er hier een aantal forumleden ook wat meer gebruiks informatie kunnen geven, dan een leverancier.