Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Martyndegraaf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 6 van 16)
Topic: Voedingfout sennheiser (10-9-2007 20:09:00)
Stopte er spontaan mee naar een paar weken. Alles netjes overgezet door Wils, garantie uiteraard.Topic: HK Audio Kasten (29-8-2007 21:42:00)Dat doe je toch niet "zomaar effe"
een array-tje er bij hangen? Lijkt mij dat je daar dan ook op voorbereid moet zijn mbt bekabeling, hijspunten en dergelijke. Was ook met een knipoog
Maar heb idd geen C2 zien hangen maar Line Array's, daarom dacht ik dat t ArenA geluid niet gebruikt werd. Wist niet dat de Renkus Heinz eruit was
Topic: Toppers in concert - Geluid ZEER slecht (6-6-2007 07:11:00)Wat je meet is een onbelaste uitgangsspanning, als gevolg van het vermogen dat de ontvanger trekt blijft er een juiste voedingsspanning over.
Als je alleen maar de draad hebt ingekort (zonder verder handelingen in de adapter) kun je onmogelijk een andere voedingsspanning krijgen.
De meeste van dit soort elektronica werkt al tussen de 10 en 20 VDC en zijn voorzien van een spaningsregulator.
Wat echter WEL zeer voornaam is, is de polariteit van je aansluiting. Dus + op de + en - op de - zegmaar. Als e deze omdraait is het meestal wel einde verhaal (van de voeding in op de print zelf)
Ik neem aan dat je nog niet geprobeert hebt of het geheel werkt?
Topic: HK Audio Kasten (30-8-2007 23:15:00)Als je alleen maar de draad hebt ingekort (zonder verder handelingen in de adapter) kun je onmogelijk een andere voedingsspanning krijgen.
De meeste van dit soort elektronica werkt al tussen de 10 en 20 VDC en zijn voorzien van een spaningsregulator.
Wat echter WEL zeer voornaam is, is de polariteit van je aansluiting. Dus + op de + en - op de - zegmaar. Als e deze omdraait is het meestal wel einde verhaal (van de voeding in op de print zelf)
Ik neem aan dat je nog niet geprobeert hebt of het geheel werkt?
Eminence leverd aan de meest toonaangevende merken, inderdaad ook aan HK-audio, dit is nog altijd geen garantie dat dit goed gaat !
sis
In één van mijn kasten zit dan ook een nieuwe 15" sis
Stopte er spontaan mee naar een paar weken. Alles netjes overgezet door Wils, garantie uiteraard.
HK Audio gebruikt ook Emenence speakers.
Anders mail eens met Wils, importeur van HK in nederland.
Wils Muziekimport BV
Ik heb mijn toppen (Lr115 classic) hier rechtstreeks gekocht.
Zitten namelijk hier op het industrieterrein
Topic: Stroomschokjes (4-7-2007 19:21:00)Anders mail eens met Wils, importeur van HK in nederland.
Wils Muziekimport BV
Ik heb mijn toppen (Lr115 classic) hier rechtstreeks gekocht.
Zitten namelijk hier op het industrieterrein
Of zoals eerder al aangehaald, kunnen het wel eens behoorlijk grote aardlussen zijn.
In zo'n geval loopt er continu een verschilstroom door je beschermingsleiding (want zo hoort geel\groen genoemd te worden in de installatietechniek).
Op het moment dat jij contact maakt met die beschermingsleiding (en dat zou voor het goed zijn iedere metale behuizing moeten zijn en dus ook een microfoon die met afgeschermde kabel aan je, idd, geaarde mixer hangt) maak jij weer ter plekke een nieuwe aardverbinding.
Stroom kiest nou eenmaal de weg van de minste weerstand. Als jij op dat monent net iets minder weerstand hebt, bijvoorbeeld door de juiste schoenen en een bezweet lichaam, dan loopt die verschilstroom weg door je lichaam naar aarde.
Topic: Powercon verloopje (4-7-2007 19:13:00)In zo'n geval loopt er continu een verschilstroom door je beschermingsleiding (want zo hoort geel\groen genoemd te worden in de installatietechniek).
Op het moment dat jij contact maakt met die beschermingsleiding (en dat zou voor het goed zijn iedere metale behuizing moeten zijn en dus ook een microfoon die met afgeschermde kabel aan je, idd, geaarde mixer hangt) maak jij weer ter plekke een nieuwe aardverbinding.
Stroom kiest nou eenmaal de weg van de minste weerstand. Als jij op dat monent net iets minder weerstand hebt, bijvoorbeeld door de juiste schoenen en een bezweet lichaam, dan loopt die verschilstroom weg door je lichaam naar aarde.
Tsja, ik zit vol goeie ideen
En bovendien vindt ik het nog leuk ook om zulke zaken te fabriceren.
Ben van beroep elektricien dus maak ik alles wat maar met kabel, draad, verdelers etc te maken heb zelf.
Met de juiste verbindingen en kabeldiktes.
En zoals mijn quote al zegt.....
PS: je kunt ook een distro voorzien van powercon, want al is heel je set er mee uitgevoerd dan blijf je altijd een enorm zwak punt houden, je voeding vanuit je distro dmv schuko
Topic: Powercon verloopje (3-7-2007 22:23:00)
En bovendien vindt ik het nog leuk ook om zulke zaken te fabriceren.
Ben van beroep elektricien dus maak ik alles wat maar met kabel, draad, verdelers etc te maken heb zelf.
Met de juiste verbindingen en kabeldiktes.
En zoals mijn quote al zegt.....
PS: je kunt ook een distro voorzien van powercon, want al is heel je set er mee uitgevoerd dan blijf je altijd een enorm zwak punt houden, je voeding vanuit je distro dmv schuko
1 Koop bij de plaatselijke hobby/elektro-boek of conrad een mooi (bijv. kunstof) behuizinkje,
2 Koop bij Dré twee (of meer) powercon "out",
3 Bouw deze netjes in de behuizing,
4 Zet er een aansluitsnoer aan of een powercon "in" in,
5 Klaar is Kees, een heel mooi stage-blokkie.
Topic: Toppers in concert - Geluid ZEER slecht (6-6-2007 19:50:00)2 Koop bij Dré twee (of meer) powercon "out",
3 Bouw deze netjes in de behuizing,
4 Zet er een aansluitsnoer aan of een powercon "in" in,
5 Klaar is Kees, een heel mooi stage-blokkie.
vanniekerk] schreef:
een array-tje er bij hangen? Lijkt mij dat je daar dan ook op voorbereid moet zijn mbt bekabeling, hijspunten en dergelijke.
Maar heb idd geen C2 zien hangen maar Line Array's, daarom dacht ik dat t ArenA geluid niet gebruikt werd. Wist niet dat de Renkus Heinz eruit was
Ben zelf ook geweest, die beruchte zaterdag en op de beruchte 2de ring. (Vak 426) en idd was de eerste helft niet om over naar huis te schrijven.
De tweede helft was wel duidelijk merkbaar anders/iets beter, maar het is en blijft een galmbak.
Ik heb ze niet in de pauze even een array-tje bij zien hangen ofzo dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er nou eigenlijk aan de hand geweest is en wat men er aan gedaan heeft.
Zover ik kon zien/horen werd de Renkus-Heinz van de ArenA niet gebruikt hoor?!
PS Iemand misschien een overzichtje van de gebruikte meuk kunnen bemachtigen? Vond met name de (stuk of) 80 Atomic's wel wat hebben
Topic: krat radio (8-5-2007 17:41:00)De tweede helft was wel duidelijk merkbaar anders/iets beter, maar het is en blijft een galmbak.
Ik heb ze niet in de pauze even een array-tje bij zien hangen ofzo dus ben eigenlijk wel benieuwd wat er nou eigenlijk aan de hand geweest is en wat men er aan gedaan heeft.
Zover ik kon zien/horen werd de Renkus-Heinz van de ArenA niet gebruikt hoor?!
PS Iemand misschien een overzichtje van de gebruikte meuk kunnen bemachtigen? Vond met name de (stuk of) 80 Atomic's wel wat hebben
remco d schreef:
- is het goed voor een versterker om er slechts 1 luidspreker aan te hangen? (of hebben die goedkope autoversterkers een bridge uitgang?)En idd, kijk naar een paar mooie JBL's ofzo, klinkt veel beter dan een PA speaker (die ontworpen is voor een kast met veel inhoud,..)
Of doe nog beter (net als mij) en neem een DeWalt bak, ben je gelijk overal vanaf, gaat hard genoeg om je omstanders te kwallen, is wind en weer-proof, laadt op en kan tegen kleine en grote stootjes
Op de site geven ze ook al aan dat het ampjes zijn die in vele gevallen line array's aansturen...
alhoewel, 10kW in 1 amp is ook leuk voor andere doeleinden
alhoewel, 10kW in 1 amp is ook leuk voor andere doeleinden