Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van RobbieB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 116 bijdrage(n) van RobbieB (Pagina: 5 van 12)

Topic: 'Feest' R&B (23-3-2006 14:46:00)

Sylvia schreef:

RobbieB schreef:

Echt van die 'party' nummers. Het probleem is dat ik er wel een paar heb, maar niet om zeg maar 2 uur te vullen ofzo
Nou hoop ik niet dat je gewoon een hele bak gaat downen?

Goede verzamelaars in dit genre zijn erg lastig te vinden, en de meeste zijn al tijden niet meer op CDS te krijgen.
Nou ben ik gister even langs de FRS geweest en daar hadden ze van die 'history of hiphop' verzamelaars liggen. En daar stonden behoorlijk wat nummers op die hier ook op de site aangegeven waren en ook redelijk nieuwe shit. Aanrader voor mensen die hier ook nog verzamelaars voor moeten hebben!
Topic: 'Feest' R&B (22-3-2006 13:05:00)
Nou ben ik heel toevallig in het bezit van de afgelopen 10 Hitzones ;).. Maar daar doelde ik niet echt op, ik doelde meer op die oudere R&B/Hip-Hop shit. Kijk, als je van een muziekstijl weinig verstand hebt is het moeilijk om de goede nummers uit te zoeken..
Ik doelde dus eigenlijk meer op de stijl:

Beastie Boys - Fight for your right
Kriss Kross - Jump

Echt van die 'party' nummers. Het probleem is dat ik er wel een paar heb, maar niet om zeg maar 2 uur te vullen ofzo
Topic: 'Feest' R&B (22-3-2006 12:53:00)
Binnenkort heb ik een feestje waar veel mainstream publiek komt. Nu wil de jeugd van tegenwoordig nogal veel hardcore, hardstyle en r&b. Met die eerste 2 heb ik sowieso al een probleem, maar daar is nogwel een hoop commerciele shit voor te vinden. Maar in de R&B heb ik me al helemaal niet verdiept.

Wat is nu echt goede R&B muziek die het op ieder feestje goed doet?
Ik zat dan vooral te denken in de richting van:

House of Pain - Jump
Fatman Scoop & Missy - Lose Control

Zo'n stijl eigenlijk een beetje. R&B waarop eigenlijk iedereen wel 'los' kan gaan..

mvg..
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (21-3-2006 19:55:00)
Wie is de gelukkige van die ene 800MKII.. Dan ga ik even zijn adres op zoeken en 'de inbrekers' bellen ;)
Topic: CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3 (22-2-2006 16:29:00)
Overigens heb ik ergens gelezen dat de 800MK1 en 1000MKII nu niet meer geleverd worden.
Ook denk ik niet dat de prijzen van deze twee zullen dalen, want uit het pioneer-verleden is gebleken dat dit nooit gebeurd als er een nieuwe versie van een product uitkomt.
De richtprijs van de 800MKII (879 euro) zorgt er overigens wel voor dat de denon s3500 opeens wel zeer aantrekkelijk wordt!
Topic: Serie of Parallel (13-2-2006 16:42:00)

dj roma schreef:

even de zoekmachine gebruiken en zoeken op Gain wink ;)
Ligt het ook niet aan.. wink ;) Mengpaneel staat gewoon normaal ingesteld. Niks gain te hoog of dergelijk.. (eerder te laag) En ik heb de zoekmachine al gebruikt en nergens iets dergelijks kunnen vinden.. (topics over clippen/rood draaien ook doorgelezen, maar nergens kunnen vinden of dit ook door de manier waarop de versterkers geschakeld zijn komt)
Topic: Serie of Parallel (13-2-2006 16:35:00)
Ok,

Ik denk dat ik van veel dingen wel wat verstand heb, maar hier dus helemaal niks razz :p..
Bij een kroeg bij ons in de buurt zitten we ook met een behoorlijk geluidsprobleem.
Het probleem is dat het signaal van de mixer veel te laag moet staan. (Dateq Apollo).
Als hij over de helft staat gaat de versterker clippen en dan staat de versterker ongeveer op een kwart.

Nu neem ik aan dat het niet aan de apollo ligt, aangezien deze nog redelijk nieuw (2,5 jaar) is.
Ik weet niet wat voor versterkers er gebruikt worden en er hangen 4 Electro-Voice toppen (Type ook onbekend).

Nu is mijn vraag als volgt. Zou het kunnen zijn dat de versterkers verkeerd aangesloten zijn. Parallel of Serie bv??
Topic: Gebrande CD slechter dan Orgineel? Dacht het niet. (11-2-2006 13:43:00)

Dilandro schreef:

Reind, Wikipedia heeft een ook niet altijd aan het rechte eind. Het zijn immers toevoegingen die door internetter zoals jij en ik zijn toegevoegd.. Stond laatst nog groot uitgemeten in de "Spiegel" (Duitse krant)
Maar er was volgens onderzoek gebleken dat wikipedia vergeleken kon worden met de meest gerenomeerde encyclopedie uit engeland. Hierbij werd gekeken hoeveel fouten er in bepaalde artikelen zaten (en of er relevante informatie ontbrak). Wat bleek, Wikipedia had maar 1 fout meer ofzo.

Maar om weer terug te komen op het gehele cd verhaal. Het stuk over dj's die met gebrande cd's draaien mag je van mij part weglaten. De sets waar op deze cd's vaak afgespeeld worden zijn van dusdanige geluidskwaliteit dat je het verschil echt niet kunt horen. De kwaliteit van die sets is in 99% v/d gevallen vaak alleen maar om meer volume te krijgen. Gelukkig is dit de laatste tijd wel aan het veranderen, maar op de grote id&t/udc/etc. feesten is het geluid gewoonweg ruk. Bij hardstyle is het al helemaal niet te horen omdat het frequentie-bereik van deze muziek heel beperkt is. Zet maar eens een goede klassieke cd op op een qlimax/sensation ofzo. Dan hoor je pas echt hoe slecht dat geluid is.

Overigens blijf ik er zelf. Net zoals Reind bij dat als een cd goed gebrand wordt, het verschil niet te horen is. Waar ik wel zekerheid over durf te geven is dat de levensduur van deze cd's korter is. Dit is laatst in een onderzoek aangetoond, ik weet zo niet waar, maar als ik het tegen kom zal ik het even posten..
Topic: disco setup in kaapverdië (6-2-2006 18:17:00)
Ik denk dat je voor zo'n discotheek aan 4x winner II en 4x T4 genoeg hebt. Mssn wat kleine stroboscopen erbij. Maar als je binnen dit budget wilt blijven en toch voldoende verlichting wilt hebben heb je hier denk ik wel genoeg aan..
Topic: Hoe mix je van trance naar pop en naar rock (3-2-2006 18:50:00)
Jup, of gewoon de pitch binnen 2 sec van 0% naar pakweg -100% en dan de volgende stijl er in knallen.. heb je ook geen scratch nodig..