Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Ken
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 79 bijdrage(n) van Ken (Pagina: 1 van 8)
Topic: verloop stereojack naar rca (26-2-2008 23:03:00)
Treshold en make-up gain zijn wat woorden die door mijn gedachten gaan.De master output wil ik op -1,0 db.
Maar als ik de compressor aanzet, dan haal ik de -1,0 db lang niet. Hij is dan veels te zacht. De make up gain van de comnpresor heb ik bijna op zijn hardst.
Ik krijg hem alleen in de buurt van de -1,0 db als ik de volumeregelaar van de mixer verder opendraai, maar dan is het geluid keihard.Topic: verloop stereojack naar rca (18-2-2008 14:45:00)Liever nietTopic: verloop stereojack naar rca (15-2-2008 11:04:00)Ok Bedankt
edit:
Als ik de line in op mjn pc uitzet krijg ik helemaal geen geluid meer.
Ik heb de instellingen van mijn geluidskaart als volgt:
https://img527.imageshack.us/my.php?image=xcvxaf5.jpg
(Trouwens ik wil de compressor gebruiken op mijn masterbuss!
Is de compressor zo dan goed aangesloten?)Topic: verloop stereojack naar rca (14-2-2008 22:35:00)
Het is echt verstandig als je de handleidingen van de apparatuur die je hebt eerst even gaat doorlezen, en misschien zelfs maar een basiscursus geluidstechniek/studiotechniek gaat doen. Op deze manier gaat het voor jou (en daarmee voor de forummers hier ook) een zware bevalling worden..Ok zal ik doen,
Maar kan je AUB zeggen waar die kabel dan moet?
Volgens mij hoor ik nu alleen de compressie door mijn monitors en niet over mijn track als ik het geexport heb.
Dus klopt deze setup wel?
https://img165.imageshack.us/my.php?image=setupkd8mx8.jpg
Bedankt
Topic: verloop stereojack naar rca (20-2-2008 22:37:00)Dus klopt deze setup wel?
https://img165.imageshack.us/my.php?image=setupkd8mx8.jpgBedankt
Hoe kan dit?
Topic: verloop stereojack naar rca (18-2-2008 19:02:00)
René Eppink schreef:
-1,0 dB waar op? Op welk apparaat? Misschien je compressor goed instellen?
Treshold en make-up gain zijn wat woorden die door mijn gedachten gaan.Maar als ik de compressor aanzet, dan haal ik de -1,0 db lang niet. Hij is dan veels te zacht. De make up gain van de comnpresor heb ik bijna op zijn hardst.
Ik krijg hem alleen in de buurt van de -1,0 db als ik de volumeregelaar van de mixer verder opendraai, maar dan is het geluid keihard.
AUB? Heeft iemand hier een oplossing voor?
Topic: verloop stereojack naar rca (17-2-2008 19:06:00)Het is al opgelost, het werkt prima
Het is wel alleen vervelend dat ik het volume keihard moet zetten om een normaal volume (-1,0 db) te krijgen met de compressor aan.
Is daar nog een oplossing voor, want mijn ramen springen hier bijna
?
Topic: verloop stereojack naar rca (17-2-2008 14:49:00)
Het is wel alleen vervelend dat ik het volume keihard moet zetten om een normaal volume (-1,0 db) te krijgen met de compressor aan.
Is daar nog een oplossing voor, want mijn ramen springen hier bijna
? JeroenVDV schreef:
Verkoop dat ding en koop een plug-in compressor voor je computerprogramma...René Eppink schreef:
Waarschijnlijk heb je de line in ook weer op de uitgang staan, mogelijk nog eens een rare compressorinstelling eroverheen. Dan kun je wel eens rare effecten krijgen ja. Zet dus op de volumemixer op je computer de line in van de betreffende geluidskaart op dempen. Hou daarbij de tekening dus gewoon aan.edit:
Als ik de line in op mjn pc uitzet krijg ik helemaal geen geluid meer.
Ik heb de instellingen van mijn geluidskaart als volgt:
https://img527.imageshack.us/my.php?image=xcvxaf5.jpg
(Trouwens ik wil de compressor gebruiken op mijn masterbuss!
Is de compressor zo dan goed aangesloten?)
Als ik die blauwe kabel in de output steek (zoals op de tekening hierboven) dan krijg ik een soort flanger geluid.
En als ik hem in de input steek dan niet, maar ik weet niet of dat dan wel goed is?
Topic: verloop stereojack naar rca (13-2-2008 21:44:00)Topic: verloop stereojack naar rca (13-2-2008 18:08:00)En als ik hem in de input steek dan niet, maar ik weet niet of dat dan wel goed is?
JeroenVDV schreef:
Ken,Het is echt verstandig als je de handleidingen van de apparatuur die je hebt eerst even gaat doorlezen, en misschien zelfs maar een basiscursus geluidstechniek/studiotechniek gaat doen. Op deze manier gaat het voor jou (en daarmee voor de forummers hier ook) een zware bevalling worden..
Maar kan je AUB zeggen waar die kabel dan moet?