Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van )jeroen(

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 60 bijdrage(n) van )jeroen( (Pagina: 5 van 6)

Topic: Foto's van zelfbouwspeakers (30-6-2003 23:55:00)
Die Stage audio's heb ik ook gehad. Ik heb ze geplaatst in een manifold behuizing. Klonk uitstekend (zeker voor het geld). Voor de mensen met weinig budget zeker een aanrader.
Topic: Is er Beyma speaker die te gebruiken is als SubWoofer? (24-6-2003 15:29:00)
Visaton heeft series met UITSTEKENDE subwoofers. Mocht jij deze kapot krijgen dan doe je toch iets goed fout. Speaker als voorbeeld: www.visaton.com/english/artikel/art_407.htm

Met deze Visaton speakers kan je een dijk van een subwoofer maken....

En by the way, Visaton maakt inderdaad piezo'tjes, maar het is een bedrijf wat bijna alle soorten speakers maakt, van slecht tot erg goed.
Topic: 4x12" Cabinet voor gitaar.. (31-5-2003 11:26:00)
OF gewoon even op de site van Celestion kijken wat ze daar aanraden voor jouw type speakers....
Topic: 4x12" Cabinet voor gitaar.. (30-5-2003 15:02:00)
Toen ik net op feestjes draaide, gebruikte ik 2 CPA 15/3 en 2 subs. Die subs waren gemaakt van 2x12" Celestion (gitaarspeakers). In het begin dacht ik WOW.... Maar daarna kwam ik erachter dat het ongeloofelijke baggerkwaliteit was. Toen ik eenmaal met mijn gitaar erover ging spelen klonk het super.. voorzover de speakers nog niet vern**kt waren door disco-tjes.
Topic: 4x12" Cabinet voor gitaar.. (29-5-2003 09:52:00)
Nou, reken maar uit: 16 cm BINNENmaat. Daar komt nog 2x18 mm bij van hout. Nu zit de baffle ook nog 30 of 40 mm naar achteren. Dan zit je al op 23 cm. De maten die ik net genoemd heb zijn van een bestaand ontwerp. Als je 23 cm te ondiep vind kan je de kast GERUST wat dieper maken. Dat maakt voor klankkwaliteit bij gitaar niet veel uit.
Topic: 4x12" Cabinet voor gitaar.. (28-5-2003 07:48:00)
Oja, stop er ook wat verstevigingen in. Verbind het midden van de voorste wand met de achterkant. en maak de achterkant wappervrij.
Topic: 4x12" Cabinet voor gitaar.. (28-5-2003 07:44:00)
Thiele & Small parameters kunnen weggegooid worden bij gitaar (mocht je ze zelfs vinden). Gewoon dit ontwerpje in elkaar bakken: Binnenmaten: 700x700x160. Dicht ontwerp dus. (Mits goed gebouwd, een goed resultaat verzekerd) Ik ben ook in het bezit geweest van 8 Celestion gitaar speakers en daar heb ik heel wat gitaarcabinets van gemaakt, allemaal met leuk resultaat. Dat je de thiele & small parameters niet kan gebruiken staat zelfs ook op de site van Celestion zelf.
Topic: LAB12 hoorns (19-4-2003 12:58:00)
Ja, powersound noem je prijs eens ;-)

Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik hier nog 4 Gauss speakers liggen die in de hoorn kunnen, maar daarna wil ik toch wel overgaan op 8 Lab12 speakers. Dus als je ze voor een leuk prijsje kan krijgen moeten wij eens contact opnemen :P
Topic: LAB12 hoorns (18-4-2003 13:08:00)
Hallo Powersound,

leuk dat je van deze kasten gaat bouwen. Even benieuwd: Wat ga je met je oude kasten doen of bouw je deze Labs er bij? En ga je de verbindingen van alle delen in de zijkanten vrezen? Dat wil ik eigenlijk wel gaan doen, want dan staat alles helemaal als een huis.

Veel succes trouwens, want er zitten HELE lastige zaagklusjes in... ;-)
Topic: Welk nummer is dit? (16-3-2003 18:42:00)
Peter, zou dat niet 'Dario G - dream to me' kunnen zijn?