Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Malcolm
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 127 bijdrage(n) van Malcolm (Pagina: 5 van 13)
Topic: Kabeldiktes bij luidsprekersystemen (17-12-2013 16:38:00)Relight (Roosendaal NL) en First Impression (Tilburg NL) hebben ze, beide nog niet echt in de buurt maar misschien helpt het.Topic: Opslag / vervoer kabels (28-10-2013 15:18:00)
Dave Rat heeft een heel leuk stuk geschreven over kabeldiktes bij grotere lengtes, op een meter zul je geen tot weinig verschil maken tussen bv. 1,5 en 4mm2 maar over een afstand wordt dat verschil vele malen groter.
Hierrrrr is het stukje van Dave.
Topic: Wie verhuurt..... (Diversen) (9-12-2013 16:04:00)Hierrrrr is het stukje van Dave.
StijnS schreef:
Wie verhuurt (verkoopt?) er Robe Colorspot 700eAT's? Ik heb binnenkort eentje te kort. Liefst regio Noord-Limburg (België). Ik vond al een bedrijf in de buurt van Gent, maar als het kan ga ik het liefst iets korter bij zoeken.Zoals Cyberdance het heeft is het hier ook, enkel in 100x60 kisten. Wij hanteren de schuko en xlr kits zoals AED deze ook heeft, dat is handig op klus omdat je precies weet wat er mee is en ook handig als je inhuurt.
Topic: Sub op afstand.. en veel overlast in de buurt (9-7-2013 19:04:00)Of vanwege buurtbewoners / geluidslimieten
Topic: Sub op afstand.. en veel overlast in de buurt (9-7-2013 19:04:00)
Hangt helemaal af van wat je wilt bereiken of waar je mee weg komt, ik gebruik zelf wel eens zulke arrays omdat anders het sublaag richting andere area's schiet of omdat er anders onstage teveel herrie is.
Topic: Sub op afstand.. en veel overlast in de buurt (7-7-2013 13:12:00)Misschien wel handig om hier ff de rest van het verhaal bij te gooien, want had dit topic elders ook algelezen
Maar wat daar ok al gezegd werd, sub gaat overal heen als je hier niet actief wat aan doet. subs stralen meestal slechts 1 of 2 dB zachter naar achter af.
Er is dus wel erg goed wat mee te doen als je de benodigde kennis hebt of in huis kunt halen en in de opstelling die je al gebruikt hoef je vrij weinig aan te passen.
Topic: Sub op afstand.. en veel overlast in de buurt (7-7-2013 13:07:00)
Maar wat daar ok al gezegd werd, sub gaat overal heen als je hier niet actief wat aan doet. subs stralen meestal slechts 1 of 2 dB zachter naar achter af.
Er is dus wel erg goed wat mee te doen als je de benodigde kennis hebt of in huis kunt halen en in de opstelling die je al gebruikt hoef je vrij weinig aan te passen.
Stackjes van 3 zijn perfect om een cardiode array te maken, ik heb een filmpje waarin dit perfect uitgelegd wordt.
Evt heb je wel wat meer kastjes nodig omdat je wat rendement uit je systeem haalt op deze manier maar dat is in deze opstelling wel het makkelijkste te realiseren.
www.youtube.com/watch?v=nddK_zsGraM
Topic: Trends en ontwikkelingen in licht en geluid (5-7-2013 18:15:00)Evt heb je wel wat meer kastjes nodig omdat je wat rendement uit je systeem haalt op deze manier maar dat is in deze opstelling wel het makkelijkste te realiseren.
www.youtube.com/watch?v=nddK_zsGraM
FOH stond voor fly R, geluidsdruk was over de breedte van het podium gelijk. Kwestie van arrays/infills goed hangen en richten.
Van voor naar achter zat er zo'n 3 dB verschil in, alleen het sub was tegen de barriers aan een stuk harder.
Topic: Trends en ontwikkelingen in licht en geluid (4-7-2013 18:20:00)Van voor naar achter zat er zo'n 3 dB verschil in, alleen het sub was tegen de barriers aan een stuk harder.
Harddance festival in Belgie, gemeten aan de FOH in een tent voor zo'n 1000 personen. (FOH op zo'n 15 meter van de arrays)
Topic: nieuwe standaard (movinghead) (3-7-2013 23:32:00)Kijk een beetje door de prijslijst van AED, die hebben de meeste gevraagde spots in het assortiment. Dat geld ook voor de andere producten van hun trouwens