Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Kitman

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 86 bijdrage(n) van Kitman (Pagina: 5 van 9)

Topic: nieuwe PA (17-5-2008 20:30:00)
Ten eerste gaat het om het aantal dB's die geproduceerd worden en niet het vermogen dat je bij hebt, en dat is voor de leek niet echt duidelijk natuurlijk.
Eigenlijk zegt vermogen niets, 1400W, is dat het verwarmingsvermogen of versterking van geluid;).
+3dB=X2 geluid. Het verschil tussen 97dB en 100dB hoor je wel.
Sinds ik me meer concentreer op de duurdere en betere merken heb daar toch allemaal een ander idee over gekregen. Goedkoop goed geluid bestaat niet.
Topic: nieuwe PA (12-5-2008 18:21:00)
Wat je daar zegt van versterkers vinden wij ook, de versterker moet altijd zwaarder zijn dan de speakers vragen en dan je oren gebruiken.
Ik bedoelde alleen dat wanneer het rendement hoger is je voor hetzelfde geluidsniveau minder vermogen nodig hebt, maar als ik zie welke vermogens er hier gestoken wordt in een setje voor 400 personen indoor, daar duizel ik toch van, dan denk ik toch "met wat een rommel zitten die daar", meer warmte dan geluid.Dat geldt uiteraard niet voor elke installatie maar soms? Ik weet niet hoor.Een amp van 1000W met een goede speaker, daar word je indoor toch koud van, dan vallen de tassen uit de kast, tenminste bij een Dynacord of EV toch.Ik vind dat je dergelijke kwaliteit moet benaderen bij zelfbouw, anders koop je beter iets budget of je doet het voor de lol.
Topic: nieuwe PA (11-5-2008 19:48:00)
Ik dacht dat er staat 3 versterkers voor elke sub 1 in bridge en 1 stereo voor de tops?
Dat van die piezzo's was maar terzijde vermeld, een retorische opmerking.
Daarbij dacht ik dat wanneer je een goed rendement hebt het versterkervermogen juist lager kan en eigenlijk weet ik dat wel zeker dat men dan voor hetzelfde geluidsniveau minder vermogen nodig heeft.
Het wil volgens mij nog steeds niet zeggen dat wanneer je op een speaker een groot vermogen kan zetten die een goed rendement zou hebben, maar ik denk wel dat hij dan veel vermogen vreet en omzet in warmte ipv geluid, en daar heeft ook de bouw van de kast mee te maken.Deze info kan je volgens mij bij elk pro merk nalezen, en als je eens een goede kombinatie probeert merk je dat ook, dan denk je wat een geluid met dit kleine vermogen.Dat is rendement.
Topic: nieuwe PA (11-5-2008 09:57:00)
Ik neem dus aan dat dit voor een band is. Dan heb je 4 x 15" speakers.
Is dat niet te traag? zou je niet beter 2x15" en 2x10 of 12" nemen.
Mijn ervaring leert dat vooral het hoog belangrijk is voor de kwaliteit van de zang, niet direkt het vermogen maar wel de kwaliteit, dus piezzo's kan je vergeten.
Ik vond het wel grappig dat je in het begin van dit topic sprak over het rendement van de boxen, daar wordt hier bij zelfbouw nauwelijks op gelet,tenminste als ik zie welke versterker vermogens er gehanteerd worden, als dat maar niet bijdraagt tot de opwarming van de aarde;) Het geldt nog steeds +3dB geeft een verdubbeling van het geluid eh!Dat kan je zo horen als je 2 verschillende boxen op een versterker aansluit en dan ff pant, zeer verwonderlijk soms. Ik heg het eens gedaan met 1 dynacord en 1 solton 12", dan ga je toch sparen hoor.
Topic: 18sound 18LW1400 speakers & BR118 ontwerp (11-5-2008 09:25:00)
Om een of andere reden kan ik die foto's niet bekijken, zijn die eraf gehaald?
Topic: stage monitor mixer (24-6-2007 09:47:00)
Kan ik xlr y splitterkabels kopen?
Topic: Zelfbouw speakers Wbin + Hoorn (23-6-2007 09:13:00)
Als je toch geld wil uitgeven moet je eens naar de nieuwe niet pro-lijn van EV. gaan kijken, prijs/kwaliteit is zeer goed.Dat kan je voor dat geld nooit zelf bouwen, zeker geen subs, want dat valt echt niet mee om een duidelijk laag op hoog vermogen te krijgen, dat ook nog wat rendement heeft zodat je er niet 2 keer meer moet insteken dan dat je er geluid uit haalt.
Topic: stage monitor mixer (2-6-2007 21:00:00)
Wat vinden jullie van 8 X "DAP Stage Cube SC-12" op een rij?
Topic: stage monitor mixer (1-6-2007 09:16:00)
Weet iemand toevallig een 8 kanaals budget mixertje met minstens 4 aux.
Topic: stage monitor mixer (1-6-2007 09:00:00)
Ik heb wel horen zeggen dat als je split zonder trafo's je veel verlies en storing hebt.
Ik heb hier in de shop dit "DAP Stage Cube SC-12" gevonden. Als ik er zo 8 op een rij zet, ben ik er dan? Kan ik dat ook gebruiken om een instrumentsignaal te splitten?