Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 6 van 10)
Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (19-10-2005 19:42:00)
Of er moet een andere manier zijn die de eigenaar niet wist, maar dan zou ik die hier graag uitgelegd zien, aangezien het voor mij een "hot item" is.Heb je de Vibe ook getest? Ik dacht namelijk dat je op de Vibe dmv een knopje kon mixen tussen dry en wet. Dat zou best wel eens problemen kunnen geven als het processen van het effect (softwarematig) enige tijd kost. Als het signaal 0,001 seconde vertraagt terug komt uit het effect apparaat kan je het al niet meer mixen met het gewone signaal lijkt me. Je zegt nu dat je met 1 druk op de knop kan omschakelen met de Vibe, welke knop is dat dan?
Als ik jou was zou ik ook niet zo zwaar tillen aan dat send-return verhaal. Zelf heb ik ook een EFX en een S/R waarbij je met 1 druk op de knop alle kanalen (incl. de master) door de EFX kan routen, toch vind ik het makkelijker om de EFX tussen de mixer en versterker te zetten. Wat voor effecten zou je willen doen dan dat nu niet kan? Voor 95% van de trucjes heb je helemaal geen S/R nodig. Het is alleen handig als je tijdens een overgang een effect op 1 van beide platen wilt toepassen... Of vind je het een probleem dat je de EFX niet hoort als je mixen opneemt via de REC uitgang oid van de mixer?Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (13-10-2005 14:52:00)Hoe beter de geluidskwaliteit van de mixer hoe moeilijker het is om een mooie overgang te maken
. Dat geldt voor mixers maar ook voor naalden en speakers. Hoe beter het geluid is hoe eerder je de foutjes hoort! Wat Dré al zei, het probleem dat je noemt komt wss doordat je de toonregeling niet goed gebruikt (2 bassen vol door elkaar).Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (13-10-2005 11:30:00)De routing op de Nuo5 vind ik erg onlogisch. Je zou zeggen dat je als effect bijvoorbeeld "send-return" selecteert en dat je dan links van de dry-wet fader het gewone signaal hebt en rechts het signaal van de return. Dat is helaas niet zo. Bij de Nuo5 gaat de routing ALTIJD door de externe effect unit als je een Nuo-effect gebruikt. Op die manier kun je de effecten van de Nuo5 en je externebak door elkaar gebruiken. Een beetje eigenaardig maar zo zijn er wel meer rare dingen bij de Nuo reeks.Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (11-10-2005 19:21:00)
Klopt maar die kan je niet gebruiken om mee te mixen. Het mooie van de Vibe en de Xone:62/92 is dat je 2 hebt. Dan kan je bijvoorbeeld met mixen de bass van de nieuwe plaat weg filteren op 1000hz, dan langzaam zakken en op een gegeven moment de frequentie van de ander 'optillen' waardoor je de bass omwisselt. Misschien een beetje lastig uit te leggen maar je kan op die manier veel mooier het laag regelen dan met een EQ. Ookal heb je een goede EQ als op de Nuo... je zit toch altijd vast aan het bereik dat de fabrikant hem heeft meegegeven.Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (11-10-2005 16:19:00)De effect-unit van Ecler is veel leuker dan de filterunit van de Vibe, vond ik.Effecten en filters zijn ook eigenlijk 2 verschillende dingen. Een filter zie ik niet echt als een effect... meer als een toevoeging op de toonregeling. Filters kun je ook goed gebruiken om mee te mixen in tegenstelling tot effecten. Als je 2 afzonderlijke highpass filters hebt kan je daarmee hele mooie overgangen maken zonder dat je de toonregeling van je mixer nog nodig hebt. Dat is het grote voordeel van de Xone:62/92 en de Dateq Vibe. Dan ben je ook meteen van die hele toonregeling problematiek af en bepaal je zelf vanaf welke frequentie de bass verdwijt
Als je de filter ziet als een mixtool ipv een effect maakt het trouwens ook niet zoveel uit dat er geen LFO op zit.Topic: Pioneer CDJ-800 (24-9-2005 12:50:00)Het volume van je koptelefoon kan dat effect nog eens versterken. Als je die harder hebt staan dat de speakers is het einde zoek... Ik weet niet of je (ceke) veel aan het volume van je koptelefoon zit, maar die kun je het beste 1x goed instellen en verder niet meer aankomen. Zeker als je je koptelefoon helemaal opzet verlies je het gevoel voor 'hardheid' van het geluid.Topic: Beste koptelefoon? (11-9-2005 01:19:00)Of het bij de Stanton 2000 iets bijdraagt aan de stevigheid zou ik niet kunnen zeggen. Maar bij de v700 maakt het wel uit. Aan het einde van de hoofdband en in het scharnierpunt zie je de scheuren openen als je de schelpen van elkaar af haalt. Met plakband buigen de scheuren niet meer open en daardoor lijkt me de kans kleiner dat het verder scheurt.
Termoplasten kunnen idd raar gaan doen als je met lijm in contact komen. Maar dat zal wel meevallen. Ik heb de v700 ook een keer uit elkaar gehaald om het e.e.a. te lijmen en te verstevigen (met bouwpakket lijm) maar dat ging niet.Topic: In het rood draaien en clippen (9-9-2005 19:52:00)
als men kanaal 2 netjes op de nul db grens opsteld, zit de master toch in het rood ...
hoe komt dit ?Dat is normaal en kun je niets aan doen. Het is ook niet de bedoeling dat je de masterfader helemaal open zet! Als je op andere mixers de pfl op 0dB afregelt en de master vol open zet gaan ze altijd in het rood. Bij mijn djm staat de masterfader altijd op steepje 7, als je dat vervelend vindt kun je ook de kanalen/pfl afregelen op -3dB.
De master att. op de achterkant van de mixer heeft hier niets mee temaken. Voor de beste geluidskwaliteit laat je die gewoon helemaal naar rechts. Die regelaar zit er alleen maar op voor als je een versterker gebruikt met een heel gevoelige ingang.
we zitten hier al aan +7db ...Haha, als je het signaal verdubbelt wordt het idd 2x zo hard. Met mixen is het ook niet te bedoeling dat je 2 kanalen vol door elkaar gooit (dat klinkt meestal ook niet mooi). Door de toonregeling en de faders goed te gebruiken kun je 2 platen mixen zonder dat het volume verandert of er meer led's op de vu-meter gaan branden.Topic: Beste koptelefoon? (9-9-2005 11:36:00)Dan kun je er toch voor de zekerheid een plakbandje omheen wikkelen. Het zwakste punt van de 2000 zit waarschijnlijk aan het uiteinde van de hoofdband bij de schroefjes. Daar hebben ze onvoldoende materiaal over gelaten rondom de schroefgaatjes. Als je dat verstevigd met een plakbandje zal hij niet snel breken.
Zelf heb een Sony v700 waar na een jaar ook scheurjes in zaten. Preventief heb ik er toen wat plakband om gedaan en nu (2 jaar later) is i nog steeds niet stuk...Topic: In het rood draaien en clippen (5-9-2005 22:35:00)Ik denk dat dat niet veel uit maakt. Als je de EFX al maximaal uitstuurt krijg je er niet meer spanning uit als je de ingangsimpedantie verandert.
Het probleem wordt waarschijnlijk wel door de EFX veroorzaakt. Die is eigenlijk gemaakt om op -10dB te werken en heeft dus ook niet zo'n hoge output. Er komt (mede daardoor) ook aardig wat ruis uit het bakje, aanzienlijk meer dan uit een djm600... Als ik hem achter de master gooi (plus 4 stand) en de mixer gewoon op 0dB uitstuur is het eindresultaat zachter dan wanneer ik de booth uitgang van de mixer gebruik (zonder efx dus).Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (4-9-2005 01:05:00)Op je beeldscherm zie je een weergave van de hele track en een bewegende weergave van een (in te stellen) aantal seconden vooruit. De interface ziet er zo uit: plaatjeTopic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (3-9-2005 15:16:00)Final Scratch vind ik een mooie oplossing. Geen gezeur met cd's branden/opbergen of niet kunnen zien waar de breaks zitten. Al je muziek lekker overzichtelijk in een playlist en scratchen cue-en alles werkt zoals vinyl
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (3-9-2005 08:53:00)Dat zou idd mooi zijn maar dat zal niet lukken met huidige cdj's. Naar mijn weten spelen die nog altijd data van cd ipv de hele track uit een buffer. Dan zullen ze toch echt iets nieuws moeten maken... CDJ-1000MK3 ofzo met usb aansluiting.
Aha, ik dacht dat je alleen een mixknop had die je van "gewoon" naar "return" kon draaien. In de handleiding staat:
"Effect routering
De blauwe master-effect knop routeert alle kanalen naar het effect
apparaat. Nu wordt automatisch het signaal na de fader gekozen in
plaats van het pre-fader signaal. Ook hier geldt weer dat de
microfoon niet naar het effect apparaat wordt gerouteerd als het
signaal uit de monitor-speakers moet worden weggefilterd.
De effect-return en MIX regelaars bepalen het volume en de mix van
het externe effect apparaat. Met de return regelaar kan het volume
van het effect-signaal worden aangepast. De mix-regelaar bepaalt
de verhouding tussen het originele signaal (clean) en het signaal uit
het effect apparaat."
Je kan dus de send bedienen met de "effect-knoppen" naast cue EN via de blauwe master-effect knop. Als je dat doet met de mix-regelaar helemaal naar links hoor je nog niets gebeuren. De return komt binnen op de mixer en het niveau kun je regelen met de "effect-return". Onder de return knop heb je de mix-regelaar. Die mixt tussen het gewone signaal en de return toch? Als de return dan iets vertraagt is hoor je tijdens het draaien aan de mix-regelaar een fase fout.
Ik zie nergens iets waardoor de signaalweg in 1 klap omslaat, de return en de send zijn niet aan elkaar gekoppelt ofzo. Hoe kan het dan ooit goed werken? Sorry dat ik er zo op in ga maar zou het graag willen weten als ik iets verkeerd zie.
Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (19-10-2005 16:58:00)"Effect routering
De blauwe master-effect knop routeert alle kanalen naar het effect
apparaat. Nu wordt automatisch het signaal na de fader gekozen in
plaats van het pre-fader signaal. Ook hier geldt weer dat de
microfoon niet naar het effect apparaat wordt gerouteerd als het
signaal uit de monitor-speakers moet worden weggefilterd.
De effect-return en MIX regelaars bepalen het volume en de mix van
het externe effect apparaat. Met de return regelaar kan het volume
van het effect-signaal worden aangepast. De mix-regelaar bepaalt
de verhouding tussen het originele signaal (clean) en het signaal uit
het effect apparaat."
Je kan dus de send bedienen met de "effect-knoppen" naast cue EN via de blauwe master-effect knop. Als je dat doet met de mix-regelaar helemaal naar links hoor je nog niets gebeuren. De return komt binnen op de mixer en het niveau kun je regelen met de "effect-return". Onder de return knop heb je de mix-regelaar. Die mixt tussen het gewone signaal en de return toch? Als de return dan iets vertraagt is hoor je tijdens het draaien aan de mix-regelaar een fase fout.
Ik zie nergens iets waardoor de signaalweg in 1 klap omslaat, de return en de send zijn niet aan elkaar gekoppelt ofzo. Hoe kan het dan ooit goed werken? Sorry dat ik er zo op in ga maar zou het graag willen weten als ik iets verkeerd zie.

Op de Xone zit geen return, dus dat zul je ook niet in de handleiding vinden. Ipv een return gebruik je de line-ingang van kanaal 1 of 2. Dry-wet regel je vervolgens met de linefaders. Dat is behoorlijk kansloos zeker als je effecten tijdens het mixen wilt gebruiken (en dat is ook meteen de enige rede om überhaupt met een S/R te werken, tenzij je een effect apparaat hebt zonder dry-wet regeling of bypass mogelijkheid).
Net heb ik even getest hoeveel vertraging een EFX oplevert. Dat is ongeveer 0,001 seconde (waar ik al bang voor was) daardoor kun je op je mengpaneel niet eens mixen tussen dry-wet... op de Vibe niet en op de Xone niet. Je krijgt dan hetzelfde geluid te horen als wanneer je op de EFX de delay instelt op 1ms (een hoog suisend geluid). De enige manier om dan nog met een send-return te werken is wanneer je met 1 schakelaar de 'gewone output' vervangt door de return. Zoals de send-return van bijvoorbeeld de DJM600.
@ DjPieter, ik snap echt niet waarom je zoveel waarde hecht aan een send-return. De EFX-500 heeft een prima dry-wet EN aan-uit regeling waarmee je alles kan wat je maar zou willen. Het klinkt misschien een beetje arrogant maar ik kan het weten. Werk al heel lang met een DJM-600 icm EFX-500 en een losse filterbak. Toen ik een nieuwe mixer zocht wilde ik ook alle flexibiliteit qua routing van effecten, daarom heb ik voor de djm gekozen. Achteraf gezien is een send-return helemaal niet belangrijk en heb ik de effect apparaten liever tussen mixer en versterker
Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (19-10-2005 09:13:00)Net heb ik even getest hoeveel vertraging een EFX oplevert. Dat is ongeveer 0,001 seconde (waar ik al bang voor was) daardoor kun je op je mengpaneel niet eens mixen tussen dry-wet... op de Vibe niet en op de Xone niet. Je krijgt dan hetzelfde geluid te horen als wanneer je op de EFX de delay instelt op 1ms (een hoog suisend geluid). De enige manier om dan nog met een send-return te werken is wanneer je met 1 schakelaar de 'gewone output' vervangt door de return. Zoals de send-return van bijvoorbeeld de DJM600.
@ DjPieter, ik snap echt niet waarom je zoveel waarde hecht aan een send-return. De EFX-500 heeft een prima dry-wet EN aan-uit regeling waarmee je alles kan wat je maar zou willen. Het klinkt misschien een beetje arrogant maar ik kan het weten. Werk al heel lang met een DJM-600 icm EFX-500 en een losse filterbak. Toen ik een nieuwe mixer zocht wilde ik ook alle flexibiliteit qua routing van effecten, daarom heb ik voor de djm gekozen. Achteraf gezien is een send-return helemaal niet belangrijk en heb ik de effect apparaten liever tussen mixer en versterker

djpieterl schreef:
We hebben mijn EFX aan de Nuo gehangen en ik kreeg hetzelfde probleem als bij mijn PCV, 1 dry signaal door het wet signaal. De Vibe regelt dit beter door met 1 druk op de knop over te schakelen van dry naar wet.Of er moet een andere manier zijn die de eigenaar niet wist, maar dan zou ik die hier graag uitgelegd zien, aangezien het voor mij een "hot item" is.
Als ik jou was zou ik ook niet zo zwaar tillen aan dat send-return verhaal. Zelf heb ik ook een EFX en een S/R waarbij je met 1 druk op de knop alle kanalen (incl. de master) door de EFX kan routen, toch vind ik het makkelijker om de EFX tussen de mixer en versterker te zetten. Wat voor effecten zou je willen doen dan dat nu niet kan? Voor 95% van de trucjes heb je helemaal geen S/R nodig. Het is alleen handig als je tijdens een overgang een effect op 1 van beide platen wilt toepassen... Of vind je het een probleem dat je de EFX niet hoort als je mixen opneemt via de REC uitgang oid van de mixer?
@ Reind, zo negatief bedoel ik het nou ook weer niet. Het viel me alleen een beetje tegen omdat ik liever de return aan de andere kant van de FX-fader had gezien 
Topic: Nieuwe 4 kanaals mixer van DATEQ: Vibe (13-10-2005 11:47:00)
YOURI*teaser* schreef:
Iedereen vind de NUO zo goed, ik heb hem zelf nu ook al een half jaar ofzo, maar ik ben er niet altijd tevreden over .. vooral bij het overmixen waar 2 kanalen open staan. dan lijkt het of het geluid door elkaar wegvalt. waardoor ik 1 van de 2 veel harder moet zetten om bv de sampletjes van de plaat die inmix te horen.
. Dat geldt voor mixers maar ook voor naalden en speakers. Hoe beter het geluid is hoe eerder je de foutjes hoort! Wat Dré al zei, het probleem dat je noemt komt wss doordat je de toonregeling niet goed gebruikt (2 bassen vol door elkaar).Dré schreef:
Bij de Nuo 5 kun je, voor zover ik het begrepen heb, ook extern routen. Routing loopt dan net zoals normaal bij de ingebouwde effectunit (dus ook via de zeker NIET kleine cross-fader). Nadeel is wel dat je dan de interne effectunit op dat moment niet kan gebruiken. Zie ook handleiding Nuo 5.Tribal Chef schreef:
Op de nuo zit ook een LFO, High en Low pass filter hoor
Sylvia schreef:
DJ Tim schreef:
Het is alleen jammer dat die bak geen filters heeft want dat vind ik nou echt helemaal goed.
Als je de filter ziet als een mixtool ipv een effect maakt het trouwens ook niet zoveel uit dat er geen LFO op zit.
Lekker belangrijk... wees blij dat je bij de pioneer überhaupt zo'n visueele rotatie kunt zien! Er zijn een hoop cd-spelers waarbij je met scrachen alleen de cijfers van de tijd als indicatie hebt.
Topic: In het rood draaien en clippen (21-9-2005 23:06:00)nijhuisr schreef:
Het geluid word niet steeds zachter maar je gaat steeds meer aan het volume wennen zodat het steeds wat harder moet als het feesie steeds mooier word.Dré schreef:
Ik vraag me af of plakband zoveel stevigheid toe zal voegen (ben bang van niet). Ook kun je door het plakband (zeker als het niet doorzichtig is) niet meer goed zien of het scheuren wel of niet verder gaat. Ook is er een kans dat de lijm in de plakband iets doet met het kunststof van je hoofdtelefoon.Termoplasten kunnen idd raar gaan doen als je met lijm in contact komen. Maar dat zal wel meevallen. Ik heb de v700 ook een keer uit elkaar gehaald om het e.e.a. te lijmen en te verstevigen (met bouwpakket lijm) maar dat ging niet.
DjProbe schreef:
wat ik opmerk bij een djm 600 is het volgende (ook bij een djm 3000 eigenlijk)als men kanaal 2 netjes op de nul db grens opsteld, zit de master toch in het rood ...
hoe komt dit ?
De master att. op de achterkant van de mixer heeft hier niets mee temaken. Voor de beste geluidskwaliteit laat je die gewoon helemaal naar rechts. Die regelaar zit er alleen maar op voor als je een versterker gebruikt met een heel gevoelige ingang.
DjProbe schreef:
als men dan natuurlijk nog een 2de kanaal er bij open zet, bv kanaal 3 (die ook in het groen zit) is het helemaal om zeep (geluid wordt duidelijk opgeteld )we zitten hier al aan +7db ...
Dacide schreef:
Maar ik ben gewoon bang geworden dat die hp afbreekt tijdens een optreden.Zelf heb een Sony v700 waar na een jaar ook scheurjes in zaten. Preventief heb ik er toen wat plakband om gedaan en nu (2 jaar later) is i nog steeds niet stuk...
A) Booth-out 0dB (1V/1Kohm) -> Versterker input 1
B) Master-out 0dB (1V/1Kohm) -> EFX500 (plus 4 stand) -> Versterker input 2
C) Master-out 0dB (1V/1Kohm) -> EFX500 (-10 stand) -> Versterker input 2
Situatie A klinkt 2x zo hard als B, en C klinkt 10x zo zacht als B. De EFX verlaagt dan toch de signaalsterkte? Dat wilde ik alleen maar even aangeven. Je kan hem voor optimale geluidskwaliteit (en sterkte) beter op de send-return aansluiten. In situatie A hoor ik namelijk geen ruis als de versterker hehoorlijk hard staat en in situatie B wel.
[edit]Ah ik zie het, wat ik eerder zei klopt idd niet. [/edit]
Topic: In het rood draaien en clippen (5-9-2005 19:36:00)B) Master-out 0dB (1V/1Kohm) -> EFX500 (plus 4 stand) -> Versterker input 2
C) Master-out 0dB (1V/1Kohm) -> EFX500 (-10 stand) -> Versterker input 2
Situatie A klinkt 2x zo hard als B, en C klinkt 10x zo zacht als B. De EFX verlaagt dan toch de signaalsterkte? Dat wilde ik alleen maar even aangeven. Je kan hem voor optimale geluidskwaliteit (en sterkte) beter op de send-return aansluiten. In situatie A hoor ik namelijk geen ruis als de versterker hehoorlijk hard staat en in situatie B wel.
[edit]Ah ik zie het, wat ik eerder zei klopt idd niet. [/edit]
MMD schreef:
Vreemd, probeer het plus 4 dBu / -10 dBu schakelaartje op de EFX eens.Het probleem wordt waarschijnlijk wel door de EFX veroorzaakt. Die is eigenlijk gemaakt om op -10dB te werken en heeft dus ook niet zo'n hoge output. Er komt (mede daardoor) ook aardig wat ruis uit het bakje, aanzienlijk meer dan uit een djm600... Als ik hem achter de master gooi (plus 4 stand) en de mixer gewoon op 0dB uitstuur is het eindresultaat zachter dan wanneer ik de booth uitgang van de mixer gebruik (zonder efx dus).
Het zal wel komen doordat ik al jaren gewend was aan de 'extra informatie' en het op cd's dan ineens mis. Het is niet zo dat het helemaal niet gaat met cd's (heb zelf ook 2 cdj's) maar het is me vaak genoeg gebeurd dat ik al begin met mixen en erineens nog een laatste breakje komt, das toch best vervelend...
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (4-9-2005 00:46:00)Het grootste voordeel van vinyl tov cd vind ik dat je kan zien waar alle breaks zitten. Voor je met cd's even goed mixt moet je je platen echt goed kennen of heel simpel de eindjes aan elkaar mixen. Dat is meteen zo'n groot nadeel dat ik nooit zou overstappen op cd's... Verder hebben Tim en Reind gelijk als ze zeggem dat vinyl technisch gezien alleen maar nadelen heeft.
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (3-9-2005 16:11:00)ndewit schreef:
hoe kun je dat dan wel zien met vinyl scratch? :) ik heb er eens mee gewerkt (een oudere versie) en dat was echt 3 keer niks (track scalede niet mee over gehele playable surface v/d plaat, niks te zien verder uiteraard)DJ Tim schreef:
Cd's en vinyl gaan het uiteindelijk verliezen van de nieuwe (komende) mogelijkheden.
Nikolai Valeev schreef:
misschien is het een soort apparaat dat je aansluit op zowel je bestaande Poineer cd speler