Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Mayoda

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 75 bijdrage(n) van Mayoda (Pagina: 6 van 8)

Topic: labels afplakken? (10-2-2004 14:33:00)
Uit een illegale persing ontstaat een bootleg(bijvoorbeeld omdat er een sample in zit die niet gecleared is)
Topic: Extreme DJ-GEAR/Set-up's (10-2-2004 13:50:00)
volgens mij is die foto van die set met die 303`s nog niet zo oud.
Ik zie namelijk volgens mij ook een externlacie harddisk torentje en een yamaha RMX staan, die harddisk is er volgens mij niet laner dan twee jaar.
Vette live setup ......
Topic: OEM of Technics ? (3-2-2004 16:21:00)
Ik denk ook dat je een draaitafel moet benaderen als muziekinstrument.
Specificaties zijn natuurlijk ook belangrijk als het om technische onderbouwing gaat, maar het zal toch voor iedereen een ander gevoel zijn.
En technische onderbouwing kan in DIT geval nooit doorslaggevend zijn, de feel zal de doorslag moeten geven.

Als ik de accura`s ergens een keer zie staan, zal ik er eens een plaatje mee mixen en misschien wel of niet mijn mening bijstellen.
maar tot op heden..................SL =Solid Love
Topic: OEM of Technics ? (3-2-2004 15:01:00)
Overigens daar moet ik bijzeggen dat ik zelden corrigeer, en als ik corrigeer is het nihil.
Ik heb het dus niet over correcties aan de platter, want dat doen in mijn ogen alleen mensen die hun spullen niet beheersen, het zwiepen en slingeren komt in mijn woordenboek niet voor, corrigeren doe je met de pitch door vroegtijdig door te hebben dat je draaitafel over 20 seconden offbeat gaat lopen.
Dus voor de duidelijkheid, over het correctiegedrag aan de platter heb ik geen mening !, en dat zal met een hoge torque vast wel beter gaan ja !
Topic: OEM of Technics ? (3-2-2004 14:57:00)
Het spijt me ik heb maar ik heb er twee en een half uur op gedraaid, en ik vind een technics gewoon een fijnere draaitafel.
Maar dat is gewoon mijn mening(misschien dat ik langer met zo`n TTx moet draaien om objectiever te zijn, maar die behoefte heb ik niet)
Het zal allemaal best technisch onderbouwd kunnen worden door sommige mensen die er veel verstand van hebben , maar ik refereer aan gevoel.
En vechten om de snelheid constant te houden ,,,,.......wehehehe misschien moet jij dan ook nog even oefenen op je zolderkamertje hahaha(grapje)want daar heb ik dus geen last van bij mijn 1210`s
Een technics zet je gelijk, en dan kom je in een mix van twee minuten hooguit nog 1 keer aan je pitch , voor de rest is het handjes los en die dingen blijven gewoon gaan, prehistorisch of niet ..........en niet zoals bij een TTX constant aan die schuif moeten zitten, want dat is gewoon vervelend.
Technics is voor mij TOP!
Topic: OEM of Technics ? (3-2-2004 13:32:00)
nee klopt inderdaad, heb ik verkeerd gezien, maar de motor dan weer wel.
nou ja ..........de tijd zal het leren zullen we maar zeggen!
Misschien zie ze inderdaad wel in de clubs over een aantal jaren, ik blijf trouw aan mijn technicsjes !
Op zich zou het wel gezonde concurentie zijn, een monopolie is ook nergens goed voor , dat zie je maar aan de NS
Topic: OEM of Technics ? (3-2-2004 13:03:00)
home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/Oem.htm
Topic: OEM of Technics ? (3-2-2004 13:01:00)
arm etc etc , is precies hetzelfde als de acura.
Ik las ergens een review, zal eens kijken of ik de link ergens kan vinden
Daarin werd gezegd dat de acura modellen aanvankelijk waarschijnlijk zijn ontworpen voor numark.
Topic: OEM of Technics ? (3-2-2004 11:14:00)
Als je goed kan mixen, zijn ze vrij vervelend.
Ik heb laatst gedraaid op de numark TT1X(met die blauwe displays)
Dat is ook zo`n oem bak.
Moet zeggen dat hij best lekker solide aanvoelde en dat het mixen ook lekker ging, qua handling lijkt hij best op een technics, maar ik merkte dat ik in lange mixen steeds aan het bij pitchen bleef.
Ik moest dat ding elke 20 a 25 seconden bijstellen.
Bij technics kan je zeg maar even naar de wc terwijl je in de mix zit , die dingen zijn gewoon nog steeds de stabielste draaitafels , ook al is hun torque lager dan die van de oem tafels.
Dus als je echt fijntjes wil mixen en bezig wil zijn met het geluid i.p.v. de apparatuur moet je toch technics hebben.
Als je bij technics hoort dat hij een klien beetje scheef gaat lopen en je gaat corrigeren voordat hij hoorbaar scheef loopt, dan heeft juist deze draaitafel zo`n vreselijk vriendelijk karakter als je de pitch een klein beetje bijstelt en niet aan het draaiplateau komt, (ik zit nooit met mijn handen aan het plateau)
De numarks liepen of te snel of te langzaam, het lukte me niet de snelheid te locken zeg maar.
Bij deze hebben ze voor mij dus afgedaan.
Misschien leuk voor beginnende dj`s , maar dan heb ik zoiets van koop meteen maar technics, want als je klonen koopt komt er toch een moment dat je de originelen wilt hebben
!

Ik heb inmiddels op zo ongeveer alle draaitafels gedraaid(reeds 15 a 16 jaar)en er is voor mij nog nooit een vervanger voor de technics geweest, hun ontwerp is gewoon het beste.
Topic: Pioneer DJM-707 and DJM-909 (29-1-2004 16:11:00)
ja sorry weet ook niet waarom die post er nu weer twee keer instaat, was niet de bedoeling !