Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Mvdb

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 91 bijdrage(n) van Mvdb (Pagina: 5 van 10)

Topic: Welke versterker voor mijn boxen (31-10-2005 12:30:00)

mvdb schreef:

Heeft iemand deze boxen toevallig? En worden deze dan wel of niet op statief gezet?
Ik heb de 2 boxen via de webshop besteld incl. 2x een statief.
Zodra de boxen getest zijn laat ik het wel weten...
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (30-10-2005 18:20:00)
Heeft iemand deze boxen toevallig? En worden deze dan wel of niet op statief gezet?
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (30-10-2005 16:48:00)
Ik heb nog eens goed in de webshop gekeken naar het aanbod van boxen en ben Deze tegen gekomen.

Heeft iemand ervaring met deze boxen en onze versterker (DAP PALLADIUM P-2000 Vintage) ?

En weet iemand toevallig welke statieven ik voor deze boxen het beste kan gebruiken?
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (25-10-2005 12:51:00)

René Eppink schreef:

Iets in de DAP AX-serie lijkt mij ook wel een aanrader, afgaande op de vele positieve reacties hierop. Je zou dus voor de optie van alleznet kunnen gaan, maar je zou ook kunnen kijken naar een combinatie van sub+top zoals je aangaf.

Dit zou dan bijvoorbeeld de DAP AX-10 en de DAP AX-15B kunnen zijn(gaat maar paar eurotjes buiten je budget). Je zou dan de topjes passief kunnen crossen dmv het ingebouwde filter in de AX-15B.
Als je nog vragen hebt kan TCMC je met deze speakerserie denk ik wel verder helpen (als je het aardig vraagt wink ;) ), aangezien hij hier veel ervaring mee heeft. Veel succes!
Lijkt me inderdaad best een mooi set.

Bedoeling van dit set is toch dat de DAP AX-15B op de grond komt te staan en met een "stang" de DAP AX-10 er boven komt?

Als ik het aantal Watt optel kom ik aan 1000W. Mijn versterker is 2000W, of mag ik dat niet op deze manier optellen?

Heb ik eigenlijk nog een vraagje, hebben jullie een Watt meter ertussen hangen? Of hoe voorkomen jullie dat je b.v. je boxen en/of je versterker opblaast?

Ik ga toch maar eens heel sterk nadenken over bovenstaande set.
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (24-10-2005 14:32:00)

Barbara schreef:

wat is je budget, en fullrange? of wil je alleen subjes erbij.....of of of....wat meer info aub
Ons budget is maximaal 700 euro. Indien mogelijk het liefst met subjes erbij.
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (24-10-2005 13:36:00)
Heb ondertussen verschillende malen een show gehad met de nieuwe versterker, maar merk wel dat mijn boxen ( volgens boekje 600W per stuk ) niet voldoende zijn. Kan iemand mij advies geven welke boxen ik het beste kan aanschaffen en die met deze versterker prima werken ?
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (13-10-2005 12:57:00)
Toch nog even een update, ik heb hier de P2000 gekocht (trouwens een super snelle afhandeling - vandaag besteld is morgen in huis). Vorige week getest en met deze versterker is het geluid super goed. Geen bromtonen of schel geluid meer. Ben erg tevreden met deze versterker en nee; ik heb geen aandelen van New Line wink ;)

Allemaal nogmaals bedankt voor jullie reacties en adviesen.
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (31-8-2005 18:43:00)
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben er uit, heb gisteren een versterker kunnen lenen en dit blijkt inderdaad het probleem te zijn. Ga hier maar eens een nieuwe versterker kopen, ga toch maar voor de P2000.
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (30-8-2005 08:22:00)

nijhuisr schreef:

Jep, het ligt aan de versterker. Tulp of XLR heeft niks te maken met slecht geluid, heeft te maken met brom die over een lange kabel afstand KAN onstaan.

je kan ook de P2000 nemen, maar laat de boel dan niet clippen. er zit een clip limmiter op en een rood lampje die dat aangeeft. maar 500 watt lijkt me genoeg voor die boxjes.
Ben ik wel met je eens, maar als we in de toekomst boxen met meer vermogen aanschaffen is het handig dat je versterker al voorbereid is wink ;)
Topic: Welke versterker voor mijn boxen (30-8-2005 00:37:00)

nijhuisr schreef:

clippen betekend kost door de bocht gewoon het oversturen van je versterker. hierdoor gaat het heel schel klinken omdat de lage tonen niet harder worden weergegeven en de midden tonen nog wel.

je draait je bas eruit omdat het anders gaat kraken.

koop gewoon de P1600 van DAP en dan heb je dat probleem niet mee, kan je dan nog steeds niet lekker werken dan is het tijd voor nieuwe speakers.

maar ik denk dat je er wel 500 watt in kan pompen. en dat is de P1600 bij 8 ohm.
Voor 50 euro meer kan ik de P2000 aanschaffen, misschien is dat een beter idee.
Ik denk dat het beter is eerst een versterker te huren om te kijken of hier inderdaad het probleem mee opgelost is. Als dat zo is koop ik hier de P2000 of de P1600.

Maar je denkt wel dat het probleem in de versterker zit ?