Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Niels.de.koning

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 76 bijdrage(n) van Niels.de.koning (Pagina: 6 van 8)

Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (19-1-2008 17:01:00)
Ik wil er echt wat "ondermaken" qua diegang. (hard genoeg gaat die 4560 al)
Dus die 100Hz schrap ik maar.

Heb in Winisd zitten stoeien, en een bandpas biedt het meest rendement voor die eerder genoemde Pyle woofer met beschikbare versterker bla, etc.. Een bandpass die ik berekend heb wordt dan een kleintje 15 liter achterkamer en 5 liter voorkamer, 10cm poort. 85,5 DB wordt zo een 90 db tussen de 25 en 45 HZ.

Aangezien ik mijzelf aan de bestaande kasten gebonden heb, is de nettokast vele malen groter van vollume dan de bandpass die erin gaat.

Er is genoeg ruimte om aan de mond van de bandpass ruim 2 meter hoorn te bouwen.

Is dit raadzaam, en hoeveel db mag je voor de hoorn bij optellen? 5/6 dB?
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (19-1-2008 03:16:00)
Ik ben nog diep in de leer, misschien een domme vraag,.. harmonische vervorming elimineren.. is dat om de piek vermogens wat zuiverder/ zuiver weer te geven, of heeft het "all the way" een functie, gedurende het RMS gebeuren.

Inmiddeld heb ik recenties gelezen over 3 x Sa 4512 stekken, met als vervanging 3 x 15 inch JBL E140/145. Het belooft 40HZ (DB/SPL niet opgegeven), maar het beloofd iets vanaf 40 HZ met mooie kwaliteit.

Zou de 4560 met beyma 15g400 en (een BR gepoorte) 4512 met eveneens Beyma 15 G 400, beide from bottom 40 hZ tot 800 HZ, ook die diepte (40 HZ) halen? S.a belooft dat 3x een 4512 dat kan met JBL E 140/145. Kan 1 x 4560+4512 hetzelfde misschien? Dan ben ik voorlopig klaar wink ;) ! Gelieve voor ik investeer en doe jullie expertise. (40 Hz doe ik het zeker voor) Indien negatief advies, zoek ik naar wat anders.

Ben inmiddels Met WinISD al aan het zoeken naar een oplossing. Overtuigend advies; hecht ik echter meer waarde aan!

Groet Niels
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (17-1-2008 11:12:00)
Of is het misschien een aanrader om die 4512 te behouden als midbin en de 4560 te schrappen en dan voor de beyma 15 g 400 een ander laagkast te bedenken met een breedte maat van 76 cm. ???
Dit vanwege het feit dat ik niet de vervoersmogelijkheid om meer laag mee te slepen, en toch een volwassen stackie wil hebben.

Waar zouden jullie zelf voor keizen (gezien de beperkte vervoersmiddelen auto+aanhanger)
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (17-1-2008 10:25:00)
Iets bekend over ongekende resultaten met het push-pull principe of is het een beetje net als met die oude Karlson kasten, een ontwerp dat intressanter lijkt dan het is?
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (17-1-2008 00:50:00)
Of is dit hetzelfde als een een eminence kilomax in een w-bin stopen?
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (17-1-2008 00:44:00)
Ter verduidelijking. Een link van die push-pull: https://www.citronic.nl/product/product.php?s=170.226
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (17-1-2008 00:23:00)
Die les van meerdere subs stapelen, heb ik wel meegkregen, maar dan zit ik met weer een logistiek probleem, omdat ik 1 personenwagen en 1 aanhangwagen heb. Vandaar dat ik zo lastig blijf terugkomen op slechts een extra kast per kant voor bij die 4560. Ik heb te weinig werk om hier een bus voor aan te schaffen. Een bus huren past niet in het buget waar ik mijn meeste klanten in bedien.

Groetjes Niels
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (17-1-2008 00:08:00)
quote: Krijg je van die "one note" kasten, rond een bepaalde frequentie zit de meeste energie.
Voor mij niet, die dingen, maar als dat voor jou werkt, waarom niet ?
-
Wat jij daar schrijft heb ik inderdaad eenmaal op een klein feestje ervaren waar ene monotome noot die ineens verschrikkelijk laag en luider ging, Ik dacht dat dat aan de Equelizer lag, maar het kan wellicht de klank van de kast zelf geweest zijn. Heb daarintegen ook die grote kasten van (ik dacht) PAL weleens gehoord en die bumpten lekker, zowel dichtbij als verder weg. Maar jullie hebben meer kennis dan ikzelf, eigenwijs zijn kan later nog. Maar een degelijk advies van mensen met expertise neem ik graag van harte. Zeker van jullie die weten wat zo'n 4560 is. Ik heb regelmatig met drive-in's staan praten die echt geen idee hadden wat zon 4560 is. Maar intussen kan regelmatig zo loeihard onvervormd blazen met die dingen, dat eigenlijk niets anders wil, behalve wat meer bumb erin.
------------------
Ik heb ook weleens met veel overtuigend genot geluisterd naar een soort w-bin push-pull configuratie. De een woofer zat schuin op v.a. het midden van de hoorn en een ander zat schuin in het midden van de hoorn. Heb hier echter nooit een degelijke tekening van gezien en in Leiden, waar ik vandaan kom, kon WB mij ook niet wegwijzen. Ik ben in principe wek geintresseerd in zo'n push-pull, maar weinig werken ermee. Het is de enige fatsoenlijke manier om in die kasten die ik over heb een dubbel 15"te plaatsen zonder de dieptemaat van 60 cm. te wijzigen. (Kast is c.a.77 x 40 x 60 diep. Dit plan was ik feitelijk alweer vergeten omdat ik toto op heden nooit een fatsoenlijk advies heb gehoord of van 1 van de 2 woofers de plus en min omgedraaid zijn waardoor de ene woofer het de andere moeilijker maakt. Of zitten de plu en min zoals het hoort, en wordt de woofer krachtiger waardoor je misschien (jawel ik heb al een beetje geleerd) met hogere QTS waarde kan inbouwen.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 14:25:00)
Wie van de drie ?
Binnen de kasten die ik toto mijn beschikking heb kan ik een Bandpass Sub voor 1 x 15" maken, of een [
b]dubbel 12" normaal geladen. Ik ga bi-amped werken en laat die 4560 in z'n laagste regionen gewoon meespelen. of een
BR gepoorte 4512 met 15 inch waar gezien z'n bouw waarschijnlijk de hoornen het best koppelen. (laatste) De laatste optie valt denk al af omdat de bass waarschijnlijk na de 10 meter komt, maar ik opper het toch even.
Topic: Van een midbin, een laagkast maken. (16-1-2008 11:27:00)
Het gaat mij vooral om een dansbare bas met een niet al te agressief karakter, en met name de eerste 10 meter vanaf de DJ Booth. Vreemdgenoeg stralen/ koppelen die 4560; een meter of 6 van elkaar verwijderd, (kanaal links en rechts) na zo'n 10 meter of 10 ineens behoorlijk. Na de 10 meter gaat het beste o.k. Maar binnen die eesrte 10 lijkt de bas te verdwijnen, en daar staan juist de grootste liefhebbers.