Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ JB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 5 van 20)

Topic: MP3 killed Audio (3-1-2010 00:59:00)

Roeltje schreef:

michel van de beek schreef:

https://www.funktion-one.nl/Portals/3/Images/Quality-loss-of-MP3-compression.jpg
Links is Jpeg.... en rechts is ook jpeg ... het is zelfs hetzelfde plaatje... Pak dan een tiff en jpeg :p
Het is meer ter illustratie bedoeld, lijkt me. Links 128kbps mp3, rechts 320kbps?

Roeltje schreef:

Wav al helemaal niet, de bestanden zijn te groot en gebrek aan drm.
DRM? Wat is daar zo fijn aan dan? Dat ben je liever kwijt dan rijk, dus dan zou wave dus een voordeel hebben!
Topic: Keuze Drummicrofoons (3-1-2010 00:54:00)
Groot-aandeelhouder van Sennheiser of zo!? Voor de snare zou ik niet graag een 604 hebben.
En daarnaast 3!!! overheads?
Topic: Alvast prettige kerstdagen! (24-12-2009 13:07:00)
Ook alvast fijne Kerst en een goed uiteinde!
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (22-12-2009 19:35:00)
Op zich zijn er weinig woorden fout gespeld (in percentage). De zinsconstructies, grammatica en interpunctie daarentegen...
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (20-12-2009 19:03:00)

dj_mvandis schreef:

Een spiegelreflex is natuurlijk mooier 'speelgoed', maar goede foto's liggen toch écht aan de fotograaf ipv camera.
Die regel geldt natuurlijk alleen andersom. Een dure camera hebben wil nog niet zeggen dat je goede foto's kan maken. Ik ben nu redelijk samengegroeid met mijn 400D, maar ik kan zulke foto's natuurlijk NOOIT uit een my first sony halen. Dat was nou helemaal de reden om naar dSLR te gaan! In ons werkveld hebben we nou eenmaal weinig licht, snelle bewegingen en liefst geen flits. Probeer maar eens een goede foto te maken met het eerste beste flutcameraatje.

Daarom nog een belangrijkere regel: wat er niet in zit, kun je ook niet eruit halen. (Idem voor de mp3-discussie in het geluidsforum.)

De Lumix is op zich een hele leuk camera ...voor op safari. In het donker toch wel vrij snel last van ruis.
Topic: MP3 killed Audio (20-12-2009 18:33:00)

michel van de beek schreef:

Stukje info over MP3. Er wordt dus wel degelijk verschil waargenomen. EN ... de uitgevoerde blinde luistertests zijn uitgevoerd bij (huiskamer)volume. Op het moment dat je dit gaat uitvergroten (zie foto) / versterken, wordt het duidelijker. Zeker als je weet waar je op moet letten.

Alleen doordat de 'shitty' MP3-kwaliteit zo'n beetje de standaard geworden is, het draait alleen maar om 'luidheid' niet om kwaliteit of subtiliteit, gaat veel kennis en kunde verloren.

Slechte zaak ... ik snap echt niet dat iemand genoegen zou nemen met maar een fractie van de informatie. En hoe je het went of keert, dat is MP3, een fractie van de totale info.
I second that!
Bij ons op de opleiding hebben we met de geluidslessen ook deze tests uitgevoerd. Ieder jaar toch weer meerdere mensen die het verschil tussen WAVE (dus ongecomprimeerd van cd) en MP3 320kbps van LAME kunnen horen. Het is minimaal, maar aanwezig!
Voor draaien in de discotheek volstaat 320kbps prima. Dat kleine stukje van het stereobeeld en dynamiek dat verloren gaat, zal soms juist fijn zijn in zulke omstandigheden, maar alles klinkt nog kwalitatief goed. Als je daaronder gaat zitten, dan ga je echt je hoge tonen verliezen en de muziek door een minuscuul gaatje in een conservenblik trekken.

Ik heb diverse malen aangeleverde verzoekjes (meestal op iPods) geweigerd, puur omdat ik de bitrate niet kan vertrouwen. Mijn feesten zijn er niet minder op geworden. In theatersituaties help ik meestal wel mee om een goede mp3 op internet te vinden, maar pas nadat ze alle cd-winkels zijn afgegaan...
Topic: Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips) (19-12-2009 16:54:00)
Voor in het donker wil je een grote sensor (kan er meer licht op vallen) en de mogelijkheid om zelf een lichtsterke lens erbij te kopen. Spiegelreflex is dan enorm fijn.

Kijk eens naar de Canon 400D of 450D, dan zonder de kitlens. Zelf heb ik een sigma 17-70 2.8-5.4 lens erbij gekocht (en een telelens, maar die heb je in jouw geval niet nodig). Bij elkaar wel iets boven je budget, maar tweedehands kun je ook veel vinden.
(Ik zit ook voorzichtig naar een andere camera te kijken, puur voor betere specs, maar die van mij gaat nog heel even niet de deur uit. wink ;))

Mocht je nog wat vergelijkingswerk willen doen: de website dpreview.com is ideaal!
Topic: Keuze Drummicrofoons (17-12-2009 13:04:00)
Klopt! Lees vooral ook het hele bijbehorende topic voor alle ervaringen. Op het forum zoeken op "micro-shootout".

Toch mazzel dat ik m'n FTP niet heb opgeruimd sindsdien. laugh :D
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (17-12-2009 12:59:00)

JeroenVDV schreef:

Herinner me nog van een klus (Cyber weet het wellicht nog wel laugh :D) dat Hind kwam optreden en er een "verboden toegang" lintje achter het buitenpodium gespannen werd en mij werd verteld dat ik als technicus daar ook buiten moest blijven. Want daar kwam Hind. Even los van het afschuwelijk slechte optreden dat totaal niet aansloeg was die houding richting de mensen die de productie technisch draaiend houden voor mij echt ongekend triest.
Dat is toch heel makkelijk: dan geen licht en geluid voor Hind. Kijken hoe onbelangrijk ze jullie dan nog vinden. wink ;)
Topic: Keuze Drummicrofoons (17-12-2009 11:28:00)
Als snare en tom-mics (als ze nog te krijgen zijn): Electrovoice N/D 468!! (Zijn ook zeer betaalbaar.)

De AKG c430 vind ik trouwens minder lekker klinken dan een Behringer B5 (raar maar waar!)