Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hurricane
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hurricane (Pagina: 5 van 20)
Topic: Martin Lightjockey + WYSIWYG (5-12-2004 16:02:00)
Een vriend van me heeft laatst ook een Wysiwyg dongle gekocht (usb "pen" met een bepaalde code) waardoor hij de demo kan gebruiken en kan koppelen aan andere -sturings?- programma´s. Kosten? Rond de 100,-- euro.denk dat je daar een 0 achter kunt zetten? de hele grap van wys is dat de demo vrijwel indentiek is aan het origineel alleen mis je de dongle waardoor bepaalde belangrijke functies zoals renderen en opslaan mistTopic: Beginnersinformatie DMX en Licht (27-11-2004 16:38:00)
nuja over de collor command kan er getwist worden niet? maarja het klopt wel enigsinds dat hij niet echt een head is.de colorcomand kun je het best zien als een scroller maar niet met rollen kleurenfilters maar cmy kleurenmixing. heb er laatst 14 van in het dak van de schouwburg waar ik werk gejaagd. leuke dingen. hoge lichtoutput en vloeiende kleuren verlopen (lang leve de cmy). het is zeker geen movinghead. het is een stilstaand armatuur. nog nooit van catlights gehoord? Zit 4 x 120 v 250w lampje in, worden zeer vaak als blinders gebruiktTopic: alles willen weten over (theater) licht - hoe te leren? (20-11-2004 14:32:00)portaal is inderdaad een starre constructie, maar bij ons wordtie alleen maar benoemd als portaal trek.Topic: alles willen weten over (theater) licht - hoe te leren? (19-11-2004 20:13:00)
Kennis van de tafel is inderdaad handig, maar na 1 avondje spelen en ondersteuning van een lichttechnicus kom je er wel uitEn een showmaster 24 heb je in 1 avond wel door ja.
Met die opmerking laat je alleen maar jezelf kennen.???? explain please????Topic: gezocht licht jockey voor grote club in den haag (26-10-2004 23:25:00)
Kennis van de tafel is inderdaad handig, maar na 1 avondje spelen en ondersteuning van een lichttechnicus kom je er wel uitTopic: gezocht licht jockey voor grote club in den haag (26-10-2004 14:56:00)stukje? MSD heeft een kleurentemperatuur van 6500K (kelvin) dat noem ik geen stukje
Topic: toevoeging aan lichtshow (24-10-2004 14:50:00)
heb gisteren gedraaid op een fuif met 4 winner II scans en 2 Movitec sl-250 movingheads, en uit die movingheads komt echt een pak meer licht hoor!Appels met peren vergelijken. Winner = ELC, SL250 = MSDTopic: scanmaster1,2, licht jockey, lite-4, scanmaster1612, ... (20-10-2004 15:40:00)gefeliciteerd!
larzzzie schreef:
Dongle?Een vriend van me heeft laatst ook een Wysiwyg dongle gekocht (usb "pen" met een bepaalde code) waardoor hij de demo kan gebruiken en kan koppelen aan andere -sturings?- programma´s. Kosten? Rond de 100,-- euro.
stekelvarke schreef:
bedankt voor de terrecht wijzing
nuja over de collor command kan er getwist worden niet? maarja het klopt wel enigsinds dat hij niet echt een head is.Stijn schreef:
haal er dan even deze ook maar uit want het is blinder(s) en niet blindner(s), en er staat meteen een 2e fout achteraan, er zitten standaard 120V 650W lampen in en geen 250W, je kan er wel acl lampen in kwijt en zijn 250W, wordt soms gedaan voor het effect van bundels tekrijgen maar niet veel.Sybrand schreef:
nog vraagje overigens... Jij zegt dat het portaal een trek is.... Volgens mij is het gewoon een starre constructie... Noemen we dat trek?hier alvast een beginnetje
trek: Een stuk truss of pijp in de lengte maar vaak in de breedte waar armaturen aan kunnen worden gehangen
Manteaux: Links en rechts van de toneelopening. plekken om licht op te hangen
Snijder: Zoom profiel (vanwege de messen)
JanWillempje: Kabelelastiekje
Brug: voor het toneel is de brug, meestal beloopbaar. voor je frontbelichting
poot: Doek
fries: Doek wat bovenin hangt en meestal maar 1 m naar beneden komt. heeft als functie om het plafond en je lampen te verbergen
scheurbak: Geni Runabout, elektrische acculift
wappers: Movingheads, scans, alles wat beweegt
portaal: Boven de toneelopening hangt de portaal trek. gebruik voor top belichting
Horizon: Het witte achterdoek achteraan het toneel. Wordt belicht met horizonbakken
par: Parabolic Aluminized Reflector. Een stuk blik met een lamp erin
Fresnel: Theaterspot met geribbelde lens, kan van flood naar narrow worden gesteld
PC: zelfde als fresnel maar dan een platte lens ipv geribbelde lens
Profiel: Spot om bepaalde dingen precies uit te lichten, vaak met messen (4 stuks om de lichtbundel te snijden.) en ook soms met zoom functie = zoomprofiel
Topic: gezocht licht jockey voor grote club in den haag (27-10-2004 23:39:00)
trek: Een stuk truss of pijp in de lengte maar vaak in de breedte waar armaturen aan kunnen worden gehangen
Manteaux: Links en rechts van de toneelopening. plekken om licht op te hangen
Snijder: Zoom profiel (vanwege de messen)
JanWillempje: Kabelelastiekje
Brug: voor het toneel is de brug, meestal beloopbaar. voor je frontbelichting
poot: Doek
fries: Doek wat bovenin hangt en meestal maar 1 m naar beneden komt. heeft als functie om het plafond en je lampen te verbergen
scheurbak: Geni Runabout, elektrische acculift
wappers: Movingheads, scans, alles wat beweegt
portaal: Boven de toneelopening hangt de portaal trek. gebruik voor top belichting
Horizon: Het witte achterdoek achteraan het toneel. Wordt belicht met horizonbakken
par: Parabolic Aluminized Reflector. Een stuk blik met een lamp erin
Fresnel: Theaterspot met geribbelde lens, kan van flood naar narrow worden gesteld
PC: zelfde als fresnel maar dan een platte lens ipv geribbelde lens
Profiel: Spot om bepaalde dingen precies uit te lichten, vaak met messen (4 stuks om de lichtbundel te snijden.) en ook soms met zoom functie = zoomprofiel
GoeieGast schreef:
Hurricane schreef:
(maakt het voor een toekomstig medewerker nou echt uit als er een mac 500 of een HES studiospot 575 hangt?)
ja. de mogelijkheden van diverse merken en types movingheads zijn behoorlijk verschillend. met een mac250 maak je andere plaatsjes dan met een mac2k profile II. Wel handig dat je al een beetje weet wat je mogelijkheden zijn en met welke apparatuur jij komt te werkenKennis van de tafel is inderdaad handig, maar na 1 avondje spelen en ondersteuning van een lichttechnicus kom je er wel uit
Met die opmerking laat je alleen maar jezelf kennen.
(maakt het voor een toekomstig medewerker nou echt uit als er een mac 500 of een HES studiospot 575 hangt?)
ja. de mogelijkheden van diverse merken en types movingheads zijn behoorlijk verschillend. met een mac250 maak je andere plaatsjes dan met een mac2k profile II. Wel handig dat je al een beetje weet wat je mogelijkheden zijn en met welke apparatuur jij komt te werkenKennis van de tafel is inderdaad handig, maar na 1 avondje spelen en ondersteuning van een lichttechnicus kom je er wel uit
applijstje?
Lichttafel?
Tijden?
Data?
Topic: toevoeging aan lichtshow (25-10-2004 22:10:00)Lichttafel?
Tijden?
Data?
Green Magic schreef:
Bovendien is de kleurtemperatuur van ontladingslampen meestal een stuk(je) hoger, het licht is dus witter, en lijkt dus feller.
DJ_SCARAViLii schreef:
voor 1500€ zou ik gaan voor 2 (goede occasies als je ze kan vinden) MH'tjesheb gisteren gedraaid op een fuif met 4 winner II scans en 2 Movitec sl-250 movingheads, en uit die movingheads komt echt een pak meer licht hoor!
Victor schreef:
[edit]Dit is mijn 5.000ste post op het forum. Ik feliciteer mezelf![/edit]