Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rutger

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 196 bijdrage(n) van Rutger (Pagina: 6 van 20)

Topic: Dynacord fx 20 of dynacord f8 (14-12-2008 11:27:00)
De sub18 (die trouwens niet de opvolger is van de F8, maar gewoon een nieuwe sub in de nieuwe VariLine) vind ik hier niet echt de beste oplossing. Als je kiest voor een hoornloaded sub, en je kan de cobra pwh kopen, dan heeft het totaal geen zin om de sub18 te gaan beluisteren. Pas op, geen slecht woord over deze prachtige sub, maar het is iets totaal anders.
Als de OP opzoek is naar een hoorngeladen systeem, dan is de sub 18 geen goed idee inderdaad.

Maar voor locaties tot 400 man, kan je deze subs prima gebruiken. Het ligt een beetje aan de soort feesten waar de OP de kasten wilt gaan gebruiken.

De rx-118 is ook een mooie kast! De Dynacord sub18 lijkt wel veel op de rx118! Ik heb ze naast elkaar gehad hier in Utrecht en de verschillen zijn klein. De Dynacord klinkt ( in mijn oren ) strakken en gaat iets harder. De EV rx 118 is echter waarschijnlijk weer een stuk beter in te huren!
Een setje die voor gala toepassingen en blues enz perfect is, rock en roll of disco over een cobra gaat absoluut niet, ook de grotere variant, de cobra 4 met far toppen en extra laagkasten is geen disco of rock en roll set. Door de grote setup kan het wel maar is niet echt super.
Wij hebben de Cobra 4 set vaker gebruikt voor disco toepassingen en dit geeft geen enkel probleem! We hadden wel een set met H5000 versterker!

S6 met je keuze!

Gr
rutger
Topic: Dynacord fx 20 of dynacord f8 (12-12-2008 13:39:00)
Als je een keer de sub 18 wilt beluisteren, kan je altijd even mailen/bellen
Topic: Dynacord fx 20 of dynacord f8 (11-12-2008 16:08:00)
Mijn ervaring is dat de sub18 strakker klinkt dan de (voorloper)f8.

Ook ligt het belastbaar vermogen wat hoger ( rms 700 watt ).

In de sub 18 zit ook de nieuwste techniek verwerkt, zoals Voice Coil Tracking Protection.

Maar een F8 is wel goedkoper! Zeker als je op de tweedehands markt kijkt.

Succes met je keuze, als je nog vragen hebt over de sub 18 hoor ik het graag.

gr rutger
Topic: Dynacord fx 20 of dynacord f8 (10-12-2008 15:29:00)

jouke schreef:

de top die je hebt beluisterd dat was de f12 denk ik
ik vind zelf dat deze top in het midden gebied veel te kort komt het is ook maar een 2 weg top
ik weet niet waar je ze voor in wil zetten maar bij laif muziek gebruik ik een drie weg top van dynacord de c150
laif muziek???

Waarom niet de nieuwste serie van dynacord: sub 18

site

Gr,
rutger
Topic: Geluidskwaliteit evenementen? "Mode" of slechte kwaliteit? (9-12-2008 23:55:00)
Beetje onverantwoordelijk dat als de kuip op instorten staat, Marco Borsato er toch een concert geeft...

Misschien een beetje opgeblazen verhaal??? Zou zelf het risico niet willen nemen dat er een stadion met 40.000 man erin het begeeft tijdens het concert.
Topic: Ervaring EV DC-ONE (17-11-2008 18:40:00)
De klankkwaliteit en degelijkheid is er zeker, de functies ook, echter blijf ik persoonlijk voorstander van de DSP244 en zelfs 224 (DX bij EV).
Waarom geniet de dsp244 het voordeel ten opzichte van de dsp 260?
Topic: Ervaring EV DC-ONE (15-11-2008 20:18:00)
Ik ben in het bezit van een dynacord 260 ( tweelingbroertje van de EV ).

Ik ben zeer tevreden over deze processor en heb hem gekocht met een bijbehorende Dynacordset. Vooral de mogelijkheid om de processor aan te sluiten op een computer is top. De software werk zeer goed en heeft veel mogelijkheden ( gratis te downloaden ).

Ook is de processor makkelijk te beveiligen ( zelfs per onderdeel ) en zit er alles op wat je nodig hebt ( of teminsten, wat ik nodig heb wink ;) )

Het enige minpunt vind ik de bediening. Er zit geen ( zoals bij driverack )draaiknop op. Maar als je hem instelt met de computer is dat ook niet nodig.

Voor mijn dynacordset, kan ik er een aantal presets inladen. Ik weet echter niet of dat ook kan voor de EV sets. Ideaal als je zelf niet echt een geluidstechnicus bent.

malcolm schreef:

Deze processor zou ik niet nemen, mijn school heeft er een voor de dubbele phoenix set staat en er zijn nogal eens problemen mee! Voornamelijk het feit dat hij zijn geheugen telkens leeggooit.. Best een groot nadeel dus!

grtz
Zelf heb ik er nog nooit last van gehad dat hij zijn geheugen leeg gooide.

Als je nog vragen hebt over het apparaat zelf, hoor ik het graag.

Gr,
Rutger
Topic: Electro Voice Tour-X (27-10-2008 14:31:00)
ziet er leuk uit op papier!
Topic: Dynacord Powermax 5 (19-10-2008 17:12:00)

Ruudjan schreef:

Als ik naar de prijzen van een dynacord variline setje kijk, dan moet ik toch behoorlijk in mijn buidel tasten! En volgens mij is die ook passief, of niet?
Ja, de variline serie is passief.
Maar goed, ben nu aan het kijken naar twee EV SBA 760actieve subwoofesr. Ik denk dat dit een ideale aanvulling is op mijn LEM M5 topjes. Weet iemand hoe deze subs klinken in verhouding tot een LEM T5SA sub??
De EV SBA 760 is ook een 15 inch sub, dus verwacht geen wonderen van de sub!
Als je verstandig bent, ga je een middagje luisteren bij iemand die een setje heeft staan!

s6 gr rutger
Topic: Dynacord Powermax 5 (17-10-2008 20:01:00)

Ruudjan schreef:

Ik kom nu ook een 2e hands setje tegen van dynacord type F8 met een EVX180 speaker, 500 watt rms. Is dit de sub van de PWRMAX5? Is dit te combineren met mijn LEM M5?? Welke versterker moet ik eronder plaatsen? Ik ben maar wat aan het brainstormen...
Ja dat is de sub van de powermax 5

Dit is te combineren met de LEM M5, maar dan heb je ook nog een processor of crossover nodig. Een l1600. cl1600 of lx1600 van dynacord zal voldoen voor deze sub.

Ik zou het zelf niet aanraden en een voor een complete set kiezen. Het voordeel van de LEM-set is dat er redelijk goede beveiliging op zit. De Dynacord set gaat wellicht harder.

s6 met je keuze

als je een keer een dynacord variline set wilt beluisteren mag je altijd een mailtje sturen! wink ;)