Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Ken

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 79 bijdrage(n) van Ken (Pagina: 5 van 8)

Topic: Beatmixen (16-12-2006 20:01:00)
ik heb steeds het probleem dat als ik mijn 2de plaat inmix dat deze te hard erin komt. Maar het geluid van de plaat is gewoon evenhard als de spelende plaat. Moet ik de gain dan meer terug draaien? En wat doen jullie meestal met de hoge tonen?
Topic: Probleem met Gain (1-10-2006 19:26:00)
Jow, gefixt

Ik had hem op de L - Line en nu op de H- Line.

Doet het perfect

Bedankt
Topic: Probleem met Gain (1-10-2006 19:05:00)
ik heb cd-speler gewoon op Line en omdat ik een 2 kanaals mixer heb doe ik switchen tussen phono en line.

De cd's zijn van beatport gedownload 320 kbps
Topic: Probleem met Gain (1-10-2006 18:54:00)

Victor schreef:

1. De gain van je mixer zo afstellen dat de meters niet (of alleen af en toe iets) in het rood komen. Het kan heel goed dat de regelknop dan niet op 12 uur staat. Da's op mijn Dateq LPM7.3 ook zo en niks om je zorgen om te maken.
Dit is nou net mijn probleem bij de cd-speler. Hij komt in het rood terwijl ik de gain niet meer kan terugdraaien.
Topic: Probleem met Gain (1-10-2006 18:36:00)
Wat moet ik nou doen?? sad :(
Topic: Probleem met Gain (1-10-2006 10:41:00)

Dré schreef:

Ken schreef:

DJ base schreef:

Weet je wel waar de gain voor dient? Dit is niet bedoeld als kill-switch.
Tuurlijk. Maar ik wil niet in het rood draaien.Bij sommige liedjes moet ik mijn eq's zover terugdraaien om niet in het rood te komen, en dat klinkt egt niet mooi.
EQ is geen versterkingsaanpassing, gain wel. Gain op de Nuo's werkt prima. Als het bij jou niet werkt dan komt dat OF doordat je iets verkeerd hebt aangesloten (is mogelijk), OF iets niet goed begrijpt (is zeer goed mogelijk) OF omdat de mixer defect is (kans daarop is vrij klein; zeker een heel stuk kleiner dan die van de andere 2 genoemde redenen).
Ik heb dit probleem alleen bij mijn cd-speler (Pioneer 800 mk2). Verder heb ik de draaitafels op PHONO aangesloten en de cd-speler op LINE, en ik switch dan van phono naar line als ik de cd-speler wil gebruiken.
Topic: Probleem met Gain (30-9-2006 19:22:00)

DJ base schreef:

Weet je wel waar de gain voor dient? Dit is niet bedoeld als kill-switch.
Tuurlijk. Maar ik wil niet in het rood draaien.Bij sommige liedjes moet ik mijn eq's zover terugdraaien om niet in het rood te komen, en dat klinkt egt niet mooi.
Topic: Probleem met Gain (30-9-2006 17:41:00)

BGijs schreef:

Je gain heeft meestal een bereik, wat in de handleiding van je mixer staat.
Wat volgens mij bij de de nuo 2 van de -15dB tot +15dB loopt (gokje).

Dit wil dus zeggen dat je het ingangssignaal met 15dB kunt verzwakken maar niet naar 0 kunt draaien.
Dan ga ik maar een mixer kopen meer dan 15 db sad :(
Topic: Probleem met Gain (27-9-2006 21:35:00)
bij wijze van spreken.

Maar klopt het dat als je de gain helemaal naar links staat er nog geluid door kan komen??
Topic: Probleem met Gain (27-9-2006 21:29:00)
Ik heb de Ecler Nuo 2.
En als ik een plaat/cd speel dan komt de vu meter net een beetje in het rood. Maar als ik de Gain dus zachter wil zetten komt de gain helemaal tot onderaan en dan komt er nog geluid uit. Dan moet er toch geen geluid uit komen??

Hoe kan ik er voorzorgen dat de gain op zeg maar 12 uur staat zonder dat de vu meters in het rood komen?