Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pro Rental
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 115 bijdrage(n) van Pro Rental (Pagina: 5 van 12)
Topic: Grote klankset (30-12-2012 01:42:00)
Beste,
ik beschik voorlopig over een aantal luidsprekers uit de JBL PRX serie: 2x 615, 2x 618s-xlf, 4x635.
Probleem is dat ik bij sommige feesten toch wat sub tekort kom.
Nu is mijn vraag wat de verstandigste oplossing zou zijn. Ofwel nog 618s-xlf bassen bijkopen, ofwel een JBL SRX systeem aankopen. 2x728 + 2x 722.
Ik veronderstel wel dat de SRX serie toch net iets meer geeft ...
Graag jullie onderbouwde mening
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (4-8-2012 19:45:00)ik beschik voorlopig over een aantal luidsprekers uit de JBL PRX serie: 2x 615, 2x 618s-xlf, 4x635.
Probleem is dat ik bij sommige feesten toch wat sub tekort kom.
Nu is mijn vraag wat de verstandigste oplossing zou zijn. Ofwel nog 618s-xlf bassen bijkopen, ofwel een JBL SRX systeem aankopen. 2x728 + 2x 722.
Ik veronderstel wel dat de SRX serie toch net iets meer geeft ...
Graag jullie onderbouwde mening
Dag allen,
ondertussen zijn we al een ganse tijd verder, en zijn er hopelijk al meer gebruikservaringen in het led-movinghead gebeuren. Ondertussen is de twijfel er nog steeds om mijn Martin Mac250/300 de deur uit te laten gaan. Maar eerder zit er in mijn hoofd te spelen om uit te breiden met 8x de Briteq bt-w36l3 en 4x Briteq bt-beam. Zijn er al enige ervaringen uit het werkveld van deze toestellen?
Als je ze door elkaar gebruikt met 250MSD koppen, kan je enig onderscheid vinden?
Zijn er al bugs uitgekomen? Waarschijnlijk zullen dit geen lamp errors zijn
Graag hoor ik jullie onderbouwde mening!
Groeten
Tim
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (10-1-2012 10:59:00)ondertussen zijn we al een ganse tijd verder, en zijn er hopelijk al meer gebruikservaringen in het led-movinghead gebeuren. Ondertussen is de twijfel er nog steeds om mijn Martin Mac250/300 de deur uit te laten gaan. Maar eerder zit er in mijn hoofd te spelen om uit te breiden met 8x de Briteq bt-w36l3 en 4x Briteq bt-beam. Zijn er al enige ervaringen uit het werkveld van deze toestellen?
Als je ze door elkaar gebruikt met 250MSD koppen, kan je enig onderscheid vinden?
Zijn er al bugs uitgekomen? Waarschijnlijk zullen dit geen lamp errors zijn
Graag hoor ik jullie onderbouwde mening!
Groeten
Tim
Het betreft deze moving heads van briteq Briteq : BT W36 L3 (RGBW)
Waarvoor wij deze zullen gebruiken: privé feesten, trouw, kleinschalige fuiven, klein PA-werk.
mvg
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (9-1-2012 15:44:00)Waarvoor wij deze zullen gebruiken: privé feesten, trouw, kleinschalige fuiven, klein PA-werk.
mvg
Hebben bepaalde forumleden al met de wash moving heads van Briteq gewerkt?
Zoja, graag uw constructieve mening.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (21-12-2011 16:13:00)Zoja, graag uw constructieve mening.
Na ondertussen heel wat gelezen te hebben op het net zal de overstap van Martin naar Briteq waarschijnlijk nog niet van vandaag op morgen gebeuren. Mede door het feit dat Martin ook wel nog steeds meer gevraagd is op een technische fiche dan het eerder 'nieuwere' merk Briteq.
Van uit dit opzicht blijven de Martin Mac 250 dus zeker nog een tijdje bij ons in de verhuur.
We breien wel verder aan ons ledverhaal door nieuwe Briteq BT W36 L3 wash moving heads in onze verhuur te hebben vanaf januari volgend jaar. We hebben deze wash moving heads live aan het werk gezien in een lichtshow en waren er dan ook zeer sterk van onder de indruk. Misschien is hiermee al een stap dichter naar een degelijke concurrentie naar Martin gezet. Dit in vergelijking met hun Mac 101.
Voor de geïnteresseerden, www.youtube.com/watch?v=K70IEi3San8
Hier kun je zelf even oordelen. Van 4:50 min tot 5:08 min zie je de Briteq BT-60 aan het werk. Van 5:47 min tot 6:11 min zie je de nieuwe Briteq wash moving head. Zeer klein van gestalte, maar groot qua specificaties.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (1-12-2011 20:38:00)Van uit dit opzicht blijven de Martin Mac 250 dus zeker nog een tijdje bij ons in de verhuur.
We breien wel verder aan ons ledverhaal door nieuwe Briteq BT W36 L3 wash moving heads in onze verhuur te hebben vanaf januari volgend jaar. We hebben deze wash moving heads live aan het werk gezien in een lichtshow en waren er dan ook zeer sterk van onder de indruk. Misschien is hiermee al een stap dichter naar een degelijke concurrentie naar Martin gezet. Dit in vergelijking met hun Mac 101.
Voor de geïnteresseerden, www.youtube.com/watch?v=K70IEi3San8
Hier kun je zelf even oordelen. Van 4:50 min tot 5:08 min zie je de Briteq BT-60 aan het werk. Van 5:47 min tot 6:11 min zie je de nieuwe Briteq wash moving head. Zeer klein van gestalte, maar groot qua specificaties.
Voorlopig blijven wij gespaard van vele errors met onze Martin Mac 250's. Feit is wel dat we er zelf kunnen aan werken. We hebben zelf de kabelbomen vernieuwd. Dit hebben we bewust zelf gedaan om de knowhow zelf te hebben om eventuele fouten er ook wel sneller te kunnen uithalen. Natuurlijk blijven het wel kopjes van enkele jaren oud, niettegenstaande dat ze nog steeds meedraaien in het hogere segment van moving heads. Ik kan er dan ook goed inkomen dat mede forumleden die ook Martin in verhuur hebben/hadden, er zich nachten van geërgerd hebben. Moesten wij alles zelf eens niet serieus hebben opengelegd van de heads, waren wij misschien ook al overgestapt naar een ander merk.
Op tijd het materiaal reviseren en onderhouden is van belang om het materiaal een lange levensduur te laten bekoren, en dit heeft niet met een bepaald merk te maken. Enigszins is wel waar dat een degelijk merk wel makkelijker te onderhouden is en daar ook eerder voor gemaakt zal zijn. Om de vergelijking te maken, ik heb ooit velleman moving heads moeten kuisen, en alles zat simpelweg ofwel muurvast, ofwel draaien de schroefjes door, ofwel samengehouden met warme lijm. Voor mij zegt dit al genoeg.
Zal dit ook zo zijn bij het ledverhaal? Zullen de spotjes ook in bepaalde secties opgebouwd worden? Kan je reflectors makkelijk kuisen. Kan de led gericht worden (vroeger met stelschroeven bij een gasontladingslamp) zodat de hotspot mooi middenin de gobo valt, ... ?
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (28-11-2011 16:30:00)Op tijd het materiaal reviseren en onderhouden is van belang om het materiaal een lange levensduur te laten bekoren, en dit heeft niet met een bepaald merk te maken. Enigszins is wel waar dat een degelijk merk wel makkelijker te onderhouden is en daar ook eerder voor gemaakt zal zijn. Om de vergelijking te maken, ik heb ooit velleman moving heads moeten kuisen, en alles zat simpelweg ofwel muurvast, ofwel draaien de schroefjes door, ofwel samengehouden met warme lijm. Voor mij zegt dit al genoeg.
Zal dit ook zo zijn bij het ledverhaal? Zullen de spotjes ook in bepaalde secties opgebouwd worden? Kan je reflectors makkelijk kuisen. Kan de led gericht worden (vroeger met stelschroeven bij een gasontladingslamp) zodat de hotspot mooi middenin de gobo valt, ... ?
Als je leverancier/service levert voor bepaalde merken bent van België, dan wordt er toch verwacht dat je een degelijke service kan bieden naar de klanten toe. Dit is in geen enkel geval waar wat het merk Martin betreft. Mijn collega D-LIGHT kan dit ten zeerste bevestigen.
Misschien kan dit topic veranderd worden van naam. We zoeken dus een waardige, degelijke vervanger voor de Martin Mac 250. Welliswaar niet in het Martin gamma. Eventueel met de overschakeling naar een LED-lichtbron. Ik denk maar aan merken zoals Briteq of Elation.
Ook al blijven Martin wel goeie heads, eens de aankoop achter de rug is en de eventuele problemen steken de kop op blijf je toch wel in het donker of zeer duister zitten qua service. Laten we eerlijk zijn, het is niet omdat er 'Martin' opstaat, dat er niets kan mislopen. Het is en blijft techniek wat er in die kopjes zitten.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (28-11-2011 07:33:00)Misschien kan dit topic veranderd worden van naam. We zoeken dus een waardige, degelijke vervanger voor de Martin Mac 250. Welliswaar niet in het Martin gamma. Eventueel met de overschakeling naar een LED-lichtbron. Ik denk maar aan merken zoals Briteq of Elation.
Ook al blijven Martin wel goeie heads, eens de aankoop achter de rug is en de eventuele problemen steken de kop op blijf je toch wel in het donker of zeer duister zitten qua service. Laten we eerlijk zijn, het is niet omdat er 'Martin' opstaat, dat er niets kan mislopen. Het is en blijft techniek wat er in die kopjes zitten.
Zijn er forumleden die die Elation Platinum Spot 5R in verhuur hebben? Dit lijkt me eventueel een betere - grotere upgrade van onze martin mac 250 dan de briteq bt60.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (24-11-2011 18:22:00)Ik moet toegeven dat die Elation heads er zeker niet slecht uit zien, met ook wel een pak betere waarden/specificaties dan de BT60. Heeft iemand deze heads al in werking gezien? Elation Platinum Led spot.
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (24-11-2011 10:55:00)Aangezien de stralingshoek van de Briteq's 15° en die van Martin Mac 250 18°, zou het aantal lumen meer geconcentreerd moeten zijn. Om dus dezelfde meting te hebben op X aantal meter, zou de Briteq dus minder fel mogen schijnen, om zichtbaar geen verschil te merken. Stralingshoek NIET meegerekend. Dit geeft natuurlijk een vertekend beeld, maar niemand zal er om schreeuwen als er plots moving heads gebruikt worden met een 15° lens dan een 18° lens.
Dat de gobo's kleiner zullen zijn op dezelfde afstand is enkel maar logisch, maar is dit relevant voor een discobar, trouw, fuif, oid? Dit kan wel belangrijk zijn in liveshows of andere evenementen.
Aangezien we de dag van vandaag optie hebben om pars met powerleds in onze shows te gebruiken, denk maar aan een Showtec Spectral, of de vergelijkbare Briteq Stage Beamer. Moeten we dan nog een moving head specificiëren als een straal die door de pars MOET kunnen schijnen, want bij deze professionele pars lukt dit simpelweg niet. Dan moeten we allemaal netjes overschakelen op 575W ontladingslampen.
Moeten we niet allemaal het wat relativeren? Een goeie moving head zal zijn eigen bewijzen op tijd, ook de led-moving heads. Natuurlijk is de sterkte van de led een cruciaal punt, maar als de eerste 4 a 6 meter een mooie lichtoutput heeft, zelfs in de moeilijke kleuren, dan kunnen we toch al van een grote doorbraak op gebied van led spreken.
Dat de gobo's kleiner zullen zijn op dezelfde afstand is enkel maar logisch, maar is dit relevant voor een discobar, trouw, fuif, oid? Dit kan wel belangrijk zijn in liveshows of andere evenementen.
Aangezien we de dag van vandaag optie hebben om pars met powerleds in onze shows te gebruiken, denk maar aan een Showtec Spectral, of de vergelijkbare Briteq Stage Beamer. Moeten we dan nog een moving head specificiëren als een straal die door de pars MOET kunnen schijnen, want bij deze professionele pars lukt dit simpelweg niet. Dan moeten we allemaal netjes overschakelen op 575W ontladingslampen.
Moeten we niet allemaal het wat relativeren? Een goeie moving head zal zijn eigen bewijzen op tijd, ook de led-moving heads. Natuurlijk is de sterkte van de led een cruciaal punt, maar als de eerste 4 a 6 meter een mooie lichtoutput heeft, zelfs in de moeilijke kleuren, dan kunnen we toch al van een grote doorbraak op gebied van led spreken.