Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Fracktone
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 6 van 14)
Topic: PC-controller (14-5-2005 08:10:00)
Ik ook!
@DJtim, Als ik het goed begrijp is het probleem met PCDJ minder dan met Windows Media speler?
Als dat zo is zal het eerder aan je windows configuratie liggen dan aan de geluidskaart. Overigens heb je niets aan de MAYA 44 USB voor PCDJ en zeker niet de oudere pcdj versies. PCDJ werkt namelijk met WDM en niet met ASIO. De MAYA 44 USB heeft maar op één kanaal de beschikking over WDM drivers.Topic: DAP P2000 of Inter-M M2000 ? (7-5-2005 12:09:00)
Val van meer dan een halve meter.
Niks kapot.In dit geval kun je niet meer over "road-proof" praten.
Is meer, in goed Nederlands, "Hufter-bestendig".Topic: Keuze rackmount/desktop (6-5-2005 17:45:00)Klopt wellicht maar niet om de reden die je opgeeft.Ik vind dit een van de belangrijkste redenen die nog normaal is uit te leggen.
Anders wordt het een heel technisch verhaal.
Als jij dat kort en krachtig kunt doen dan hoor ik het graag, misschien vergeet ik wel iets.Het woord "Schijnt" zegt al genoeg, waarom niet het zekere voor het onzekere nemen.
Topic: Keuze rackmount/desktop (6-5-2005 16:59:00)@Martin,
Dacht ik ook, daarom vroeg ik bevestiging dat het ook in Windows media player gebeurt.
Als dat zo is heeft het niets met A100 te maken maar is er iets anders aan de hand.
A100 is puur een PCDJ RED ding en heeft verder geen invloed op de MP3's.
Maar formateren en opnieuw beginnen lijkt mij wel een goed plan. Echter is dat een vervelende optie als er van alles op de HD staat.
Eerst maar een backup maken dus.
Topic: PC-controller (13-5-2005 23:44:00)Dacht ik ook, daarom vroeg ik bevestiging dat het ook in Windows media player gebeurt.
Als dat zo is heeft het niets met A100 te maken maar is er iets anders aan de hand.
A100 is puur een PCDJ RED ding en heeft verder geen invloed op de MP3's.
Maar formateren en opnieuw beginnen lijkt mij wel een goed plan. Echter is dat een vervelende optie als er van alles op de HD staat.
Eerst maar een backup maken dus.
PCI wel.
USB niet.
USB kan alleen op 4 kanalen werken met ASIO drivers.
Alleen kanaal 1/2 werkt met WDM.
De PCI versie kan op alle kanalen met bijde drivers overweg.
Topic: PC-controller (13-5-2005 18:27:00)USB niet.
USB kan alleen op 4 kanalen werken met ASIO drivers.
Alleen kanaal 1/2 werkt met WDM.
De PCI versie kan op alle kanalen met bijde drivers overweg.
Powerbeat schreef:
Ga gewoon langs bij die winkel in rotterdam die grote, met de F, die heeft hem wel liggen voor je.
@DJtim, Als ik het goed begrijp is het probleem met PCDJ minder dan met Windows Media speler?
Als dat zo is zal het eerder aan je windows configuratie liggen dan aan de geluidskaart. Overigens heb je niets aan de MAYA 44 USB voor PCDJ en zeker niet de oudere pcdj versies. PCDJ werkt namelijk met WDM en niet met ASIO. De MAYA 44 USB heeft maar op één kanaal de beschikking over WDM drivers.
Tom schreef:
Bij mij is er eens een keer een ampcase met 4 ampjes zo uit de bus aan de achterkant gerold. WHENG op zijn voorkant-deksel.Val van meer dan een halve meter.
Niks kapot.
Is meer, in goed Nederlands, "Hufter-bestendig".
@Infected Sounds.
Zeker gaan flame, vandaar ook dat ik er niet veel verder op in wil gaan.
Het enige dat ik zeg is dat een Celeron al voldoende is. Hij kan daar veel geld mee besparen en dat gebruiken voor een betere/mooiere kast met een professionele server voeding en een goede geluidskaart.
Tenzij je het natuurlijk nodig vind om een Porche te kopen om boodschappen te doen.
Topic: Keuze rackmount/desktop (6-5-2005 17:17:00)Zeker gaan flame, vandaar ook dat ik er niet veel verder op in wil gaan.
Het enige dat ik zeg is dat een Celeron al voldoende is. Hij kan daar veel geld mee besparen en dat gebruiken voor een betere/mooiere kast met een professionele server voeding en een goede geluidskaart.
Tenzij je het natuurlijk nodig vind om een Porche te kopen om boodschappen te doen.
Dré schreef:
fracktone schreef:
Intel VS AMD, niet zo moeilijk:Anders wordt het een heel technisch verhaal.
Als jij dat kort en krachtig kunt doen dan hoor ik het graag, misschien vergeet ik wel iets.
AMD wordt bij intensief gebruik veel warmer en is hier niet tegen beschermd.
Oud nieuws? Coolnow schijnt toch behoorlijk goed te werken.Een Micro ATX board heeft meestal alles onboard en maar 3 PCI slots, tegen een normaal board met 5 of 6 PCI slots.
Let wel op, hoewel de meeste MATX borden onboard video hebben zijn ze er met en zonder AGP slot. Wil je er een Videokaart met TV out op zetten dan moet je er een met AGP slot nemen.
Meestal is de onboard Video kaart meer dan voldoende. Bijkomend is dat de onboard Video kaart zeker geen hardware conflicten zal geven.
Vuistregel is: Hoe minder (verschillende taken) je er mee doet hoe stabieler het zaakje draait. Vandaar dat er nog heel wat fabrieken met slechts een 600Mhz processortje draaien. Die computers zijn afgestemd op een specifieke taak (bv. inpak machine) en doen dat dan ook jaren lang 24/7 zonder problemen. Maar gebruik voor PCDJ niet minder dan een 1000Mhz processor.
Nog een tip: die nieuwe prescot celeronnetjes voor de socket 478 zijn razend snel en heel goedkoop.
Topic: Keuze rackmount/desktop (6-5-2005 16:03:00)Let wel op, hoewel de meeste MATX borden onboard video hebben zijn ze er met en zonder AGP slot. Wil je er een Videokaart met TV out op zetten dan moet je er een met AGP slot nemen.
Meestal is de onboard Video kaart meer dan voldoende. Bijkomend is dat de onboard Video kaart zeker geen hardware conflicten zal geven.
Vuistregel is: Hoe minder (verschillende taken) je er mee doet hoe stabieler het zaakje draait. Vandaar dat er nog heel wat fabrieken met slechts een 600Mhz processortje draaien. Die computers zijn afgestemd op een specifieke taak (bv. inpak machine) en doen dat dan ook jaren lang 24/7 zonder problemen. Maar gebruik voor PCDJ niet minder dan een 1000Mhz processor.
Nog een tip: die nieuwe prescot celeronnetjes voor de socket 478 zijn razend snel en heel goedkoop.
Intel VS AMD, niet zo moeilijk:
Aan een celeron heb je meer dan genoeg en is goedkoper dan een AMD.
AMD wordt bij intensief gebruik veel warmer en is hier niet tegen beschermd.
Ik heb wel eens een AMD door het moederbord heen zien smelten (ok, wel een ouder type dan)
Maar als een AMD te heet wordt houd hij er gewoon mee op. Intel heeft een ingebouwde "stepdown" waardoor hij langzamer wordt en afkoelt, na het afkoelen gaat hij gewoon weer verder.
Vergeet niet dat een processor constant aan het werk is (net als de hardeschijf) bij het afspelen van MP3's.
Een DJ PC wordt meestal in een wat minder geschikte ruimte gebruikt (warm en vochtig) en wordt vaak ingebouwd.
Maar hij moet wel blijven werken. Je moet er dan ook niet aan denken dat hij er gewoon helemaal mee ophoud.
Indien een Celeron te heet wordt gaat hij langzamer maar niet uit. Een 2 Ghz (ik geloof dat 2,4Ghz op dit moment de langzaamste zijn die je kunt krijgen) heeft zelfs bij een hitte probleem nog genoeg over om je muziek door te laten spelen. Je kan dan niet ook nog eens gaan rippen natuurlijk maar dat moet je toch niet doen tijdens een show.
Wat het uitbreiden in de toekomst betreft,
Hier moet je helemaal niet over na denken. De techniek veranderd zo snel dat je over twee/drie jaar toch geen passende processor of wat dan ook kunt krijgen. En als je DJ PC goed werkt waarom zou je hem dan willen uitbreiden? Je koopt toch ook niet om de twee jaar een nieuwe CD speler of TT? Als hij goed werkt dan kun je er gerust 4/5 jaar mee vooruit. Hij is dan misschien wel verouderd maar werkt nog prima voor wat hij moet doen.
Maar als het om de prijs gaat en de PC toch eigenlijk een normale (spelletjes/internet) PC moet zijn die af en toe voor DJ gebruikt geschikt moet zijn dan kun je beter naar de Lidel of de ALDI gaan voor zo'n Medion dingetje, gooi er een goede geluidskaart in en je bent klaar.
Nog even ter aanvulling,
Een DJ PC moet je net zo bezien als een CD speler, een goede PC gedraagt zich als een Pioneer CD speler, een slechte PC als een Skytech speler. En snelheid is hier niet bij van belang.
Als ik in een Skypech een snellere motor zet zodat hij de CD tien keer sneller kan laten draaien is hij toch ook niet beter dan een CDJ 1000? Je hebt dan wel een snellere motor er in zitten maar dat gebruik je toch niet.
Topic: Keuze rackmount/desktop (6-5-2005 11:53:00)Aan een celeron heb je meer dan genoeg en is goedkoper dan een AMD.
AMD wordt bij intensief gebruik veel warmer en is hier niet tegen beschermd.
Ik heb wel eens een AMD door het moederbord heen zien smelten (ok, wel een ouder type dan)
Maar als een AMD te heet wordt houd hij er gewoon mee op. Intel heeft een ingebouwde "stepdown" waardoor hij langzamer wordt en afkoelt, na het afkoelen gaat hij gewoon weer verder.
Vergeet niet dat een processor constant aan het werk is (net als de hardeschijf) bij het afspelen van MP3's.
Een DJ PC wordt meestal in een wat minder geschikte ruimte gebruikt (warm en vochtig) en wordt vaak ingebouwd.
Maar hij moet wel blijven werken. Je moet er dan ook niet aan denken dat hij er gewoon helemaal mee ophoud.
Indien een Celeron te heet wordt gaat hij langzamer maar niet uit. Een 2 Ghz (ik geloof dat 2,4Ghz op dit moment de langzaamste zijn die je kunt krijgen) heeft zelfs bij een hitte probleem nog genoeg over om je muziek door te laten spelen. Je kan dan niet ook nog eens gaan rippen natuurlijk maar dat moet je toch niet doen tijdens een show.
Wat het uitbreiden in de toekomst betreft,
Hier moet je helemaal niet over na denken. De techniek veranderd zo snel dat je over twee/drie jaar toch geen passende processor of wat dan ook kunt krijgen. En als je DJ PC goed werkt waarom zou je hem dan willen uitbreiden? Je koopt toch ook niet om de twee jaar een nieuwe CD speler of TT? Als hij goed werkt dan kun je er gerust 4/5 jaar mee vooruit. Hij is dan misschien wel verouderd maar werkt nog prima voor wat hij moet doen.
Maar als het om de prijs gaat en de PC toch eigenlijk een normale (spelletjes/internet) PC moet zijn die af en toe voor DJ gebruikt geschikt moet zijn dan kun je beter naar de Lidel of de ALDI gaan voor zo'n Medion dingetje, gooi er een goede geluidskaart in en je bent klaar.
Nog even ter aanvulling,
Een DJ PC moet je net zo bezien als een CD speler, een goede PC gedraagt zich als een Pioneer CD speler, een slechte PC als een Skytech speler. En snelheid is hier niet bij van belang.
Als ik in een Skypech een snellere motor zet zodat hij de CD tien keer sneller kan laten draaien is hij toch ook niet beter dan een CDJ 1000? Je hebt dan wel een snellere motor er in zitten maar dat gebruik je toch niet.
mr_jows schreef:
Neem aub geen Maxtor HDD ;) Koop een Western Digital!!To Powerbeat:
Wat heeft je doen kiezen voor deze oerlelijke grote (4U meer dan 50 cm diep)kast?
Deze past niet in een standaard flight case. Moet dus aan de achterkant uitsteken en is nog loei zwaar ook (12,5 kg).
Er zijn veel mooiere 1U of 2U kasten te krijgen van maar 37 cm diep.
Ook de keuze voor een AMD lijkt mij niet zo geschikt. Voor DJ gebruik, en zeker met PCDJ, is een intel processor een betere keuze.
En staar je niet blind op snelheid voor PCDJ heb je meer dan genoeg aan een 2Ghz celeron processor. Zeker als de PC alleen voor audio gebruikt wordt (wat trouwens aan te bevelen is) is het beter om voor een op maat gemaakt systeem te kiezen.
Het gaat tenslotte om betrouwbaarheid.
Een Dell is nooit verstandig voor DJ gebruik.
Deze computers zijn bedoeld voor kantoor gebruik.
Houd er ook rekening mee dat de garantie alleen geldig is voor de PC "Zoals geleverd".
Dat betekend dus dat zodra je er een andere geluidskaart in zet (of hem gewoon openmaakt) de garantie vervalt.
Ik ga er vanuit dat je hem voor DJ gebruik wilt hebben, je hebt dan niets aan de onboard geluidskaart dus je moet direct sleutelen.
Beter kun je een PC laten bouwen bij iemand die verstand van PC's met audio (DJ) gebruik.
Kost misschien iets meer maar heb je wel veel meer aan.
En een rackmount is veel beter bestand tegen stoten en langdurig gebruik. (Koeling).
Het beste is nog om een PC compleet gebruiksklaar, met de door jou gewenste software geïnstalleerd, te laten leveren.
Dit voorkomt een hoop problemen.
Deze computers zijn bedoeld voor kantoor gebruik.
Houd er ook rekening mee dat de garantie alleen geldig is voor de PC "Zoals geleverd".
Dat betekend dus dat zodra je er een andere geluidskaart in zet (of hem gewoon openmaakt) de garantie vervalt.
Ik ga er vanuit dat je hem voor DJ gebruik wilt hebben, je hebt dan niets aan de onboard geluidskaart dus je moet direct sleutelen.
Beter kun je een PC laten bouwen bij iemand die verstand van PC's met audio (DJ) gebruik.
Kost misschien iets meer maar heb je wel veel meer aan.
En een rackmount is veel beter bestand tegen stoten en langdurig gebruik. (Koeling).
Het beste is nog om een PC compleet gebruiksklaar, met de door jou gewenste software geïnstalleerd, te laten leveren.
Dit voorkomt een hoop problemen.