Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Masterboy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 167 bijdrage(n) van Masterboy (Pagina: 6 van 17)
Topic: Schade Denon DN-HD2500 (29-5-2010 08:21:00)
Ik heb een 2,5" schijf, dus een externe voeding heb ik niet nodig. Bij mij zit er zelfs een (powered) USB hub tussen, zodat ik daarop de harde schijf, een usb toetsenbord en een usb lampje kan aansluiten.
Gebruik je trouwens een library, of browse je door de files?Zoals ik al eerder meldde is alles nu opgelost.
Dit doordat ik nu alles heb ingedeeld in mappen van 500mp3's ipv 1000mp3's of meer.
Nu laden de tracks veel sneller in en blijven de haperingen gelukkig ook achterwege.Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (15-2-2010 11:15:00)
Inderdaad, is zeker een koopje aks hij nog in goede staat is.
Ik heb enkele maanden geleden mijn dn-hd2500 ook verkocht voor 300 euro.
Was ook in perfecte staat en weinig gebruikt.
Waren onmiddelijk verschillende personen die hem wilde hebben.
Topic: Pioneer DJM-2000 Digitale Mixer (11-3-2010 13:27:00)Ik heb enkele maanden geleden mijn dn-hd2500 ook verkocht voor 300 euro.
Was ook in perfecte staat en weinig gebruikt.
Waren onmiddelijk verschillende personen die hem wilde hebben.
Het is me opgevallen dat bij de verschillende effectknoppen (oranje) in het midden bovenaan de mixer, geen Flanger effect meer aanwezig is.
Wel spijtig want vond het Flanger effect juist leuk om af en toe toe te passen.
Bij de INST FX links staat er wel nog een JET knop.
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (28-2-2010 14:25:00)Wel spijtig want vond het Flanger effect juist leuk om af en toe toe te passen.
Bij de INST FX links staat er wel nog een JET knop.
RonnieB schreef:
ik gebruik ook een 250Gb schijf, en heb die problemen (gelukkig) niet. Wel is het laden soms inderdaad wat traag, maar wegvallend geluid heb ik geen last van.Ik heb een 2,5" schijf, dus een externe voeding heb ik niet nodig. Bij mij zit er zelfs een (powered) USB hub tussen, zodat ik daarop de harde schijf, een usb toetsenbord en een usb lampje kan aansluiten.
Gebruik je trouwens een library, of browse je door de files?
Dit doordat ik nu alles heb ingedeeld in mappen van 500mp3's ipv 1000mp3's of meer.
Nu laden de tracks veel sneller in en blijven de haperingen gelukkig ook achterwege.
Ja, ik heb al een ander merk hd geprobeerd, maar ook hetzelfde probleem.(HD was telkens een 320gb 3,5", extern gevoed).
De structuur heb ik ook vanalles geprobeerd (eerst 2 mappen van ieder 10000mp3's, daarna 20 mappen met ieder 1000mp3's).
Kortom ik weet niet meer wat ik nog kan testen, of wat ik verkeert doe?
UPDATE: Ik heb net de mp3's verdeelt over mapjes van 500 mp3's per map en nu lijkt alles wel vlot in de laden.
Laadtijd tussen de 2 en 5 sec.
Dus waarschijnlijk waren mijn mappen van 1000 mp3's of meer te groot.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden dat het nu wel goed werkt.
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (15-2-2010 10:44:00)De structuur heb ik ook vanalles geprobeerd (eerst 2 mappen van ieder 10000mp3's, daarna 20 mappen met ieder 1000mp3's).
Kortom ik weet niet meer wat ik nog kan testen, of wat ik verkeert doe?
UPDATE: Ik heb net de mp3's verdeelt over mapjes van 500 mp3's per map en nu lijkt alles wel vlot in de laden.
Laadtijd tussen de 2 en 5 sec.
Dus waarschijnlijk waren mijn mappen van 1000 mp3's of meer te groot.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden dat het nu wel goed werkt.
Ja, met mijn Dn-Hd2500 had ik geen problemen ivm inladen van mp3's van externe HD.(geen happeringen in geluid en tracks ook heel snel ingeladen).
Met de MEP-7000 werkt ook alles heel goed vanaf usb stick, maar vanaf externe hd is het dus telkens ongeduldig wachten op het inladen van een track.
En daarbij nog het risico dat de muziek effe kan stoppen van de op dat moment spelende track.
Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen? Mijn tracks zijn allemaal geript van originele cd's in 320kbs.
Ik hoop dat dit ooit opgelost raakt door nieuwe firmware, maar vrees ervoor want de laatste firmware versie dateert al bijna van een jaar geleden dacht ik.
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (15-2-2010 08:13:00)Met de MEP-7000 werkt ook alles heel goed vanaf usb stick, maar vanaf externe hd is het dus telkens ongeduldig wachten op het inladen van een track.
En daarbij nog het risico dat de muziek effe kan stoppen van de op dat moment spelende track.
Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen? Mijn tracks zijn allemaal geript van originele cd's in 320kbs.
Ik hoop dat dit ooit opgelost raakt door nieuwe firmware, maar vrees ervoor want de laatste firmware versie dateert al bijna van een jaar geleden dacht ik.
Wat ik persoonlijk erg onhandig vind, is dat wanneer ik bijv. op artiest zoek en dan de naam van een artiest selecteer, dat dan eerst een venster open gaat van Albums.
Wanneer ik dan verder ga, dan pas krijg ik de titels te zien van de betreffende artiest.
Aan die albums tussenstap heb ik niets, want de meerderheid van mijn mp3's zijn gewoon afkomstig van single-cd's.
Het was beter geweest zoals bij de Denon, dat wanneer je een artiest selecteert, onmiddelijk daarna de titels van die artiest tevoorschijn komen.
Zodat je dan onmiddelijk een titel kan inladen.
Ook ben ik niet echt te spreken over de snelheid dat de mp3's soms ingeladen worden vanaf externe HD.(soms onmiddelijk en soms 20 sec of langer).
Soms valt dan het geluid weg van de track die dan het spelen is als de andere deck aan het inladen is.
Via usb stick werkt alles wel heel goed en snel.
Mijn HD heb ik eens opnieuw geformateerd en alle 20000 mp3's er terug opgezet en een defragmentatie uitgevoerd, maar nog steeds hetzelfde.
Vreemd wat deze HD gebruikte ik ook op mijn Denon en de laadtijd was dan zeer snel.
Ik begin stillaan spijt te krijgen dat ik deze Pioneer heb gekocht en was beter bij de Denon gebleven.
Die was volgens mij betrouwbaarder.
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (7-2-2010 04:44:00)Wanneer ik dan verder ga, dan pas krijg ik de titels te zien van de betreffende artiest.
Aan die albums tussenstap heb ik niets, want de meerderheid van mijn mp3's zijn gewoon afkomstig van single-cd's.
Het was beter geweest zoals bij de Denon, dat wanneer je een artiest selecteert, onmiddelijk daarna de titels van die artiest tevoorschijn komen.
Zodat je dan onmiddelijk een titel kan inladen.
Ook ben ik niet echt te spreken over de snelheid dat de mp3's soms ingeladen worden vanaf externe HD.(soms onmiddelijk en soms 20 sec of langer).
Soms valt dan het geluid weg van de track die dan het spelen is als de andere deck aan het inladen is.
Via usb stick werkt alles wel heel goed en snel.
Mijn HD heb ik eens opnieuw geformateerd en alle 20000 mp3's er terug opgezet en een defragmentatie uitgevoerd, maar nog steeds hetzelfde.
Vreemd wat deze HD gebruikte ik ook op mijn Denon en de laadtijd was dan zeer snel.
Ik begin stillaan spijt te krijgen dat ik deze Pioneer heb gekocht en was beter bij de Denon gebleven.
Die was volgens mij betrouwbaarder.
De laatste firmware versie heb ik erop staan en de HD is een Lacie van 320gb die apart gevoed wordt.
De usb kabel die ik gebruik zat standard bij de HD en is zo een 30cm lang.(een andere heb ik nog niet kunnen testen).
Het is me wel opgevallen dat de mp3's trager ingeladen worden dan voordien in mijn Denon.
Ik zou eens een ander merk HD kunnen kopen, maar weet dus niet of het probleem daarmee opgelost gaat zijn.
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (6-2-2010 20:22:00)De usb kabel die ik gebruik zat standard bij de HD en is zo een 30cm lang.(een andere heb ik nog niet kunnen testen).
Het is me wel opgevallen dat de mp3's trager ingeladen worden dan voordien in mijn Denon.
Ik zou eens een ander merk HD kunnen kopen, maar weet dus niet of het probleem daarmee opgelost gaat zijn.
Vandaag een probleem vastgesteld met mijn MEP-7000:
Ik gebruik een externe HD samen met mijn MEP-7000 en alle mp3's zijn geript van eigen cd's in 320kbs.
Wanneer ik een mp3 afspeel met bijv.Deck 1 en ik laad gelijkertijd een andere mp3 in Deck 2 dan heb ik soms voor dat het geluid van Deck 1 effe wegvalt tijdens het laden van Deck 2.
Het probleem doet zich dus niet elke keer voor.
Ik heb die externe HD altijd gebruikt met mijn Denon Dn-HD2500 en heb dit probleem nooit voorgehad op de Denon.
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (20-1-2010 14:47:00)Ik gebruik een externe HD samen met mijn MEP-7000 en alle mp3's zijn geript van eigen cd's in 320kbs.
Wanneer ik een mp3 afspeel met bijv.Deck 1 en ik laad gelijkertijd een andere mp3 in Deck 2 dan heb ik soms voor dat het geluid van Deck 1 effe wegvalt tijdens het laden van Deck 2.
Het probleem doet zich dus niet elke keer voor.
Ik heb die externe HD altijd gebruikt met mijn Denon Dn-HD2500 en heb dit probleem nooit voorgehad op de Denon.
Vandaag de MEP-7000 voor het eerst uitgetest.
Ben er zeer tevreden van, vind hem overzichtelijker dan de Denon DN-HD2500.
Ook het aanmaken van een library met de pc gaat echt veel sneller dan het aanmaken van een library met de pc voor de Denon.
Enige wat me opvalt is dat de Pioneer meer plastic-achtig aanvoelt dan de Denon.
Maar das waarschijnlijk omdat ik jaren gewerkt heb met Denon dubbele cd spelers.
Topic: Pioneer MEP-7000 Topic (15-1-2010 07:31:00)Ben er zeer tevreden van, vind hem overzichtelijker dan de Denon DN-HD2500.
Ook het aanmaken van een library met de pc gaat echt veel sneller dan het aanmaken van een library met de pc voor de Denon.
Enige wat me opvalt is dat de Pioneer meer plastic-achtig aanvoelt dan de Denon.
Maar das waarschijnlijk omdat ik jaren gewerkt heb met Denon dubbele cd spelers.
Super bedankt.
Dan ga ik het in het weekend eens uittesten.
Wanneer ik een toetsenbord en externe HD gebruik, dan mag ik deze beide via een hub op de usb-aansluiting aan de achterkant van de cd-unit aansluiten? Dan zou dat moeten werken.
Dan ga ik het in het weekend eens uittesten.
Wanneer ik een toetsenbord en externe HD gebruik, dan mag ik deze beide via een hub op de usb-aansluiting aan de achterkant van de cd-unit aansluiten? Dan zou dat moeten werken.