Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Berry

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 114 bijdrage(n) van Berry (Pagina: 5 van 12)

Topic: iemand ervaring met samson versterkers?? (2-6-2005 10:17:00)

waal] schreef:

maar wat vind je beter samson of american audio
Welke beter is doe ik geen uitspraken over, zelfs niet (of beter gezegd: ZEKER niet) als ze beiden met "open motorkap" naast elkaar zouden staan, dat laat ik liever aan anderen over.
Wat mij betreft is de Samson, gelet op mijn eerdere reactie, betrouwbaar en kan tegen een stootje. Maar datzelfde geldt immers voor de V3000 die al vele lovende recensies op dit gebied heeft.
Topic: iemand ervaring met samson versterkers?? (2-6-2005 02:04:00)
Ik kan je misschien wat geruststellen:
Binnen onze vereniging hebben we meerdere PA-installaties.

Voor in de sporthal en "on the road" c.q. buitenevenementen die ik verzorg, heb ik vorig jaar twee American Audio V3000 amps aangeschaft, en heb daar absoluut geen spijt van.

Onze jeugdsoos heeft in de kantine een vaste installatie waar tijdens de vele feestavonden ook een flink deel van de omliggende wijk van meegeniet, de boxen zijn onlangs vervangen door nog beter presterende monsters.
Wat bewust niet vervangen is, omdat het na alle flinke mishandelingen van de afgelopen jaren onverwoestbaar lijkt te zijn:
beide Samson-versterkers, een S1500 en S2000 wink ;)
Topic: Verschil: Baskast of sub (30-5-2005 23:09:00)

Powerbeat schreef:

ooit al eens 80-90 geprobeert, want die BW gaat dat ook prima af
Ja, we hebben alles uitvoerig uitgeprobeerd, 60 Hz klinkt overduidelijk het beste.
Zodra je hoger crosst hoor je uit de subs in de verte ook wat instrumenten en zang meekomen en daar moeten ze zich niet bemoeien.

Bovendien pikken de toppen het vanaf 60 Hz uitstekend op, de bassen zijn snaarstrak en kriebelen in je keel. En die strakke klappen klinken een stuk lomper/uitgezakter als je dat aan de subs overlaat.
Die toppen hebben jaren in onze kantine gehangen, aangestuurd door een Samson 2x750W en DJ's waarvan de meesten nog nooit van 0dB hebben gehoord. Nu krijgen ze op 4 Ohm 690W van een V3000 en daar raken ze echt niet van in de stress, zeker niet als je de 0dB op je mixer in de smiezen houdt.
Topic: Verschil: Baskast of sub (30-5-2005 16:14:00)

Powerbeat schreef:

Heb je de 18 inch BlackWidow of Lowrider? (BlackWidow lijkt me want Lowrider gaat lager dacht ik. )
Het was tot nu toe niet nodig om met mijn kop in de kasten te duiken, maar afgaande van een plaatje op kast "BW Equiped" heb ik wel een vermoeden.

Victor schreef:

60 Hz is wel erg laag! Op zich niet zo erg voor je subs, maar het zorgt er wel voor dat de topkasten erg hard moeten werken in de lage frequenties.
Gaat ze prima af, per topkast 2 x 15 inch Eminence van elk 300W, geven geen krimp en blijven spatzuiver.
Topic: Verschil: Baskast of sub (30-5-2005 15:31:00)

Break The Silence schreef:

Als de voelbare bas op 90 Hz zou zitten, wat is dan het nut om nog lager te gaan, vaak zelfs tot 40 Hz?
Ik heb twee Peavey subs/baskasten met elk één 18-incher die gaan vanaf 48 Hz. Ik cross op 60 Hz naar de toppen, want als ik hoger cross proberen de subs dingen te doen waar ze niet goed in zijn. Als ik het geheel in onze sporthal vol open zet, voel je de bas van de toppen in je keel. Zet ik het volume van de subs uit, dan mis je behoorlijk veel van het hele diepe laag (dat je minder voelt) en ook een storend bijgeluid: het mee-resoneren van de gehele reclamering rond het speelveld. wink ;)
Topic: Welke Crossover?! (4-5-2005 15:40:00)

tom1984 schreef:

en als hij eens ingrijpt omdat je bv iets door je microfoon praat dan ben je ook gelijk bijna al je geluid kwijt.
Juist, maar NIET je tweeters!!! sneaky :V
En als de limiters gaan werken als je door een mic praat, dan zou ik maar eens goed kijken naar gainstructuur en eq-instellingen.
Bij mij lichten hooguit de rode ledjes af en toe wat op, en reken maar dat alles vaak snoeihard staat. Als de rode limiter-ledjes echter gaan BRANDEN en de limiter dus actief wordt, komt dat meestal doordat het ingangssignaal op de mixer te ver in het rood is gekomen.
Ik beschouw het gewoon als noodrem, voor noodgevallen dus, en niet dat je continue over de grenzen van het toelaatbare zit. Dus zal het mij een worst zijn als het ding voor die ene uitschieter nogal grof ingrijpt, het voorkomt immers erger.
Topic: Welke Crossover?! (4-5-2005 12:36:00)

Break The Silence schreef:

De CX 3400 lijkt me alleen maar nuttig als je 3-weg stereo wil gaan en/of een limiter nodig hebt...
Klinkt zo'n beetje hetzelfde als:
Dat-en-dat type auto lijkt me alleen maar nuttig als je een airbag nodig hebt ...
Topic: Welke Crossover?! (2-5-2005 20:51:00)

Lamme bever schreef:

Ik bedoel eigelijk dat je de "topspeakers" harder kan laten spelen zonder dat ze gaan kraken wanneer je de lagere tonen achterwege laat.
NEE dus, da's nou net waar Johan voor waarschuwt!

Lamme bever schreef:

Ik snap idd dat als je de bas wegfiltert het aantal watts ook minder wordt.
Het aantal watts vermindert NIET, zowel versterkervermogen als belastbaarheid van de speakers blijft hetzelfde.

Als ik het verhaal waar Johan naar verwijst (bedankt voor je correctie) goed begrijp wordt de mid/hoog speaker méér belast doordat hiervoor verhoudingsgewijs ook méér vermogen beschikbaar is gekomen. Je hebt immers het laag weggefilterd.
Het vermogen dat de kast vanuit de versterker krijgt verandert niet, maar door het ontbreken van lage tonen verschuift de mate van besteding van dat vermogen tussen de verschillende speakers. In dit geval krijgt het mid/hoog dus méér en als je hem dan ook nog eens harder gaat zetten kan dat weleens funest zijn.
Correct me if I'm wrong.
(en voor Dré's uitleg ga ik nog weleens goed zitten wink ;) )
Topic: Verf voor Luidsprekers en evt flights (2-5-2005 01:08:00)
Wellicht ook nog een optie:
Gebruik de verf die je wil en zet er daarna 2 laagjes transparante Jachtlak (van Ruwa bijv.) overheen. Wordt keihard en je spullen kunnen dan ook tegen een regenbuitje.
Topic: Welke Crossover?! (2-5-2005 00:33:00)

Lamme bever schreef:

Maar is het niet zo dat als ik de tonen vanaf zeg 150 Hz naar de "topkasten" stuur deze ook wat harder kunnen (als ze de bas niet hoeven weer te geven)?
En het is dan ook beter voor de subs als ze een weergave hebben van tot 150 Hz toch?
Helemaal correct.