Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van CyberDance
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van CyberDance (Pagina: 5 van 20)
Topic: 19 inch cd speler met usb (18-8-2015 11:20:00)
De newhank bedoel je? Doelde op wav of andere formaten vanaf de USB optie daarvan
Topic: 19 inch cd speler met usb (18-8-2015 01:39:00)Zou een optie kunnen zijn, maar het feit dat die enkel MP3 afspeelt is dan weer een minpuntje, zeker voor soundcheck muziek.Ik heb enige tijd deze Tascam in een rackje bij mijn motu zitten. Gebruik meestal de spdif uitgang naar de motu toe, maar de eigen DAC van de Tascam is echt nauwelijks minder qua geluid. Dus goed geschikt om kwalitatief goed geluid op je FOH af te spelen en je PA te af te regelen op gehoor. Enige nadeel vind ik de wat tragere response tijd voordat er muziek klinkt, niet echt geschikt om als DJ mee te werken, maar ik heb daar zelf geen enkel probleem mee.
Verder kun je het SD-kaartje makkelijk in het apparaat laten zitten.
Kortom ik denk dat deze Tascam voor jouw toepassing prijstechnisch een prima keuze is.
Groeten, JD.Kwaliteit van de DAC is zeker niet onbelangrijk inderdaad. Juist dat is één van de reden van zo een apparaat in het rack, ipv de veelgebruikte "iphone aan de mixer en muziekje afspelen" methode. In dat opzicht ben ik ook bang dat er weinig volwaardige alternatieven zullen zijn. Het rack in zijn geheel is al duur zat dus dan nog maar even doorbijten.Topic: 19 inch cd speler met usb (16-8-2015 23:58:00)
joepurlings schreef:
Lijkt me toch dat deze ook wel een klassiek audio ceedeetje afspeelt hoor
djbirdie schreef:
Is de hierboven al genoemde NewHank MP103 geen optie?jdb schreef:
Verder kun je het SD-kaartje makkelijk in het apparaat laten zitten.
Kortom ik denk dat deze Tascam voor jouw toepassing prijstechnisch een prima keuze is.
Groeten, JD.
Kleine kick: iemand inmiddels ervaring met alternatieven nog niet in dit topic genoemd?
Ik ben voor mijn Side/Smaart rack op zoek naar een 1 of 2HE CD/USB speler zodat er ook vanaf FOH makkelijk een muziekje ingestart kan worden voor bijvoorbeeld soundcheck zonder dat er steeds naar de DJ booth gelopen moet worden.
De Denon DN-501c en Tascam CD-200SB zijn voor de hand liggende keuzes maar ook gelijk redelijk aan de prijs.
Topic: Het bouwen van een case (10-8-2015 21:50:00)Ik ben voor mijn Side/Smaart rack op zoek naar een 1 of 2HE CD/USB speler zodat er ook vanaf FOH makkelijk een muziekje ingestart kan worden voor bijvoorbeeld soundcheck zonder dat er steeds naar de DJ booth gelopen moet worden.
De Denon DN-501c en Tascam CD-200SB zijn voor de hand liggende keuzes maar ook gelijk redelijk aan de prijs.
Conversie 2x AES50 koper naar 1x optisch per doosje. Deels vanwege de afstandsbeperking van 75 á 100mtr bij koper en deels vanwege de hoeveelheid cat5 er tegenwoordig alsnog gelegd moet worden vanwege alle verschillende niet compatibele protocollen en limiet van 24ch bidirectioneel AES50 SuperMAC.
Op het rack zit 2x opticalcon quad. Per opticalcon quad een paartje AES50 HyperMAC op een AES50 converter en een paartje op de Teqsas switch voor Lake control/MA-Net/ART-Net/Intercom etc.
Op die manier moet ik enkel 2x quad-glasvezel leggen van FOH naar stage. Snel klaar en de haspels heb ik 175 meter laten maken dus geen gedoe meer met afstanden.
Systeem draait al een paar maanden vlekkeloos dus nu tijd om alles in de definitieve racken te bouwen. Op FOH zitten dezelfde converters in het side/smaart rack. Dat wordt het grote rack met opklapdeksel op de foto's.
Overigens wordt dit systeem vooral met de Midas PRO-1 gebruikt en niet zozeer met de M32, al kan het wel.
Topic: Het bouwen van een case (10-8-2015 21:15:00)Op het rack zit 2x opticalcon quad. Per opticalcon quad een paartje AES50 HyperMAC op een AES50 converter en een paartje op de Teqsas switch voor Lake control/MA-Net/ART-Net/Intercom etc.
Op die manier moet ik enkel 2x quad-glasvezel leggen van FOH naar stage. Snel klaar en de haspels heb ik 175 meter laten maken dus geen gedoe meer met afstanden.
Systeem draait al een paar maanden vlekkeloos dus nu tijd om alles in de definitieve racken te bouwen. Op FOH zitten dezelfde converters in het side/smaart rack. Dat wordt het grote rack met opklapdeksel op de foto's.
Overigens wordt dit systeem vooral met de Midas PRO-1 gebruikt en niet zozeer met de M32, al kan het wel.
Hierbij nog de beloofde foto's van het schuifmechanisme van het deurtje van de sliding racks en het resultaat:

Afgelopen week ook aan de gang geweest aan een ladecase creatie:

En wat binnenrackjes:
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (14-6-2015 14:33:00)Topic: Drive-in show websites (21-5-2015 18:17:00)

Afgelopen week ook aan de gang geweest aan een ladecase creatie:

En wat binnenrackjes:
Sinds een tijdje is de CyberDance website ook gemoderniseerd: www.cyberdance.nl. Nog niet perfect, maar wel beter dan het was
Topic: UTP Bekabeling (9-5-2015 19:57:00)
Ik zat ook al te speuren maar geen RJ45/ethercon te vinden.
Topic: UTP Bekabeling (9-5-2015 14:53:00)Repeaters vind ik geen optie aangezien je dan ergens midden in een zaal/truss/veld een kastje hebt liggen wat ook stroom nodig heeft etc. Veel te tricky.
Uiteindelijk heb ik voor de grote systemen besloten alles over 2 quad-fibers te laten lopen. 1 fiber-paartje voor AES50 audio via klark-teknik converters en 1 fiber paartje voor ethernet verkeer + intercom via Teqsas CyberTeq-M's. Is ff slikken qua prijs maar ik vind het nu al een verademing qua gebruiksgemak.
Voor de kleinere setjes moet de keuze tussen de Belden 1305A of de shielded versie nog gemaakt worden. Ik heb ze beide in mijn handen gehad en de shielded versie is toch wel een heel stuk dikker en stugger dan de standaard kabel. Buiten dat bestonden er tot een maand geleden nog geen ethercon kabeldelen die die diktes aankunnen. Al zou daar wel verandering in zitten.
Topic: Het bouwen van een case (4-4-2015 16:44:00)Uiteindelijk heb ik voor de grote systemen besloten alles over 2 quad-fibers te laten lopen. 1 fiber-paartje voor AES50 audio via klark-teknik converters en 1 fiber paartje voor ethernet verkeer + intercom via Teqsas CyberTeq-M's. Is ff slikken qua prijs maar ik vind het nu al een verademing qua gebruiksgemak.
Voor de kleinere setjes moet de keuze tussen de Belden 1305A of de shielded versie nog gemaakt worden. Ik heb ze beide in mijn handen gehad en de shielded versie is toch wel een heel stuk dikker en stugger dan de standaard kabel. Buiten dat bestonden er tot een maand geleden nog geen ethercon kabeldelen die die diktes aankunnen. Al zou daar wel verandering in zitten.





