Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Hurricane

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Hurricane (Pagina: 6 van 20)

Topic: lichtplan =>steigerplan (18-10-2004 15:44:00)

larzzzie schreef:

Het "rek" dus zegmaar gewoon zo´n zijkant van een stijger, komt achter het drumpodium te hangen. Hieraan komen 2 MH´s,acl bar en een strobe. Hoe kan ik het hier het veiligste aanpakken, want volgens mij komen er rare krachten op de haken/stijger te staan als ik ga wapperen...?

B.v.d happy :)
Je zegt het zelf al, steigerpijp gaat slingeren als jij flink gaat wapperen met je heads. Ikzelf raad het je zwaar af om daar heads aan te hangen. parren etc kunnen er nog wel aan maar ik zou er zeer zeker geen movingheads aan hangen. Tevens moet je de hele boel goed vast zetten met scaffs etc om em zo veilig mogelijk op te hangen
Topic: Opleidingen , licht en geluid. (11-10-2004 23:40:00)

Dj Nathan schreef:

Met het PA systeem heb ik tot de dag van vandaag ook nog niks gedaan dus...
Wees blij. Het is een kut PA. Klote versterkers, echt een nachtmerrie
Ook is beeld een groot aspect dus in het begin pinnacle enz.
Beeld word erg onderschat. aan het eind van de 1e weet je ontzettend veel over o.a signalen, r-y = b-y, RGB. Component signalen etc etc. Ook leer je een hele proff regie opbouwen. Beeld vindt ik persoonlijk 1 van de moeilijkste vakken. tis niet alleen maar lekker achter een pctje monteren etc

PS: ik zit op dezelfde school alleen in het 3e semester happy :)
Topic: Keuze movingheads? (7-10-2004 16:55:00)

Joost schreef:

Ok, bij deze wat ondersteuning van mijn keuze:

-Kryptons: Bedrijf hier in de buurt heeft er 10-tallen in gebruik en nog wel met mensen erover gehad die er veel mee op pad zijn geweest. Die hebben nog nooit problemen met die dingen gehad (hoeft ook niet altijd natuurlijk). Mischien een keer een reset uitvoeren maar geen erstige dingen.
De eerste modellen van de kryptons hadden last van software fouten. soms sloegen ze te hard tegen hun eindstop aan wat niet echt bevordelijk is voor zo'n ding. De nieuwere modellen hebben dat niet meer en zijn behoorlijk betrouwbaar
Topic: Keuze movingheads? (3-10-2004 01:28:00)

jop schreef:

movitecs maken te veel lawaai voor in een theater...
L*l niet, Ik werk zelf in een theater en heb al regelmatig Movitec WL-ettjes voorbij zien komen. Als jij niet te veel wappert met de dingen (wat je zowieso al niet doet in een theaterstuk) en je pan/tilt speed laag houdt valt het geluid amper op.

Moest er even uit happy :)
Topic: laten we het eens hebben over... (30-9-2004 17:26:00)
overmorgen in het theater waar ik werk, Jorgen Rayman, ben wel benieuwd naar zn show
Topic: Keuze movingheads? (28-9-2004 19:03:00)
Movitec is een erg leuk merk heads. Het blijft natuurlijk geen Martin maar daar is de prijs ook naar. Hebben mooie CMY kleurenverloopjes (WL250, WL575). en zijn retesnel. Optiek is ook goed en vooral de WL250 komt een bak licht uit. Ik zou dan gaan voor 4 x WL250 en een setje SL250. Mac500 is uiteraard ook erg leuk maar aan de behoorlijk prijzige kant plus het feit dat ze geen CMY hebben zoals GoeieGast al zegt. Ypoc heb ik geen ervaring mee.
Topic: sensation (27-9-2004 17:27:00)

sab schreef:

Ik heb het nog even nagevraagd en het was Procon uit duitsland die materiaal geleverd heeft.
dat zei ik wink ;)
Topic: sensation (26-9-2004 21:43:00)

solar schreef:

een bedrijf dat pro light heet uit h. i. ambacht beweert steeds dat zij een deel hebbe gedaan?
lijkt mij niet

heb even op de site gekeken en dit "bedrijfje" wordt beheerd door 2 jongens. Lijkt mij sterk dat zei een aandeel in sensation hebben gehad.

zie www.prolightlichttechnieken.nl
Topic: Feest tot 100man (26-9-2004 13:27:00)
wat einstijn al zegt, met 8 parretjes red je het niet. ten eerste zou ik de zaal al voor de helft afzetten! dan heb je in ieder geval meer speling qua licht & geluid. Als je dan toch met 8 parretje komt aanzetten neem dan wem 1kw en geen 300 w. Stijn en ik stonden laatst in een zaaltje van 20 bij 30 en de 300wattertjes deden het leuk maar niet voldoende genoeg.
Topic: sensation (24-9-2004 15:51:00)
even van het licht-geluid forum afgehaald
Goedendag,

Zijn er al mensen met fototjes van sensation? Ik heb wel wat fototjes gezien op een telefoon met het opbouwen, maar dat was niet echt duidelijk.

Werd verteld dat er vanalles met allemaal vierkantjes was gedaan, veel MAC2000's uiteraard. Werd aangestuurd met 2 HOGII en 1 HOGIII of anders om.. en een Pearl voor de parretjes enz Licht was allemaal van Procon Duitsland en Belgie.

Geluid was van Stagepro, dat zal wel ongeveer het zelfde zijn als vorige keer volgens mij.
en
Voor licht hadden we hadden staan:
1x WholeHog III (eigendom van GertJan Hoeben) Voor alle Mac2000 (Profile en Wash)
2x WholeHog II (Procon) Voor de LedStrips en decor washes)
1x Avolites Saphire 2000(ProCon) (later gewisseld voor Peal2004 omdat deze stuk ging) voor conventioneel en citycolors.

Mac2000 Wash: 3 per wokkel (8x), 8 onstage
Mac2000 Profile: 8 per wokkel(8x) en 16 onstage (als ik me niet vergis)
Decorwashes: 16x StudioColor en 8x Mac300
Ledstrips: 32 perwokkel en een stapel inde pilaren,totaal 400 strips van 1 meter.
Conventioneel bestond uit 6x8 Svoboda blinders, 8x3 8-lites, 4setjes 5Kw ACL, en een berg profieltjes en peertjes(steuntjes onder de timpaan) voor decor.

Helaas pasten niet alle dimmers (300 kringen) op de Pearl (max 240 handles) dus hebben we wat samen moeten prikken..