Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJJD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJJD (Pagina: 6 van 20)
Topic: Het bouwen van een case (21-5-2005 10:20:00)
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolpen_dicht_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolpen_dicht_2.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolpen_open_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolpen_open_2.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolp_close_up.jpgPfff!! Hoe krijg je alles zo netjes? Dure gereedschappen of gewoon heel precies werken? Of natuurlijk combinatie van die twee?
Topic: Het bouwen van een case (13-5-2005 23:00:00)oh! Nee, wij hebben ook een soort schietapparaat. Is het zelfde als de niet-er met het verschil dat je er rijen met 6mm/12mm spijkertjes in schiet.
Verder zal ik vandaag proberen naar de ijzerhandel te gaan, en daar nog even vragen over wat voor gereedschap er handig zijn om alu te zagen
Topic: Het bouwen van een case (10-5-2005 16:46:00)
Wat betreft het op maat zagen van je sluitprofiel,
zou ik zeggen:
Ga eens helemaal naar het begin van dit topic.
Daar heb ik op zijn Janboerenfluitjes uitgelegd hoe een minder geoutillerde DHZver een redelijk kistje kan maken.Gister nog gekeken
Maar daar doe je het met een verstekbakje en ijzerzaag, ik zoek nu (liefst electrische) alternatieven.Topic: Het bouwen van een case (10-5-2005 09:55:00)
En, ja ook voor dikke popnagels. Voor een beetje harmonica tang betaal je ook vrij veel, bovendien heeft martijn een compressor.Hmm, ik heb hier anders toch wel geinformeerd naar verscheidene flightcasebouwbedrijven en ijzer(groot)handelaars. Heb je misschien een linkje of foto van wat je bedoeld?wat bedoel je hier nou precies mee?
daarna wordt hij met de tacker (ook op lucht) in elkaar gezet, werkt supersnel. Hehe ja, zal anders ook wel voortaan gaan lijmen vooraf, tot nu toe heb ik alleen maar aan het eind lijm tussen de voegen gesmeerd.Topic: Het bouwen van een case (9-5-2005 19:53:00)Vergis je niet, een pleumatische popnageltang voor zulke dikke popnagels kost al gauw een paar ruggen. De goedkoopste en snelste oplossing is naar volgens mij om een stevige harmonicatang (zo noem ik het tenminste) te kopen. Een echte Gesipa kost zo'n €200 maar een OEM versie kost zo'n 140 euro o.i.d.
Wij hebben deze laatst aangeschaft en het werkt heeel goed! Gewoon 2x met weinig moeite heen en weer halen en hij popt ze hardstikke mooi.
@KVM: Ik gebruik hem zegmaar om de hoekprofielen die een beetje bol zijn zo beter op het hout te kunnen laten sluiten, zie foto
@DJmouse, nouja schoot af en toe uit enzo
Ik heb trouwens iets heel doms gedaan, de versterkerkist is namelijk 4mm te kort. Heb dus besloten kist gedeeltelijk opnieuw te maken. Nog een paar foto's gemaakt van de kist.
Flightcasebouwers met een zwakke maag niet kijken:
Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
Even nog voor de duidelijkheid, dit is dus een CNC frees,
https://www.swvhout.nl/img52.jpg
https://www.castelijn.nl/images/cnc%20fraisen.jpg
voor menig flightcasebouwer dus niet betaalbaar.
Mijn probleem is meestal dat het hout niet helemaal de lengte is die ik wil. Dat komt omdat ik de grote stukken (nouja langer dan 30cm) meestal bij Gamma o.i.d. laat zagen omdat onze zaagtafel maar een meetvlak heeft tot 30 cm. Zal nog gaan kijken voor een verlengstuk tot 1,5m oid, dan is dat probleem verholpen.
Gebruik sinds kort een bovenfrees om nettere gaten te maken, maar het schijnt dat je hier veel meer mee kan, ook met een soort geleider werken ofzo, dat zou natuurlijk heel mooi zijn als je gewoon een standaard 'handvatmal' hebt ofzo dat je dat precies na kan maken. Maar daar moet ik me dan ook nog eens in verdiepen
.
En dan nog misschien wel het grootste probleem, sluitprofielen heel mooi zagen, het lukt me niet! Maargoed, daar heb ik het eerder in dit topic al over gehad.
Topic: Het bouwen van een case (20-5-2005 17:39:00)https://www.swvhout.nl/img52.jpg
https://www.castelijn.nl/images/cnc%20fraisen.jpg
voor menig flightcasebouwer dus niet betaalbaar.
Mijn probleem is meestal dat het hout niet helemaal de lengte is die ik wil. Dat komt omdat ik de grote stukken (nouja langer dan 30cm) meestal bij Gamma o.i.d. laat zagen omdat onze zaagtafel maar een meetvlak heeft tot 30 cm. Zal nog gaan kijken voor een verlengstuk tot 1,5m oid, dan is dat probleem verholpen.
Gebruik sinds kort een bovenfrees om nettere gaten te maken, maar het schijnt dat je hier veel meer mee kan, ook met een soort geleider werken ofzo, dat zou natuurlijk heel mooi zijn als je gewoon een standaard 'handvatmal' hebt ofzo dat je dat precies na kan maken. Maar daar moet ik me dan ook nog eens in verdiepen
.En dan nog misschien wel het grootste probleem, sluitprofielen heel mooi zagen, het lukt me niet! Maargoed, daar heb ik het eerder in dit topic al over gehad.
CyberDance schreef:
En dan de kistjes van deze week:https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolpen_dicht_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolpen_dicht_2.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolpen_open_1.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolpen_open_2.jpg
https://www.licht-verhuur.nl/div/cases/stolp_close_up.jpg
thanks
Topic: Het bouwen van een case (13-5-2005 15:28:00)Even nog een ander vraagje, na toch besloten te hebben dat verven van de cases niet echt handig is en dus overal toplaag op te plakken vraag ik me nog af met wat voor lijm je dit ook al weer er op moet lijmen?
Het kan dat dit al eerder gezegd is maar ik kan het nergens vinden!
Topic: Het bouwen van een case (12-5-2005 19:28:00)Het kan dat dit al eerder gezegd is maar ik kan het nergens vinden!
Zo, heb het even gevraagd aan gereedschapsboer. Die zegt dat je een gewone afkortzaag (met ander blad) in principe wel kan gebruiken, maar dat deze eigenlijk echt voor hout zijn gemaakt.
De beste optie om écht alu en staal mee te zagen is een watergekoelde cirkelzaagmachines. Het voordeel hiervan is dat je meteen ijzeren staven oid ermee kan zagen. Hier zit echter wel een prijskaartje aan, de kleinste versie die ik voorgeschoteld kreeg was €649 excl, incl btw: €772,31.
Topic: Het bouwen van een case (11-5-2005 09:21:00)De beste optie om écht alu en staal mee te zagen is een watergekoelde cirkelzaagmachines. Het voordeel hiervan is dat je meteen ijzeren staven oid ermee kan zagen. Hier zit echter wel een prijskaartje aan, de kleinste versie die ik voorgeschoteld kreeg was €649 excl, incl btw: €772,31.
kvm schreef:
Bij de foto van Martijn met de tacker geef jij als opmerking dat je de nietmachine ook niet kan missen, dan neem ik aan dat je deze gebruikt om je case in elkaar te schieten. Jou case is echter met spijkers in elkaar gezet. Vandaar de opmerking. (een dergelijke case niet je in slechts enkele minuten)Verder zal ik vandaag proberen naar de ijzerhandel te gaan, en daar nog even vragen over wat voor gereedschap er handig zijn om alu te zagen
Tom schreef:
Een goede pneumatische popnagel tang, koop je tussen de € 125,- en de 300,-Wat betreft het op maat zagen van je sluitprofiel,
zou ik zeggen:
Ga eens helemaal naar het begin van dit topic.
Daar heb ik op zijn Janboerenfluitjes uitgelegd hoe een minder geoutillerde DHZver een redelijk kistje kan maken.
Maar daar doe je het met een verstekbakje en ijzerzaag, ik zoek nu (liefst electrische) alternatieven.
kvm schreef:
Nee, ik vergis mij zeer zeker niet, anders had ik er ook niet over gesproken. Om precies te zijn ,95Euro heb ik er voor betaald.En, ja ook voor dikke popnagels. Voor een beetje harmonica tang betaal je ook vrij veel, bovendien heeft martijn een compressor.
kvm schreef:
Niet gebruikt, of niet geschikt??
kvm schreef:
Een case meet ik goed op en lijm ik
daarna wordt hij met de tacker (ook op lucht) in elkaar gezet, werkt supersnel. Alles word ook nog eens vastgezet met hoekprofiel hoor, en tot nu toe is er nog niks verkeerd gegaan hoor! Maar zal er in de toekomst wel wat meer aan denken lijm te gebruiken.
Ik las net trouwens dat sluitprofiel ook met een decoupeerzaag gezaagd kan worden, foto's?!?! ik snap niet hoe je dat mooi kan krijgen?
Topic: Het bouwen van een case (9-5-2005 19:09:00)Ik las net trouwens dat sluitprofiel ook met een decoupeerzaag gezaagd kan worden, foto's?!?! ik snap niet hoe je dat mooi kan krijgen?
kvm schreef:
Je hebt een compressor, dus waarom koop je dan geen pneumatische popnageltang(blindklinknageltang)? In een beetje aanbieding kost zo'n ding 100, hooguit 125 euro.Wij hebben deze laatst aangeschaft en het werkt heeel goed! Gewoon 2x met weinig moeite heen en weer halen en hij popt ze hardstikke mooi.
@KVM: Ik gebruik hem zegmaar om de hoekprofielen die een beetje bol zijn zo beter op het hout te kunnen laten sluiten, zie foto
@DJmouse, nouja schoot af en toe uit enzo
Ik heb trouwens iets heel doms gedaan, de versterkerkist is namelijk 4mm te kort. Heb dus besloten kist gedeeltelijk opnieuw te maken. Nog een paar foto's gemaakt van de kist.
Flightcasebouwers met een zwakke maag niet kijken:
Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5