Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Ronny
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 74 bijdrage(n) van Ronny (Pagina: 5 van 8)
Topic: X Series (6-2-2004 20:17:00)
mvg
ronny
subs zijn een dubbel bandpas ontwerpje ofzo? volgens de tekening op je zijwand precies wel
mvg
ronny
Topic: ideen eigen lichtsysteem (6-2-2004 20:13:00)
mvg
ronny
als je perse zo een lichtsturing van velleman wil maken, moet je wel op een aantal dingen letten.
vertin alvast maar eerst de koperbanen waardoor de grote stroom gaat vloeien. Een extra laagje tin daarop kan zeker geen kwaad.
Wanneer je die triacs vol gaat belasten zou enige koeling zeker niet slecht zijn. Een stukje metaal op iedere triac kan geen kwaad. Je kan ze ook allemaal op 1 grote zetten, maar dan moet je ze onderling isoleren van elkaar, tenzij de behuizing van de triac volledig uit kunststof is.
Zet zeker een zekering in serie met de voeding( 230V). Velleman adviseerd in de gebruiksaanwijzing de nodige waardes enz.
Dit waren enkele tips. Heb zelf namelijk nogal wat van die dingen gemaakt. Leuke dingen die lichtsturingen alleen niet gemaakt voor een beginnertje in de elektronica
mvg
ronny
Topic: RAM BUX 3.4 van binnen (30-1-2004 12:33:00)vertin alvast maar eerst de koperbanen waardoor de grote stroom gaat vloeien. Een extra laagje tin daarop kan zeker geen kwaad.
Wanneer je die triacs vol gaat belasten zou enige koeling zeker niet slecht zijn. Een stukje metaal op iedere triac kan geen kwaad. Je kan ze ook allemaal op 1 grote zetten, maar dan moet je ze onderling isoleren van elkaar, tenzij de behuizing van de triac volledig uit kunststof is.
Zet zeker een zekering in serie met de voeding( 230V). Velleman adviseerd in de gebruiksaanwijzing de nodige waardes enz.
Dit waren enkele tips. Heb zelf namelijk nogal wat van die dingen gemaakt. Leuke dingen die lichtsturingen alleen niet gemaakt voor een beginnertje in de elektronica
mvg
ronny
pff ik verwacht tenminste van een versterker in die prijsklasse dat die de ganse avond op 2 ohm kan werken( niet clippend). dan zijn de qsc pl 6 enz. toch nog een stukje beter, ook nog een stukje duurder
Nu ja dit zijn nog niet echt ervaringen ermee, misschien dat het in de praktijk nog meevalt?
mvg
ronny
Topic: RAM BUX 3.4 van binnen (30-1-2004 11:19:00)
Nu ja dit zijn nog niet echt ervaringen ermee, misschien dat het in de praktijk nog meevalt?
mvg
ronny
wat zijn de bevindingen om met deze versterker langduring op 2 ohm te werken per kanaal. Zou deze dat aankunnen? Zijn ze vergelijkbaar met je qsc pl6 tom?
Topic: fuifje geven met hifi set (23-1-2004 10:34:00)meestal ligt het rendement van een hifi set rond de 90 db ja
Topic: verschil speakers (23-1-2004 10:31:00)
hebben die glijbanen een achterkamer of komt de achterkant van de woofer rechtstreeks in de hoorn uit.
zonder achterkamer zijn het idd X-max crushers
Topic: Labsub uitgeprobeert en veel meer merken (16-1-2004 20:13:00)zonder achterkamer zijn het idd X-max crushers
ik denk dat je daar wel gelijk in hebt tom. Niet echt zo goed beveiligt en dat drukt de prijs natuurlijk.
aan speakerfreak: een paar postings terug heb ik een link gezet naar de website waar je die t-amps kan bestellen.
Topic: Labsub uitgeprobeert en veel meer merken (16-1-2004 15:17:00)aan speakerfreak: een paar postings terug heb ik een link gezet naar de website waar je die t-amps kan bestellen.
hmm ja maar daar gaat een versterker toch niet van kapot eigenlijk. stel nog dat je kortsluiting maakt, daar moet die versterker toch tegen beveiligd zijn.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 14:24:00)je woofer zal niet kapot zijn daardoor, maar het doet hem op lange termijn ook geen goed. tis gelijk sis al zei, je kan best ergens filteren voor subs tussen de ... 100 a 150 hz. daarboven ga je echt niet meer rendement meer uit je systeem krijgen en moeten je subs onnodige frequenties verwerken
Topic: Labsub uitgeprobeert en veel meer merken (16-1-2004 14:09:00)sprong iemand op de output tijdens vol vermogen (zou ie normaal tegen moeten kunnen
wat bedoel je precies met die ouput. de uitgang van de versterker? hoe kan daar nu iemand op springen. Zou je dat eens een beetje kunnen uitleggen aub.mvg
ronny