Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BENjpt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 97 bijdrage(n) van BENjpt (Pagina: 6 van 10)

Topic: Vooruitbetaling? Hoe doe jij dat? (7-6-2003 19:48:00)

Jerremy schreef:

Borg altijd vooraf en huurbedrag evt. bij retour spullen...

Zo heb ik het zelf geregeld met de huur van mijn apparaten...
Hej je op het moment van retour geen geld, dan krijg je je borg minus huurbedrag terug..
Allereerst enorm bedankt voor de (toch wel) vele EN topic-gerelateerde reacties! happy :)

Wat betreft de quote hierboven:

Dat deden wij ook vaak. Mensen betalen borg en krijgen na afloop hun borg - (min)de huur retour. Echter vind ik dit ook een nadeel hebben. Stel je werkt met borg van 250EUR en mensen huren voor bijv. 100 EUR, dan is je borg feitelijk 150 EUR. Waar leg je de grens, m.i. moet je je borg flexibel verhogen ofzo..

Een groter nadeel vindt ik het geval als er sprake zou zijn van schade.. volgens mijn vb hierboven wordt dat gecompenseerd met 150EUR en niet de 250EUR. Uitgaande van het feit dat de huurder jou in de "stront" laat zitten en dus geen huur betaald en al helemaal niet bijbetaald voor de schade. sad :(

Nog even over het vooruit betalen: Het verhaal met bedrijven ook niet "vertrouwen" vind ik een goed punt. Niet elk bedrijf is (helaas) even betrouwbaar. Maar toch is er sprake van een dilemma. Wij zijn een relatief klein bedrijf en geld is simpelweg altijd welkom. Stel te verdienen valt: 500EUR, maar helaas het bedrijf kan pas na afloop betalen.. het lijkt me dat je dan toch door de vingers ziet. Nu is het wel zo dat we altijd een handtekening laten zetten voor betaling/verantwoordelijkheid enz..

Ik ben dan ook echt benieuwd of hier mensen zijn die dit soort bedragen voorbij laten gaan vanwege achteraf betaling..?

Nou dat was het wel weer laugh :D
Topic: Vooruitbetaling? Hoe doe jij dat? (4-6-2003 16:27:00)
Goededag,

Ik liep laatst tegen een "probleempje" op, namelijk:

Ons beleid met verhuur is dat het bedrag (huur+borg) van tevoren, vaak met ophalen van de apparatuur, wordt betaald. Dit gebeurd vrijwel altijd contant. Echter komt het ook wel eens voor dat bedrijven alleen maar per bank/giro over kunnen/willen maken... nu hoeft dit geen probleem te zijn, maar wel als dit bedrijf bij wijze van spreken 2 dagen voor datum aangeeft apparatuur bij jou te willen huren. Overmaken is dan eigenlijk geen optie, omdat het dan niet binnen 2 dagen overgeschreven is. Ik praat dan met name over bedrijven, die administratie/betalingen vaak weer via een ander bedrijf doen. Hoe lossen jullie dit op? Stel je ze voor de keus: contant betalen of simpelweg geen apparatuur verstrekken? Of kijken jullie door de vingers en gebeurd het op basis van vertrouwen? Andere opties zijn ook welkom natuurlijk..

Ik ben benieuwd...

gr.
Topic: Scanmaster I [alweer] (26-5-2003 01:31:00)

Victor schreef:

Ik vraag me wel af hoe je fatsoenlijk een scan kan sturen op een controller waar de volgorde van de dmx-kanalen al vast ligt.
shocked 8O shocked 8O Dat de toewijzing van dmx kanalen vast ligt per schuif is misschien vervelend, maar het maakt geen ruk uit met aansturen.. je scan doet het echt niet beter als je startadres 15 is ipv 16.
Hoe relax aansturen is, ligt volgens mij aan de functies van je controller en niet aan je adrestoewijzing.
Topic: Alleen voor elektronica experts, graag raad bij lichtsturing (24-5-2003 19:45:00)
Tom,

Ik mis een Condensator/Weerstand in serie over je 2de Triac..
(dit om spanningsstijgingen over de triac ietsjes af te vlakken) Een triac heeft namelijk een maximale dV/dt, stijgt de spanning over de niet geleidende triac sneller dan deze waarde voorschrijft dan bestaat de kans dat het onderdeel doorslaat.

Misschien dat deze 330 ohm daarvoor zorgt (weet ik niet)?
Topic: Vraagjes over scene setter! (18-4-2003 10:15:00)

Victor schreef:

Goede uitleg.

Er zijn nog een paar nadelen als je een scan met een te simpele dmx-controller wilt sturen:
Herstel: Er zijn nog een paar nadelen als je een scan met dmx-controller wilt sturen die er niet voor gemaakt is.

Overigens wel goed toegelicht victor wink ;)
Topic: Ontwerp schakeling. (18-4-2003 09:42:00)

Tom schreef:

Die van elektuur is te uitgebreid.
Hoef alleen maar te schakelen.
En dat doet die van Benjpt ook volgens mij al prima.
Zal als ik weer eens wat tijd heb, eens een kanaaltje in elkaar flansen om te kijken of het een beetje werkt.

Bedankt voor de bijdragen allemaal.
Heb weer wat mooie site's bezocht dankzij de gedane tips.
Volgens mij, heb ik nog ergens de schakeling in Ultiboard formaat.. als ik 'm vind mail ik 'm wel.. Misschien ook vice versa (jouw evt. ontwerp)?

gr.
Topic: Ontwerp schakeling. (17-4-2003 00:58:00)

Tom schreef:

Bedoel je de schakeling van Benjpt? (ziet er lekker simpel uit.)
En is voor mij prima te doen.
Precies. Mij kostte het welgeteld een dag (ultiboard+etsen/solderen) en werken zonder problemen. Alleen in het geval v/e relais kan ik me voorstellen dat dat minder werk is t.o.v. print etsen? (met relais geen ervaring mee)
gr.
Topic: Vraagjes over scene setter! (16-4-2003 23:32:00)

LJ WOUTER schreef:

1. Hoe zit het dan met aanstellen van kanalen, ik bedoel, hoe weet de scene setter nou dat de 1e scanner op kanaal 1..4 moet zitten en de dimmpack op 5..6 enz?

2.Zijn er dan nog meer nadelen op de scene setter behalve dan dat met die schuifjes? --> Maar je werkt met een scancontrol toch ook met schuifjes? (zoals ShowTec scanmaster)
1. Weet de scenesetter niet, dat weet de scan.

2. lees de post nog eens door met daarnaast het topic v/d verschillen mingle en scenesetter.
Topic: Vraagjes over scene setter! (16-4-2003 16:44:00)

LJ WOUTER schreef:

Hoi,

Ik heb nog niet zoveel verstand van licht, maar ik heb wel een eigen drive-in! Ik heb daar 4 parren en 4 "domme" lichteffecten (Mushroom, moonflower e.d.)! Nou wil ik ook nog scanner's gaan kopen. Maar nou vroeg ik mij af waarom het gebruik van de scene setter voor scanner's niet aan te raden is.
Weet iemand van jullie het mischien? En hoe werkt het dan precies met die tafel als ik mijn par's (via dimmpacks) en lichteffecten (via switchpacks) heb aangesloten? Want ik heb geen ervaring met zo'n "grote" (en voor mij al ingewikkelde) tafel!!

Alvast bedankt
1. Waarom scenesetter niet aan te raden voor scans?

Zoals Dre zegt in ander topic:
Bij de Scene Setter zijn ALLE kanalen van het type fade. Dit betekent dat als je een langzame sweep doet van (bijvoorbeeld) voor naar achter en daarbij wisselt van kleur 1 naar kleur 10 EN wisselt van gobo 0 naar gobo 11 (om maar eens een paar dwarsstraten te noemen), je ALLE kleuren voorbij ziet komen EN alle gobo's voorbij ziet komen omdat de betreffende kanalen niet op "snap" gezet kunnen worden.

Voor mij is dat onacceptabel. Daarom stond er ook bij m'n tekst "NIET ECHT". Als het ECHT NIET mogelijk geweest was dan had daar dus gestaan "ECHT NIET".
Daarnaast zijn nog wel wat andere redenen, zoals beperking DMX kanalen, fadetime gebruik etc.

Het aansluiten werkt hetzelfde als bij ieder ander DMX console. Overigens is de scenesetter niet zooo vreselijk ingewikkeld/groot etc. als je misschien denkt. wink ;)
Aansluiten is dus gewoon alle DMX dimmer/switchpacks in serie zetten en met de laatste een terminator (100-120 ohm) in z'n DMX-out uitgang.

That's it. Als je meer over de tafel zelf wil weten kwestie van zoeken (google what ever) of manual downloaden
Topic: Luidspreker kabels (16-4-2003 16:19:00)

BSL schreef:

Het signaal gaat over de kabel met ongeveer 0.6 x de snelheid van HET LICHT.
Ik dacht nochtans dat elektrische stroom dezelfde snelheid had dan het licht?

groetjes
Chris
Dat is THEORETISCH (en idealistisch) wel zo, echter wat Dre zegt is er in de praktijk de prop. fact.

gr.