Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van CyberDance

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 6 van 20)

Topic: Het bouwen van een case (28-3-2015 13:47:00)
Die strookjes rondom de deur had ik laats ook als ingeving inderdaad. Als ik de bovenste en onderste strook over de volledige breedte doe en de zijkanten ertussen zit de hele naad eigenlijk achter het profiel aan de zijkant.

Achter de bovenste en onderste randen zitten zowieso nog extra stroken die uitsteken, daar komt de deur tegenaan als ie dicht is, die overlappen aan de zijkant dan ook de naad.

Ik ga één dezer beginnen met 6 12HE versies voor mezelf, zal dan proberen wat foto's te maken van het schuif-mechanisme en de manier waarop de deur zit.

Als toevoeging op de slidingdoor kistjes, wat nieuwe versterkerracks worden, ga ik ook nog eens experimenteren met het echte slam-lid systeem, maar dan als alternatieve (grote) behuizing voor binnenracken (ipv een berg losse stolpen).
Topic: Het bouwen van een case (25-3-2015 12:09:00)
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn ja.
Topic: Kadertent uitlichten (22-3-2015 23:40:00)
Tentclamp met half coupler erop. Daar kort buisje in. Links en rechts ledparretje eraan. Onderaan ophangen en kruislings over de zeilen naar boven schijnen voor indirect licht. Zoals op de panoramafoto van big-bang.
Eventueel aangevuld met direct licht op dezelfde manier bevestigd, boven of onderaan of combi van, afhankelijk van de toepassing.

Of het voldoende is of niet zal je zelf moeten bepalen. Ik zou er Q4-18's inhangen omdat ik ze zelf heb en zeker weten dat zou voldoen. Met de wat oudere ledparren zou ik niet content zijn denk ik.

Bovenstaande even gebaseerd op een aluhal die in een tuin past (en dan niet van een kasteel) want ook hier een side-note: een aluhal is vrij generiek, kan 10mtr breed zijn maar ook 25...

Afhankelijk van de afstand tussen de liggers zou je ook kunnen kiezen voor alu-pipes lengtegewijs in de nok. Weegt niet veel, is subtiel en voldoende sterk om ledparren aan te hangen.
Topic: Het bouwen van een case (20-3-2015 21:18:00)
Bij deze:

https://img.cyberdance.nl/slidingrack/th_slidingrack_1.png https://img.cyberdance.nl/slidingrack/th_slidingrack_2.png https://img.cyberdance.nl/slidingrack/th_slidingrack_3.png https://img.cyberdance.nl/slidingrack/th_slidingrack_4.png https://img.cyberdance.nl/slidingrack/th_slidingrack_5.png

Moet nog wielplaat onder en sommige randen moeten nog een beter likje zwart krijgen maar het bouwen van een test rackje was zeker de moeite waard. Deze is nog niet 100% naar mijn zin maar dat komt met de volgende wel goed razz :p

Qua bouwproces in zekere zin wel redelijk ingewikkeld aangezien de volgorde nogal nauw komt en dus niet alles op de meest logische wijze gebouwd kan worden. Staat dan wel tegenover dat er geen vlindersloten of sluitprofiel inzit wat redelijk wat tijd scheelt.

De rand rondom het deurtje wil ik kleiner. Ik heb nu met een 6mm freesje de deur eruitgehaald, moet nog op zoek naar een dunner freesje wat dat overleeft (de 4mm uit mijn collectie heb ik al eens eerder gesloopt shut up :X ). Of de deuren apart zagen maar dat is eigenlijk zonde van het afval.

Railsssysteem voor de deurtjes is ideaal zo en werkt erg goed, alleen de bevestiging van de rails aan de case kan nog wel wat beter. In eerste instantie wilde ik dat met verzonken zwarte inbusboutjes doen en borgmoer vanbinnen, maar die ruimte is er dus niet in de rails (borgmoer te dik), dus voor deze maar even gepopt.
Hetzelfde geldt voor de scharnieren van het deurtje, zit nu ook gepopt, ook daar zie ik liever zwarte boutjes, maar ook daar weer niet echt heel veel ruimte ivm het frame.
Voor beiden zouden houtschroefjes een simpele optie kunnen zijn maar echt overhouden doet dat niet in 10mm hout.
Topic: Flightcase met LCD scherm tips??? (14-3-2015 21:25:00)

VrijeVogel schreef:

Ik hen dit thuis liggen.

Maar dit is project zoveel... koste mij 50 tientjes ex btw ex verzenden, dus als ik je blij kan maken...
Als Dré geen interesse heeft en de rails zijn 100% OK wil ik hem wel van je overnemen. Ik heb hier exact zo'n zelfde maar die schuift uit z'n rails door een afgebroken onderdeeltje.
Topic: Het bouwen van een case (14-3-2015 20:41:00)
Zekers! Had nog wat andere projectjes af te bouwen ashamed :$ maar die zijn inmiddels af en rails zijn afgelopen week binnengekomen. Suspension frame (met wat modificaties razz :p ) zit ook al in mekaar dus ik ga één dezer met het houtwerk aan de slag.
Topic: Het bouwen van een case (3-3-2015 13:15:00)
Spanpartner systeem lijkt idd prima voor deze toepassing. Er komen wat onderdelen deze kant op en dan ga ik eens een testrackje bouwen.
Topic: TV plaatsing anno 2015 (24-2-2015 18:22:00)
Hier de AED versie design stands in de verhuur. Zwarte voet waar een 50mm RVS buis op kan.

Schermen hebben 2-delige beugels met half couplers, dus zowel te gebruiken voor trussjes, designstand, downrigger etc.
Topic: Het bouwen van een case (12-2-2015 23:40:00)
Interessant! Al bij al is het inderdaad een best complex systeem om te bouwen die racken, maar het brengt wel een hoop gemak met zich mee. Ik heb nu alle ampracken in stolpen en das opzich best praktisch maar als er een beetje serieuze ampcity staat worden al die stolpdeksels stiekum wel ruimtevreters, vandaar dat ik voor nieuwe racken richting die sliding doors wil gaan.

Ik heb onlangs een rack op basis van het penn R8800 shockmount systeem gebouwd en aangezien ik zelf meer neig naar een uitgezaagd deurtje á la HPA en Dutycase modellen wil ik eens gaan kijken of het deurtje dan niet tussen de shockmounts door kan glijden, dat maakt het bouwen alweer iets makkelijker.

Die lineairgeleidingen uit de machinebouw ga ik zeker eens naar kijken. Volgens mij zijn die over het algemeen wel wat dikker wat weer als nadeel heeft dat het deurtje verder van de kant komt?
Topic: Het bouwen van een case (10-2-2015 19:56:00)

PvG schreef:

Ff googlen op "slamlid". Hier zijn speciale rails, sluitingen en sluitprofiel voor.
Profielen en sluitingen geen probleem Rails lijken een beetje schaars te zijn voor deze toepassing. Vooralsnog vind ik alleen van Adam-Hall een systeem. Iemand dit bij andere fabrikanten al gezien?

Andere optie is natuurlijk deksels zonder 1 kant scharnierend, maar wel de uitsparingen aan de zijkanten zodat ze verder wel in het rack geschoven kunnen worden. (Beetje á la 'l acc LA racken).

dj smilfit schreef:

Ik ben van plan een kabelkist om te bouwen om er lichteffecten in te vervoeren. Hiervoor ga ik vaste tussenschotten inbouwen. Ik heb hier op het forum en ook daarbuiten gezocht maar ik kon niet vinden hoe je dit netjes bevestigd. Popnagels of vijzen (door de buitenkant).

De buitenkant van de kist die ik verbouw heeft 10mm hpl hout. Neem ik dan best ook 10mm hout voor de tussenschotten? Hoe dik moeten de popnagels zijn?
Schroeven en lijmen is de manier waarop hier tussenschotten vastgezet worden. Bij echt zware interne belastingen het schot iets infrezen in de flightcasewand, maar dat is voor de meeste toepassingen niet nodig.

Schotten 9mm of 12mm. 12mm geeft wat meer ruimte met schroeven, maar 9mm werkt ook en is iets lichter, zeker als er veel schotten/vakken inmoeten.