Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Magik77
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 151 bijdrage(n) van Magik77 (Pagina: 5 van 16)
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (26-4-2004 10:49:00)
Tiesto mediageil, geboren ster? die gast heeft jaren in kleine clubs gedraaid, en zichzelf omhoog moeten knokken. Tis een nuchtere verlegen hollandse jongen, die op velen vlakken pioniert. Maar als iemand populair is en succesvol in hetgeen diegen doet, dan is het typisch nederlands, om de zwakke plekken van diegene naar voren te halen. Iedereen heeft zijn mindere kanten, en de discussie worlds no.1 DJ wil ik niet weer aangaan. Tiesto concentreert zich voor de volle 100% op zijn muziek, en daar staat hij dan ook altijd achter. Tuurlijk heeft hij altijd een hoop puberende tienermeisjes achter zich aan, maar ik luister zo'n 6 jaar naar zijn muziek, en ook van andere DJ's, maar die kunnen me gewoon niet boeien.
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (26-4-2004 10:37:00)9 van de 10 mensen die ik bedoelde, luisteren ook naar veel andere DJ's die technisch wel zogenaamd begaafd zijn. John Digweed, Sasha, enz enz.
Mij gaat her erom, wat de een schuin vind klinken, of offbeat vind klinken, kan de ander misschien als aangenaam ervaren. En als ik de recensies zo lees, lijkt het wel alsof er totaal geen of veel te weinig aandacht aan die cd is besteed. het is onmogelijk een cd te maken die bij iedereen aanslaat, maar ik heb heel wat mensen (met verschillende voorkeuren muziek) positief gehoord over deze cd. Alles bij elkaar zo'n 40 tot 50 positieve reacties, en met deze erbij 3 negatieve. Terwijl als ik deze recentie lees ik eerder denk aan 30 negatieve en 10 positieve.
En ik weet ook wel dat de meeste mensen die de cd hebben gedownload het deden omdat ze de muziek van Tiesto al kende, en schijnbaar beviel. Maar de verwachtingen waren hoog, en velen vonden hem zelfs hun verwachtingen overtreffen.
Maar misschien hebben die mensen wel een heel oppervlakkige muziekkennis.
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (26-4-2004 08:13:00)Mij gaat her erom, wat de een schuin vind klinken, of offbeat vind klinken, kan de ander misschien als aangenaam ervaren. En als ik de recensies zo lees, lijkt het wel alsof er totaal geen of veel te weinig aandacht aan die cd is besteed. het is onmogelijk een cd te maken die bij iedereen aanslaat, maar ik heb heel wat mensen (met verschillende voorkeuren muziek) positief gehoord over deze cd. Alles bij elkaar zo'n 40 tot 50 positieve reacties, en met deze erbij 3 negatieve. Terwijl als ik deze recentie lees ik eerder denk aan 30 negatieve en 10 positieve.
En ik weet ook wel dat de meeste mensen die de cd hebben gedownload het deden omdat ze de muziek van Tiesto al kende, en schijnbaar beviel. Maar de verwachtingen waren hoog, en velen vonden hem zelfs hun verwachtingen overtreffen.
Maar misschien hebben die mensen wel een heel oppervlakkige muziekkennis.
Je zou bijna zeggen dat jij clubhit na clubhit moet scoren, je hebt op ieder nummer wel wat aan te merken. Ik ben benieuwd wanneer jij met een solo album aankomt dat orgineel is en waarvan niet 90% maar 100% van de luisteraars tevreden over is. 9 van de 10 mensen die ik heb gehoord zijn uitermate te spreken over het album (wat overgens nog niet eens verkrijgbaar is) lang leve soulseek kazaa en alle andere downloadshit. Ik heb gisteren forever today gehoord, ben benieuwd wat je daar op aan te merken hebt, en mensen ga a.u.b. niet zeggen dat dit album niet aan in my memory kan tippen. In my memory, bevatte welliswaar een aantal zeer goede tracks, Suburban train, magik journey, en in my memory. maar nummers als flight 643 en batleship grey mochten van mij ook worden weggelaten.
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (23-4-2004 11:18:00)Tijs zou nooit iets maken/uitbrengen waarvan hij niet wil dat het wordt uitgebracht, maar omdat hij min of meer gedwongen wordt het uit te brengen.
Traffic een slecht nummer (hoor je namelijk heel vaak of dat het commercieel is) heeft hij gemaakt voor de TMF awards van vorig jaar, en zou eigenlijk niet eens gereleased worden. Iedereen vond het nummer vlak voor Dancevalley helemaal te gek, maar bijna een jaar later komt het iedereens strot uit. Kortom, commerciele muziek maak je niet zelf, die wordt gemaakt door mensen die op de radio je plaat keer op keer draaien.
Ik heb onlangs de cd a state of trance gekocht van Armin van Buuren, daar zullen niet veel top 40 hits opstaan, maar zet boven 1 zo'n nummer de naam Tiesto, en draai hem 10 keer per dag, en je zult zien, dat het een top40 hit wordt. Maakt dat het nummer ineens commercieel??? En zo is het met alle trance nummers, maak er een 3 minuten versie van, geef het veel airplay, en je zult zien dat het aanslaat. Trance is niet meer zo underground als een jaar of 5 geleden. En dat heeft zo zijn voor- en nadelen.
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (20-4-2004 15:00:00)Traffic een slecht nummer (hoor je namelijk heel vaak of dat het commercieel is) heeft hij gemaakt voor de TMF awards van vorig jaar, en zou eigenlijk niet eens gereleased worden. Iedereen vond het nummer vlak voor Dancevalley helemaal te gek, maar bijna een jaar later komt het iedereens strot uit. Kortom, commerciele muziek maak je niet zelf, die wordt gemaakt door mensen die op de radio je plaat keer op keer draaien.
Ik heb onlangs de cd a state of trance gekocht van Armin van Buuren, daar zullen niet veel top 40 hits opstaan, maar zet boven 1 zo'n nummer de naam Tiesto, en draai hem 10 keer per dag, en je zult zien, dat het een top40 hit wordt. Maakt dat het nummer ineens commercieel??? En zo is het met alle trance nummers, maak er een 3 minuten versie van, geef het veel airplay, en je zult zien dat het aanslaat. Trance is niet meer zo underground als een jaar of 5 geleden. En dat heeft zo zijn voor- en nadelen.
Enne Arjen, hoe weet je dat ik een groot fan ben??? Niet lullig bedoelt, maar ken je me?
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (20-4-2004 14:59:00)Fan vind ik een raar woord, ik ben liefhebber van zijn muziek. Ik volg hem vanaf 1998, en ga naar zoveel mogelijk feestjes waar de goede man draait. Ik weet voldoende van hem af om te zeggen dat hij altijd 100% achter zijn muziek staat. Dat krijg ik regelmatig te horen van mensen die hem WEL dagelijks meemaken. Ik heb vaak zat kritiek op hem zowel negatief als positief. Traffic vind ik namelijk niet echt veel aan, en Love comes again niet veel beter. Flight 643 wil ik eigenlijk alleen maar op feestjes horen en niet op de radio. Maar zo heeft iedereen wel een mening over Tiesto. En dat mag, zolang je mening maar gegrond is. Als mensen dan ineens gaan uitkramen dat Tiesto nog alleen maar commerciele muziek maakt, en alleen maar platen jat, dan denk ik wel eens, luister je wel eens naar een set van hem? Zijn nieuwe cd zal ongetwijfeld hoge ogen gaan gooien, ook al zitten er wat minder commerciele nummers bij.
Veel mensen zeggen ook dat Tiesto in 1999 en ervoor veel beter draaide, onzin, muziek evolueert zich, en zo ook degene die het maken en draaien. Zijn muziek is vandaag de dag gewoon anders. Ik luister nog steeds graag naar de wat oudere Magik cd's, maar accepteer zijn nieuwere muziek ook. Bands als U2 maakte in het begin van hun carierre ook andere muziek als vandaag de dag.
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (19-4-2004 13:55:00)Veel mensen zeggen ook dat Tiesto in 1999 en ervoor veel beter draaide, onzin, muziek evolueert zich, en zo ook degene die het maken en draaien. Zijn muziek is vandaag de dag gewoon anders. Ik luister nog steeds graag naar de wat oudere Magik cd's, maar accepteer zijn nieuwere muziek ook. Bands als U2 maakte in het begin van hun carierre ook andere muziek als vandaag de dag.
Tijs is iemand die altijd voor de volle 100% achter zijn muziek staat. En zal dus nooit een album met louter commrciele hits uitbrengen. Hij brengt nu (net als In my memory) een album uit, met meerdere stijlen muziek. 1 overeenkomst tussen die stijlen is dat het (voor mij althans) allemaal lekkere muziek is.
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (19-4-2004 11:19:00)Dit had ik volgens mij al meerder malen voorspelt, dat het album anders zou zijn, dan de commercieel uitgebrachte singles Traffic, en love comes again. Ik heb van heel veel mensen louter positieve geluiden gehoord. van de 10 tracks op het album zijn er slechts 3 instrumentaal, en toch is het hele goede en degelijke trance. Ik kijk er erg naar uit. En ik denk dat Tiesto zijn belofte gaat waarmaken, dat dit misschien wel een van de beste zo niet het beste trance album wordt. Volgens mij wordt dit album beter dan In my memory....Maar dat is mijn mening...
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (10-4-2004 11:17:00)Faithfullness Tiesto remix, is oorspronkelijk een nummer van Skin, (voorheen Skunk anansie) Best lekker nummer, dat tiesto geremised heeft. Maar lijkt niet echt op Traffic. Tijdens TMF awards klonk het een beetje alsof er een varken werd geslacht, zo stond Skin te kermen. Begrijp me niet verkeerd, wanr ze is een hele goede zangeres, maar het kwam niet helemaal zuiver over.
Topic: nieuwe knaller van dj tiësto? (8-4-2004 09:26:00)Hij draait zelf ook, net als een aantal andere Black hole DJ's, als Mark Norman, Dj Ton TB, Cor Fijneman. enz enz. Goede line-up, maar dat mag ook wel als je weet dat een kaartje 37,50 Euro per stuk kost.