Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Mayoda
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 75 bijdrage(n) van Mayoda (Pagina: 5 van 8)
Topic: beginnen met produceren (13-2-2004 14:45:00)
voor alle duidelijkheid, een keyboard is dus zoals bovenbeschreven apparaat.
Een klavier zijn de witte en zwarte toetsen waarmee je keyboard, synth of software bespeelt
De term midikeyboard is daarom eigenlijk krom, dat zou dus een keyboard zijn met midipoorten.
Dus reasob of je racksynthesizer zijn aan te sturen doormiddel van een midiklavier net zoals je die vindt op een piano.
Topic: beginnen met produceren (13-2-2004 14:32:00)Een klavier zijn de witte en zwarte toetsen waarmee je keyboard, synth of software bespeelt
De term midikeyboard is daarom eigenlijk krom, dat zou dus een keyboard zijn met midipoorten.
Dus reasob of je racksynthesizer zijn aan te sturen doormiddel van een midiklavier net zoals je die vindt op een piano.
Keyboards en synths zijn makkelijk uit elkaar te houden.
Over het algemeen spreekt men van een keyboard als het om een instrument met ingebouwde speakers gaat dat werkt met geluiden op basis van samples.
Als je wil beginnen met produceren begin dan maar gewoon met reason of fruityloops, en kijk of je een en ander echt wel zo leuk vindt als je denkt dat je het vindt.
Het zou zonde zijn om meteen teveel apparatuur te kopen en er dan na een jaar achter komen dat je het eigenlijk toch niet zo boeiend vindt.
Bovendien als je een synthesizer koopt kom je het eerste half jaar niet eens aan produceren toe, want hoe complexer de synth hoe stijler de leercurve.
Zou je voor een analoge synth gaan dan is het bijvoorbeeld raadzaam dat je ook de principes van zo`n apparaat kent, want anders eindig je waarschijnlijk in een poel van noise!
Dus begin lekker met een softwarematig programma a la reason/fruityloops of gebruik een enkele groovebox, in dit geval gaat de kreet``Less is more`` zeker op.
Midi is namelijk weer een verhaal appart en is niet echt iets waarmee je je als beginner wil bezighouden als je nog nooit een drumloop hebt gemaakt.
Vind je bovenbeschrevene na een jaar nog steeds leuk en bestaat de drang om meer te doen, maar je hebt de spullen niet om het te doen, dan is het moment daar om een nieuwe soundmodule/synth/mengtafel/monitors te kopen.
Reason werkt overigens niet met externe midiapparatuur(alleen keyboard is mogelijk)
Als je de smaak dus echt te pakken hebt , is het raadzaam om naar een goede sequencer over te stappen a la Cakewalk sonar/logic/cubase.
Slotbetoog:het is moeilijk om op voorhand te zien wat je in de toekomst nodig hebt, zeker als je ervaring met midi en electronische apparatuur nihil is .
Het kopen van dure apparaten in een vroeg stadium is daarom dus ook af te raden , je koopt dan een apparaat omdat je de sounds leuk vindt op het moment dat je ze hoort , jij gaat vervolgens in je ontwikkeling een geheel andere stijl uitdiepen omdat die je toch lekkerder ligt, en daar zit je dan met je scheurijzer waar zo goed als alleen techno mee te maken is.
Bezint eer ge begint !
succes
overigens een goede beginnersgeluidskaart is de M-audio audiophile 24/96
Topic: Akiyama (13-2-2004 13:01:00)Over het algemeen spreekt men van een keyboard als het om een instrument met ingebouwde speakers gaat dat werkt met geluiden op basis van samples.
Als je wil beginnen met produceren begin dan maar gewoon met reason of fruityloops, en kijk of je een en ander echt wel zo leuk vindt als je denkt dat je het vindt.
Het zou zonde zijn om meteen teveel apparatuur te kopen en er dan na een jaar achter komen dat je het eigenlijk toch niet zo boeiend vindt.
Bovendien als je een synthesizer koopt kom je het eerste half jaar niet eens aan produceren toe, want hoe complexer de synth hoe stijler de leercurve.
Zou je voor een analoge synth gaan dan is het bijvoorbeeld raadzaam dat je ook de principes van zo`n apparaat kent, want anders eindig je waarschijnlijk in een poel van noise!
Dus begin lekker met een softwarematig programma a la reason/fruityloops of gebruik een enkele groovebox, in dit geval gaat de kreet``Less is more`` zeker op.
Midi is namelijk weer een verhaal appart en is niet echt iets waarmee je je als beginner wil bezighouden als je nog nooit een drumloop hebt gemaakt.
Vind je bovenbeschrevene na een jaar nog steeds leuk en bestaat de drang om meer te doen, maar je hebt de spullen niet om het te doen, dan is het moment daar om een nieuwe soundmodule/synth/mengtafel/monitors te kopen.
Reason werkt overigens niet met externe midiapparatuur(alleen keyboard is mogelijk)
Als je de smaak dus echt te pakken hebt , is het raadzaam om naar een goede sequencer over te stappen a la Cakewalk sonar/logic/cubase.
Slotbetoog:het is moeilijk om op voorhand te zien wat je in de toekomst nodig hebt, zeker als je ervaring met midi en electronische apparatuur nihil is .
Het kopen van dure apparaten in een vroeg stadium is daarom dus ook af te raden , je koopt dan een apparaat omdat je de sounds leuk vindt op het moment dat je ze hoort , jij gaat vervolgens in je ontwikkeling een geheel andere stijl uitdiepen omdat die je toch lekkerder ligt, en daar zit je dan met je scheurijzer waar zo goed als alleen techno mee te maken is.
Bezint eer ge begint !
succes
overigens een goede beginnersgeluidskaart is de M-audio audiophile 24/96
Ik zal eens kijken thuis of ik het blokdiagram nog kan vinden wat erbij zat.
Zo ja , dan zal ik je wel een kopie sturen, kan je kijken of het tafeltje intern ook hetzelfde is.
Ik weet niet zeker of ik het nog heb, maar ik ga een goede zoekpoging doen !
Misschien is het een alternatief voor de magnadine(omdat jullie die niet meer leveren)
Topic: Akiyama (12-2-2004 16:13:00)Zo ja , dan zal ik je wel een kopie sturen, kan je kijken of het tafeltje intern ook hetzelfde is.
Ik weet niet zeker of ik het nog heb, maar ik ga een goede zoekpoging doen !
Misschien is het een alternatief voor de magnadine(omdat jullie die niet meer leveren)
Ja klinkt lekker hoor, heb er erg lag plezier van gehad(en nog steeds af en toe)maar heb toen een vestax gekocht.
Je moest alleen wel gelijk de CORSFADER(zo staat het er op ) los schroeven en omdraaien om de werking kloppend te krijgen.
Ik gebruik het tafeltje af en toe nog in mijn studiootjke bij input gebrek(vanwege die klank want die vond ik best eerlijk voor het geld)
Topic: Akiyama (12-2-2004 16:07:00)Je moest alleen wel gelijk de CORSFADER(zo staat het er op ) los schroeven en omdraaien om de werking kloppend te krijgen.
Ik gebruik het tafeltje af en toe nog in mijn studiootjke bij input gebrek(vanwege die klank want die vond ik best eerlijk voor het geld)
www.alecto.info/meng/pmx-500.html
Nog een linkje, maar ik denk dat ik inmiddels al zeker weet dat het hetzelfde tafeltje is als magadine mag10
Topic: Akiyama (12-2-2004 15:03:00)Nog een linkje, maar ik denk dat ik inmiddels al zeker weet dat het hetzelfde tafeltje is als magadine mag10
www.hermeselectronics.nl/?SG=322
Meer kan ik ook niet vinden, maar hij staat tussen dat rijtje.
Bij mij heet hij dan P&Q PMX500, maar op deze site Alecto PMX500.
Moet haast wel die mag 10zijn als ik het zo zie ! :)
Topic: Akiyama (12-2-2004 14:47:00)Meer kan ik ook niet vinden, maar hij staat tussen dat rijtje.
Bij mij heet hij dan P&Q PMX500, maar op deze site Alecto PMX500.
Moet haast wel die mag 10zijn als ik het zo zie ! :)
die mag 10 lijkt ook verdacht veel op de P&Q PMX500 als ik me niet vergis.
had iets met alecto te maken geloof ik???????
(wel een beetje off topic, maar ben wel benieuwd, heb dat ding nog ergens staan namelijk)
Topic: Wat is jou favoriete jaren 70 nummer? (11-2-2004 13:47:00)had iets met alecto te maken geloof ik???????
(wel een beetje off topic, maar ben wel benieuwd, heb dat ding nog ergens staan namelijk)
Idd ook curtis mayfields superfly hoort daar bij
Topic: Wat is jou favoriete jaren 70 nummer? (11-2-2004 13:45:00)Parliament-The mothership connection.
JGW-Real mother for ya(2 reind:ik heb de LP, niet de disco single)
Isaac Hayes-Shaft.
Gary numann-we,re like glass
Stevie wonder-masterblaster
en nog veel meer, de jaren 70 hebben voor mij persoonlijk veel goeds voortgebracht
Topic: labels afplakken? (10-2-2004 15:13:00)JGW-Real mother for ya(2 reind:ik heb de LP, niet de disco single)
Isaac Hayes-Shaft.
Gary numann-we,re like glass
Stevie wonder-masterblaster
en nog veel meer, de jaren 70 hebben voor mij persoonlijk veel goeds voortgebracht
Bij een whitelabel(legaal) staat toch altijd in de buurt van de labelrand de naam van het recordlabel en het persingsnummer/catalogusnummergerkrast.
volgens mij staat in en bootleg helemaal niets gekerft(misschien alleen de titel.
volgens mij staat in en bootleg helemaal niets gekerft(misschien alleen de titel.