Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MMD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 102 bijdrage(n) van MMD (Pagina: 5 van 11)
Topic: In het rood draaien en clippen (9-9-2005 19:04:00)
offtopic: Uhm.. stenen zuilen uit Bretagne, toch?Topic: Versterkers parallel koppelen... HELP!!!! (1-9-2005 16:10:00)Correct.
In serie is: R1 plus R2 plus ...enz.
Parallel is: 1/R1 plus 1/R2 plus ...enz.
Hoe zit dat met die plus?Topic: Versterkers parallel koppelen... HELP!!!! (31-8-2005 20:04:00)Bedoel je een totale impedantie van 8R maken?
Zoja, dat kan prima 2 van 8R parallel= 4R, weer 2 van 8R parallel= 4R en dat in serie geeft 8RTopic: Versterkers parallel koppelen... HELP!!!! (31-8-2005 19:11:00)
att. = attenuator = letterlijk vertaalt demper.
wordt ook vaak geschreven als attentuator.
De betekenis lijkt me duidelijk.
Topic: In het rood draaien en clippen (5-9-2005 07:32:00)wordt ook vaak geschreven als attentuator.
De betekenis lijkt me duidelijk.
Vreemd, probeer het plus 4 dBu / -10 dBu schakelaartje op de EFX eens.
Topic: Versterkers parallel koppelen... HELP!!!! (2-9-2005 19:17:00)Dré schreef:
Veel stenen kun je stapelen... Dit betekent echter niet dat je alle stenen kunt stapelen. Probeer een menhir maar eens op een andere menhir te zetten!
offtopic: Uhm.. stenen zuilen uit Bretagne, toch?Powerbeat schreef:
3 speakers parralel geeft 8/3=2,66 ohm als je dan hier een speaker in serie bijzet. kom ik op 8 plus 2,66/2=5,33 ohm?
Nope, het is 8 plus 2,66=10,66 ohmIn serie is: R1 plus R2 plus ...enz.
Parallel is: 1/R1 plus 1/R2 plus ...enz.
Hoe zit dat met die plus?
Wat ik bedoel is dat je in geval van 2 amps 4 kanalen tot je beschikking hebt.
Topic: Versterkers parallel koppelen... HELP!!!! (31-8-2005 19:56:00)
Ok duidelijk.
Ook ik zou kiezen voor optie 1 die Sgrovert aangeeft vanwege de flexibiliteit.
Is wel even sparen of in de buidel tasten maar op langere termijn kun je er meer aan hebben.
Topic: Versterkers parallel koppelen... HELP!!!! (31-8-2005 19:36:00)Ook ik zou kiezen voor optie 1 die Sgrovert aangeeft vanwege de flexibiliteit.
Is wel even sparen of in de buidel tasten maar op langere termijn kun je er meer aan hebben.
Powerbeat schreef:
ik kan geen 8 ohm bridge forceren met 4 8 ohm speakers.Zoja, dat kan prima 2 van 8R parallel= 4R, weer 2 van 8R parallel= 4R en dat in serie geeft 8R
2 van 8R parallel= 4R
2 van 8R serie= 16R
4R parallel aan 16R= 3,2R
Er is geen combinatie mogelijk om 4R te krijgen.
8R wel, echter dan heb je een amp nodig die, uitgaande van factor 1,5, 4800W levert in bridge.
Topic: Axys luidsprekers (30-8-2005 15:22:00)2 van 8R serie= 16R
4R parallel aan 16R= 3,2R
Er is geen combinatie mogelijk om 4R te krijgen.
8R wel, echter dan heb je een amp nodig die, uitgaande van factor 1,5, 4800W levert in bridge.
Ter info: https://www.duran-audio.com/ dit is het bedrijf dat erachter zit.
Zo`n 15 jaar geleden ook altijd op een gehuurde source set "gespeeld".
Een erg hi-fi achtig geluid waar ik wel van hou, stukje nostalgie.
Topic: Zobel (17-8-2005 19:18:00)sis] schreef:
Jawel hoor, in de jaren 80 was dit een zéér bekent en zéér veel gebruikt merk !!
Ik ken alleen de source set omdat wij daar vroeger bandartiesten mee deden !!
het was één van de eerste en goedklinkende actieve kasten , vlug opgesteld en voor die tijd subliem kwa klank !!
En hier kan ik het helemaal mee eens zijn.Ik ken alleen de source set omdat wij daar vroeger bandartiesten mee deden !!
het was één van de eerste en goedklinkende actieve kasten , vlug opgesteld en voor die tijd subliem kwa klank !!
Zo`n 15 jaar geleden ook altijd op een gehuurde source set "gespeeld".
Een erg hi-fi achtig geluid waar ik wel van hou, stukje nostalgie.
Dank je.
Is inderdaad voor zelfbouw(subje).
Ik wist niet zeker of het dan goed zou werken.
Het hoort hier niet thuis, toch maar een linkje naar het projektje Winisd:
https://www.dreuning.net/speakers/adbr10iso/visaton-ws26sf-90l-30hz-iso.wpr
Er schort vanalles aan. Weinig "echte" parameters van de driver.
Is inderdaad voor zelfbouw(subje).
Ik wist niet zeker of het dan goed zou werken.
Het hoort hier niet thuis, toch maar een linkje naar het projektje Winisd:
https://www.dreuning.net/speakers/adbr10iso/visaton-ws26sf-90l-30hz-iso.wpr
Er schort vanalles aan. Weinig "echte" parameters van de driver.