Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stieno

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 6 van 20)

Topic: Amsterdam Music Festival "laser Logo" (26-10-2013 21:59:00)
Kun je dan zonder verdere optiek de vezel richten en komt daar een keurige evenwijdige lichtbundel uit?

Lijkt me sterk...maar wie weet..

Dat je zonder verlies het licht kunt transporteren via n glasvezel is me bekend.

Anyway. Nu in het diodelaser tijdperk lijkt me dat voor deze toepassing i.e.g. overbodig
Topic: Amsterdam Music Festival "laser Logo" (26-10-2013 11:39:00)
Zoals ik al zeg : Voor een goed zichtbare laserstraal door rook over een afstand van 100 meter is meer dan het voorgeschreven veilige vermogen van 5mw nodig. Dat een "simpele (maar gevaarlijke) laserpen"piloten kan lastigvallen doet niet ter zake, dat is een andere situatie. In theorie kan een laserpen van 5 mw ook 100 km ver schijnen. (het voorbeeld dat je aanhaalt m.b.t. de piloten gaat echter wel over meer dan 5 mw!!)
Het gaat er om dat een deel van dat vermogen door reflectie van in de lucht zwevende deeltjes verloren gaat. Dat is ook de reden dat je een laserstraal ziet.(via de reflectie) Omdat het hier om goed zichtbare stralen gaat denk ik dat het om een behoorlijk vermogen gaat. Het zijn echter ongescande stralen, dus al met een vermogen van meer dan 5mw kan dat schadelijk zijn. Ik ben benieuwd hoe dat gedaan is, Fat beams is inderdaad een goede optie.

Aangezien er chases gemaakt konden weet je al zeker dat het om aparte bronnen gaat. Een laser via glasvezel om vervolgens vanuit die vezel te projecteren heb ik nog nooit eerder gezien. Bovendien zal de laser door reflectie binnen de vezel zelf zijn unieke eigenschap ; een perfect evenwijdige lichtstraal , verliezen. Bij verlaten van de vezel zal het een puntbron geworden zijn.
Topic: Amsterdam Music Festival "laser Logo" (25-10-2013 14:31:00)
Het lijkt me alleen gevaarlijk ? Een laser die door rook een zichtbare straal geeft over c.a. 100 meter zal meer vermogen hebben dan de voorgeschreven 5 mw neem ik aan? De stralen kwamen tot in het publiek .. wie weet waren juist de onderste stralen teruggeschroefd in vermogen..

Het effect was echt ongehoord fantastisch mooi. Dat zonder meer.
Topic: Amsterdam Music Festival "laser Logo" (22-10-2013 21:57:00)
en een laser met een diameter van c.a. 8 meter erachter? laugh :D

T waren echt evenwijdige lichtbundels.
Topic: Amsterdam Music Festival "laser Logo" (21-10-2013 09:31:00)
Afgelopen zaterdag (19e) was ik bij het Amesterdam Music Festival in de Rai.

naast een mooie lasershow kon het elke ledlamp waaruit het logo, en de zigzag ledbalken links en rechts ervan een laserstraal uitstralen die tot achterin de zaal kwam. Het hele logo kwam dus als een evenwijdige tunnel de zaal in. Tot achterin goed te zien.

Heel indrukwekkend, ik had het zo ook nog niet eerder gezien? Wie weet hoe zoiets gedaan wordt? zijn dit ongescande lasers (sommige stralen liepen niet perfect evenwijdig, dus het waren wel degelijk onafhankelijke bronnen) Dan waren er wel honderden van deze bronnen nodig...

De stralen raakten volgens mij wel het publiek...?
Topic: Gezocht: Sparring partner # DTV (13-10-2013 11:45:00)
"schattig" vind ik denigrerend in deze. Al deze forumleden proberen zonder enig uitzicht op eigen gewin jou te adviseren.
I

Bottom line van al deze zeer goed bedoelde adviezen is: samen sta je sterk. Ik zie echt niet in waar er verkeerd gelezen word.

Ik heb diverse mooie opdrachten kunnen doen met 1 of meerdere collegabedrijven die ik alleen nooit had kunnen doen. Die opdrachten deden we samen. Ik ken mijn kracht : ik ben enhousiast, maak makkelijk contact, kan hard werken ben creatief heb veel apparatuur.(als het gaat om kwantiteit haha) Gelukkig kan ik samen werken met bedrijven en personen die andere eigenschappen hebben die ik niet altijd bezit, zakelijkheid, nauwkeurig en netjes werken, goed plannen.

Je lijkt je te profileren als iemand die alles in huis heeft,technische kennis, inzet, maar ondanks dat te weinig werk.
je komt ook verbitterd over, je neemt niet makkelijk advies aan, je werkt graag op je eigen manier, je wordt defensief als dat niet nodig is.

Het zal een hele zoektocht worden om klanten te vinden of een collega die daar geen aanstoot aan nemen. Hier op het forum, mij inclusief, zitten er veel die dat wel doen. Maar dat is 100% waar het hem in zit. Jouw instelling en houding. Als je dat advies niet aan wilt nemen zit je in een vicieuze cirkel die eindigt met jij en jouw gelijk samen straatarm op je virtuele troon. Het frappante is dat je zelf dit topic begint met de vraag om advies. Interessant dat we dan met zijn allen eerst ons best mogen doen om uit te zoeken binnen welke door "the master himself"gestelde kaders we dat advies mogen uitbrengen. Dat je niet begrijpt dat dat op weerstand stuit is het probleem.

Jij wilt helemaal niet meer werk. Jij wilt meer van het werk wat jij wilt doen en op jouw manier met jouw voorwaarden. Om maar even flauw te doen: bij het eerder aangehaalde "dubbeltje op zijn kant" zie je dat soms ook. U geeft meer uit dan u verdient : ja maar ik wil wel mijn 8 alligators eten kunnen geven en motor kunnen blijven rijden. Die mensen willen niet uit de schulden, die willen kunnen blijven leven zoals ze nu doen!

Nu kun je boos worden van dit stukje. Je kunt denken, nog zo'n "tegenstander" praat maar raak, ik weet van de hoed en de rand, (zoals je steeds zegt) . Dan blijf je exact in de situatie zitten waar je nu zit.
Je kunt ook denken. Goh, er blijven maar mensen moeite doen om me op andere gedachte te brengen... zou dat dan toch de moeite waard zijn ? Je zou versteld staan hoe veel mooie dingen er dan uit dit forum voort kunnen vloeien.

Succes. De keus is aan jou.
Topic: 2 extra topkasten of 2 subs erbij? (8-10-2013 21:41:00)
Misschien handig om je huidige setup en doel te omschrijven.

een setup met 4 subs en 2 toppen mits goed op elkaar afgestemd is voor drive in werk gangbaar.
Topic: Trusscarré bouwen (7-10-2013 23:03:00)
Sparen voor ground supports? Dat is uiteindelijk de enige echt goede oplossing voor als het groot moet.
Er is ook een relatief nieuw systeem van global truss (f34 mini ground support) waar ik benieuwd van ben hoe het werkt.

Ik heb zelf wel eens het idee opgevat om zo'n showtec tandheugelstatief te slopen (tot alleen de buis) , 2 halfcouplers op te maken, zodat je het geheel "omgekeerd"aan de zijkant poot kunt bevestigen, opdraaien tot de poot een meter van de grond staat, vervolgens meter stukje plaatsen en door. Zoiets heb ik nooit "af fabriek"kunnen vinden. Logisch, want je sjouwt dan 2 of 4 van die krikken mee om alleen een carré op te bouwen, het wisselen lijkt me ook arbeidsintensief en statieven zijn multifunctioneler, maar je zou dan wel van 0 af je carré kunnen opbouwen zonder je rug te belasten.
Topic: dap ax 10 (10-8-2013 23:52:00)
Ja hoor. Als je tot tilburg wilt kunt komen?

Neem maar even contact op.
Topic: Inhangen movingheads - nulpunt (5-7-2013 21:57:00)
tom, is dat vanaf de dj of vanuit het publiek gezien? razz :p dit geeft verwarring laugh :D