Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ Snuf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 74 bijdrage(n) van DJ Snuf (Pagina: 5 van 8)
Topic: VMB statieven? (28-7-2004 14:04:00)
Deze foto van de versterker kwam ik op internet tegen:
members.magnet.at/gls/images_geraete/060b.jpg
Dit versterker rack wordt gebruik voor het aansturen van een EV RX systeem !Deze versterkers zijn idd bedoeld voor de Rx serie, en ik dacht 9weet het niet zeker) dat die filters wat jij erin hebt zitten ook alleen voor de Rx serie zijn, en dus niet voor de Gladiator, je hebt dat niet de optimale beveiliging en crossover etc.Topic: EV Gladiator/Eliminator (8-7-2004 17:50:00)
Wij hebben de zelfde top's en sturen deze aan met een lab. fp-6400. Echter een electrovoice p-3000 zal het ook goed doen (hebben wij wel eens geprobeert).
M.v.g.
Joep Van De MortelVolgens mij liggen in de dubbel 18"baskast (Rx 218s) toch echt wel EV speakers, nl. de DL18MT speaker.
Dit is een oudere speaker van 400 Watt RMS.
Dit is geen DAS Speaker hoor.
Echter de Rx 118 s gebruikt de EVX-180B speaker.
Deze is een stuk nieuwer, en is 600 Watt RMS.
Wordt ook gebruikt in o.a. Dynacord Cobra systeem en F8 baskasten.
Deze kasten klinken een stuk beter als de 218 kasten.
(Heb zelf een setje met de Rx 115/75 topkasten)
Leuk setje overigens:
2 Rx 212/75 per kant en 3 Rx 118 s baskasten per kant.
Voor de aansturing worden de P1202 en P1201 versterkers aanbevolen met speciale modulekaarten. Echter met een P3000 en een Dx38 systeem processor levert meer power en een grotere headroom. Dit is wel een leuk (maar helaas ook prijzig) setje.Topic: Wat doen met je ouders? (27-6-2004 22:20:00)
, ik heb nl 2 wind-up's met triangle truss daar hangt alles aan.
Verder gaat het denk ik wel lukken denk ik.
Wij hangen de spiegelbol altijd aan de trus, en richten er ook 2 of 4 scans op. De scans hangen we op een rij aan een 6 meter lange trus. In de midden van de trus hebben we dmv trusklemmen een dwarsbalk van ca. 1.5 meter op bevestigd. Hier hangt de spiegelbol aan, en zo kun je met de scans perfect op de bol schijnen. het is heel makkelijk zelf te maken, wel goede stevige klemmen gebruiken.Topic: Filterz oordoppen (8-6-2004 15:36:00)
Bedoel eigenlijk de maat van de pijp die je op het statief zet, is die 35 mm of anders?
Topic: VMB statieven? (28-7-2004 11:50:00)Welke statiefadapters passen op deze statieven? Zijn dat dezelfde als op de Manfrotto''s of andere?
Topic: VMB statieven? (27-7-2004 22:58:00)Hoezo is het een vooruitgang tov de 03? Alleen de copactere vorm of nog om meerdere redenen?
Topic: VMB statieven? (27-7-2004 22:38:00)Is het statief nog een beetje stabiel nadat je de verlengbuis er op hebt gezet?
En schuift het statief trouwens in 2 secties uit?
Ben aan het kijken voor een setje nieuwe wind-ups, en de VMB 03 zijn me te lang ivm vervoer.
Topic: EV Gladiator/Eliminator (13-7-2004 13:24:00)En schuift het statief trouwens in 2 secties uit?
Ben aan het kijken voor een setje nieuwe wind-ups, en de VMB 03 zijn me te lang ivm vervoer.
Max schreef:
Heb even gekeken, Bij de P1201 zit de MRX-118 X-over module En bij de P1202 zitten de MRX-112 X-over modules, Maar de set wordt verkocht door een EV dealer dus neem aan dat hij weet wat ie verkoopt
Deze foto van de versterker kwam ik op internet tegen:
members.magnet.at/gls/images_geraete/060b.jpg
Dit versterker rack wordt gebruik voor het aansturen van een EV RX systeem !
P1201 en P1202 amps zijn met speciale modulekaarten t.b.v. de Rx-serie, maar volgens mij (weet het niet zeker) zijn er ook module kaarten voor de eliminator verkrijgbaar. Als je niet de juiste modulekaart hebt, heb je nix aan dit systeem, en kun je beter kiezen voor de CP2200, deze presteert een stuk beter als de Q66 (=Dynacord S1200), en is lichter inm het gewicht.
Je kunt een Eliminator/Gladiator aansturen met 1 amp, maar beter (en helaas wel duurder) is om gebruik te maken van 2 amps met bijv. een DX38 processor of Ace one crossover.
Topic: goeie combinatie? (2-7-2004 21:01:00)Je kunt een Eliminator/Gladiator aansturen met 1 amp, maar beter (en helaas wel duurder) is om gebruik te maken van 2 amps met bijv. een DX38 processor of Ace one crossover.
joepvandemortel schreef:
Je kunt beter voor de rx-118 kiezen. Hier ligt een electrovoice woofer in. In de dubbel 18" liggen das audio woofers. De 118 zal daardoor met 2 stuks harder en lager gaan als de 218.Wij hebben de zelfde top's en sturen deze aan met een lab. fp-6400. Echter een electrovoice p-3000 zal het ook goed doen (hebben wij wel eens geprobeert).
M.v.g.
Joep Van De Mortel
Dit is een oudere speaker van 400 Watt RMS.
Dit is geen DAS Speaker hoor.
Echter de Rx 118 s gebruikt de EVX-180B speaker.
Deze is een stuk nieuwer, en is 600 Watt RMS.
Wordt ook gebruikt in o.a. Dynacord Cobra systeem en F8 baskasten.
Deze kasten klinken een stuk beter als de 218 kasten.
(Heb zelf een setje met de Rx 115/75 topkasten)
Leuk setje overigens:
2 Rx 212/75 per kant en 3 Rx 118 s baskasten per kant.
Voor de aansturing worden de P1202 en P1201 versterkers aanbevolen met speciale modulekaarten. Echter met een P3000 en een Dx38 systeem processor levert meer power en een grotere headroom. Dit is wel een leuk (maar helaas ook prijzig) setje.
Mijn ouders steunen me gelukkig voor 100% in onze drive-in show. Zijn 7 jaar geleden begonnen op 13 jarige leeftijd (inmiddels 20 en 21), en toen zorgden zij altijd voor het vervoer van de bescheiden drive-in show. Nu hebben we een eigen bestelbus en aanhangwagen, maar pap gaat nog vaak genoeg ff mee om op te bouwen of te assisteren tijdens drukke weekenden.
Topic: jaren 60 feest (23-6-2004 11:31:00)mnieuwkoop schreef:
Ik moet alleen even kijken hoe ik het met mijn discobol ga doen
, ik heb nl 2 wind-up's met triangle truss daar hangt alles aan.Verder gaat het denk ik wel lukken denk ik.
Wij hangen de spiegelbol altijd aan de trus, en richten er ook 2 of 4 scans op. De scans hangen we op een rij aan een 6 meter lange trus. In de midden van de trus hebben we dmv trusklemmen een dwarsbalk van ca. 1.5 meter op bevestigd. Hier hangt de spiegelbol aan, en zo kun je met de scans perfect op de bol schijnen. het is heel makkelijk zelf te maken, wel goede stevige klemmen gebruiken.
heb zelf als ik draai met drive-in, en het gaat er erg hard aan toe (Electro-Voice RX set) in een kleine cafe ofso, altijd van deze soortgelijke op-maat-gemaakte oordopjes in, werkt perfect, krijgt alles goed mee, alleen op een heel aangenaam volume. Kun je trouwens verschillende filters met een bepaalde demping induwen.Echt wel aan te raden, als je over 10 jaar ook nog DJ wilt zijn...