Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Hanzie

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 101 bijdrage(n) van Hanzie (Pagina: 6 van 11)

Topic: MAdscan 411 voeding (kleine) stuurvoeding (11-10-2017 17:57:00)
als je niet weet hoe je n zekering moet meten is t misschien verstandig dat je er vanafblijft voor je jezelf electrocuteert oid.
idd Soundpower.

Dit is ook geen zekering in de zin van een zekering, maar (op foto moeilijk met zekerheid te zien) maar een thermische beveiliging, bij te hoge temp onderbreekt die de voeding en na afkoeling schakelt die automatisch weer in. De kans dat deze thermische beveiliging defect is, is zeer klein, ik zeg verder (laten!) zoeken.
Ik krijg net als soundpower het vermoeden, dat jij weinig elektrische kennis hebt, wees voor je eigen veiligheid en schade aan de fixture, verstandig en laat er een deskundig iemand na kijken
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (6-10-2017 16:06:00)
Dank je Tim,

Viel mij alleen op, daar de avo touch II en de quartz er wel zijn bij de roze doze schuiver en de champ er in eens uit was, maar snap ook wel dat idd gezien de complexiteit zij er de kennis nog niet voor en van hebben en highlite dat zelf doet.
Zag dat highlite inmiddels ook een apart forum heeft voor de infinitylijn, na het lezen vd handleiding nu een aardig beeld vd chimp. Nadeel schijnt wel te zijn, dat bijmdaglicht het scherm moeilijk zichtbaar is en niet in te stellen is qua helderheid/contrast. (?)

Inmiddels ook de handleiding van de zero88 solution eens gelezen, in grote lijnen is dit gewoon de frog en qua werking gelijk aan de rollertafels van avo en wat ik zo gelezen heb is dat tov mijn creator geen verandering/verbetering, hooguit meer kanalen en mbv het screen wat overzichtelijker en voor gebruik vd palletten.
Uit ervaring weet ik ook, dat mij het werken met een systeem, waar diverse displays op zitten, mij niet bevalt. Geef mij maar 1 of 2 (grote) duidelijk afleesbare schermen.

Heb medio vorig jaar de training gevolgd voor de titan tafels van avo, helaas liggen deze tafels aardig buiten mijn budget, de quartz komt nog het dichste bij, nadeel vindt ik ook dat deze tafels nogal wat mogelijkheden hebben, waardoor je gauw wat over het hoofd ziet.
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (5-10-2017 20:37:00)
Dank je Tim,
deze info is onjuist: de tafel is gewoon in het assortiment en de ontwikkelingen mbt de software voor dit product gaan gewoon door. Sterker nog, hij is zelfs ruimschoots op voorraad bij Highlite. 
Zit mij eigen post net terug te lezen....... shocked 8O en zie dat er wat in de tekst ontbreekt..... ashamed :$ . Onze roze vrienden uit zeeland hebben hem alweer uit het assortiment gehaald en dat al zo vlug na de introductie en zag ook bij een andere site, dat hij (op moment) niet leverbaar is, is daar een reden voor?

Heb btw de manual reeds gedownload en eens door gelezen, ook o.a. van de zero88 solution, wie weet wat nog volgd om mij eens in te verdiepen.
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (4-10-2017 08:58:00)
Goedendag,

Gebruik nu ruim 2jr naar alle tevredenheid mijn showtec ceator 1024pro, vindt dit zelf tot nu toe een fijne tafel voor live (bij bands) .
Nadeel: chases, hier loopt hij op vast, als je niet alle info in je chase mee progt, muv de dimmer. Ga je live in een chase bijv. je gobo of prisma aanpassen, grote kans dat hij vastloopt en je hebt geen mogelijkheid tot sound to light
Presets en shapes oid gaan prima live, ook meerdere tegelijk.
Nog een voordeel zijn de 20 playbacks (10x fader, 10 knop) en de roller dat werkt fijn. Ook een voordeel: de fixture faders, kunnen als puur intensity faders gebruikt worden, maar ook als fixture control faders.

Toch kijk ik uit naar iets anders, ivm de chasers en de sound tot light. Nu heb ik gekeken naar de pearl tiger, omdat die qua bediening etc sterk lijkt op de creator en de genoemde tekortkomingen niet heeft, maar die heeft maar 10 playbacks. Zero 88, met zijn solution serie, ook na gekeken, maar die schiet te kort met zijn fixtures.
Na wat ingelezen te hebben, kom ik tot de conclusie, dat de meeste tafels nu gebruik maken van cuelists, wat compleet anders werkt, of heb ik dat mis?
En hoe zit het dan met live?

Ik was altijd een avo fan. De tiger touch II, zit beduidend ver boven mijn budget, 2e hands touch 1, zou kunnen. Toch lees ik ook over deze tafels , dat het nadeel is, bij live, dat door de vele mogelijkheden vd tafel, je niet 1 2 3 iets terug kan vinden cq aan/uit zetten.

Heb ook gekeken naar de nieuwe van highlite, de infinity chimp 300, die sinds begin dit jaar op de markt is, echter zag dat onze vrienden deze alweer uit het assortiment is (waarom??) en ook bij een andere site op moment niet leverbaar, is reden hier, de levertijd of blijken er toch (grote) problemen met de tafels zelf te zijn?

Wat ik zoek:
Tafel met faders
Geen pc of pc gekoppeld.
Voldoende playbacks
Mogelijkheid van sound to light
Makkelijk live in te grijpen/aanpassen

wat stuur ik aan:
mh:
8× briteq bt 60ls 14ch
4x coef mp 300 13ch
4x briteq bt 70ls 14ch
8x conv. par ( 4 dimmer ch )
4 × upsmoker (4× 1ch)
1 x rook 1ch
2x front (2x1ch)
2x blinders (2x 1ch)

Huidige bezetting playbacks:
Faders
1. Dimmerchases vd parren
2. Dimmers bt 60ls (en de 70ls)
3. Dimmers mp 300
4. Dimmer shapes briteqs
5.
6. P/T shapes briteqs
7. P/T shapes briteqs
8. P/T shapes mp300
9. P/T shapes mp 300
10. Strobe speed

Playback buttons:
1 Front licht
2 Blinders
3
4
5
6 shutter shapes briteq
7 color shapes briteq
8 shutter shapes coef
9 color shapes coef
10 dimmer strobe

De upsmokers en rookmachine, stuur ik nu via de fixture control faders aan, waarbij de upsmokers groepsgewijs (in 2 paren)

Wil dimmers vd fixture type graag apart houden houden, mogelijkheid hebben om ook fixtures achter wege te laten, zonder hiervoor nieuw programma te maken. (Doe dit nu door de fixtures in groepen te verdelen en de groepen iedentiek te programmeren en deze dan te mergen onder dezelfde plyback als de andere groep vd zelfde fixture)
Wil ook graag de fixture types apart kunnen aansturen.

Suggesties voor een tafel?
Budget ca 5000.
Topic: Showtec 1024 PRO (22-9-2017 22:35:00)
Bestanden op usb herbenoemen, werkt niet helaas.
je pc oid ziet wel de nieuwe naam, maar de creator ziet en leest alleen de naam, die jij hebt ingevoerd bij het opslaan.
Topic: Combikabel (18-4-2017 00:31:00)
In dit geval voorlopig 4x 70w mh (opgenomen vermogen is 138w p.st) en een strobo van 1500w. Echter ik weet inmiddels dat de 4 mh een behoorlijk wat hoge inschakelpiek hebben die een B16 automaat uit doen vliegen (thuis, waar tv op zat zonder verder veel vermogen)
Topic: Combikabel (15-4-2017 21:54:00)
Ben vanmiddag even wezen informeren bij professionele zaak.
Krijg een prijsopgave van een briteq combi 3x1,5mm2 met een andere stekker ipv powercon (of euro eraf en powercon erop)
Hebben zij goede ervaring mee zeiden ze. En zijn voorzien van neutrix.
Kijken of het gunstig uitpakt.
Topic: Combikabel (15-4-2017 12:24:00)
Ik ben op zoek naar zwarte combikabel:
Shuko stekker naar powercon (blauw) sad :( en 1x dmx (xlr3) ca 10 of 15m bij 3x1,5mm2
ik ken ze van showtec, maar die zijn blauw en van pronomic, deze heeft echter maar een 3x0,75mm2 voeding.
briteq heeft wel mooie powercon naar powercon combi happy :) , maar weer geen stekker naar powercon, althans ik kan hem niet vinden. Wil deze van bijv briteq wel gebruiken voor het linken, zoek dus nu de voedende kant.
wie o wie?
Topic: Avolites Pearl 2008 vraagje (4-4-2017 01:17:00)
Je kan een playback kopiëren van de ene playback naar de ander. Bijvoorbeeld je kopieert playback 6 naar je lege playback 10, dan kun je 6 dus voor iets nieuws gebruiken, maar als je bedoelt dat je playback 7 t/m 9 in 1x op wil schuiven, nee dat wil niet, in dat geval zul je eerst 9 moeten kopiëren naar 10 en dan 8 kopiëren naar 9 en 7 naar 8.
Topic: Simpele lichttafel (30-3-2017 01:54:00)
Klopt dj bart is een kloon vd lc1224.

De showtec sc24 lijkt mij voor jou doeleind niet geschikt en zeker niet als je alle parren en spots apart aan wilt sturen.
De 24 heeft bijv max 24 kanalen, niet vrij in te delen, 12 playbacks voor scènes/chases. Deze tafel is door diverse merken gemaakt: Showtec, Elation, Botex, GLP.
ze hebben ook een grotere variant de 48ch showtec showmaster 48, botex dc 2448, etc.
Zowel de 24 als 48 serie werken op basis 24 of 48 kanalen enkele modus of 2x 12/2x24 preset mode, echter je kan geen groepen maken.
Je moet voor je zelf eerst op een rijtje zetten, hoeveel kanalen je minimaal nodig hebt (dus aantal kanalen per spot x aantal apart aan te sturen spots en dit per type spot/par/fixture) en dan de vraag wat je ermee wilt: aantal scènes/playbacks/chases, simultaan of juist niet, presets, live ingrijpen, etc.
Wat misschien een geschikte tatel kan zijn is bijv de showtec creator 1024 (niet de pro) deze is bedoeld voor theater werk, hier kun je groepen in maken en zitten ook een aantal shapes in geschikt voor ledparren (rgb, rgbw)