Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van )jeroen(

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 60 bijdrage(n) van )jeroen( (Pagina: 6 van 6)

Topic: LAB12 hoorns (14-3-2003 11:14:00)
Ik heb met 'de expert' gesproken, degene die mij wat wil helpen met het maken van deze hoorns. Volgens hem is 0,750 inch gewoon de standaard maat en de een noemt het 19 mm en de ander 18 mm 'en nog een beetje'. Ik zat nog wat te denken over de prijs van de speaker, maar ik ga eerst de kasten maken (2 stuks). En dan gebruik ik eerst 4 Gauss speakers die hier nog liggen. En daarna kan ik altijd nog die eminence speakers scoren.
Topic: LAB12 hoorns (13-3-2003 14:09:00)
Misschien wel Dre, maar op de bouwtekeningen van deze kast staan ook de graden tot in de , nauwkeurig. En dat moet dus perfect passen. En die maten zijn bij de buitenkant niet echt belangrijk maar bij het binnenwerk wordt het wat krapper gok ik.
Topic: Basskist met eminence? (12-3-2003 13:54:00)
To N3xt, de speaker die ik heb gebruikt is de Peerless CSX 257 W en deze kost 110 euro. Het is een BR-kast.

MVG

Jeroen Vermond
Topic: LAB12 hoorns (11-3-2003 11:55:00)
Ik wacht nog een reactie af van Michel van PBaudio. Die zoekt even de prijs op waarvoor hij de speaker kan krijgen...

MVG

Jeroen Vermond
Topic: Basskist met eminence? (10-3-2003 20:57:00)
Misschien kan je beter naar Hifi subwoofers kijken. Deze komen bij een goede kastafstemmingen erg laag (met een goede driver). Ik ben bezig een 10" sub te maken. Ik heb hem al getest en zijn (gesimuleerde) f3 punt ligt op 27 Hz. Hij klinkt zeer goed, maar hij zit in een aardige behuizing (90 liter).

Waarschijnlijk bereik je met Hifi sub-speakertjes meer kwaliteit, en ook een aardig volume. Omdat je ook maar 100 watt rms hebt voor de sub lijkt me het niet handig om een PA luidspreker te halen.
Topic: LAB12 hoorns (10-3-2003 20:50:00)
De prijs van 309 euro excl. komt bij Michaelis vandaan. En dat is dacht ik de importeur. Zelfs als ze bij Michaelis de prijs minder maken, dan blijft het nog erg duur...
Topic: LAB12 hoorns (9-3-2003 18:35:00)
De subwoofer van die links bedoel ik inderdaad.

Weet iemand of er 19 mm berkenmultiplex te koop is?

MVG

Jeroen Vermond
Topic: LAB12 hoorns (9-3-2003 11:53:00)
Met deze prijs weet ik niet of ik ze ga bouwen... Dan heb ik 309 euro x 4 nodig en dat wordt 1236 euro (bruto), en dat is wat veel...

MVG

Jeroen Vermond
Topic: LAB12 hoorns (9-3-2003 00:24:00)
Hallo,

Ik keek net even op de site van Michaelis Speakers. Daar moet je dus 309 euro! Bruto betalen voor deze Lab12 speaker. Is dat niet een beetje veel vergeleken met de 145 doller in de USA?

MVG

Jeroen Vermond
Topic: LAB12 hoorns (9-3-2003 00:15:00)
Hallo,

Ik ben geïnteresseerd geraakt in de Lab12 hoorn. Ik ben wat gaan lezen over deze hoorn en hij schijnt dus ook al aardig te klinken als er 1 per kant staat. Van de zomer wil ik eerst 4 van de speakers hebben, zodat ik daarna rustig kan sparen voor het hout en de verdere afwerking. Nu zat ik met meerdere problemen.

Waar kan ik de eminence speaker halen voor een lage prijs, in Nederland of in Duitsland, en bij welke zaak?

En de bouwtekeningen zijn in inches. Nu is dat opzich nog niet zo erg, maar het hout is 0,750 inch dik, en dus 19 mm. En volgens mij komt 19 mm berkenmultiplex niet (standaard) voor in Nederland? Kan ik dit wel ergens halen of staan er ook bouwtekeningen voor 18 mm hout op het internet?

MVG

Jeroen Vermond