Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Paulus0013
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 111 bijdrage(n) van Paulus0013 (Pagina: 6 van 12)
Topic: Twijfels over laser output (20-11-2006 16:23:00)
Wat ik wel weet is dat de rook vanaf boven in de zaal middels een fan recht naar beneden geperst/geblazen wordt.
Het lijkt me overigens heel erg sterk dat in mijn geval het verhaal van residu op spiegels opgaat.
De 150mW laser is amper gebruikt en de kleine lasertjes al regelmatig.
Vreemd blijft voor mij dat het me vanuit de zaal opviel dat de kleine laser eigenlijk feller oogden..Topic: Twijfels over laser output (20-11-2006 00:43:00)
aan de ene kant blijf je natuurlijk niet bezig met pompen vervangen en aan de andere kant als de pompen toch zo redelijk brak zijn, is een instapmodel van Martin/Jem misschien wel een waardige vervanger.Tja... Het aantal Z-800's dat ik verkocht heb is niet meer op 10 setjes handen en voeten te tellen. Het aantal pompjes dat ik verkocht heb is op 1 hand te tellen (en dan heb ik nog vingers over ook). Ik ben dus totaal NIET van mening dat de pomp slecht is. Wel kunnen dit soort pompen er niet zo goed tegen om onregelmatig gebruikt te worden (verschraling van vloeistof in de pomp is dan vaak het resultaat).goed ik kan het moeilijk met je verhaal oneens zijn, maar dat lost de situatie niet a la minute op natuurlijk.
het is niet zo dat ik persee een nieuw apparaat wil, integendeel zelfs, maar het is wel zo dat ik zaterdag iets nodig heb dat wél dient te werken.
ik zie dat het bestellen van een pomp weleens niet haalbaar kan zijn.
dan een algemenere vraag: is dat issue omtrent onregelmatig gebruik op álle rookdozen van toepassing, of zijn er ook merken/modellen die er minder last van hebben?
je kan er eigenlijk de donder op zeggen dat als ik een nieuwe koop dat hetzelfde probleem zich weer voor gaat doen, of ik moet 1x per week even het apparaat aanzetten en flink laten spuiten (als dat al een groot deel van deze problemen kan voorkomen.. )
Welke rookmachine gebruik je?
Het ziet er namelijk naar uit dat de rook mooi egaal verspreid is
Ik heb geen idee welke rookmachine daar gebruikt wordt.Het ziet er namelijk naar uit dat de rook mooi egaal verspreid is
Wat ik wel weet is dat de rook vanaf boven in de zaal middels een fan recht naar beneden geperst/geblazen wordt.
Het lijkt me overigens heel erg sterk dat in mijn geval het verhaal van residu op spiegels opgaat.
De 150mW laser is amper gebruikt en de kleine lasertjes al regelmatig.
Vreemd blijft voor mij dat het me vanuit de zaal opviel dat de kleine laser eigenlijk feller oogden..
Uhm ja weer een topic over een laser.
Ik heb 3 lasers in het gebruik, allen afkomstig van big dipper.
Hieronder 3 links naar filmpjes:
https://members.chello.nl/mstuurman/test1.wmv
https://members.chello.nl/mstuurman/test2.wmv
Zoals je ziet 3 lasers.
Links en rechts zouden een output moeten hebben van 50mW, of het klopt weet ik niet, doet er ook niet zoveel toe.
De middelste laser zou 150mW moeten doen, dus lijkt he me dat ie beter/feller zichtbaar moet zijn.
Ik heb het idee dat de middelste helemaal niet zoveel feller is als ie zou moeten zijn/lijken.
Nu kan dat natuurlijk optisch bedrog oid zijn, aangezien straaldikte etc. ook nog invloed heeft op de zichtbaarheid.
Nu heb ik een foto gemaakt van de module die erin gebouwt zit, misschien dat iemand de gegevens die erop staan wat zegt:
https://members.chello.nl/mstuurman/IMG_0624.JPG (2MB fullsize)
Misschien dat iemand hier wat zinnigs over kan zeggen...?
Topic: PC-sturing voor laser gezocht (19-11-2006 23:09:00)Ik heb 3 lasers in het gebruik, allen afkomstig van big dipper.
Hieronder 3 links naar filmpjes:
https://members.chello.nl/mstuurman/test1.wmv
https://members.chello.nl/mstuurman/test2.wmv
Zoals je ziet 3 lasers.
Links en rechts zouden een output moeten hebben van 50mW, of het klopt weet ik niet, doet er ook niet zoveel toe.
De middelste laser zou 150mW moeten doen, dus lijkt he me dat ie beter/feller zichtbaar moet zijn.
Ik heb het idee dat de middelste helemaal niet zoveel feller is als ie zou moeten zijn/lijken.
Nu kan dat natuurlijk optisch bedrog oid zijn, aangezien straaldikte etc. ook nog invloed heeft op de zichtbaarheid.
Nu heb ik een foto gemaakt van de module die erin gebouwt zit, misschien dat iemand de gegevens die erop staan wat zegt:
https://members.chello.nl/mstuurman/IMG_0624.JPG (2MB fullsize)
Misschien dat iemand hier wat zinnigs over kan zeggen...?
Ik moet zeggen dat die trace image niet zo lekker werkt...
simpele plaatjes zijn geen punt, maar bv een foto daar bakt ie werkelijk niets van.
Topic: PC-sturing voor laser gezocht (17-11-2006 17:47:00)simpele plaatjes zijn geen punt, maar bv een foto daar bakt ie werkelijk niets van.
Ik heb inmiddels Mamba Black incl usb box waarmee ik de laser aanstuur.
Wat ik dan verder nog zoek zijn opties als het omzetten van jpg/bmp zodat ik deze kan projecteren.
Ik las ook ooit ergens iets over een plugin zodat webcam beelden konden worden omgezet.
Topic: PC-sturing voor laser gezocht (8-10-2006 13:51:00)Wat ik dan verder nog zoek zijn opties als het omzetten van jpg/bmp zodat ik deze kan projecteren.
Ik las ook ooit ergens iets over een plugin zodat webcam beelden konden worden omgezet.
Ik las dit op een ander forum:
In hoeverre klopt bovenstaande quote?
Punt is dat ik medio december met het spul aan het werk moet.
Buiten het feit dat ik het geld nu niet heb, is het ook wel fijn om niet pas 3 dagen van tevoren er mee aan de slag te kunnen.
Ik wil ook niet overhaast kiezen voor een pakket dat het goedkoopste uitvalt en er later achter komen dat een net ietsje duurder stukje software een stuk meer opties heeft.
Topic: PC-sturing voor laser gezocht (8-10-2006 02:38:00)Mamba black is leuk, maar er zijn wel wat shows te krijgen, maar is meer afspeel software.
Met name voor Live gebruik is Mamba nu niet echt een super pakket.
Zelf heb ik de neiging om te zeggen dat live ingrijpen wel handig is, vooral als iemand NÚ iets geprojecteerd wil hebben.Met name voor Live gebruik is Mamba nu niet echt een super pakket.
In hoeverre klopt bovenstaande quote?
Phoenix heeft als mooie extra optie een DMX/laser versie (totaal oplossing) voor zowel DMX en "ILDA" laser
Zou dan ook weleens een mooie optie kunnen zijn.Punt is dat ik medio december met het spul aan het werk moet.
Buiten het feit dat ik het geld nu niet heb, is het ook wel fijn om niet pas 3 dagen van tevoren er mee aan de slag te kunnen.
Ik wil ook niet overhaast kiezen voor een pakket dat het goedkoopste uitvalt en er later achter komen dat een net ietsje duurder stukje software een stuk meer opties heeft.
Om meteen met de deur in huis te vallen: ik heb een laser met ilda-port die ik aan een pc wil gaan hangen.
Ik heb de laser pas enkele dagen in huis, maar nu kwam er al iemand naar me toe die vroeg of ik iets met tekst projecteren wil doen.
Uhm ja erg mooi, want dat kan mijn laser, maar daar moet ik hem wel even anders aansturen dan via DMX.
Ik ben een complete n00b op dit gebied en heb amper een idee van wat er mogelijk is.
Dus of ik nu met pakket a of b begint maakt voor mij niets uit, ik begin toch bij 0.
Betaalbaarheid zou erg fijn zijn, ik heb niet toevallig nog even 15k liggen om dit op te lossen.
Dit zijn de specs van de laser, voor zover dit van toepassing is:
Ze verkopen zelf wel software die gebaseerd is op Mamba Black. En vragen hier 600 Euro voor, dit is dan incl usb/ilda interface.
Wat zijn de verder opties en is die 600 Euro een beetje een normale prijs?
Topic: snelle laser vraag ?? (3-10-2006 05:16:00)Ik heb de laser pas enkele dagen in huis, maar nu kwam er al iemand naar me toe die vroeg of ik iets met tekst projecteren wil doen.
Uhm ja erg mooi, want dat kan mijn laser, maar daar moet ik hem wel even anders aansturen dan via DMX.
Ik ben een complete n00b op dit gebied en heb amper een idee van wat er mogelijk is.
Dus of ik nu met pakket a of b begint maakt voor mij niets uit, ik begin toch bij 0.
Betaalbaarheid zou erg fijn zijn, ik heb niet toevallig nog even 15k liggen om dit op te lossen.
Dit zijn de specs van de laser, voor zover dit van toepassing is:
Technische Daten:
Laserquellen: luftgekühlter DPSS Laser: >150mW / 532nm (grün)
Laserklasse: 3b
Betriebsmodi: ILDA, DMX 512, Automatikmodus
ILDA: 25pin ILDA Standard Sub-D shaped 25pin connector
Galvosystem: Laserworld OEM System - 30k Scangeschwindigkeit
DMX 512: 24 Kanäle
Basismuster: 256 (Ebenen, Gitter, Tunnel, Welleneffekte, Schriften, Grafiken, Animationen)
Muster können über optionale Software frei eingespeichert werden (32k Speicher).
max. Strahlauslenkung: +/- 30°
Strahldaten: 3mm/1mrad
Zubehör: Steuerleitungen, Stromkabel, Betriebsanleitung, Montagematerial
Stromversorgung: 220V - 240V AC
Stromaufnahme: 75W
Abmessungen: 400 x 300 x 195 mm (B x T x H)
Gewicht: 19 kg
Zoals men ziet heb ik de laser van laserworld.Laserquellen: luftgekühlter DPSS Laser: >150mW / 532nm (grün)
Laserklasse: 3b
Betriebsmodi: ILDA, DMX 512, Automatikmodus
ILDA: 25pin ILDA Standard Sub-D shaped 25pin connector
Galvosystem: Laserworld OEM System - 30k Scangeschwindigkeit
DMX 512: 24 Kanäle
Basismuster: 256 (Ebenen, Gitter, Tunnel, Welleneffekte, Schriften, Grafiken, Animationen)
Muster können über optionale Software frei eingespeichert werden (32k Speicher).
max. Strahlauslenkung: +/- 30°
Strahldaten: 3mm/1mrad
Zubehör: Steuerleitungen, Stromkabel, Betriebsanleitung, Montagematerial
Stromversorgung: 220V - 240V AC
Stromaufnahme: 75W
Abmessungen: 400 x 300 x 195 mm (B x T x H)
Gewicht: 19 kg
Ze verkopen zelf wel software die gebaseerd is op Mamba Black. En vragen hier 600 Euro voor, dit is dan incl usb/ilda interface.
Wat zijn de verder opties en is die 600 Euro een beetje een normale prijs?
de f01 heeft slechts 50mW groen en 2x100mW rood.
of hij moet zich enorm vergissen, of het is een ander type dat hij bedoelt.
Topic: snelle laser vraag ?? (13-6-2006 17:49:00)of hij moet zich enorm vergissen, of het is een ander type dat hij bedoelt.
ik moet zeggen dat mijn china lasers het nog aardig doen!
ik heb ze inmiddels in de locale discotheek gebruikt en daar voldeden ze eigenlijk prima.
ik heb 2x een f01, waar volgens de specs 50mW groen in moet zitten en 2x100 rood.
nu schijn je dat met een flinke korrel zout te kunnen nemen, maar dat neemt echter niet weg dat ze het ook naast 4 martin MH's nog steeds prima doen.
https://www.paulus0013.sohosted.com/LJ/LJ.htm
Topic: Rookmachine reinigen (3-6-2006 11:56:00)ik heb ze inmiddels in de locale discotheek gebruikt en daar voldeden ze eigenlijk prima.
ik heb 2x een f01, waar volgens de specs 50mW groen in moet zitten en 2x100 rood.
nu schijn je dat met een flinke korrel zout te kunnen nemen, maar dat neemt echter niet weg dat ze het ook naast 4 martin MH's nog steeds prima doen.
https://www.paulus0013.sohosted.com/LJ/LJ.htm
ik ga in ieder geval niet verder aanklooien met de Z800. ik heb inmiddels een Martin Magnum 800 op de kop kunnen tikken.
Topic: Rookmachine reinigen (30-5-2006 20:50:00)Dré schreef:
Paulus0013 schreef:
ik heb de pomp destijds al eens vervangen, vandaar dat ik mogelijk overweeg een nieuw apparaat te kopen.aan de ene kant blijf je natuurlijk niet bezig met pompen vervangen en aan de andere kant als de pompen toch zo redelijk brak zijn, is een instapmodel van Martin/Jem misschien wel een waardige vervanger.
het is niet zo dat ik persee een nieuw apparaat wil, integendeel zelfs, maar het is wel zo dat ik zaterdag iets nodig heb dat wél dient te werken.
ik zie dat het bestellen van een pomp weleens niet haalbaar kan zijn.
dan een algemenere vraag: is dat issue omtrent onregelmatig gebruik op álle rookdozen van toepassing, of zijn er ook merken/modellen die er minder last van hebben?
je kan er eigenlijk de donder op zeggen dat als ik een nieuwe koop dat hetzelfde probleem zich weer voor gaat doen, of ik moet 1x per week even het apparaat aanzetten en flink laten spuiten (als dat al een groot deel van deze problemen kan voorkomen.. )