Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Verwijderd101213
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 65 bijdrage(n) van Verwijderd101213 (Pagina: 6 van 7)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-6-2005 18:06:00)
Mijn boxen staan meestal grenzend aan de dansvloer, toiletten en de bar zijn aan de andere kant van de zaal, eveneens als de tafels en stoelen. Ik heb het zelfs mee gemaakt dat ze de tafels verplaatsten naar de boxen toe, en inderdaad boxen richting mij draaien heb ik zelfs meegemaakt...
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (25-6-2005 12:57:00)Ergenis nummer 1 voor mij; waarom gaan 65+'ers altijd voor de boxen zitten, en gaan ze daarna vragen of de muziek iets zachter kan?
Topic: Welke schoenen voor het draaien??? (10-6-2005 00:17:00)Draaien = nike
Werken = nike
Casual = nike
maar bouwen en breken altijd veiligheidsschoenen! Het is iets wat niet voor niets ooit verplicht werd gesteld. Ooit een flightcase op m'n voet gehad en daardoor ingegroeide teennagel gekregen. Als je daarvoor wordt geholpen bij de dokter dan draag je tijdens zulk werk nooit iets anders meer. Jezus wat deden die spuiten pijn.
Topic: Geluidset voor basisschool (11-5-2005 00:28:00)Werken = nike
Casual = nike
maar bouwen en breken altijd veiligheidsschoenen! Het is iets wat niet voor niets ooit verplicht werd gesteld. Ooit een flightcase op m'n voet gehad en daardoor ingegroeide teennagel gekregen. Als je daarvoor wordt geholpen bij de dokter dan draag je tijdens zulk werk nooit iets anders meer. Jezus wat deden die spuiten pijn.
Ik zou in ieder geval kwa boxen gaan voor een actief setje, bijvoorbeeld de lem die hier voorgaand wordt aangegeven, dezelfde ben ik op reeds twee basisscholen tegengekomen. Hierbij bespaar je de leerkrachten de moeite om ook nog eens een versterker mee te sjouwen en als er iemand de verkeerde knop omdraait zullen de boxen niet opgeblazen worden of iets dergelijks.
Zorg daarnaast ook zeer zeker voor een goede kist waarin de mixer komt, het kleine grut wil nog wel eens iets omstoten.
Topic: Licht voor amateurfilm (18-4-2005 22:48:00)Zorg daarnaast ook zeer zeker voor een goede kist waarin de mixer komt, het kleine grut wil nog wel eens iets omstoten.
In dat geval zou een beetje rood niet misstaan.
Topic: Licht voor amateurfilm (18-4-2005 00:30:00)Het licht waar wij gebruik van hebben gemaakt voor het filmproject horizonica, was zeer divers. Dmv sponsoring hadden we de beschikking over citycolours, gelijk aan griven Dit is dan wel weer vrij onhaalbaar voor een amateurfilm, maar je kunt er wel heel mooi een bos mee uitlichten ed.
Voor zowel binnenopnames als buitenopnames maakten we gebruik van hqi bakken, goed wit licht, goed gespreid en volgens de technici beter dan bouwlampen. Don't ask me why, want ik deed weer andere dingen op de set.
Voor shots op zeer dichte afstand, dialogen enzo, gebruikten we dood simpele tl bakken met zo een plastic bak erom heen. Reden hiervoor was dat de lichtopbrengst voldoende was aangezien het op kleine afstand moest, en omdat hqi lampen een opwarm tijd van enkele minuten hebben en een afkoeltijd van nog meer minuten, dus even omprikken omdat ze op de verkeerde plaats staan is niet snel gedaan.+
Par spotjes zijn overigens erg leuk om sfeer te creëren op muren en rekwisieten enzo.
enkele foto's
buitenshot
hqi op statief
Topic: Geluids set voor ongeveer 2000 man (10-4-2005 19:22:00)Voor zowel binnenopnames als buitenopnames maakten we gebruik van hqi bakken, goed wit licht, goed gespreid en volgens de technici beter dan bouwlampen. Don't ask me why, want ik deed weer andere dingen op de set.
Voor shots op zeer dichte afstand, dialogen enzo, gebruikten we dood simpele tl bakken met zo een plastic bak erom heen. Reden hiervoor was dat de lichtopbrengst voldoende was aangezien het op kleine afstand moest, en omdat hqi lampen een opwarm tijd van enkele minuten hebben en een afkoeltijd van nog meer minuten, dus even omprikken omdat ze op de verkeerde plaats staan is niet snel gedaan.+
Par spotjes zijn overigens erg leuk om sfeer te creëren op muren en rekwisieten enzo.
enkele foto's
buitenshot
hqi op statief
iets waar je goed bij over na moet denken, in jou geval ronny, is of je de klus qua grootte wel aan kunt. als je de beslissing neemt tot het overgaan op huren van de equipment kom je in feite in plaats van geluidstechnicus op de plaats van tussenpersoon te staan. het enigste wat je dan nog kunt doen is het regelen van de goede equipment op plaats van bestemming, het aansluiten en dergelijke gaat hierdoor over naar het bedrijf waar je de zooi gaat huren.
hierdoor krijg jij dadelijk alle economische aspecten van het verhaal, betalen van de borg van de huur, betalen van de huur, inschrijven voor een bedrijf, hoe gaat dit in zijn werk in het buitenland etc. voor je rekening. ben je hier wel al klaar voor, zou je niet eens eerst klein beginnen door middel van je eigen drive-in in te schrijven bij kvk en afwachten wat hier allemaal bij komt kijken.
2000 man is niet niks, het is natuurlijk geweldig dat je deze kans krijgt maar kijk goed uit of dit wel haalbaar is voor jou... soms kun je beter een klus, ook al is de kans zo groot, afzeggen.
immers je doet iets goed of je doet het niet...
maar zo denk ik erover.
ps. sorry geen hoofdletters, melk over het toetsenbord geknoeid...
Topic: Je Kamer Geluidsdicht maken ! (12-3-2005 20:28:00)hierdoor krijg jij dadelijk alle economische aspecten van het verhaal, betalen van de borg van de huur, betalen van de huur, inschrijven voor een bedrijf, hoe gaat dit in zijn werk in het buitenland etc. voor je rekening. ben je hier wel al klaar voor, zou je niet eens eerst klein beginnen door middel van je eigen drive-in in te schrijven bij kvk en afwachten wat hier allemaal bij komt kijken.
2000 man is niet niks, het is natuurlijk geweldig dat je deze kans krijgt maar kijk goed uit of dit wel haalbaar is voor jou... soms kun je beter een klus, ook al is de kans zo groot, afzeggen.
immers je doet iets goed of je doet het niet...
maar zo denk ik erover.
ps. sorry geen hoofdletters, melk over het toetsenbord geknoeid...
Misschien kun je het dan aan iemand aan de balie vragen?
Topic: Je Kamer Geluidsdicht maken ! (12-3-2005 17:27:00)Bij de midtown (platenzaak) in Eindhoven hebben ze twee kleine kamertjes waar dj's hun platen kunnen voorluisteren. Wellicht een idee om hier eens binnen te lopen en te kijken waar deze van zijn gemaakt? Het geluid wat hier uit komt is vrij minimaal terwijl het geluid binnen toch wel enigszins hard staat. Tip?
Topic: BUBBELING NUMMERS ?!? (9-3-2005 21:28:00)Is het tegenwoordig zo moeilijk om even op je fiets te stappen, of de auto te pakken en eventjes naar de platenboer te rijden, 10 cd's bij het rek met bubbling muziek te pakken, te luisteren en zelf te concluderen wat tof is of wat niet?
Nee joh, we vragen het op een forum, artist en titelsong alsjeblieft want anders vindt kazaa hem misschien niet.
Nee joh, we vragen het op een forum, artist en titelsong alsjeblieft want anders vindt kazaa hem misschien niet.