Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Fracktone

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 5 van 14)

Topic: Wat er tussen zetten? (3-7-2005 19:08:00)
Van MIC naar PC, en het heeft niets met een PC te maken???
Beetje vreemd.
Tevens worden de meeste MIC's met een jack plug geleverd. Deze kun je gewoon in je PC steken en klaar. Eventueel/indien nodig verloopje van 6mm naar 3mm gebruiken.
Topic: twee controllers 1 pc (2-7-2005 08:01:00)
Powerbeat heeft het helemaal begrepen, zoals ik in mijn eerste post ook al zij:
(tenzij ze gemaakt zijn om in combinatie te werken)
Ik heb zelf meerdere Waveterminal geluidskaarten in één PC. Deze worden keurig netjes doorgenummerd (automatisch) en zijn in het bediening paneel ook gewoon te selecteren (Card1, Card2, etc).

Ook de PCDJ DAC-2 (USB) is in combinatie te gebruiken, deze maakt iedere keer dat je een nieuwe/andere controller aansluit een nieuwe com-poort aan. Je kan dan zelf de com-poort van het apparaat dat je wilt gebruiken selecteren.

Het heeft dus niets te maken met de gebruikte interupt key of het I/O adres (I/O is meestal al anders).
Het is ook niet zo dat één van, of beide, apparaten niet zouden werken.sterker nog ze werken allebei perfect.
Je kan ze alleen niet apart selecteren omdat ze dezelfde naam hebben. Apparaten die hier op voorbereid zijn maken bij de installatie zelf een andere naam aan zodra ze zien dat dezelfde naam al voor komt.

Ook is vaak de gebruikte software een probleem, als je daarin niet kunt selecteren zal het tweede apparaat ook niet te benaderen zijn.
Dit zelfde gaat ook op voor meer kanaal geluidskaarten op de USB poort (standaard als USB audio device genoteerd).
Een mooi voorbeeld is de MAYA EX serie, in PCDJ VRM kun je direct alle kanalen die je wilt gebruiken toewijzen, in BPM Studio kan dat niet. Je kan BPM studio echter wel vertellen dat het om een meerkanaals kaart gaat door de schakel optie /6 achter de snelkoppeling te zetten. Het programma weet dan dat hij verschillende kanalen kan aansturen.

Het is dus niet zo dat het niet werkt, maar je kan het gewoon niet selecteren of anders gezegd geen onderscheid maken.
Dit is op te lossen door één van de apparaten in de registry een aangepaste naam te geven. Pas dan kun je exact aangeven welk apparaat je wilt gebruiken.
Topic: twee controllers 1 pc (1-7-2005 13:20:00)
precies, of hij stuurt het naar het eerste apparaat dat hij tegen komt met die naam.
Het gaat er hierbij niet om wat voor apparaat het is. PCI of USB of MIDI. Het probleem is dat ze dezelfde naam hebben.
Topic: twee controllers 1 pc (27-6-2005 23:02:00)
Probleem zit hem waarschijnlijk niet in de drivers maar in de naam in Windows registry.
Twee dezelfde apparaten (tenzij ze gemaakt zijn om in combinatie te werken) staan in de registry met dezelfde naam geregistreerd.
Windows blijft dan de signalen naar het eerste apparaat die hij tegen komt met die naam zenden (of ontvangen).

Dit komt ook vaak voor als je twee dezelfde geluidskaarten installeert.
De oplossing is om beide apparaten een aparte naam te geven b.v deviceA en deviceB
Deze naam kun je vinden in de register key van het betreffende apparaat (uit mijn hoofd) onder "short name" of zo iets.
Als je er niet uitkomt laat het dan weten, dan zoek ik de exacte key naam wel even op.
Topic: Speakon plug (15-6-2005 09:54:00)
Legrand heeft ze in strips.
Zelfs met een speciale tang waar je de strip in kan doen (soort revolver systeem)

Ben zelf niet zo weg van deze tang (weidemuller is veel beter) maar voor af en toe gebruik is hij wel geschikt.

Panduit levert ze in doosjes van 50 of 100 stuks.
Even naar Koopmans en Zwart in leeuwarden bellen.
Topic: Keuze rackmount/desktop (19-5-2005 14:05:00)
Ik heb dus niets tegen AMD maar kan ook niet garanderen dat het goed werkt.
In vroegere tijden heb ik veel problemen met AMD gehad dus daar ben ik maar vanaf gestapt.

Met Celeron eigenlijk nooit problemen gehad (behalve 1 keer een defect moederbord).
Heb toch al een stuk of 50 systemen verkocht en een aantal muziek verhuur bedrijven die PCDJ gebruiken leveren ook systemen met Celeron processors. Deze draaien toch verspreid over de Benelux in diverse kroegen, discotheken en club/buurthuizen.

Even zoeken bij alternate en je hebt een Celeron + moederbord voor 100 euro. 512 MB er bij en je bent voor 150 euro klaar.
Ik zeg niet dat je dan de beste computer hebt die er is maar als je hem alleen voor muziek afspelen/opnemen gebruikt zal hij het wel een paar jaar uit houden.
Je moet er natuurlijk geen Quake of HALO2 op gaan spelen.
Gewoon goed configureren voor Muziek gebruik en er verder niets mee doen dus.

Een CD rom speler/brander er in is altijd wel handig in verband met rippen.
Ik zou hem echter niet gebruiken tijdens een show. En zeker niet om CD's van bezoekers er in doen. Dit om de volgende drie redenen:
1. Kans op virus. Zeker met een gebrande CD weet je nooit zeker wat er op staat, en sommigen kunnen een CD zo mooi maken dat je niet zo snel ziet of het een originele of gebrande is.
2. Als je muziek niet hebt maar je bezoekers wel is er iets ernstig mis met je muziek bestand/keuze of je staat op het verkeerde feest, en je staat nog voor gek ook dat jij als DJ die muziek niet hebt. Kun je nog beter zeggen dat die nog niet in de PC zit.
3. Je loopt het risico dat je illegale muziekbestanden in je computer krijgt (aangezien je zelf het origineel niet hebt). Meestal vergeet je die later er weer af te halen.
Topic: Keuze rackmount/desktop (17-5-2005 01:15:00)

Reind schreef:

Daarnaast ben ik er heilig van overtuigd dat het probleem vaker bij de persoon die achter de PC zit te zoeken is dan bij de hardware. Kwaliteits hardware met een gebruiker er achter die de zooi niet weet te configgen is iets wat vaak voor komt en vervolgens af word geschoven op hardware.
Eindelijk iets waar we het volledig over eens zijn.
Ik zattrouwens even op de site van Fracktone te kijken en za daar de Audiotrack Maya USB...... hebben jullie die nog leverbaar of is ie inmiddels niet meer aanwezig en zijn jullie die vergeten uit de shop te halen?
Ik neem aan dat het hier gaat om de MAYA 44 USB?
Ik wist niet dat deze niet meer leverbaar zou zijn (lijkt mij ook sterk). Maar ik heb er in iedergeval nog wel een paar liggen.
Alleen de MAYA EX is uit de handel (lees productie) genomen maar daar heb ik er ook nog twee van liggen.
Topic: Keuze rackmount/desktop (16-5-2005 19:26:00)
@Reind, Ik had het over de prescott celeronnetjes maar had er misschien even bij moeten melden dat ze razendsnel zijn ten opzichte van de Northwood types.

Maar goed, wat weet ik nu van PCDJ en computers?

Als je een beetje slim inkoopt kun je voor ongeveer 100 Euro klaar zijn voor een Celeron met moederbord. Doe daar nog 512MB geheugen bij en je bent nog altijd goedkoper uit dan alleen een P4.

Maar ja, je kan ook mijn vrouw adviseren om haar Opel Astratje in te ruilen voor een Mercedes SLK. Niet dat ze er wat aan heeft want ze komt toch niet verder dan de winkel.

Tuurlijk is een P4 beter als een Celeron maar heb je dat ook nodig?
Ik denk het niet, heb hier zelf (o.a) een Celeron 1.7 draaien met PCDJ FX, PCDJ Scratch, Cool Edit en de rest van de PCDJ versies draaien. Wel met een Waveterminal 192M (vanwege de 4 in en 8 uit) en kan alles tegelijk laten draaien (FX + Scratch) en dan ook zonder problemen met cooledit opnemen. Vergeet ik nog looptrax wat soms voor sampels gebruikt wordt (Via midi keyboard). Nog nooit een probleem gehad.

Ik zeg dus niet dat een Celeron beter is, maar wel dat het meer dan genoeg is.
Het is echter wel slim om op de chip-set te letten wanneer je een MB met onboard VGA neemt. Met VIA of SIS zijn wel eens problemen. Met de Intel (b.v. 845GV of 865GV)heb ik nog nooit problemen ondervonden of van gehoord.
Ik verkies overigens Windows 2000 boven XP omdat het iets minder eigenwijs is en dus beter in de hand te houden.
Topic: PC-controller (15-5-2005 10:48:00)

davasch schreef:

Sorry, nu ik het nakijk zie ik dat ik een andere kaart van Audiotrak heb, namelijk de Ex7.
Deze werkt perfect onder PCDJ, minimaal 2 stereo uit, meer heb ik nog niet geprobeerd en heb ik eigenlijk ook niet nodig.

Om misverstanden te voorkomen, ik praat dus over deze kaart.
Dat vermoeden had ik al. Dat je het over een andere kaart had.
In PCDJ RED kun je inderdaad maar 4 kanalen gebruiken, in PCDJ VRM kun je de kanalen zelf kiezen en ze dus allemaal gebruiken.

Ik adviseer zelf de EX / EX5 deze heeft 6 outputs en twee ingangen, kun je ook nog eens wat opnemen en is nog goedkoper ook.
Helaas is de EX uit productie genomen en blijft er alleen de EX5 over.
Is dezelfde kaart alleen met andere aansluitingen. (EX = Tulp)(EX5 = mini jack).
Topic: PC-controller (14-5-2005 21:04:00)
Een MAYA EX / EX5 kost iets meer dan de helft van de MAYA 44 USB en werkt wel goed.
Deze heeft 6 uitgangen (ook als 5.1 te gebruiken) en twee ingangen.