Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Remczero
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Remczero (Pagina: 5 van 20)
Topic: Nieuw: de Numark CDN-95. (15-2-2005 18:25:00)En zo te zien ook geen S M A R T L O O P!!!Tja marketingzet ben ik bang voor. Wie koopt anders nog een axis 9? Ik niet voor die paar effectjes en een touch sens jog ,wanneer deze een stuk goedkoper zou zijn. (vooralsnog ziet het er volgens mij niet naar uit met die 499 dollar
). Tenminste ,ten opzichte van de zeer lage prijs van de axis 9 op dit moment.Topic: Genoeg voor Carnavalswagen? (14-2-2005 20:17:00)
Genoeg voor carnavalswagen?
Maandag reed ik in Oisterwijk van de zaak naar huis, en kwam een carnavalswagen tegen die behoorlijk hard stond. Nu rij ik ik gewoon door, maar bij het passeren van de carnavalswagen (raampje van mijn auto op een kiertje van 5 cm) schrok ik me kapot.
ZO HARD, een bass-dreun kwam zo hard binnen dat mijn oor er zeer van deed. Nou vraag ik je toch, als het ZO hard staat is het toch niet gezond meer. Die mensen die op die wagen stonden moeten toch op het eind van de middag een behoorlijke gehoorbeschadiging hebben opgelopen.
Ik hoorde op de zaak dat er in Tilburg en omstreken veel klachten waren betreffende de veel te harde muziek.
Begrijp me niet verkeert, ik hou ook wel van een stevig volume, maar wat ik maandag meemaakte was echt niet gezond meer.....
Greetz Webbie...Ik denk dat deze ook in udenhout heeft rondgereden (waar ik woon ,enkele km's van oisterwijk). De mensen die er op stonden hadden ook stukjes kurk in hun oren
. Op die wagen stonden echt wel enkele tientallen kilowattjes volgens mij
Is hier in de omgeving elk jaar een hele wedstrijd wie het hardst kan ,maar je kunt het ook te gek maken... Je voelt als je er wat meters vanaf staat je ingewanden meetrillen/schudden...Topic: luxe-probleem (13-2-2005 13:03:00)Dat werkt voor geen meter met een Xone:32, maar je kan de EFX natuurlijk wel gewoon achter de mixer plaatsen
Waarom werkt dat niet dan?Topic: luxe-probleem (13-2-2005 01:15:00)Dat klopt. Het aansturen via het keyboard zul je dan vooral gebruiken om synths (dus melodietjes ,en drumsynths) te programmeren. Kijk anders eens op de site van fruityloops voor het complete overzicht. (bij FL studio kijken). Daar staat zo'n beetje alles op een rijtje.Topic: minimum producing studio (19-1-2005 17:48:00)
Dré schreef:
Victor Junior schreef:
Zonder effecten van de axis 8... Kortom: een basic speler met loops.
). Tenminste ,ten opzichte van de zeer lage prijs van de axis 9 op dit moment.Webbie schreef:
Hallo,Genoeg voor carnavalswagen?
Maandag reed ik in Oisterwijk van de zaak naar huis, en kwam een carnavalswagen tegen die behoorlijk hard stond. Nu rij ik ik gewoon door, maar bij het passeren van de carnavalswagen (raampje van mijn auto op een kiertje van 5 cm) schrok ik me kapot.
ZO HARD, een bass-dreun kwam zo hard binnen dat mijn oor er zeer van deed. Nou vraag ik je toch, als het ZO hard staat is het toch niet gezond meer. Die mensen die op die wagen stonden moeten toch op het eind van de middag een behoorlijke gehoorbeschadiging hebben opgelopen.
Ik hoorde op de zaak dat er in Tilburg en omstreken veel klachten waren betreffende de veel te harde muziek.
Begrijp me niet verkeert, ik hou ook wel van een stevig volume, maar wat ik maandag meemaakte was echt niet gezond meer.....
Greetz Webbie...
. Op die wagen stonden echt wel enkele tientallen kilowattjes volgens mij
Is hier in de omgeving elk jaar een hele wedstrijd wie het hardst kan ,maar je kunt het ook te gek maken... Je voelt als je er wat meters vanaf staat je ingewanden meetrillen/schudden...Frisbee schreef:
remczero schreef:
Pioneer effectenbakkie EFX-500 (losse ,kan je op de aux send aansluiten van de xone)
Wat IK zou nemen:
-Xone 32 (zeer goede geluidskwaliteit ,dit gedeelte heeft ie voor op de djm 600)
-Pioneer effectenbakkie EFX-500 (losse ,kan je op de aux send aansluiten van de xone) Zo heb je vergelijkbare effecten met de djm serie en behoud je geluidskwaliteit.
-En de keuze tussen de cdspelers moet je zelf maken. Dat is puur afwegen welke je lekker vind werken. (denon heeft iets voorsprong door overvloed aan functies in vergelijking met pioneer ,pioneer werkt meer straight to the point).
Bijkomend voordeel zijn de filters op de xone
Topic: Het Pioneer cdj-200 topic (1-2-2005 18:12:00)-Xone 32 (zeer goede geluidskwaliteit ,dit gedeelte heeft ie voor op de djm 600)
-Pioneer effectenbakkie EFX-500 (losse ,kan je op de aux send aansluiten van de xone) Zo heb je vergelijkbare effecten met de djm serie en behoud je geluidskwaliteit.
-En de keuze tussen de cdspelers moet je zelf maken. Dat is puur afwegen welke je lekker vind werken. (denon heeft iets voorsprong door overvloed aan functies in vergelijking met pioneer ,pioneer werkt meer straight to the point).
Bijkomend voordeel zijn de filters op de xone
Ik ben ook benieuwd
Ik hoop dat je deze week een moment tijd kunt vinden om in het kort alvast je bevindingen te posten hier Dre.
.Veel mensen zijn niet echt optimistisch in dit topic maar ik vind juist dat pioneer wel heel erg goed naar gebruikers heeft geluisterd. Bijna elke bezitter van een cdj100s klaagt er over dat de speler geen loop bevat. Om mee te concureren nog een mp3functie en je hebt de specs klaar voor een nieuwe 100
nu hopen dat hij betaalbaar wordt en net zo lekker werkt!
Topic: minimum producing studio (22-1-2005 12:28:00)
Ik hoop dat je deze week een moment tijd kunt vinden om in het kort alvast je bevindingen te posten hier Dre.
.Veel mensen zijn niet echt optimistisch in dit topic maar ik vind juist dat pioneer wel heel erg goed naar gebruikers heeft geluisterd. Bijna elke bezitter van een cdj100s klaagt er over dat de speler geen loop bevat. Om mee te concureren nog een mp3functie en je hebt de specs klaar voor een nieuwe 100
nu hopen dat hij betaalbaar wordt en net zo lekker werkt!Veel produceerplezier ,en volhouden (in het begin valt het niet altijd mee om er wat leuks uit te krijgen
. Hoop nog eens een track van je te horen!
Topic: minimum producing studio (19-1-2005 23:09:00)
. Hoop nog eens een track van je te horen!wes2819 schreef:
dus ik zou als ik bijvoorbeeld fruityloops zou gebruiken ook nog eens een keyboard op aan kunnen sluiten? en met die keyboard ook weer allerlei geluiden kunnen maken en effecten.Bedoel je dus een hardware studio of een software studio? Je hebt het over aparatuur maar tegelijk post je in het pc forum.
Toch een klein antwoord over hoe je het beste kunt beginnen. Koop een softwarepakket (kan je reason en fruityloops aanraden). Fruityloops is wat goedkoper ,en wat beter bruikbaar (vooral makkelijker) als je net begint. In zo'n pakket vind je onderandere samplers ,synth's ,en effect plugins ,zodat je eigenlijk een volwaardige studio tot je beschikking hebt als je het pakket onder de knie hebt. Ik raad je niet aan om hardwarematig te beginnen ,omdat de apparatuur echt zeer duur is ,en je (denk ik je startpost lezende) alleen wat wilt pielen ,en kijken of de hobby je aanstaat. Deze paketten zijn later ook uit te breiden met nieuwe VST plugin's als de bijgeleverde plugins te kort zouden schieten.(wat ik niet verwacht hoor). Een aanrader als je budget verder rijkt als de software is ook een klein masterkeyboardje bij je pc. Dit werkt zeer lekker om synth's enzovoort in te voeren ,en naar mijn mening fijner om echt tot creatieve dingen te komen. Hier zitten vaak ook toewijsbare draaiknoppen op zodat je toch wat meer het hardware gevoel krijgt bij het instellen van bijv een synth. Ik hoop je geholpen te hebben met je keuze ,en als je iets niet snapt gewoon vragen
Als je echt instrumentaal wilt gaan werken is cubase het pakket ,maar voor techno lijkt me dat niet de oplossing omdat dat weer vooral een sporen opname studio is.
Topic: equalizer (19-1-2005 10:58:00)Toch een klein antwoord over hoe je het beste kunt beginnen. Koop een softwarepakket (kan je reason en fruityloops aanraden). Fruityloops is wat goedkoper ,en wat beter bruikbaar (vooral makkelijker) als je net begint. In zo'n pakket vind je onderandere samplers ,synth's ,en effect plugins ,zodat je eigenlijk een volwaardige studio tot je beschikking hebt als je het pakket onder de knie hebt. Ik raad je niet aan om hardwarematig te beginnen ,omdat de apparatuur echt zeer duur is ,en je (denk ik je startpost lezende) alleen wat wilt pielen ,en kijken of de hobby je aanstaat. Deze paketten zijn later ook uit te breiden met nieuwe VST plugin's als de bijgeleverde plugins te kort zouden schieten.(wat ik niet verwacht hoor). Een aanrader als je budget verder rijkt als de software is ook een klein masterkeyboardje bij je pc. Dit werkt zeer lekker om synth's enzovoort in te voeren ,en naar mijn mening fijner om echt tot creatieve dingen te komen. Hier zitten vaak ook toewijsbare draaiknoppen op zodat je toch wat meer het hardware gevoel krijgt bij het instellen van bijv een synth. Ik hoop je geholpen te hebben met je keuze ,en als je iets niet snapt gewoon vragen

Als je echt instrumentaal wilt gaan werken is cubase het pakket ,maar voor techno lijkt me dat niet de oplossing omdat dat weer vooral een sporen opname studio is.
Weet je zeker dat het niet gewoon in het software pakket van je geluidskaart zit? Ik heb hier een onboard ac97 geluidkaart en daar zit een besturingsprogrammatje met equalizer bij.(genaamd sound effect ,in de traybar onderin het scherm in plaats van windows volumeregeling).
Topic: Bierscherm? (18-1-2005 20:26:00)En de wc experience en band zonder banaan
Er zijn er wel meer hoor ,maar die feestjes zijn meestal wel gezellig
Heb hier op een plaatselijk tentfeest zelfs meegemaakt dat Do vertrok omdat ze teveel bier naar zich kreeg. Dat was dan weer wel triest maargoed...Dat bier kwam dan weer wel van de andere kant (het publiek).
Er zijn er wel meer hoor ,maar die feestjes zijn meestal wel gezellig
Heb hier op een plaatselijk tentfeest zelfs meegemaakt dat Do vertrok omdat ze teveel bier naar zich kreeg. Dat was dan weer wel triest maargoed...Dat bier kwam dan weer wel van de andere kant (het publiek).