Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Sucksir
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 108 bijdrage(n) van Sucksir (Pagina: 5 van 11)
Topic: Denon DN-S8000 uitgelekt? (28-7-2005 10:44:00)
Ziet er strak uit, maar ik denk niet dat huidige S5000's owners zullen overstappen. Je krijgt er te weinig voor terug. Een nieuw model moet iets compleet nieuws zijn, voordat je van modellen overstapt.
Je krijgt alleen maar uitgebreide ALpha-play functies, waar ik nog steeds niet helemaal snap en zeer weinig gebruik. Verder krijg je ook extra effecten die je ook op de Denon X1500 hebt, die trouwens elke Denon S5000 owner heeft. Dus die effecten zijn overbodig.
Het enige wat wel interessant is, is de Direct Drive platter en de verbeterde display met hopelijk goede Wave-display.
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (26-7-2005 09:14:00)Je krijgt alleen maar uitgebreide ALpha-play functies, waar ik nog steeds niet helemaal snap en zeer weinig gebruik. Verder krijg je ook extra effecten die je ook op de Denon X1500 hebt, die trouwens elke Denon S5000 owner heeft. Dus die effecten zijn overbodig.
Het enige wat wel interessant is, is de Direct Drive platter en de verbeterde display met hopelijk goede Wave-display.
Om even terug te komen op wat Frisbee zegt. De faders van de Denon X1500 zijn niet precies hetzelfde als die van de Pioneer DJM-reeks. Ze lijken veel op elkaar, ook qua bouw, maar zijn toch verschillend, want de Denon is cumstommade VCA controlled ALPS en de Pio is anders. Correct me if I am wrong
Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (25-7-2005 12:56:00)Hem hem nu ook en is goed te doen hoor.
Vooral voor thuisgebruik heeft ie leuke functies. De faders hebben geen faderlag. Tenminste dat heb ik gemerkt. Sommige scratchers merken het wel, maar dan nog is het heel moeilijk te horen. Als je niet scratcht kun je er vanaan dat je het niet merkt. De kanaalfaders zijn trouwens 'cumstommade' shortfader VCA controlled ALPS faders. De crossfader is een superrelaxte Penny & Giles die echt echt lekker voelt.
De EQ is af fabriek niet ideaal op een PA-set. Thuisgebruik of lichte budgetPA zul je het denk ik niet merken, ik merkte het niet, mar in een club merk dat ie niet echt muzikaal is en de frequentieindeling kun je dan ook indelen. Superhandig, ik heb toen eerst in de club zitten testen bij welke EQ (low/mid/high) de beste freqeuntie hoort en ik moet je zeggen hij klinkt nu echt vele beter. Echter zit hier toch wel een beetje smaak aan, zodat de optimale frequentieindeling voor iedereen anders zou zijn.
De Matrix-input is hierbij zwaar handig. Met name voor thuisgebruik, op pad kun je er nog weleens mee vergissen, maar al met al is het iets dat elke mixer tegenwoordig moet hebben.
Wat ik zelf het mooiste vind, zijn de aparte MIC-ingangen met EQ en talkover en split-cue. Ik praat zelf veel en het is voor mij echt handig dat ie apart is en niet is toegewezen aan een van de kanaalfaders die toch al zwaar bezet zijn door twee S5000's met hun alpha-track en ook twee TT's en minidisk. Dus er is vrijwel geen plaats meer op mij kanaalfaders. Verder is de split-cue handig als je monitor bagger is en ik vind het opzich ook gewoon lekker werken.
Mar zoals altijd, ga eens wa testen. Ik denk dat jij je vooral moet gaan spitsen op de Denon X1500 en de Ecler Nuo5. DJM-reeks, Dateq en A&H moet je links laten liggen, omdat je ze vooral voor thuisgebruikt. Of kijk ook eens naar de Dateq Vibe, schijnt toch leuk te zijn.
Succes met je keuze en geniet van je apparatuur
Topic: koptelefoon (17-7-2005 20:36:00)Vooral voor thuisgebruik heeft ie leuke functies. De faders hebben geen faderlag. Tenminste dat heb ik gemerkt. Sommige scratchers merken het wel, maar dan nog is het heel moeilijk te horen. Als je niet scratcht kun je er vanaan dat je het niet merkt. De kanaalfaders zijn trouwens 'cumstommade' shortfader VCA controlled ALPS faders. De crossfader is een superrelaxte Penny & Giles die echt echt lekker voelt.
De EQ is af fabriek niet ideaal op een PA-set. Thuisgebruik of lichte budgetPA zul je het denk ik niet merken, ik merkte het niet, mar in een club merk dat ie niet echt muzikaal is en de frequentieindeling kun je dan ook indelen. Superhandig, ik heb toen eerst in de club zitten testen bij welke EQ (low/mid/high) de beste freqeuntie hoort en ik moet je zeggen hij klinkt nu echt vele beter. Echter zit hier toch wel een beetje smaak aan, zodat de optimale frequentieindeling voor iedereen anders zou zijn.
De Matrix-input is hierbij zwaar handig. Met name voor thuisgebruik, op pad kun je er nog weleens mee vergissen, maar al met al is het iets dat elke mixer tegenwoordig moet hebben.
Wat ik zelf het mooiste vind, zijn de aparte MIC-ingangen met EQ en talkover en split-cue. Ik praat zelf veel en het is voor mij echt handig dat ie apart is en niet is toegewezen aan een van de kanaalfaders die toch al zwaar bezet zijn door twee S5000's met hun alpha-track en ook twee TT's en minidisk. Dus er is vrijwel geen plaats meer op mij kanaalfaders. Verder is de split-cue handig als je monitor bagger is en ik vind het opzich ook gewoon lekker werken.
Mar zoals altijd, ga eens wa testen. Ik denk dat jij je vooral moet gaan spitsen op de Denon X1500 en de Ecler Nuo5. DJM-reeks, Dateq en A&H moet je links laten liggen, omdat je ze vooral voor thuisgebruikt. Of kijk ook eens naar de Dateq Vibe, schijnt toch leuk te zijn.
Succes met je keuze en geniet van je apparatuur
Vind je?
Die draden vind ik juist een van de betere punten van de HDJ. Ze zijn aan de schelp vastgebonden via een stukje rubber dat is vastgezet aan de schelp, waardoor het moeilijk is de draad eruit te trekken wat vroeger weleens problemen gaf op oude koptelefoons.
Ik zou zelf de V700 nemen, maar uiteindelijk toch voor Pioneer gegaan omdat tja de Pioneer dus nu wat steviger is en mooier vind (veel mooier, vooral dat chroom rond de schelpen :D) en net ietsje lichter is.
Het geluid --> Ik heb ze eigenlijk vandaag getest. Een maat nam zijn V700 mee en ik luisterde op beide HP's wat (hard)trance, hardstyle en maakte ik wat mixjes, maar echte verschillen kon ik moeilijk merken. Verder heb ik ook geprobeerd om dat rare mid van die Pioneer te vinden en ik moet zeggen vergeleken met de V700 klinken vocals en strings wat meer gemaakt zeg maar. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het is in ieder geval wel anders. De contructie van de Pioneer ziet er wel beter uit op het eerste gezicht. Ze kraken allebei eigenlijk wel erg, wat niet hoort voor een HDJ met een adviesprijs van 229 euro. De HDJ heeft trouwens ook een plastic kogel in de scharnier wat mijn Behringer HP van 22 euro ook heeft. Dat vind ik weer erg slecht. Missschien ook een van de redenen waarom de HDJ kraakt.
Welke nou beter klinkt? Ik denk dat de V700 wat 'natuurlijker' op het midgebied is en oh ja die sterke hoge bass op de V700 is wel aanwezig, maar het verschil is minimaal. En ik denk dat als je bijvoorbeeld vandaag de V700 zou luisteren en morgen de HDJ je dan het verschil in de bass waarschijnlijk niet merkt. Maar omdat ik ze dus tegelijk achter elkaar luisterde viel het me wel op.
PS. ik vergeleek ze op dezelfde nummers, dus ik denk dat ik wel nauwkeurig ben of ik ben nu helemaal doof geworden na 10 jaar PA-boxen als monitor.
Topic: Numark 5000-FX (14-7-2005 11:30:00)Die draden vind ik juist een van de betere punten van de HDJ. Ze zijn aan de schelp vastgebonden via een stukje rubber dat is vastgezet aan de schelp, waardoor het moeilijk is de draad eruit te trekken wat vroeger weleens problemen gaf op oude koptelefoons.
Ik zou zelf de V700 nemen, maar uiteindelijk toch voor Pioneer gegaan omdat tja de Pioneer dus nu wat steviger is en mooier vind (veel mooier, vooral dat chroom rond de schelpen :D) en net ietsje lichter is.
Het geluid --> Ik heb ze eigenlijk vandaag getest. Een maat nam zijn V700 mee en ik luisterde op beide HP's wat (hard)trance, hardstyle en maakte ik wat mixjes, maar echte verschillen kon ik moeilijk merken. Verder heb ik ook geprobeerd om dat rare mid van die Pioneer te vinden en ik moet zeggen vergeleken met de V700 klinken vocals en strings wat meer gemaakt zeg maar. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar het is in ieder geval wel anders. De contructie van de Pioneer ziet er wel beter uit op het eerste gezicht. Ze kraken allebei eigenlijk wel erg, wat niet hoort voor een HDJ met een adviesprijs van 229 euro. De HDJ heeft trouwens ook een plastic kogel in de scharnier wat mijn Behringer HP van 22 euro ook heeft. Dat vind ik weer erg slecht. Missschien ook een van de redenen waarom de HDJ kraakt.
Welke nou beter klinkt? Ik denk dat de V700 wat 'natuurlijker' op het midgebied is en oh ja die sterke hoge bass op de V700 is wel aanwezig, maar het verschil is minimaal. En ik denk dat als je bijvoorbeeld vandaag de V700 zou luisteren en morgen de HDJ je dan het verschil in de bass waarschijnlijk niet merkt. Maar omdat ik ze dus tegelijk achter elkaar luisterde viel het me wel op.
PS. ik vergeleek ze op dezelfde nummers, dus ik denk dat ik wel nauwkeurig ben of ik ben nu helemaal doof geworden na 10 jaar PA-boxen als monitor.
Dat is het hem nou juist. Als blijkt dat de faders ubergoed zijn en alles naar behoren werkt, dan denk ik weleens dat ik de verkeerde heb genomen.
Ik hoor bovendien dat bij iedere Denon X1500 eigenaar de cue-buttons stuk gaan. Daarmee bedoel ik dat als je ze indrukt er nix gebeurt. Iemand al last mee gehad en Dre jij ook klachten gehad van kopers?
Topic: Wat doe jij in je vakantie?! (12-7-2005 23:45:00)Ik hoor bovendien dat bij iedere Denon X1500 eigenaar de cue-buttons stuk gaan. Daarmee bedoel ik dat als je ze indrukt er nix gebeurt. Iemand al last mee gehad en Dre jij ook klachten gehad van kopers?
GTA valt wel mee, vrij groot spel, maar al iemand de 'hot coffee' mod ingevoert. Gheghe, best wel grappig en ziet er nog vrij echt uit ook nog :D
Topic: Beste Platen zaak (12-7-2005 15:26:00)Klopt helemaal en het is ook vaak goedkoper dan de meeste andere shops zoals recess. Het is echter alleen maar toegankelijk voor hardhouse-liefhebbers, want op andere muziekfronten is de keuze erg beperkt.
Topic: Het Numark CDX-1 Cd-speler-topic (12-7-2005 10:15:00)Dat is wel leuk om te horen, maar dat ding van mij kraakte gewoon. Hij was dan ook 2 jaar oud, maar toch........erg iriitant
Topic: Je favo Hardstyle/Jumpstyle plaat (11-7-2005 22:50:00)Ik vind het wel raar dat het nummer DJ Duro - Cocaine MF niet is gepost. Man man man, dat dreunt me eens lekker.
Normaal is het de bass die je laat dreunen, maar juist die synth in dit nummer geeft een apart gevoel aan dat 'dreungevoel', net zoals bijvoorbeeld 'Arn und Jorn - 16'
Hardstyleaddicts begrijpen wel wat ik bedoel :D :D
Topic: Numark 5000-FX (11-7-2005 13:05:00)Normaal is het de bass die je laat dreunen, maar juist die synth in dit nummer geeft een apart gevoel aan dat 'dreungevoel', net zoals bijvoorbeeld 'Arn und Jorn - 16'
Hardstyleaddicts begrijpen wel wat ik bedoel :D :D
Nou, de Numark kan nog weleens een stevige concurrent worden voor de Denon X1500.
Vooral het beatkeeper-verhaal zal beginnende DJ's aantrekken. Verder is de prijs ook gunstiger. Er zit trouwens ook scratch op. De denon heeft dan wel weer een sampler en dat mooie display.
De tijd zou het moeten uitmaken, want waar ik me vooral zorgen om maak is toch wel die faders die ze in de Numark 5000FX hebben gestopt. Als die acceptabel zijn, dan is dit een evengoed alternatief
Vooral het beatkeeper-verhaal zal beginnende DJ's aantrekken. Verder is de prijs ook gunstiger. Er zit trouwens ook scratch op. De denon heeft dan wel weer een sampler en dat mooie display.
De tijd zou het moeten uitmaken, want waar ik me vooral zorgen om maak is toch wel die faders die ze in de Numark 5000FX hebben gestopt. Als die acceptabel zijn, dan is dit een evengoed alternatief